Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Ik gebruik ook meestal mijn tussenseizoen handschoenen met de handvatverwarming. Wanneer het koud is steek in mijn handen onder de binnenhandschoentjes van mijn Fox handschoenen. Dat geeft betere isolatie tegen de wind chill op de bovenkant van mijn handen en maar een dun laagje tussen de verwarming en mijn handen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Vandaag een bandje en een schetsplaat vervangen. Zo kunnen die krengen morgen weer rijden.
Zondag mijn GERBING handschoenen vanonder het stof gehaald en terug gemonteerd. Deze week toch al 600 km geniet van gehad. 8-)
Het pokkeseizoen met dat ellendige winteruur is ook begonnen en dat hebben we geweten. Nu worden moto's al helemaal niet meer gezien tussen de file... :twisted: Al veel nipte situaties gehad niettegenstaande mijn aangepaste rijstijl... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Al lang niks meer gedaan aan welke moto dan ook.
Al nen helen tijd ni gereden ook al ni.
Nu wel ne nieuwen bril waarmee ik toch vrij scherp kan zien, maar wegens een akkefietje vorige dinsdagavond, ben ik niet meer goed te poot: de rechterfibulakop is gebarsten en ben dus voor een paar weken grounded :| (eigen schuld, dik onderbeen en voet)
afin, daarstraks nog es naar den doktoor geweest met de camionette en da lukte probleemloos :)

't Zijn wel lange dagen as ge in uwe zetel/comfortabele stoel moet blijven zitten ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

den Bullet wrote: 07 Nov 2017 22:25 Al lang niks meer gedaan aan welke moto dan ook.
:(

Moto in de camionette zetten, met voorwiel naar achterkant gericht, deuren van de camionette open zetten, jij op de moto gaan zitten en aan iemand anders vragen om een toerke achteruit te gaan rijden met de camionette ?


Vlug beter, zonder gedwongen winterstop? ;)
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De bedenking gemaakt dat de SH300 een fantastische scooter is maar dat ik veel ritten heb gemist door het mindere vermogen op de snelweg.

Enfin, te koop gezet en 24u later (gisteravond dus) was hij verkocht :whistling:

Ze smijten zoveel moois naar je kop maar heb het wat gehad met nakeds en vliegenproeverij.

Ik heb al jaren een idee wat het zou moeten worden. Misschien toch maar eens de YOLO filosofie volgen en zotte kosten doen......

Wordt vervolgd!...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Why am i not surprised ?
8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Wipr wrote: 13 Nov 2017 13:38
Ik heb al jaren een idee wat het zou moeten worden.
:mrgreen: Uiteindelijk komt ge wel eens ne moto tegen die blijft "hangen". In mijn geval de GS. Maar mijn werkpaardje doet ook zijn best. Door een gebroken koppelingskabel moest ik 'm een paar dagen missen en mijn humeur stond gelijk op :veryangry: en :furious3: . Maar ondertussen kunnen we weer met plezier verder... :ricky:
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Indrukwekkend getal daar op die teller. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Een Triumph GS ? :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Stefke wrote: 14 Nov 2017 00:08
Wipr wrote: 13 Nov 2017 13:38
Ik heb al jaren een idee wat het zou moeten worden.
:mrgreen: Uiteindelijk komt ge wel eens ne moto tegen die blijft "hangen". In mijn geval de GS. Maar mijn werkpaardje doet ook zijn best. Door een gebroken koppelingskabel moest ik 'm een paar dagen missen en mijn humeur stond gelijk op :veryangry: en :furious3: . Maar ondertussen kunnen we weer met plezier verder... :ricky:
Image
Moet blackbert bijtreden. Heel indrukwekkende km-stand!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Wipr wrote: 13 Nov 2017 13:38 Ze smijten zoveel moois naar je kop maar heb het wat gehad met nakeds en vliegenproeverij.
de nieuwe "mooie" goldwing ?
:w00t:
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr: ik heb de oplossing : ik wil u ne moto verhuren. En ik zal ervoor zorgen dat ik er hier een paar staan heb en dan kunt ge wisselen zoveel ge wilt. :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Nadat mijne moto maar bleef zagen als ik zijn contact aan zette : DESMO !! DESMO !! heb ik hem maar naar de garage gedaan en heb een vervang motor gekregen met een snor :mrgreen:

