Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 3904
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa » 30 Jun 2017 08:25

hopelijk alleen maar ergens een kabeltje los? Raar dat die met startkabels niet opstart? En als je die aan de optimate legt laad die batterij dan op?

( Ooit ook eens een los zittende kabel van de batterij gehad, en op een andere motor een batterij die "op" was en door een andere vervangen)
sig nature

User avatar
Koeno
Posts: 1405
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno » 30 Jun 2017 08:35

Kabeltje los zou mij verbazen,
het klokje toont gewoon, maar zodra ik contact op "on" zet, verdwijnt het klokje na een 5tal seconden...
alsof de batterij gewoon vliegensvlug leegloopt?
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
zappa
Posts: 3904
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa » 30 Jun 2017 08:43

Koeno wrote:
30 Jun 2017 08:35
Kabeltje los zou mij verbazen,
het klokje toont gewoon, maar zodra ik contact op "on" zet, verdwijnt het klokje na een 5tal seconden...
alsof de batterij gewoon vliegensvlug leegloopt?
niemand die u eens een batterij kan lenen om uit te testen? Of via de optimate kan je ook via de kleur van de lichtjes zien of uw batterij ziek is?
sig nature

User avatar
Koeno
Posts: 1405
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno » 30 Jun 2017 08:50

ik ga vanavond de batterij eens uitmeten,
kijken hoeveel Volt ze geeft met contact off,
en wat er gebeurt met contact on.

Mijn schoonbroer heeft geen enkele batterij die zwaar genoeg is voor de varadero...
en andere motorrijdende kameraden hebben meestal niet veel zin om hun batterij deruit te halen (en de meesten zullen misschien ook te licht zijn)
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
Muug
Posts: 6890
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug » 30 Jun 2017 12:47

batterij kan kapot zijn
ook voltagedrop bekijken als je de motor start. Mag zeker NIET zakken onder de 10V.
Gelijkrichter/spanningsregulater kan ook kapot zijn (laat dan ofwel alles door en brandt de accu kapot, of blokt alles en dan wordt de accu leeg getrokken). Bij Honda's in de jaren '90 was dat bvb een kwaal bij de VFR's.

User avatar
Koeno
Posts: 1405
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno » 30 Jun 2017 12:54

I'll keep you posted, ik kan het advies gebruiken...
Vanavond eerst verschil meten op batterij tussen contact on/off.

Want van proberen starten is geen spraken, niks krijgt nog stroom.
zodra het contact opgaat is gaat zelfs het dashboard klokje uit...
pfffff moed staat in mijn schoenen, ik haat defecten die zich niet aankondigen (door bv een slecht rijdende motor ofzo).
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Blackbert
Posts: 2206
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert » 30 Jun 2017 16:45

Join the club.

Mijn blauwe woestijnslet staat al lang meer stil dan dat ik ermee rij.
Hier thuis geen probleem, ook na een week of 2: klik-broem.
Ne keer op cursus in Kallo. Daar geparkeerd en op stuurslot. 8 uur later: klik-uhu-bzzz.
Ik begon dus te denken aan een contact dat er niet moet zijn als ie op stuurslot staat.
Bon, met de boostbak startte die direct, ikke naar huis, 80km. Zou op die afstand weer moeten bijgeladen zijn. Niet dus. Hmm.
Aan de optimate en vandaag, weken later, weer gewoon starten. Thuis staat die niet op stuurslot.
Na de derde boodschap willen starten, niet in neutraal, wel met koppeling in. Noppes. In neutraal en proberen, zoals het een kwartier eerder wel ging: ook noppes.
Met startkabels ging het wel.
't Gaat niet aan dat stuurslot liggen.
Ik heb zo'n ledje gemonteerd dat groen kleurt als ie goed laadt, en rood als ie niet laadt. Dat ding staat heel de tijd rood te knipperen.
't Kan kaduuk zijn natuurlijk, maar met de symptomen die ik heb. Hm.
Als er Nul laadstroom is rij je niet echt ver op alleen de batterij.
Als er teveel laadstroom is ook niet, want dan gaat ze stuk.
Kan er ook een beetje laadstroom zijn?
Ik zal eens in de manual moeten zoeken wat ik tussen welke draadjes moet kunnen meten. Morgen, als ze weer opgeladen is.
Of ik op een zaterdag een regulator ga kunnen scoren, ik vrees ervoor.
Of ik zondag mee de MPR2 ga rijden? Ik begin het te betwijfelen. :(
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 3904
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa » 30 Jun 2017 17:29

Bij Tuur lag een geschonden kabel ( die bij de batterij vertrok) aan de basis van niet meer starten, vandaar mijn gedacht dat er ergens een kabel los zit of verlies heeft ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 6890
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug » 30 Jun 2017 17:44

mo how, dat gaat hier de Murphy-rit worden ! :shock:

Stefke
Posts: 1441
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke » 30 Jun 2017 19:22

De sleutel van mijn GIVI koffer geplakt. De sleutelbaard komt altijd los van het rode houdertje, heb het nog nooit anders geweten bij GIVI... :roll:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest