Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Maar neen. De Transalp was toch de tijdelijke oplossing toen de vorige Crosstourer in de prak gereden was ?
Last edited by F M on 20 Feb 2018 13:03, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

:stupid:

Idd , zo is het, de nieuwe CT staat al een tijdje in het tuinhuis, en rijd zowiezo iets lekkerder dan de Transalp.
De werksituatie is ook een beetje aangepast waardoor ik de transalp bijna niet meer zou gebruiken, vandaar dat ik hem verkocht heb.

grtz Drummer

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 19 Feb 2018 22:03 https://www.banden-pneus-online.be/?
Of je haalt ze enkel via je dealer?
Heb je op die site al eens gezocht naar de Shinko E700?
Ik koop mijn banden ook steeds online, maar dit specifieke model is redelijk moeilijk te vinden. Vandaar dat ik op het salon eens gaan praten ben met de importeur van Shinko.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 20 Feb 2018 13:57
Muug wrote: 19 Feb 2018 22:03 https://www.banden-pneus-online.be/?
Of je haalt ze enkel via je dealer?
Heb je op die site al eens gezocht naar de Shinko E700?
Ik koop mijn banden ook steeds online, maar dit specifieke model is redelijk moeilijk te vinden. Vandaar dat ik op het salon eens gaan praten ben met de importeur van Shinko.
Neuh, ik had gezien dat ze maar drie modellekes hadden, maar ik wist niet meer 't welke je zocht.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 20 Feb 2018 13:57 .................
Heb je op die site al eens gezocht naar de Shinko E700?
Ik koop mijn banden ook steeds online, maar dit specifieke model is redelijk moeilijk te vinden. Vandaar dat ik op het salon eens gaan praten ben met de importeur van Shinko.
Een E700 is na tamelijk rigoreus gegoogel in België blijkbaar idd nergens zo direct te verkrijgen :dontknow: :roll:
Ik vond wel dees JoeToepkewaar (in 2016) de E700 ook aangeprezen wordt (vanaf 1'50'' zo ongeveer), maar toch specifieker voor wat lichtere machines (450 à 800cc) ... Voor ne loebas als Gertruud is de E804/805 blijkbaar meer geschikt (en is alvast bij BandenOnline voor een leuke prijs te koop).
Die band krijgt een jaar later trouwens van diezelfde reviewer ook lofzang toegespeeld :grin:
Heb aan de Ronnie gevraagd offem eens wil rondhoren ... Efkes afwachten dus.
En anders gaat er gewoon nogmaaris een vertrouwde K60 Scout/TKC80 combi op vermoed ik :sweetheart:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Je banden online kopen? Mja waarom niet, alles kan tegenwoordig online gekocht worden maar zijn dat banden die je zelf kan leggen?

Ter verduidelijking: ik kan mijn achterband niet zelf leggen, toch niet zonder beschadigingen. Zijn er dan centrales die gebonden zijn aan de online banden shops?

Zoveel banden heb ik nog niet moeten kopen en diegene die aangekocht werden was via Hein Gericke en Donckers.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote: 20 Feb 2018 18:04 Je banden online kopen? Mja waarom niet, alles kan tegenwoordig online gekocht worden maar zijn dat banden die je zelf kan leggen?
Ik kom goed overeen met onze lokale bandenboer(tje) hier. Wel, voor zijn prijs voor een set Heidenau's kon ik op die pneusonline twéé voorbanden en nen achterband kopen. Ik heb 'm dat ook gezegd, hij verstond dat wel. Hij had ook geen probleem om die bandjes op te leggen. Hij vroeg er tien of twintig euro voor, en dan nog had ik een pak winst gemaakt!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Vanochtend eindelijk eens de TRX buitengehaald, voor een vriesritje richting werk (naar waar anders :roll: ) :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote: 20 Feb 2018 18:04 Je banden online kopen? Mja waarom niet, alles kan tegenwoordig online gekocht worden maar zijn dat banden die je zelf kan leggen?
Ik koop al mijn banden online en leg ze ook allemaal zelf. Sommigen kosten wat meer moeite om op te leggen, maar uiteindelijk lukt dat wel. Voor mijn situatie is het natuurlijk ook wel belangrijk dat ik ten allen tijde en in eender welke omstandigheid/locatie zo'n dingen zelf kan doen. Daarom doe ik ook alle onderhoud aan mijn motoren zelf.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Met de GSa eens gaan wandelen in veldbaantjes...
Beetje vergeten hoe drassig de grond hier in de buurt nog ligt...

