den Bullet wrote: ↑07 Jun 2017 20:01 Maandag : "Heu Jean, 't stuur draait wel, maar 't voorwiel volgt ni"
Hebben ze dus een half [uur (?)] daarvoor Da spel willen pikken
Stuurstang kapot
Rinkytoys al gecontacteerd voor een nieuw T-stuk ...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Beetje olie bijgevuld. En ook nog is volgetankt. En gisteren de banden op de juiste druk gezet.
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand . Iemand ervaring mee Eerst goed heet stoken
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand . Iemand ervaring mee Eerst goed heet stoken
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
O ik heb iets gemist... je bent overkop gegaan ?
Was Lietjen zijn achterbrug een tijd terug ook niet zo scheef ?
Last edited by petervdc on 16 Jun 2017 11:10, edited 1 time in total.
Keep going
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Tja Pa, wat verwacht ge nu eigenlijk? Een object dat 250kg weegt bij stilstand, en dat in beweging nog wat kilo's bij krijgt (kinetische energie weet je wel) en dat eigenlijk maar uit plastiek en wat aluminium is opgebouwd, dat zal sowieso zwaar beschadigd geraken bij een koprol. Mijn allereerste stuik met mijn Bol d'Or was een koprol, op kiezeltjes in de bergen achter Nice. Die bolide is met de kamion naar huis gebracht moeten worden hoor.
Schuiven is van tijd nog ça va, maar rollen, tollen en botsen is heel erg slecht voor moto's.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Het zal wel een hangstaas-reactie zijn maar:
Het frame is al eens verbogen, nu ga je het nog eens recht buigen... Geen schrik dat het daardoor teveel verzwakt?
Uiteindelijk moet je daar wel je gewicht op zetten, en komen daar toch wat krachten op terecht...
Het frame is al eens verbogen, nu ga je het nog eens recht buigen... Geen schrik dat het daardoor teveel verzwakt?
Uiteindelijk moet je daar wel je gewicht op zetten, en komen daar toch wat krachten op terecht...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
@Petervdc : 't is maar ergens tussen de lijnen door vermeld (vooral ook om het feit dat het enige gevolg voor bibi een dikke rechtervoet was )
Ikzelf had niet dat gevoel, maar mijn compagnon op die rit vertelde dus dat het ne zuivere overkop was eerst nen doenk op de voorpartij en dan geland op de topkoffer. Zal dus best wel zo zijn, Muug, dat zelfs ook een nog echte ijzeren GSA daar nie zo goed tegen kan Nochthans zou ik hem naar huis hebben gereden als de koppeling niet wat lucht had gahapt en dus pas na wat pompwerk ontkoppelde. Voor de rest draaide en reed da spel normaal.
Daarstraks wat teruggeplooid en dat ging eigenlijk wel redelijk goed met OsMaa als tegengewicht : staat weer achter weer waterpas en "in het midden" maar als ge dan één en ander weer provisoir monteert (zadel, kofferdragers, achterlicht ...) blijft het toch wringen. Blijkt bovendien dat de achterkant nog zo'n dikke 2cm lager staat dan zou moeten. Denk dus dat met 150€ voor een okkazie subframe de achterkant rapper en beter weer toonbaar is
@Koeno : alst een subframe is valt dat wel mee denk ik ... eigenlijk hangen daar alleen de koffers en de passagierszit met voetsteunen aan.
Bij een GS vormt het blok eigenlijk het dragend gedeelte ... extreem uitgedrukt zou je zo'n GS zelfs zonder achterframe kunnen rijden
Ikzelf had niet dat gevoel, maar mijn compagnon op die rit vertelde dus dat het ne zuivere overkop was eerst nen doenk op de voorpartij en dan geland op de topkoffer. Zal dus best wel zo zijn, Muug, dat zelfs ook een nog echte ijzeren GSA daar nie zo goed tegen kan Nochthans zou ik hem naar huis hebben gereden als de koppeling niet wat lucht had gahapt en dus pas na wat pompwerk ontkoppelde. Voor de rest draaide en reed da spel normaal.
Daarstraks wat teruggeplooid en dat ging eigenlijk wel redelijk goed met OsMaa als tegengewicht : staat weer achter weer waterpas en "in het midden" maar als ge dan één en ander weer provisoir monteert (zadel, kofferdragers, achterlicht ...) blijft het toch wringen. Blijkt bovendien dat de achterkant nog zo'n dikke 2cm lager staat dan zou moeten. Denk dus dat met 150€ voor een okkazie subframe de achterkant rapper en beter weer toonbaar is
@Koeno : alst een subframe is valt dat wel mee denk ik ... eigenlijk hangen daar alleen de koffers en de passagierszit met voetsteunen aan.
Bij een GS vormt het blok eigenlijk het dragend gedeelte ... extreem uitgedrukt zou je zo'n GS zelfs zonder achterframe kunnen rijden
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Is goed kijken waar het juist geplooid is , en dan een baar of buis maken met een paar stukken op op de juiste plaatsOzzePaa wrote: ↑15 Jun 2017 21:50 Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand . Iemand ervaring mee Eerst goed heet stoken
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht
om het terug te plooien , dan nakijken of het nergens gescheurd is en anders terug lassen, maar ik zou dat niet warm stoken. Bvb zoiets maar dan met de stukken op de juiste plaats https://lh3.googleusercontent.com/o6YWV ... 64-h498-no deze baar was om een paar latten van mijn zelf gemaakte tuinschermen recht te vringen toen ik ze ineen vees .
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De 35k streep overschreden ...
