Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Bij wrote: 09 Apr 2018 14:47
Muug wrote: 09 Apr 2018 13:53 Effenaf met de TRX naar 't werk gereden ! :shock:
Da's een tof motooke om mee te rijden. 8-)
ik heb ergens anders gelezen dat er iets nieuws in uw kot komt te staan :thumbsup: :mrgreen:
neeneen, iets ouds. 8-) En sjjjt, nog niemand mag het weten. :whistling:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

ah het is oud nieuws dan? :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Koeno wrote: 08 Apr 2018 19:15 straks:
Nieuwe balhoofdlagers, rem-piston en moer voor op balhoofd bestellen.

Morgen:
kabelboom verder plaatsen,
naar mototech om carburators al af te geven.
bellen voor 2dehands originele uitlaat in super mooie staat

en achterste kuip er weer op gooien....

der is nog hoop
Carburator binnen bij mototech voor ultrasoon reinigen en revisie...
rempiston heb ik er 2 besteld.
uitlaat-meneer zijne winkel was vandaag nog toe, morgen nog is proberen.

kabelboom hangt zo goed als op zijn plek,
achteraan is de CB terug de oude (kuip, knipperlichten, achterlicht,...)
voorkant ga ik nog niet afwerken, want die lagers moeten nog vervangen worden.

Dus momenteel even pauze want:
Wachtend op: remdichtingen, pistons, carburatoren, balhoofdlagers en een persoon die mij eens kan tonen hoe dat moet dat lager gedoe want alleen durf ik precies niet goed :D

ik gok de cb binnen 3 weken klaar te hebben... stelt u voor...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Vandaag niks.
Of jawel, ewa onderdelen besteld.
Gisteren: Na euh, 7 maanden maar weer eens verder op zoek naar het laadprobleem van de KTM.
na een half uurk turen en prutsen de stekker van de alternator uit elkaar gekregen, ttz de pinnen uit het plastiek.
alles proper gemaakt, meten: in alle posities en richtingen 0.3 Ohm. Ohoh.

efkes de hulplijn gecontacteerd om zeker te zijn, en ja, Raketman bevestigde supersnel: uw alternator is naar de dinges.
Doeme, nog zo gehoopt dat het de regelaar/vieze stekkers waren.

Deksel eraf gevezen en 't viel mee: een stuk of 3 gefrituurde wikkelingen. Geen losgekomen bouten die alles begonnen wegfrezen dus.

soit, tegen 't einde van de werkweek is dat weer in orde. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno,
Wat heb je al gedaan aan de lagers?
Ik heb handig gereedschap om ze te demonteren. Want dat is meestal een supergrote miserie.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote: 09 Apr 2018 22:48 Koeno,
Wat heb je al gedaan aan de lagers?
Ik heb handig gereedschap om ze te demonteren. Want dat is meestal een supergrote miserie.
momenteel niets:
ik moet de nieuwe nog bestellen (gebeurt vandaag).
Maar heb zaterdagavond het voorvork er al voorlopig ingestoken (maar nog niets verder gemonteerd zoals koplamp/spatbord/stuur, zodat ik makkelijk voorvork er weer kan uit nemen. )

't is gewoon iets dat ik nog nooit gedaan heb,
en wil niets misdoen enzo he :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Normaal zijn er twee lagers eh, één van boven in het balhoofd en één op het T-stuk. Die verwijderen is kak als ge geen goed gerief hebt. Na een vijftal memorabele momenten (denk daarbij aan pijn, bloed, schreeuwen, vloeken, tieren, wenen van frustratie....) heb ik mij voor een relatief kleine prijs twee werkstukken gekocht waarmee ik in de spreekwoordelijke oogwenk en zonder uw invaliditeitspercentage omhoog te schieten die lagers eraf kan krijgen.
Ik wil daar gerust eens mee komen stoeffen 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Jup zijn er inderdaad 2.
Zodra ik alles in huis heb, zal ik je een seintje geven.
Dan kan jij stoefen met je werkmateriaal,
en ik met het resultaat van de CB ;-)

Thanks!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Muug wrote: 10 Apr 2018 13:18 Normaal zijn er twee lagers eh, één van boven in het balhoofd en één op het T-stuk. Die verwijderen is kak als ge geen goed gerief hebt. Na een vijftal memorabele momenten (denk daarbij aan pijn, bloed, schreeuwen, vloeken, tieren, wenen van frustratie....) heb ik mij voor een relatief kleine prijs twee werkstukken gekocht waarmee ik in de spreekwoordelijke oogwenk en zonder uw invaliditeitspercentage omhoog te schieten die lagers eraf kan krijgen.
Ik wil daar gerust eens mee komen stoeffen 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

gij wou iets zeggen Bullet? :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Muug wrote: 10 Apr 2018 15:05 gij wou iets zeggen Bullet? :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(oops; 't moest dus een verrassing blijven ... :peepwall: )

Maar da ligt er ten huize Bullet & Zoon ook 8-)

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

die Tools zijn heel goed zo lang het goed gaat ;-)
ik heb een technieker van MEA uitgenodigd om eens te laten zien hoe je 2 geborgde buslagers die na elkaar zitten in een langs 1 kant gesloten bus en langs de andere kant een sirclips en een massa borgings-lijm ... die tool zorgt er voor dat ik alles er uit kan krijgen behalve de buiten schaal van die lager . en dan begin ik dremel schijfkes te verbruiken gelijk zot :cry:
maar bij balhoofd van een moto zou het simpel moeten zijn :whip:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

The saga continues,
gisteren aan spotprijs een originele uitlaat kunnen kopen in quasi nieuwstaat...
de mijne zat vol gaatjes, en deukjes...

