Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Koeno wrote: 16 May 2018 22:31 alleszins, vastkitten van sensoren in de velg van een motor die gemaakt is om offroad te rijden (en dus wel schokken te verwerken krijgt)
sta mij toe dit een foefelare oplossing te vinden...
Nochtans is dit de standaard methode bij BMW. De sensoren worden vastgeplakt in de velg.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

dus foefelare is de standaard bij BMW
:grin:
:lol: :lol:
:whistling:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Neen, vastplakken in de velg is de standaard.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

F M wrote: 20 May 2018 14:52
Koeno wrote: 16 May 2018 22:31 alleszins, vastkitten van sensoren in de velg van een motor die gemaakt is om offroad te rijden (en dus wel schokken te verwerken krijgt)
sta mij toe dit een foefelare oplossing te vinden...
Nochtans is dit de standaard methode bij BMW. De sensoren worden vastgeplakt in de velg.
Bizar, ik hoor juist van velen dat dit helemaal niet standaard is?
sensor zit normaal vast aan sjoepap:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=36_1736

de werkende sensor bij mij plakte naast de niet werkende die wel nog aan de sjoepap hangt,
als dat standaard BMW is, dan vraag ik mij af wat er gebeurd als de 2e sensor ook een lege batterij heeft,
nog een derde sensor en wat extra lood om alles in balans te krijgen?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Batterij vervangen blijkt moeilijk te zijn, omdat die vast zit in de sensor. Die kan er dus niet op een normale manier uitgehaald en vervangen worden. Dus moet de hele sensor vervangen worden. Maar ik denk niet dat men er een tweede gewoon bij 'plakt'. Dat lijkt me geen normale procedure...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ik denk een beetje dat de hele soupape-met-sensor moet vervangen worden...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Gisteren een toerke gaan rijden, met ons juffrouw achterop, in haar gloednieuwe motortenue ! :rayof: Zo rustig mogelijk, zo braaf mogelijk, en ze vond het tof !
En vaneigens was er ene die juist tijdens deze rit besloot om zijn omgekeerde driehoek straal te negeren, tot op het laatste moment. En een andere madam die van links kwam en mij perfect kon zien wegens een lege weide tussen haar en mij, en toch vond dat ze nog voor mij kon - oesje toch niet!!! - en midden op de weg in de ankers ging. :whip: :pillepalle: :devil: Gelukkig had mijn derde oog dat allemaal al voorzien en heb ik geen noodstops moeten doen. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Muug wrote: 22 May 2018 11:27 Gisteren een toerke gaan rijden, met ons juffrouw achterop, in haar gloednieuwe motortenue ! :rayof: Zo rustig mogelijk, zo braaf mogelijk, en ze vond het tof !
En vaneigens was er ene die juist tijdens deze rit besloot om zijn omgekeerde driehoek straal te negeren, tot op het laatste moment. En een andere madam die van links kwam en mij perfect kon zien wegens een lege weide tussen haar en mij, en toch vond dat ze nog voor mij kon - oesje toch niet!!! - en midden op de weg in de ankers ging. :whip: :pillepalle: :devil: Gelukkig had mijn derde oog dat allemaal al voorzien en heb ik geen noodstops moeten doen. 8-)

Alleen maar goede ervaringen, das belangrijk om het leuk te blijven vinden. :thumbsup:

In de bovenstaande situaties , zou men beter eens claxoneren, zo van heb je me gezien of let op ik ben dichter dan je denkt, maar dat zit er bij ons niet zo in :dontknow: De versufte koekblik rijders zouden dan wakker schieten, of op zijn minst alerter zijn, 't enige dat je kan terug krijgen is misschien een boze blik of een vingertjeu, maar dat verhoogd de hartslag niet zo :mrgreen:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Vandaag zo'n super betrouwbare Honda in de camionette geduwd. Stilgevallen op een examen tijdens het filefilteren. Poef gedaan, batterij leeg. Daar staat ge dan tussen twee files die terug op snelheid komen. En dan de moto aan de kant proberen duwen... :wall: :furious3:
Zeg ik twee geleden aan den dealer, alternator nazien, batterij loopt leeg is niet normaal. Dag er na, moto teruggekregen, nieuwe batterij ingestoken. Er zat een nieuwe in, 3 maand jong. En de alternator? Ha die zal wel goed zijn zal eens meten...geeft 13,5 volt bij 5000tpm. Is goed zegt de dealer, is niet goed zeg ik moet toch +14 zijn... :furious3:
En voila daar stond ik vandaag in de gietende regen... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