Wel geleerd dat dat beest véééééél meer vertrouwen geeft in zo'n situaties als de Varadero...
zelfs als die van links naar rechts slipt in sporen....
natuurlijk traag en rustig derdoor gegaan en beslist om dat niet te rap meer te doen...
Maar toch eens wat cursussen gaan volgen voor wat meer allroad te rijden :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Koeno wrote: 21 Feb 2018 20:45 Met de GSa...
Maar toch eens wat cursussen gaan volgen voor wat meer allroad te rijden :)

ik kan u ten zeerste deze aanraden op circuit zolder : http://www.motokhana.be/cursussen/allroad1/
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 21 Feb 2018 13:46
Wipr wrote: 20 Feb 2018 18:04 Je banden online kopen? Mja waarom niet, alles kan tegenwoordig online gekocht worden maar zijn dat banden die je zelf kan leggen?
Ik koop al mijn banden online en leg ze ook allemaal zelf. Sommigen kosten wat meer moeite om op te leggen, maar uiteindelijk lukt dat wel. Voor mijn situatie is het natuurlijk ook wel belangrijk dat ik ten allen tijde en in eender welke omstandigheid/locatie zo'n dingen zelf kan doen. Daarom doe ik ook alle onderhoud aan mijn motoren zelf.
Begrijpelijk in jou situatie!

Ik denk niet dat ik zou falen in het leggen van een nieuwe achterband, alleen stel ik me vragen hoe de velg er gaat uitzien na het leggen van zo’n dikke slof (180/55 zr17)

Enige tips of verwijzingen naar filmpjes om het zelf te doen?

Awel, ik heb ooit op de Honda Vigor 650 zelf een achterbanden gestoken maar dat gaf mij achteraf de indruk dat ik een dikke mountainbike band had vervangen. Toegeven, prutsen, vloeken, doeken mee tussen rubber en velg en dik 10j minder ervaring maar ik zie mezelf de achterband van de NineT niet vervangen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote: 21 Feb 2018 22:31 Ik denk niet dat ik zou falen in het leggen van een nieuwe achterband, alleen stel ik me vragen hoe de velg er gaat uitzien na het leggen van zo’n dikke slof (180/55 zr17)

Enige tips of verwijzingen naar filmpjes om het zelf te doen?
Massa's filmkes te vinden op tjoeptjoep ;)
Of je komt gewoon in september langs op Discover Overland voor een workshop bandjes vervangen langs de kant van de weg :mrgreen:

Zelf vind ik bredere bandjes gemakkelijker dan smalle. Maar da's vooral omdat ik gemakkelijker een binnenbandje pits in de smalle bandjes :roll:
Ter preventie van schade aan de velg zijn er speciale tooltjes verkrijgbaar gelijk deze:
Image
Image

Of je neemt gewoon een stuk tuinslang, snij daar een paar stukken vanaf en snij die in de lengte door zodat ze over de velgrand passen wanneer je bandjes vervangt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Vandaag gedaan:
- Batterijtjes action cam opgeladen
- batterij helmkraag opgeladen
- Nieuwe SD-card van 64 Gb in de action camera willen steken en tot de constatatie komen dat ik een mini-SD card gekocht heb ipv een micro :oops:
- de 32 Gb micro SD card van de Drift dan maar in de Sony gestoken
- de Sony op de helm geplaatst
- een nieuwe batterij gestoken in mijn Zoom geluidsrecoder
- De binnenvoering in mijn motorjas gestoken
- mijn motorbroek aangetrokken (ik wist niet dat leren motorbroeken ook krimpen, maar het bewijs was er: ik kreeg mijn broek nog nauwelijks toe :mrgreen: )
- mijn motorlaarzen aangetrokken
- mijn motorjas aangetrokken
- de motor buiten geduwd
- mijn helm opgezet
- mijn handschoenen aangetrokken
- met de motor gaan tanken en de bandenspanning juist gezet
- een toerke van anderhalf uur gedaan