Image

Trouwens die " weinig verkochte" -volgens garage niet veel van gemaakt want ze kregen ze aan de straatstenen niet kwijt, alhoewel dat heel goed rijdt- GT in 't echt gezien : zon' tank :shock: en dan bedoel ik echt de tank, daar kan je in één ruk mee naar cap blanc nez rijden en terug naar huis .

De vervang moto, mocht kiezen tussen ne gloednieuwe monster 7++ ofzo, maar daar stond nog geen enkele km op, en dat was toch een beetje te veel druk op mijn schouders, stel... :?

Dus dan is het die Full throtlte geworden, iets lager stuur, iets minder doorslippende achterband?? En veel harder vering , dus deze toch al iets content mee haar hyperpro vering :grin:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 14 Nov 2017 14:51 Wipr: ik heb de oplossing : ik wil u ne moto verhuren. En ik zal ervoor zorgen dat ik er hier een paar staan heb en dan kunt ge wisselen zoveel ge wilt. :thumbsup:
Op zich zelfs geen slechte gedachten :thumbsup:

Morgen komen ze de scooter ophalen. Heb 4maanden tijd toch om deze nummerplaat bij te houden.

Donderdag een testritje met een "heritage" model ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Wipr wrote: 14 Nov 2017 20:58 Donderdag een testritje met een "heritage" model ;)


.... en gebt 'et gat met vliegeneten op nakeds ... Da's dan pretty obvious : het wordt nen Aarli Erritage Softtail mét imposante vitrine voor uwe neus ! :!: ;) :idea:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

zappa wrote: 14 Nov 2017 20:42
...

Dus dan is het die Full throtlte geworden, iets lager stuur, iets minder doorslippende achterband?? En veel harder vering , dus deze toch al iets content mee haar hyperpro vering :grin:
Enjoy it! 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

zappa wrote: 14 Nov 2017 20:42 Nadat mijne moto maar bleef zagen als ik zijn contact aan zette : DESMO !! DESMO !! heb ik hem maar naar de garage gedaan en heb een vervang motor gekregen met een snor :mrgreen:

Image
Is er daar een hipster mee op trot geweest?
https://www.gentlemansride.com/
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 15 Nov 2017 11:08
Wipr wrote: 14 Nov 2017 20:58 Donderdag een testritje met een "heritage" model ;)


.... en gebt 'et gat met vliegeneten op nakeds ... Da's dan pretty obvious : het wordt nen Aarli Erritage Softtail mét imposante vitrine voor uwe neus ! :!: ;) :idea:
Klopt als een bus. Spreek mezelf wel vaker tegen maar dat maakt het soms heel leuk maar evenvaak heel moeilijk.

Bij het Oranje merk passeer ik dezer dagen wellicht ook nog eens.

De Triumph Street Twin spreekt me ook aan maar effectief dan is het vliegenbuffet tijdens de zomermaanden troef.
Sowieso wil ik liefst zo weinig mogelijk toeters en bellen. Niet of niet teveel rijmodificaties, instelbare vering enz.

Heb een paar ideeen

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Blackbert wrote: 15 Nov 2017 14:30
zappa wrote: 14 Nov 2017 20:42 Nadat mijne moto maar bleef zagen als ik zijn contact aan zette : DESMO !! DESMO !! heb ik hem maar naar de garage gedaan en heb een vervang motor gekregen met een snor :mrgreen:

Image
Is er daar een hipster mee op trot geweest?
https://www.gentlemansride.com/
Ik probeer mijn haar volledig naar voor vanonder mijne helm te laten komen samen gebonden met een rekkertje, dan steek ik niet zo af :mrgreen:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

btw, die moustache hangt ondersteboven. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Locked