:| :| :| soms is het minst goede/slechte aan een motor de garagist :cry:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 22 May 2018 22:44 En de alternator? Ha die zal wel goed zijn zal eens meten...
Ne kapotte alternator op nen Honda? Allez, wie heeft daar ooit al van gehoord... :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 23 May 2018 12:55 Ne kapotte alternator op nen Honda? Allez, wie heeft daar ooit al van gehoord... :dontknow:
Of waarschijnlijk de spanningsregelaar stuk...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote: 23 May 2018 12:55
Stefke wrote: 22 May 2018 22:44 En de alternator? Ha die zal wel goed zijn zal eens meten...
Ne kapotte alternator op nen Honda? Allez, wie heeft daar ooit al van gehoord... :dontknow:
Ik , ooit op mijne blackbird voorgehad.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Afgelopen maandag toertje gedaan met de motor :whistling:
Vertrokken zonder zorgen en de hemel pal boven me was mooi blauw maar die ene kant waar Sauron heerst en het pikzwarte wolken waren zag ik niet. Daarbij komt dat ik van het onweer weg reed en toen ik 25km verder terug naar huis wou rijden zat ik er mot in. Bakken bakken regen, nog wat hagel ertussen en een pothelm op met zonnebril :w00t:

In nog geen minuut doorweekt tot en met. Enkel mijn vest is (of zou waterdicht moeten zijn, al de rest zeik zeik nat.
De regen/ hagel prikte in mijn gezicht en nadien met het vizier naar omlaag moest ik nog een hand voor de mond houden omdat het nogal hevig was. Schuilen had gekund maar ik was toch al een waterkieken en wou dan gewoon naar huis.

Awel, het vervelende was niet het kletsnat worden en het rijden. Vond ik zelfs wel charmes hebben maar thuisgekomen moest dat allemaal uit en gewassen worden. En en en en......... de regen zag er zo zuiver uit, zoveel diepe plassen dat ik er vanuit ging dat de motor door een carwashstraat was gereden maar niets was minder waar. Eens weggezet en de dag nadien eens bekeken. :shock:

Maar ik mag me nog eens op de borst kloppen, heb geen enkele andere motorrijder gekruist of zelfs maar gezien :mrgreen: :pillepalle: en de blikken van menig automobilist was goud waard. :ricky:

Conclusie: t was plezant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

:thumbsup:
Ja, ik rij ook wel graag in de regen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 24 May 2018 22:26 :thumbsup:
Ja, ik rij ook wel graag in de regen.
maar niet als ge om 7u30 al doorweekt zijt en zo verder moet omdat de werkdag eindigt om 20u30... :roll:
(en dan rechtstreeks naar het zwembad voor een vol uur intensieve sport om dan om 22u te merken dat ge geen handdoek bij hebt... :wall: :wall: dus mij nat in een nat motopak moeten hijsen...)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Stefke wrote: 24 May 2018 23:18
Muug wrote: 24 May 2018 22:26 :thumbsup:
Ja, ik rij ook wel graag in de regen.
maar niet als ge om 7u30 al doorweekt zijt en zo verder moet omdat de werkdag eindigt om 20u30... :roll:
Ge zegt het zelf: da's werken. ;-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 25 May 2018 07:29 Ge zegt het zelf: da's werken. ;-)
Maakt niet veel uit, ik kan er niet van tussen om op te drogen... :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuwe kettingset laten leggen. De oude was versleten en om te weten waar de grens ligt moet ge er soms eens over gaan... :mrgreen:
En toen werd vlot vertrekken een moeilijke opdracht... :mrgreen:
Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote: 25 May 2018 17:21 Nieuwe kettingset laten leggen. De oude was versleten en om te weten waar de grens ligt moet ge er soms eens over gaan... :mrgreen:
En toen werd vlot vertrekken een moeilijke opdracht... :mrgreen:
Image

Jaws ! :mrgreen:


edit : als ik je foto bekijk krijg ik een verzoek??? :shock:
Would You Date A Lonely Asian Lady In Liège?
euh nee ik ben niet zo voor rijst :mrgreen:
sig nature

Locked