Ik kan het nog ! :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 21 Feb 2018 22:47
Wipr wrote: 21 Feb 2018 22:31 Ik denk niet dat ik zou falen in het leggen van een nieuwe achterband, alleen stel ik me vragen hoe de velg er gaat uitzien na het leggen van zo’n dikke slof (180/55 zr17)

Enige tips of verwijzingen naar filmpjes om het zelf te doen?
Massa's filmkes te vinden op tjoeptjoep ;)
Of je komt gewoon in september langs op Discover Overland voor een workshop bandjes vervangen langs de kant van de weg :mrgreen:

Zelf vind ik bredere bandjes gemakkelijker dan smalle. Maar da's vooral omdat ik gemakkelijker een binnenbandje pits in de smalle bandjes :roll:
Ter preventie van schade aan de velg zijn er speciale tooltjes verkrijgbaar gelijk deze:
Image
Image

Of je neemt gewoon een stuk tuinslang, snij daar een paar stukken vanaf en snij die in de lengte door zodat ze over de velgrand passen wanneer je bandjes vervangt.
Thx Duib :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ben idd al eens gaan kijken op joetjoep en die hulpmiddelen die je daar weergeeft komen er ook in terug. Het uitbalanceren lijkt me iets lastiger zonder een stang met twee conen om het wiel vast te zetten.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat bandjes vervangen langs de weg uitbalanceren niet meteen prioriteit is op dat eigenste moment. Een zorg voor later toch?

Als het zover komt en mijnen achterband is overvierkant :mrgreen: kom ik er nog op terug.

Nog eens merci. Stuk tuinslang is een gouden tip! ;)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote: 22 Feb 2018 19:25 Het uitbalanceren lijkt me iets lastiger zonder een stang met twee conen om het wiel vast te zetten.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat bandjes vervangen langs de weg uitbalanceren niet meteen prioriteit is op dat eigenste moment. Een zorg voor later toch?
Op de Terra's of de enduro trek ik me het uitbalanceren inderdaad niet zoveel aan. Ik probeer wel de nieuwe band (of de oude band wanneer een binnenband gerepareerd moest worden) wel altijd met het zwaarste punt op dezelfde plek te monteren als de band eraf gekomen is.
Uitbalanceren kan redelijk ok op de motor zelf. Band op de as op de motor monteren, wiel van de grond houden, remklauwen uit de weg en je kan redelijk goed het zwaarste punt vinden en compenseren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

De stijfheid van de flanken is allesbepalend voor het gemak waarmee ge nen band op een velg peutert...Gisteren met drie man een uur gevochten om nen band te laten "ploppen" op de velg. Lachen !

Ik ben bezig om mijn museum te preparen voor dit jaar, dus alle natte batterijen nazien en bijvullen, alle remvloeistof reservoirkes nekeer doortrekken, een paar kleinigheden repareren die al lang op de zenuwkes werken (zoals ne pinker op de Z1000 die in ploegen werkte), ne nieuwe starter op den R100, etc etc
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

XR650r prep time:
- nieuwe remblokken voor
- luchtfilter reinigen en invetten
- nieuwe ketting, tandwiel voor en achter
- olie + filter wissel
- overal met de vod nog eens wrijven

als de sneeuw weg is, zijn we weg richting Snowdonia
:ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote: 06 Mar 2018 10:11 XR650r prep time:
- nieuwe remblokken voor
- luchtfilter reinigen en invetten
- nieuwe ketting, tandwiel voor en achter
- olie + filter wissel
- overal met de vod nog eens wrijven

als de sneeuw weg is, zijn we weg richting Snowdonia
:ricky:
Veel plezier ginder en doe ze de groeten!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 06 Mar 2018 10:52 Veel plezier ginder en doe ze de groeten!
:stupid:
En geniet van de steak'n'ale pie :drif:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked