Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wat Muug vraagt is van belang : in die "ergo"- tool moet je o.a. je lengte, maar ook correct je "inseam" aangeven : je beenlengte dus ...10? zijn 10? ... die kunnen zeker het verschil maken. Maar ik heb zelf het gevoel dat ook de DIJ-hoek t.o.v de romp in combinatie met hoezeer je voorover leunt op de stuurhelften, een rol speelt ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wat prutsen gisterenavond met draadjes aan mijn contactslot, vanavond poging tot solderen.
Vering op comfort gezet vd ktm.
Vering op comfort gezet vd ktm.
Keep going
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik meet 1m180, kan met de bal van beide voeten ad grond op mijn 990.Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
Net voldoende vind ik...
Keep going
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Je hoeft ook niet een echte "lange" te zijn om die knieproblemen te hebben, denk ik Koen ... tis meer de combinatie van hoe uw ledematen en romp zich tot elkaar verhouden in lengte. En denk nu niet dat ik me jou voorstel als een volledig uit proportie gegroeide sagentrol ofzoKoeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De VFR was al veel beter dan de vorige sporttoerder die ik heb gehad met name de Ducati ST2 maar na een tijdje had ik ook op de VFR problemen met de zithouding. Er bestaan wat accessoires van Genmar die de zitpositie kunnen verbeteren maar die zijn niet voor niets en je moet het er nog opkrijgen enz.
Jaren later tot de constatatie gekomen dat je er gewoon aan moet beginnen om die dingen te plaatsen of een goede garagist moet hebben die je niet in de zak wil zetten en je blazen wijsmaakt dat het 1000?+ gaat kosten.
Als je knieprobleem verholpen kan worden dan zou ik niet te snel de VFR wegdoen. De aanpassingen zijn wellicht goedkoper dan iets anders maar die opties krijg je niet terug in een wederverkoop.
Jaren later tot de constatatie gekomen dat je er gewoon aan moet beginnen om die dingen te plaatsen of een goede garagist moet hebben die je niet in de zak wil zetten en je blazen wijsmaakt dat het 1000?+ gaat kosten.
Als je knieprobleem verholpen kan worden dan zou ik niet te snel de VFR wegdoen. De aanpassingen zijn wellicht goedkoper dan iets anders maar die opties krijg je niet terug in een wederverkoop.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Desnoods het zadel verhogen eh, ge zult niet de eerste zijn die dat doet.Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
Of de voetsteunen lager : http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... iiiiiiiice
ga je bij sportief rijden natuurlijk sneller de grond toucheren
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Hem zonder moeite op zijne middenbok gekregen dankzij Bompa en zijn uitleg over het plankje (in mijn geval een stuk treinbiels) hup voorwiel erop, voet op de bokpedaal en klong! hij sprong er als het ware van zelf op
Merci Bompa !
just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, net op 't nippertje een voetje kunnen zetten ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht
oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
Merci Bompa !
just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, net op 't nippertje een voetje kunnen zetten ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht
oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
sig nature
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Da is graag gedaanzappa wrote:Hem zonder moeite op zijne middenbok gekregen dankzij Bompa en zijn uitleg over het plankje (in mijn geval een stuk treinbiels) hup voorwiel erop, voet op de bokpedaal en klong! hij sprong er als het ware van zelf op
Merci Bompa !
just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, net op 't nippertje een voetje kunnen zetten ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht
oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
Ik gebruik gewoonlijk een stukje jufferke van 6,5 cm dik en 30cm lang of een halve dal van 6cm dik
Maar als hij op zijne middenbok staat kan je best dat plankje of balkje onder dat voorwiel onderuithalen, dan gaat dat makkelijker om hem terug op zijn wielen te zetten ,ja ik had da eigenlijk ook moeten vermelden
IK neem hem gewoonlijk met twee handen bij zijn stuur met een paar vingers op de voorrem en duw hem dan vooruit van zijne middenbok,en dat gaat normaal zeer goed zo,allee bij mij toch
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik denk dat Zappa op de moto zat als zij hem van de middenbok afduwde.
Iets wat ik niet meer doe sinds ik zo indertijd met mijn zo goed als nieuwe FJR omviel omdat de grond te ver helde en ik niet met mijn voet aan de grond raakte...
Zoals Bompa zegt: altijd naast de motor staan en hem van de middenbok afduwen. En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten.
Iets wat ik niet meer doe sinds ik zo indertijd met mijn zo goed als nieuwe FJR omviel omdat de grond te ver helde en ik niet met mijn voet aan de grond raakte...
Zoals Bompa zegt: altijd naast de motor staan en hem van de middenbok afduwen. En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten.
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
tenzij ge een motor hebt met redelijk zachte veren die redelijk recht op zijn zijpikkel staat.F M wrote:En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten.
Het scenario dat dan volgt is ongeveer dit:
- zijpikkel uit
- motor van de middenbok rollen
- onder het gewicht van de motor veert alles zo diep in dat de zijpikkel de grond raakt
- bij het weer uit de vering komen gaat de motor nu niet meer recht omhoog, maar onder impuls van de zijpikkel wordt die van u weg geduwd
- resultaat: motor op zijn zijkant en manneke er bovenop
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik zit vandaag zo wa te zitten soms voor mijne pc, wa van hier naar daar te gaan ,ook al is in de garage gaan kijken, en verder wa naar de koers te kijken.
