Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Cooper wrote: 19 Nov 2017 11:39 Motorblok terug onder de Ltd gehangen en nog wat werkjes richting voltooiing v/d restauratie.

een echte keukenprinses :o
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

:mrgreen: l :mrgreen: :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

:peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Allee, wa hedde gekocht ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

F M wrote: 20 Nov 2017 23:13 Allee, wa hedde gekocht ?
The works ... gier-indikeeter ... kroeskontrol ... 27 rijmodi ... :arrow: ik zie Duib&Co zooooooo zitten op ne 1600 GL ;) :mrgreen:
Voorts Gertruud haar rubbers eens goed bekeken : de noppen zijn er zo goed als af ... dacht al dazze in de week zo smooth bolde ;) :lol: :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 21 Nov 2017 00:08 The works ... gier-indikeeter ... kroeskontrol ... 27 rijmodi ... :arrow: ik zie Duib&Co zooooooo zitten op ne 1600 GL ;) :mrgreen:
1600 komt alvast in de buurt. Al is het in de praktijk maar 1496cc. En 5 zitplaatsen. :mrgreen:
Binnenkort zal ik een klak moeten kopen en afleren om pinkers te gebruiken. :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ne 3-serie ipv de V60 ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 21 Nov 2017 13:00 Ne 3-serie ipv de V60 ?
De V60 is einde contract en we wilden weer iets compacters. Het is uiteindelijk een 2-serie geworden. Het is wel duidelijk dat mijn werkgever veel betere deals heeft met BMW en Volvo dan met Audi en Ford als ik vergelijk wat we voor ons budget kunnen krijgen. :dontknow:
Andere merken mogen we ondertussen niet eens meer kiezen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 21 Nov 2017 13:23 Het is wel duidelijk dat mijn werkgever veel betere deals heeft met BMW en Volvo dan met Audi en Ford als ik vergelijk wat we voor ons budget kunnen krijgen. :dontknow:
Hier ook, Ford doet precies weinig inspannngen. In dezelfde wagenklasse van de BMW 316 of 216, Volvo S60 en de Opel Insignia, krijg je bij Ford maar een C-max.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

BMW, volvo, Mercedes..... in hoofdzaak draait daar hun omzet op, verkopen (leasen) aan bedrijven. Persoonlijk interesseren me de 4 wielers me niet en kan ik er ook geen geld aan geven. Zou nog het gelukkigst zijn met een camionette.
Mijn madam mocht ook kiezen maar de werkgever had ook liever een BMW en dan is het eind december een X1 18d automaat. Goh er zijn ergere zaken in 't leven om te kiezen denk ik dan.















En de motor.....die hebben ze ook uit de showroom weggeplukt :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Tuurlijk zijn er ergere dingen: geen bedrijfswagen mogen kiezen :p

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote:Tuurlijk zijn er ergere dingen: geen bedrijfswagen mogen kiezen :p
Ge onderschat alle stress die daarbij komt kijken: antraciet zilver of platinum zilver? Elektronisch openende koffer of niet? 5 of 6 spaaks velgen? Met of zonder logoke op het kofferdeksel?
De grote levensvragen, quoi.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 22 Nov 2017 00:16
Koeno wrote:Tuurlijk zijn er ergere dingen: geen bedrijfswagen mogen kiezen :p
Ge onderschat alle stress die daarbij komt kijken: antraciet zilver of platinum zilver? Elektronisch openende koffer of niet? 5 of 6 spaaks velgen? Met of zonder logoke op het kofferdeksel?
De grote levensvragen, quoi.
:lol: :lol: :lol:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Om dan maar terug on Topic te gaan, ik ben vandaag langs Banden Ronny gereden met den Transalp voor nieuw rubber.

Den Achterband was redelijk Vlak afgesleten en het profiel was bijna op.

