Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Meting als volgt:
na enkele uren aan de batterijlader een onstabiele 12.5V
contact opzetten is onmiddellijk zakken naar 1.5v

hopelijk komt morgen de nieuwe batterij toe, zodat ik kan testen of het puur batterij is of niet...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 30 Jun 2017 19:32 contact opzetten is onmiddellijk zakken naar 1.5v
Batterij inderdaad naar de zak. Nieuwe steken en opnieuw meten al startend.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De sevenfifty verder uit elkaar gehaald... al stoot ik nu op een probleem...
ik krijg het blok niet uit het frame... hoe ik ook probeer...
alleen heb ik geen zin om het blok open te halen om het eruit te krijgen...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

nwe kettingset gekocht, na 25k mag dat wel
mbv een maat zelf vervangen
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Het is zomer, mensen doen niet veel aan hun moto's....
Gisterenavond heb ik eindelijk het binnenspatbord van het achterwiel gemonteerd. Zoals steeds lijkt dat simpel tot je er aan begint. Vastgeroeste bouten, afgebroken koppen, uitboren, te korte nieuwe bouten, etc... maar toch eind goed al goed. Nu is de 800ST eindelijk exact gelijk ik ze wil. Toch al een geweldige 4000km mee gerden dit jaar.

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

De KM teller uitgebouwd. Zaterdag efkes gaan afleveren voor revisie.
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Nieuwe Michelin Power RS bandjes op de CBR laten leggen. Er lagen Michelin Pilot Road 2 banden op waarmee ik al op circuit heb gereden, maar nu ik besef dat ze 10 jaar oud zijn is het vertrouwen toch wat weg.

Better safe than sorry ...

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Een zomerse grote wasbeurt gegeven aan de NCX en gezien dat het zwart van de uitlaat al begint af te bladeren. :evil:

'k Heb nog een half jaar garantie dus bij het volgend onderhoud ga ik toch even navragen of dit wel zo snel mag, zelfs met een fiets die door weer en wind snort. :?

Verder heb ik nog gezien dat de bandjes in het beste geval de herfst zullen halen (zo'n 15.000 km) , tijd dus om al om zoek te gaan naar een opvolger voor de Bridgestone Battle wings. :dontknow:

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Het onlangs bestelde en woensdag geleverde zadel gemonteerd op de Wing.
Zithoogte is toegenomen dus is weer wennen in de bochtjes. ;)

Image
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Cooper wrote: 21 Jul 2017 19:15 Het onlangs bestelde en woensdag geleverde zadel gemonteerd op de Wing.
Zithoogte is toegenomen dus is weer wennen in de bochtjes. ;)

euh waarom andere zadels ? Die van een GW zijn toch een van de betere ? Of alleen voor de hoogte ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Cooperke, smaken verschillen, da's wel duidelijk. Ik zal u eerlijk mijn gedacht geven : :mrgreen: die fauteuils daar op die moto, da's vér aan de verkeerde kant van de lijn tussen kunst en kitch :pillepalle: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar als gij 't schoon vindt is het goe :thumbsup:

Dat spel is trouwens precies rijkelijk voorzien van accessoires blijkbaar.

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

zappa wrote: 21 Jul 2017 22:35 euh waarom andere zadels ? Die van een GW zijn toch een van de betere ? Of alleen voor de hoogte ?
Na 140.000 km begint de vulling zich toch min of meer wat te zetten en neemt het zitcomfort af , het originele is ook geen gelzadel en nu wel, ook de kleurcombinatie past beter bij de Wing en dat gaf toch wel de doorslag. :grin:
Zeker niet voor de hoogte want die vond ik voordien beter maar dat is kwestie van wennen waarschijnlijk.
Vandaag de eerste 400 km gedaan en voel me al weer bijna "thuis" ;)
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Muug wrote: 21 Jul 2017 23:07 Cooperke, Ik zal u eerlijk mijn gedacht geven : :mrgreen: die fauteuils daar op die moto, da's vér aan de verkeerde kant van de lijn tussen kunst en kitch :pillepalle: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar als gij 't schoon vindt is het goe :thumbsup:

Dat spel is trouwens precies rijkelijk voorzien van accessoires blijkbaar.
Denk dat er nog weinig standaard Goldwings rondrijden en om eerlijk te zijn ja ik vind dat knap. :P
BTW, m'n rode 1500 is nog "iets" rijkelijker uitgedost met accesoires. ;)
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

olie wisselke gedaan op de GSPD.
Als nu die KM teller en mijn nieuwe plaat toekomen dees week kan ik eindelijk beginnen bollen :grin: :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Droopy wrote: 21 Jul 2017 14:52 Een zomerse grote wasbeurt gegeven aan de NCX en gezien dat het zwart van de uitlaat al begint af te bladeren. :evil:
tja de lakkwaliteit is al lang niet meer wat het geweest is. De NCX volgmoto van de rijschool ziet er na anderhalf jaar niet meer uit. radiator, motorblok, uitlaat, velgen, ongeveer alles is aangetast... :roll:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Remblokken vervangen.
Image

Image

En het linksysteem van het schakelpedaal wat bijgesteld, schakelt weer voortreffelijk nu! 8-)
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 23 Jul 2017 15:46 Remblokken vervangen.
....
Image
Er zijn dus nóg mensen die hunne rubber tot op teind gebruiken :mrgreen: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 25 Jul 2017 12:39 Er zijn dus nóg mensen die hunne rubber tot op teind gebruiken :mrgreen: :grin:
de voetsteunrubber is nog de originele, die van het schakelpedaaltje is al de derde... :roll:
en efkes paniek... mijne moto wou niet meer terugschakelen, onmogelijk in lagere versnelling te krijgen, best lastig als je wil filefilteren op de brusselse ring. Na veel gekloot toch in 1ste gekregen, na de file gewoon opgeschakeld. 20 km verder op de afrit weer niks deze keer helemaal niks terug te schakelen... :w00t: Dus van de snelweg af even aan de kant om manueel te proberen...en zie het probleem was al gevonden. het eerder bijgestelde schakelpookje was losgetrild waardoor het zo vreemd stond dat terugschakelen niet meer ging. Ter plekke terug goed gevezen en klaar was kees. :wall: Dus toch geen kapotte versnellingsbak... 8-) :rayof:

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

De achterband heeft een snoepje (houtvijs) opgepakt onderweg ... Ne mede-motard heeft me (een paar uur later) op attend gemaakt dat de achterband toch redelijk 'plat' stond ... :oops:

Band tot op de slijt-indikatoren afgesleten ... :evil: ... en ik zou graag dat 'wisselweekend' meemaken aan de oosterijkse grens. En de dealer is in verlof ... :?

Bij een bandenboer in lubbeek ene besteld ... 2 werkdagen levertijd ... :dontknow:

't zal wel goedkomen zeker ... 21, 22, 23, .... :roll:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Prudence op d'r middenbok gezet, bergop .... :shock: en er niet meer "af" gekregen :oops: :oops: :oops:

Gelukkig is daar een stoere Ardense me ne duw komen geven :mrgreen: och ik hou zo van die Ardenners ! :smitten:
sig nature

Locked