Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

jup da's altijd plezant. vooral als dan blijkt dat het net past, dus dat ge goed geschat hebt.

Zo ne Honda-givi topkoffer op ne Ktm kan ook wel wat meer verdragen dan de aangegeven 10kg. :lipsrsealed2:
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 18 Dec 2018 19:02 jup da's altijd plezant. vooral als dan blijkt dat het net past, dus dat ge goed geschat hebt.
't is toch altijd vervelend als ge er niet bij stil staat dat ge met de moto zijt... Niet de eerste keer dat ik terug naar binnen moet om tape of spanriemekes te kopen.... 8-)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

viel wel mee zelle
paar motobotten, was net nieuwe gaan halen maar die ouw kunnen nog wel geplakt worden
6 dozen melk
pak wc papier van 12 rollen, 6 was te makkelijk :lipsrsealed2:
4 dozekes passata, nen berg pasta allerhande
6 fleskes kriek van Boon
wa charcuterie
2 netten persappelsienen
1 netteke citroenen
een brood

der kon nog bij maar da ging dan toch maar een pakske alumettekes zijn :pillepalle:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Gisteren kon ik het niet meer houden. :lipsrsealed2:
Al heel de week hield ik mijn billen toe, wachtend op de Extenda Fender. :toilet:
Maar gisteren...
goe weer (niet of nauwelijks regen) :sunny:
niet koud :rayof:
handvatverwarming gemonteerd :pom:
Dus....
fokof met die Fender. :whip:
Met de Duk door de spits.. :Pyndn:
Handen waren aan het zweten, dus ze gaat heet genoeg, en dat was nog maar het medium standje. :whistling:
's avonds via binnenbaantjes terug naar huis. Beetje veel slupverkeer helaas.
Dukkie en ik leren elkaar beter en beter kennen.
Zeker door de duisternis, de slechte wegen, de boeren die met modder gooien, de regen die met vlagen ons doorweekte en de onbekendheid met de motor, werd het een boeiende rit. :headbang:
Superzacht motorblok, helemaal niet wild, extreem goed doseerbare koppeling, goed wegfilterende vering (vooraan nog wat tweaken nodig)
En grappig genoeg laat hij zich heel gewillig inkantelen als ge wat gewicht wegneemt van de buitenvoet. :pillepalle:
Echt raar :dontknow: Maar ne keer dat ge dat doorhebt begint de moto echt licht te sturen.
Dat wordt fun in de Ardennen ! :ricky: :ricky: :ricky:
Als ik hem zolang hou natuurlijk :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 21 Dec 2018 11:34 Dat wordt fun in de Ardennen ! :ricky: :ricky: :ricky:
Als ik hem zolang hou natuurlijk :whistling:
Hoe lang ?
De Ardennen.


Lijkt wel een flauwe mop van Wim Helsen. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Bwa, den eerste januari liggen de Dardennen er nog. En waarschijnlijk ook helemaal niet druk. :whistling:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Haast u Muug want de Ardennen krimpen, een afvlakkend “gebergte”
Nog effe en het is zo vlak als een biljartlaken.
:mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

vandaag buurman geholpen... kas van een karman ghia op de remork gezet...
De meneer is aan een flink restauratie project begonnen...
Ah oei, heeft niks met motoren te maken....
Wat heb ik vandaag aan mijn moto gedaan? Er half op gekropen om zo de spanbanden van het schap te halen om die karmann ghia vast te leggen :p

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

't spook wrote: 18 Dec 2018 16:40 vandaag 2 bakken aan de madam gehangen en bij de colruyt karreke gaan vullen
paste mooi
wel leuk is dat er altijd een paar staan kijken van "hoe gaat diene dat daar allemaal inkrijgen" :lol:

was eigenlijk van den transalp geleden dat ik dat nog is gedaan had
ma bon ... toen had ik enkel de moto

en wanneer vertrekt de rit?
een stoppeke op een schoon bergtoppeke in de ardennen , een paar socissen, .... en braaaapp
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

't spook wrote: 19 Dec 2018 14:27 viel wel mee zelle
paar motobotten, was net nieuwe gaan halen maar die ouw kunnen nog wel geplakt worden
6 dozen melk
pak wc papier van 12 rollen, 6 was te makkelijk :lipsrsealed2:
4 dozekes passata, nen berg pasta allerhande
6 fleskes kriek van Boon
wa charcuterie
2 netten persappelsienen
1 netteke citroenen
een brood

der kon nog bij maar da ging dan toch maar een pakske alumettekes zijn :pillepalle:

ge zijt sosissen vergeten :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Niets gedaan aan de motor want die staat op winterstalling!

Gedacht dat het wipr’en voorbij was maar blijkbaar toch ni :peepwall: :whistling:

Zaterdag komt er iemand “kijken”

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

ik heb de mijne vandaag is bekeken en de koekedoos gepakt :oops:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote: 08 Jan 2019 17:24 Gedacht dat het wipr’en voorbij was maar blijkbaar toch ni :peepwall: :whistling:
Zaterdag komt er iemand “kijken”
Moggij 8-)
Gij zijt precies nen aan/uitschakelaar ! :lol:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 08 Jan 2019 20:28
Wipr wrote: 08 Jan 2019 17:24 Gedacht dat het wipr’en voorbij was maar blijkbaar toch ni :peepwall: :whistling:
Zaterdag komt er iemand “kijken”
Moggij 8-)
Gij zijt precies nen aan/uitschakelaar ! :lol:
Hoe dat ze dat typeren weet ik ondertussen wel en het is dus een mentale afwijking :pillepalle: :mrgreen:

Goh, ik kan uiteraard weer argumenten gaan verzinnen die redelijk klinken maar eigenlijk is het dikke zever. Het is winter, het is bitterkoud in mijn atelier dus ik doe ontzettend weinig tot eigenlijk niets, vrouw ligt al een maand plat na een spoed rugoperatie, de kinderen hebben vakantie gehad tussendoor enz enz en alles in functie van hun. En dat vreet aan me. Dan worden die zaken die rust gevonden hadden weer wat meer en wordt dit mijn bezigheid.

Weet je, ik ga er wellicht spijt van krijgen maar toch straf dat de argumenten tot verkoop nu verder ingeworteld zijn dan de eventuele spijt achteraf. En dan zal het volgende model weer geweldig zijn voor even en dan is t weer ni goe genoeg he, Ale kom, de psyche erachter is me ni onbekend maar laat het zijnde beloop maar gaan he.

De KTM adventurer is te duur behalve dan de 390 die er toch eindelijk eens moet aankomen he. Blijf erbij, ik ben een ongelofelijke fan geweest van dat blokje net zoals er hier 950 adepten rondlopen. Terug een Duke kopen doe ik niet want de zithouding lag me niet.

Ach kzie wel.......
Last edited by Wipr on 09 Jan 2019 12:05, edited 1 time in total.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Ik heb al dikwijls overwogen om er nog es iets zwaarders bij te nemen. De Himalayan, de Interceptor, een Bonneville, ...

Maar eerlijk gezegd: buiten een occasioneel uitstapke naar verdere oorden, zie ik er het nut niet van in en de VanVan doet veel te goed zijn job.

Als ik dan al es naar het buitenland (oldtimer races in GB, Duitsland of Nederland) wil gaan, zal ik wel iets gaan huren 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ach da's hetzelfde als dat ik nu alweer overweeg om een zware allroad weg te doen voor een goedkope lichte allroad (crf 250 ofzo) en de lichtere baanmotor weg te deon voor een zwaarder baanmasjien (cb1000r ofzo? )...

Maar dieje GSa rijdt te goed, dus ik kan mijzelf nog niet overtuigen :p
dringend mijn geldboom nog wat water gaan geven :D :peepwall:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by robman »

Wipr wrote: 08 Jan 2019 22:28
Muug wrote: 08 Jan 2019 20:28
Wipr wrote: 08 Jan 2019 17:24 Gedacht dat het wipr’en voorbij was maar blijkbaar toch ni :peepwall: :whistling:
Zaterdag komt er iemand “kijken”
Moggij 8-)
Gij zijt precies nen aan/uitschakelaar ! :lol:
Hoe dat ze dat typeren weet ik ondertussen wel en het is dus een mentale afwijking :pillepalle: :mrgreen:

Goh, ik kan uiteraard weer argumenten gaan verzinnen die redelijk klinken maar eigenlijk is het dikke zever. Het is winter, het is bitterkoud in mijn atelier dus ik doe ontzettend weinig tot eigenlijk niets, vrouw ligt al een maand plat na een spoed rugoperatie, de kinderen hebben vakantie gehad tussendoor enz enz en alles in functie van hun. En dat vreet aan me. Dan worden die zaken die rust gevonden hadden weer wat meer en wordt dit mijn bezigheid.

Weet je, ik ga er wellicht spijt van krijgen maar toch straf dat de argumenten tot verkoop nu verder ingeworteld zijn dan de eventuele spijt achteraf. En dan zal het volgende model weer geweldig zijn voor even en dan is t weer ni goe genoeg he, Ale kom, de psyche erachter is me ni onbekend maar laat het zijnde beloop maar gaan he.

De KTM adventurer is te duur behalve dan de 390 die er toch eindelijk eens moet aankomen he. Blijf erbij, ik ben een ongelofelijke fan geweest van dat blokje net zoals er hier 950 adepten rondlopen. Terug een Duke kopen doe ik niet want de zithouding lag me niet.

Ach kzie wel.......


You're :pillepalle:










:lol:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

:rayof:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Image

deze blijft in mijn hoofd spoken......

geef mij 10 redenen om er NIET voor te gaan
geef mij 1 reden om er WEL voor te gaan

buiten het feit dat er hier op de moment dringend reorganisatie nodig is in magazijn/garage, kan ikzelf maar 1 goei reden bedenken om niet te kopen = ik rij te weinig wegens , ja idd, te weinig tijd.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

TRooPER wrote: 14 Jan 2019 14:31 geef mij 1 reden om er WEL voor te gaan
1) because you can...
2) you only live once....

zo, dat zijn er twee goeie. :thumbsup:

Locked