Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Morgen trek ik nog eens naar mettet, de laatste circuitdag van het jaar. Daarnet dus eerst nog de ketting eens gesmeerd, effkes om cash geld en dan nog effe de bandenspanning chekken en bakske volgooien.

Althans, dat was het plan. Ketting smeren is gelukt. Geld afhalen, check. Moto terug starten om naar naftpomp te rijden : fail. Batterij plat ... VERDOEMME

Dan maar wandelingske terug naar huis met de cbr aan de hand (das zweten ...), batterij aan de druppellader en morgen hopen dat hij niet alleen terug vertrekt, maar ook gedurende de dag altijd terug braafkes start.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

aan mijne moto niks, morgen wel wat olie bijvullen. Vandaag wel een bandje vervangen, alsook een koppelingskabel en remblokken.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag zijn m'n nieuwe Koffers toegekomen op het werk, heb ze dan maar direct aan de moto gehangen.
En zo ben ik meteen van die berg kartonnen dozen vanaf ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote: 17 Oct 2017 21:30 aan mijne moto niks, morgen wel wat olie bijvullen.
toch geen olie bijgevuld bij gebrek aan olie... :dontknow:
wel dringend terug een kabelboom gerepareerd, er was alweer een ABS-kabeltje gebroken. Deze keer het witte kabeltje... Straffe kwaliteit die japanse moto's... :mrgreen: Verder nog een bandje laten wisselen. Morgen nog eens proberen olie bij te vullen en waarschijnlijk nog een ABS-probleem oplossen... :wall:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Aan het zundappke : alle lagers en dichtingen in het motorblok vervangen, krukas en versnellingen uitgeshimmed, nieuwe cylinder ingefreesd om de oude drijfstang te kunnen laten passeren, blok gemonteerd, ontsteking en carbke gemonteerd en afgesteld, nieuwe koppelingskabel, elektriciteit volledig herdaan (stelt niet veel voor...) en dan de eerste testrun gedaan --> ok :ricky:

Aan de victoria : ophanging hendels verder afgewerkt. Sebiet heb ik aan dat stuur langer gewerkt dan aan alle andere onderdelen tesamen :roll: . Verder nog staan kijken hoe ge de krukas uitbalanceert met een draaibank, een meetklok en ne koperen hamer :shock: :dizzy: ...
Nil volentibus arduum

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag en gisteren, de Balhoofdlagers van de Transalp vervangen.
Omdat het stuur er toch af was, heb ik ineens maar een setje stuurverhogers van 25mm gemonteerd.
En een kabeltje voor de Gerbing Handschoen.

Den Transalp is tenslotte mijne Wintermoto ;-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

't knopke van de ralenti trager gedraaid en na opnieuw oefenen offroad 8-jes :stars: toch maar terug wat iets hoger gedraaid, de gulden middenweg. ;)
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

zappa wrote: 26 Oct 2017 21:58 't knopke van de ralenti trager gedraaid en na opnieuw oefenen offroad 8-jes :stars: toch maar terug wat iets hoger gedraaid, de gulden middenweg. ;)
foeifoeifoei, gewoon een streepje gas geven, niks ralentie hoger! dedju!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Aan de Tiger niks, behalve ermee naar de dichtsbijzijnde Suzuki dealer gereden voor een testrit met de V-Strom 1000 -- testrit met voorrijder nota bene!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

De handvatverwarming opgezet. :grin:

Het gekke is dat het gevoel met de handvatverwarming aangenamer is met mijn nieuwe tussenseizoenhandschoenen dan met mijn winterhandschoenen. :o
De warmte komt sneller en aangenamer door en het gevoel van de koude rijwind is vergelijkbaar. :thumbsup:
Ideaal voor het woon-werkverkeer dus. :)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Ik gebruik ook meestal mijn tussenseizoen handschoenen met de handvatverwarming. Wanneer het koud is steek in mijn handen onder de binnenhandschoentjes van mijn Fox handschoenen. Dat geeft betere isolatie tegen de wind chill op de bovenkant van mijn handen en maar een dun laagje tussen de verwarming en mijn handen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Vandaag een bandje en een schetsplaat vervangen. Zo kunnen die krengen morgen weer rijden.
Zondag mijn GERBING handschoenen vanonder het stof gehaald en terug gemonteerd. Deze week toch al 600 km geniet van gehad. 8-)
Het pokkeseizoen met dat ellendige winteruur is ook begonnen en dat hebben we geweten. Nu worden moto's al helemaal niet meer gezien tussen de file... :twisted: Al veel nipte situaties gehad niettegenstaande mijn aangepaste rijstijl... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Al lang niks meer gedaan aan welke moto dan ook.
Al nen helen tijd ni gereden ook al ni.
Nu wel ne nieuwen bril waarmee ik toch vrij scherp kan zien, maar wegens een akkefietje vorige dinsdagavond, ben ik niet meer goed te poot: de rechterfibulakop is gebarsten en ben dus voor een paar weken grounded :| (eigen schuld, dik onderbeen en voet)
afin, daarstraks nog es naar den doktoor geweest met de camionette en da lukte probleemloos :)

't Zijn wel lange dagen as ge in uwe zetel/comfortabele stoel moet blijven zitten ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

den Bullet wrote: 07 Nov 2017 22:25 Al lang niks meer gedaan aan welke moto dan ook.
:(

Moto in de camionette zetten, met voorwiel naar achterkant gericht, deuren van de camionette open zetten, jij op de moto gaan zitten en aan iemand anders vragen om een toerke achteruit te gaan rijden met de camionette ?


Vlug beter, zonder gedwongen winterstop? ;)
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De bedenking gemaakt dat de SH300 een fantastische scooter is maar dat ik veel ritten heb gemist door het mindere vermogen op de snelweg.

Enfin, te koop gezet en 24u later (gisteravond dus) was hij verkocht :whistling:

Ze smijten zoveel moois naar je kop maar heb het wat gehad met nakeds en vliegenproeverij.

Ik heb al jaren een idee wat het zou moeten worden. Misschien toch maar eens de YOLO filosofie volgen en zotte kosten doen......

Wordt vervolgd!...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Why am i not surprised ?
8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Wipr wrote: 13 Nov 2017 13:38
Ik heb al jaren een idee wat het zou moeten worden.
:mrgreen: Uiteindelijk komt ge wel eens ne moto tegen die blijft "hangen". In mijn geval de GS. Maar mijn werkpaardje doet ook zijn best. Door een gebroken koppelingskabel moest ik 'm een paar dagen missen en mijn humeur stond gelijk op :veryangry: en :furious3: . Maar ondertussen kunnen we weer met plezier verder... :ricky:
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Indrukwekkend getal daar op die teller. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Een Triumph GS ? :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Stefke wrote: 14 Nov 2017 00:08
Wipr wrote: 13 Nov 2017 13:38
Ik heb al jaren een idee wat het zou moeten worden.
:mrgreen: Uiteindelijk komt ge wel eens ne moto tegen die blijft "hangen". In mijn geval de GS. Maar mijn werkpaardje doet ook zijn best. Door een gebroken koppelingskabel moest ik 'm een paar dagen missen en mijn humeur stond gelijk op :veryangry: en :furious3: . Maar ondertussen kunnen we weer met plezier verder... :ricky:
Image
Moet blackbert bijtreden. Heel indrukwekkende km-stand!

Locked