Vandaag dus de K60 Scout laten monteren. Schijnt een goed bandje te zijn voor in de winter mee rond te bollen.
Was wel een groot verschil in de Bochtjes zo terug met ronde banden te rijden.

grtz Drummer

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Drummer wrote: 22 Nov 2017 21:31 Vandaag dus de K60 Scout laten monteren. Schijnt een goed bandje te zijn voor in de winter mee rond te bollen.
Was wel een groot verschil in de Bochtjes zo terug met ronde banden te rijden.
Ik ben wel een fan van de K60 Scout als achterband. De voorband vind ik minder op onverhard. Maar als ik specifiek iets zocht voor de winter zou ik misschien eerder voor een K60 Silica kiezen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Wipr wrote: 21 Nov 2017 14:37 ................................

En de motor.....die hebben ze ook uit de showroom weggeplukt :mrgreen:
... en staat nu bij u in de living dus :?: ;) :thumbsup: :?: ... If so : dewaffere :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

duibhce Kaelann wrote: 22 Nov 2017 21:45
Drummer wrote: 22 Nov 2017 21:31 Vandaag dus de K60 Scout laten monteren. Schijnt een goed bandje te zijn voor in de winter mee rond te bollen.
Was wel een groot verschil in de Bochtjes zo terug met ronde banden te rijden.
Ik ben wel een fan van de K60 Scout als achterband. De voorband vind ik minder op onverhard. Maar als ik specifiek iets zocht voor de winter zou ik misschien eerder voor een K60 Silica kiezen.

onverhard is niet m'n hoofdoel, al heb ik hier achter mijnen hoek genoeg weggetjes liggen.

Zal toch is m'n stoute schoenen ( of botten ) moeten aantrekken en is een toerreke moeten doen hier achter in het bos.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuw voorbandje gemonteerd. PR4 uiteraard. Vorige heeft het toch 25000km uitgehouden. 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 23 Nov 2017 10:33
Wipr wrote: 21 Nov 2017 14:37 ................................

En de motor.....die hebben ze ook uit de showroom weggeplukt :mrgreen:
... en staat nu bij u in de living dus :?: ;) :thumbsup: :?: ... If so : dewaffere :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Een jonge occasie van BMW zelf. Een BMW R Nine T pure 2017 met 4380km’s op de teller, verwarmende handvaten, ASC (tractiecontrole) en led knipperlichten. Geen toerenteller, geen gear-indicator, geen rijmodificaties ;)
Vandaag inschrijvingsdocument opgehaald. Krijgt nog een onderhoudje mee. Aangezien het een BMW premium selection motor is 3jaar garantie en 2j wegenbijstand. (Hoop van beiden geen gebruik te moeten maken maar goed dat het erbij inzit) foto zal iets voor binnen enkele weken zijn.

Dan toch nog vliegenvangen maar tegenover de Triumph was ik verrast door de remkracht en het blok vind ik een zaligheid om mee te rijden. Karakter, doch binnen de perken, koppel genoeg en indien gewenst gaat het heel goed vooruit. Smooth en soepel rijden zonder er een slakkengangetje op na te houden.....
Heb getwijfeld tussen een KTM adventurer 1090 deze met een gigantische korting nieuw verkocht werd maar als zondagrijder had ik geen zin meer in Een ketting en het boxer motorblok gaf me een spontane glimlach mee tijdens het rijden, de Ktm was heel goed en zoniet krachtiger maar het is dus de BMW geworden. Zoals de typebenaming het zegt, puurder kan je het de dag van vandaag nog maar moeilijk vinden en toch modern.

FM zal net dezelfde motor in het vooronder hebben zitten al kan er aan de overbrengingen misschien wat anders zijn?

Heel lang geleden maar het spontaan in de lach schieten van plezier was iets dat ik lang niet meer gekend heb.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 23 Nov 2017 10:33
Wipr wrote: 21 Nov 2017 14:37 ................................

En de motor.....die hebben ze ook uit de showroom weggeplukt :mrgreen:
... en staat nu bij u in de living dus :?: ;) :thumbsup: :?: ... If so : dewaffere :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Image
:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Locked