Want ' k zit vandaag weer wa te sukkelen mee mijne rug :confused2: straks nog is rustig wat fietsen en dan gaat dat hopelijk wel weer over
Want ' k zit vandaag weer wa te sukkelen mee mijne rug :confused2: straks nog is rustig wat fietsen en dan gaat dat hopelijk wel weer over
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik zat er niet op, wou dat eigenlijk zo proberen, maar zelfs mijn teennagels raakten de grond ni meer zo wat zitten ju paardje ju doen was geen zichtF M wrote:Ik denk dat Zappa op de moto zat als zij hem van de middenbok afduwde.
Iets wat ik niet meer doe sinds ik zo indertijd met mijn zo goed als nieuwe FJR omviel omdat de grond te ver helde en ik niet met mijn voet aan de grond raakte...
Zoals Bompa zegt: altijd naast de motor staan en hem van de middenbok afduwen. En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten.
Ik stond dus ernaast, zonder zij pikkel, want die zou eens mijn tenen kunnen "strelen" :sterrekes:
En ..... zo vooruit ziend dat ik die balk van voor 't voorwiel weg gehaald had
Misschien moet ik bij het "ontbokken" proberen een stapje mee naar voor te zetten ipv daar volle kracht ter plaatse te staan afduwen? Mijn armen werden eventjes wat te kort zeker?
Any way, volgende keer opvang a/d linkse kant voorzien
a nee aan de rechtse kant, de kant van ons kippen
sig nature
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
OK, dus eerst van de middenbok duwen, en dan pas de zijpikkel uitklappen.duibhce Kaelann wrote:tenzij ge een motor hebt met redelijk zachte veren die redelijk recht op zijn zijpikkel staat.F M wrote:En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten.
Het scenario dat dan volgt is ongeveer dit:
- zijpikkel uit
- motor van de middenbok rollen
- onder het gewicht van de motor veert alles zo diep in dat de zijpikkel de grond raakt
- bij het weer uit de vering komen gaat de motor nu niet meer recht omhoog, maar onder impuls van de zijpikkel wordt die van u weg geduwd
- resultaat: motor op zijn zijkant en manneke er bovenop
Maar nog altijd niet vergeten !
@Zappa: links is de kant waar de zijpikkel uitklapt. Rechts is het andere links.
I am confused. Oh no, maybe not!
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Mmmmm ... toch verschillende wijzen van aanpak om een brommer op de wielen te krijgen hier pesies
In de veronderstelling dat ze op een vlakke, niet hellende ondergrond stan, haal ik zowel Gertruud als Den Blaawe van hun voetstuk door met links het stuur en met rechts het passagiershandvat vast te pakken (brede grip dus), rechterarm gestrekt en links wat gebogen. Een stapje vooruit, dus in de richting naarwaar j'em gaat duwen, benen iets gespreid : klaar om het momentum vd voorwaartse rolbeweging op te vangen en centraal te eindigen. Ik trek dus meer aan zijn achteroor dan dat ik duw aan het stuur en anticipeer op een overhellen naar de "verre" zijde.
Alhoewel ze tijdens andere manipulaties al meerder malen tegen het dek gingen , is er bij dit maneuver nog nooit ene uit m'n pollen geschoten.
Maar het ging erover wat je vandaag aan de moto ge(ver)prutst hebt :pijlr: (nog) niks dus ... maar sebiet ga ik proberen een schakelaartje op een USB-kabeltje te zetten om de Mio-dashcam aan en uit te kunnen schakelen. Prutswerk dus
In de veronderstelling dat ze op een vlakke, niet hellende ondergrond stan, haal ik zowel Gertruud als Den Blaawe van hun voetstuk door met links het stuur en met rechts het passagiershandvat vast te pakken (brede grip dus), rechterarm gestrekt en links wat gebogen. Een stapje vooruit, dus in de richting naarwaar j'em gaat duwen, benen iets gespreid : klaar om het momentum vd voorwaartse rolbeweging op te vangen en centraal te eindigen. Ik trek dus meer aan zijn achteroor dan dat ik duw aan het stuur en anticipeer op een overhellen naar de "verre" zijde.
Alhoewel ze tijdens andere manipulaties al meerder malen tegen het dek gingen , is er bij dit maneuver nog nooit ene uit m'n pollen geschoten.
Maar het ging erover wat je vandaag aan de moto ge(ver)prutst hebt :pijlr: (nog) niks dus ... maar sebiet ga ik proberen een schakelaartje op een USB-kabeltje te zetten om de Mio-dashcam aan en uit te kunnen schakelen. Prutswerk dus
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik zou kunnen zeggen wat ik overmorgen met de KTM ga doen, maar omdat dat niet vandaag is, ga ik nikske zeggen
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Euh van de middenbok duwen?
Gewoon rijden bedoel je? Opstappen, starten en in eerste versnelling leggen, lichtjes gas en koppeling al op het aangrijpingspunt houden. Efkes concentreren, met een wip van de bok duwen en tegelijk wat meer gas en koppeling verder laten komen en weg zijn we!
ge moet dat allemaal zo moeilijk niet maken!
Gewoon rijden bedoel je? Opstappen, starten en in eerste versnelling leggen, lichtjes gas en koppeling al op het aangrijpingspunt houden. Efkes concentreren, met een wip van de bok duwen en tegelijk wat meer gas en koppeling verder laten komen en weg zijn we!
ge moet dat allemaal zo moeilijk niet maken!
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Als ik dat in mijn garage doe, dan heb ik toch een probleempje...
:denk:
:denk:
I am confused. Oh no, maybe not!
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Mijnen deauville verkocht :bleiten:
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
julien wrote:Mijnen deauville verkocht :bleiten:
onder de titel : "heb ik vandaag aan mijn moto aangedaan ? " :confused2:
sig nature