De nieuwe heeft zelfs nog de originele zilververf op de collector...
en dat alles voor 200euro..

op cmsnl kan je de nieuwe uitlaat nog kopen voor 1300euro...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

er nekeer scheef gaan opzitten ...
scheef.jpg
(314.92 KiB) Downloaded 914 times

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 11 Apr 2018 20:18 er nekeer scheef gaan opzitten ...
scheef.jpg
Aha ! Nu nog al rijdend ! :thumbsup:

Ik heb het afgelopen jaartje ook youtube-filmpjes bestudeerd, en wat de mannen van MotoGP doen. Om te snappen wanneer je moet gaan verzitten en zo, en hoe je je bovenlichaam moet houden etc. Wel interessant. En tot op heden heb ik nog geen boek gevonden waarin dat duidelijk omschreven wordt.
Verder vind ik Mettet geen gepast circuit om die techniek aan te leren, omdat ik het gevoel heb dat ik geen tijd genoeg heb om er eens goed voor te gaan zitten. Alle bochten zijn behoorlijk scherpe knijpers, behalve de driedubbele linkse dan na het rechte stuk. Maar dan heb je de knijper naar rechts voor de bergaf-chicane, en dan een knijper naar ilnks, en dan een laaaange rappe linkerbocht met een scherpe knijper naar links om 't recht stuk op te rijden. Afin, da's mijn gedacht eh, toen ik daar met een R6 en een CBR1000RR ben langs geweest.
Daarom was het zalig rijden in Valencia. Ge kon daar op de rechte stukken tussen de bochten echt uw tijd nemen om u goed te zetten/leggen/hangen. Ge kon u daar focussen op het verzitten (doe ik het voor, tijdens of na het aanremmen); op uw voeten (hoe ver laat ik mijn tenen uitsteken? Hoe plaats ik de buitenvoet als ik zo scheef hang?); op uw bovenlichaam (hoe hou ik het tijdens het aanremmen, tijdens het insturen, midden in de bocht, tijdens het uitaccelereren); op uw stuur (knijp ik niet te hard, ben ik mezelf niet aan het tegenwerken) en zo meer. En ge kon daar ook foutjes maken, omdat er heel veel uitloopzones waren.
Na een tweetal dagen waren er meerdere bochten waar ik echt geheel op mijn gemak was: ik hing in alle rust naast de moto - voeten ok, kont ok, armen ok, hoofd ok, snelheid ok - terwijl de knie mooi over het asfalt schaatste zonder de boel te forceren. :thumbsup:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Ik heb het een ganse dag geprobeerd, maar ben er nog niet in geslaagd. Het rijden zelf eist ook teveel concentratie om echt goed op uw zithouding te letten. Binnen een paar dagen heb ik de fotos, dat is altijd wel goed om eens te zien hoe ge nu eigenlijk echt op uwe moto zit.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ge moogt er eigenlijk als ware niet naar streven. Ge wilt gewoon zo rap mogelijk door de bochten gaan, en op den duur gaat er vanalles schuren, of ge gaat gewoon vanzelf scheef gaan zitten. Bij mijn TRX zat ik redelijk rap in linkerbochten met het antenneke van de voetsteun tegen de grond. Dus ik moest nevest de moto gaan hangen om zo weinig mogelijk met dat antenneke tegen de grond te schrapen. Maar de knie wou niet tegen de grond, dat lukt niet. Tegen het einde van de eerste dag toucheerde het antenneke ook in rechterbochten. Dan begin van de 2de dag de antennekes eraf. Een hele tijd raakte niks de grond, en ik hing er maar te hangen. Maar de gewenning trad in, en de bochten gingen steeds een heel klein beetje rapper, en op een gegeven moment toucheerde mijn linkerknie heel efkes de grond. En gek genoeg gaf dat een boost van zelfvertrouwen. :thumbsup:

En het vraagt inderdaad veel concentratie, en veel zweten, en spierpijn ook, omdat ge de hele tijd aan het verzitten bent. Ik had mijn momenten mét concentratie - toen was ik luidop aan 't zeggen wat ik moest doen: "nu verzitten, let op uw voeten, nu remmen, nu insturen, nu goed afhangen, nu schakelen" ronde na ronde. En ook mijn momenten zonder concentratie, da'k voelde dat het niet de moment was om grenzen op te zoeken.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »



Nen alternator ingebouwd uit 2012, ziet er, inclusief stekker, uit als nieuw.
Vol vertrouwen alles wat er sinds augustus naast lag er weer aangeschroefd, en gestart: 14.6V op ralenti. :thumbsup:
Naar de benzinepomp, want het lampje flikkerde. Ook in totaal 2.9bar extra lucht in de bandjes gepompt.
Ja, dat paste maar juist, die grijns in die helm. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Blackbert wrote: 12 Apr 2018 22:00 want het lampje flikkerde.
:mrgreen:

olala

high voltage
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

:krabje:




:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Locked