Monschau in 't centrum eens gaan verkennen ... ipv ne fly-by .
Monschau in 't centrum eens gaan verkennen ... ipv ne fly-by .
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
.... Dat was dan toch wel zu Fuss veronderstel ik
Kaffeetjen getrunken aan Das Rote Haus alzo
Gisteren den Blauwe Geschelpte zijn (gereviseerde) voorste pootjes er weer onder gestoken ... Pesies een andere brommer
Dat gaat iet geven als ook de achtershock binnekort eens onderhanden gepakt wordt na 100.000 kms
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vrijdag rond 16.30 kampeergerief voor 1 nachtje opgeladen,
en van uit Haaltert met een omwegske via Wommelgem naar Weiswampach gereden.
Aangekomen, tentje opgezet, gegeten, pintje gedronken, wat genoten van de muziek en gaan slapen.
Zaterdag de 1000 bochten rit gereden (schoon ritje door eifel en lang moesel).
2000 inschrijvingen, en op sommige momenten was dat wel te merken, maar het werd zelden storend...
(tenzij er 2 beginners voor jou rijden die elke bocht starten op het verkeerde rijvak, om uiteindelijk opnieuw op het verkeerde rijvak terug eruit te komen.... voorbij steken werd moeilijk want den ene reed extreem rechts op zijn vak, den andere reed op/over de middellijn).
Terug op de camping gekomen was het snel den tentjes afbreken, een colaake drinken en terug naar Haaltert knallen...
900km later de Varadero thuis afgezet en eerlijk moeten bekennen, 't begint goed te lukken om met de Varadero langere afstanden te rijden
en van uit Haaltert met een omwegske via Wommelgem naar Weiswampach gereden.
Aangekomen, tentje opgezet, gegeten, pintje gedronken, wat genoten van de muziek en gaan slapen.
Zaterdag de 1000 bochten rit gereden (schoon ritje door eifel en lang moesel).
2000 inschrijvingen, en op sommige momenten was dat wel te merken, maar het werd zelden storend...
(tenzij er 2 beginners voor jou rijden die elke bocht starten op het verkeerde rijvak, om uiteindelijk opnieuw op het verkeerde rijvak terug eruit te komen.... voorbij steken werd moeilijk want den ene reed extreem rechts op zijn vak, den andere reed op/over de middellijn).
Terug op de camping gekomen was het snel den tentjes afbreken, een colaake drinken en terug naar Haaltert knallen...
900km later de Varadero thuis afgezet en eerlijk moeten bekennen, 't begint goed te lukken om met de Varadero langere afstanden te rijden
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Een GS-rijder midden in de afrit buitenom voorbijgeschoten
Want de grapjas was rap op het rechte stuk maar knalde zijn remmen toe toen hij zich realiseerde dat ge ne moto moet plat leggen in den bocht Dus was er voor mij maar één optie : zoef er langs buitenom voorbij schieten, op hellingshoek. Dat gaf wel een lichte adrenalinestoot
Want de grapjas was rap op het rechte stuk maar knalde zijn remmen toe toen hij zich realiseerde dat ge ne moto moet plat leggen in den bocht Dus was er voor mij maar één optie : zoef er langs buitenom voorbij schieten, op hellingshoek. Dat gaf wel een lichte adrenalinestoot
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
bof ik heb mij ook dit jaar mateloos geërgerd aan een paar eikels maar dit jaar ook echt plezier aan gehad...
Zoals een groepje supersportrijders die blijkbaar niet zo goed konden verdragen dat wij met drie GSen niet zo goed bij te benen waren, vooral in het bochtenwerk... En uiteindelijk ging er eentje toch nog voorbij op het rechte stuk, net voor een bocht waar het toch niet zo goed kon...
En jawel GS1 hopla de bocht in, R1 ook, GS2 zie ik plots remmen in de bocht wat niet normaal is en jawel ik op GS3 rij de R1 voorbij, die netjes in de gracht ligt, met een rechtkrabbelende en hard vloekende rijder... ik had de indruk dat gans dien nest al een beetje boven hun kunnen aan't rijden waren en zie...
En vandaag 250km terug op het werkpaard was even aanpassen. Wel pinker hersteld, deze keer goed en kofferhouder opnieuw vastgezet.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dat had ik enkel de laatste 30km voor met een kawa Z800,Stefke wrote: ↑19 Jun 2017 21:21 bof ik heb mij ook dit jaar mateloos geërgerd aan een paar eikels maar dit jaar ook echt plezier aan gehad...
Zoals een groepje supersportrijders die blijkbaar niet zo goed konden verdragen dat wij met drie GSen niet zo goed bij te benen waren, vooral in het bochtenwerk...
die had het zeer moeilijk met het feit dat mijnen olifant iets vlotter ging als hij dacht...
Met als enige sjans dat ik te braaf ben, ik ga zelden voorbij steken in te bochtig gebied...
btw dieje racebanaan in de graskant was dat in de eerste 50km?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren veel te agressief door de file gesjeesd ... ik laat bij deze temperaturen de motor beter thuis staan ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik ga straks in het naar huis rijden alleszins een half litertje water uitgieten over de tshirt,
om toch de hitte iets dragelijker te maken...
gisteren had ik na 15minuten rijden het gevoel dat ik aan't koken was....
om toch de hitte iets dragelijker te maken...
gisteren had ik na 15minuten rijden het gevoel dat ik aan't koken was....
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik heb zo'n macna dry cooling vest,
maar om één of andere reden vergeet ik dat mee te nemen.....
maar om één of andere reden vergeet ik dat mee te nemen.....