Dank je voor de leuke berichten
@ozzepaaa: uiteraard speelde het financiële plaatje mee.
Ik weet niet hoe een LC blok rijdt. Blijkbaar nog geciviliseerder dan deze. Al vergelijk ik met de R850R dat ik gehad heb en dat is wel een immens groot verschil. Voor deze modellenlijn hebben ze bewust gekozen voor dit olie/luchtgekoeld blok (en het ook zonder problemen euro4 gekregen).
Mijn moeder heeft net net dezelfde zitbank in haar living staan en de rest van rekjes en tafeltjes zijn ook wat industrieel metaalachtig (hoe zou dat nu komen
) dus bovenstaande foto is zo gek gekozen nog niet door Blackbert
Zoals gezegd dus een occasie en de eerste eigenaar was BMW Belgie Luxembourg te Bornem.
Financieel was het net haalbaar. Het opsmukken behoeft niet zoveel meer al denk ik er wel aan om iets in inox in elkaar te knutselen voor onder het blok. Iets om de cilinderkoppen te beschermen wens ik ook graag.
Gekocht via de dealer in Meerhout maar staat nu nog in Wijnegem te wachten op de zolder
De plaat hangt er al op, enkel de inschrijving moet ik nog op wachten. Vandaag naar de DIV geweest en zonder aanschuiven of wat dan ook.......binnen de 10minuten was ik geholpen en weer op weg naar huis. Nog nooit meegemaakt zo weinig volk.
De keuze om nu iets nieuw aan te schaffen kwam eigenlijk door KTM. Het verhaal gaat als volgt: mijne zoon moest een paar weken terug voetballen ergens in Limburg, Zonhoven en is daar wel een KTM dealer zeker en toen stond de adventure 1090 daar nieuw te pronken voor 10950€. Dat doet wat met een mens. Tweede weekend van november dan opendeurdag bij Racing centre Antwerpen en aanvankelijk duurder de 1090 en ik maak melding van de prijs in Zonhoven. Krijg telefoon dat ze hem ook in Deurne aan die prijs kunnen leveren.
Een Harley Davidson Sportster Roadster 1200 stond ook op het verlanglijstje maar sowieso te duur (wist ook een demo staan met de voordelen van een nieuwe) maar ik vertrouwde de grondspeling niet. Zou zot worden als het blok of uitlaat over het wegdek schraapt dus aangezien ik dat risico niet wou nemen......HD geschrapt. SOA was een geweldige reeks, misschien wel de beste ooit maar zo ruig als Jax Teller ben ik niet en lid worden van een MC is nog niet voor meteen.
Ondertussen was de scooter op 1 dag verkocht en aan KTM gevraagd voor een offerte met middenbok en valbeugels. 11400€.
Ondanks de super korting bleef ik het te veel geld vinden. Ik had een grens gesteld en het ging er over. 10950€ maar kwam daar sowieso weer die rijklaarmaakkost bij.
Das weer iets nieuw van de laatste jaren die rijklaarmaakkost. Triumph pakt dat slimmer aan. Ze bepalen ineens de prijs incl de rijklaarmaakkost.
De KTM aanvankelijk jaaaaa maar kon er niet meer mee testrijden en de testrit met de 1050 was al meer dan 1,5j geleden. Hmmm vervelend....
En op 2dehands was ik het meest aan het kijken naar de BMW motoren. En daar heb ik de Nine t pure zien staan. Paste binnen het budget, quasi nieuwe motor, kon mee gereden worden en zo gezegd, zo gedaan.
Aangezien er zo maar eentje was mocht ik er niet te snel over nadenken. KTM’s waren er nog genoeg. Bmw R Nine T pure modellen ook maar dan nagelnieuw en met een nagelnieuwe prijs en dat was dan weer een stuk duurder dan de Ktm. De Ktm is een grote motor en de BMW is eerder een kleintje.
Voordeel vd BMW: hoef niet meer in te rijden. Is persoonlijk voor mij een 1000km stressen... doe ik het wel goed enz. Uitlaten zijn reeds verkleurd dus kan daar al niet meer neurotisch over worden en er staat zelfs een mini krasje op de tank. Ne motor vuil zien worden kon ik niet. Wellicht nog steeds niet maar kan wel eens proberen wetende dat ik me geen hel aandoe om hem te kuisen. Met een motor met een ketting door de regen rijden was een mentale marteling wetende dat ik de dagen erna uren en uren bezig zou zijn om met een tandenborstel alles terug PicoBello te krijgen. De ketting ontvetten en terug smeren enz. Het is iets wat ik nu toch meer en meer kan relativeren. Dan zeg ik tegen mezelf: Wimpy, zelfs als jij niets zou kuisen of smeren overleeft deze motor je wel.
Het is sterker dan mezelf maar zal het moeten leren.
De KTM denkpiste was snel over. Ik herinner me nog te rijden met de 1050 en denken aan een bocht was ook de bocht doorgaan maar de BMW deed dat ook en die heerlijke roffel uit de uitlaat. Het grommen van het blok.
Herhaling: een smile op mijn gezicht. Gelukkig zei mijn wederhelft. Gelukkig heb je gevonden wat je zocht. Nu moet je mij niet aan de deur zetten
Het weer nodigt niet veel uit om te rijden maar zal hem toch eens moeten gaan halen daar in Wijnegem. Zal niet meer voor deze week zijn vrees ik. Morgen eens bellen met de dealer en vragen of ze hem al aan de nierdialyse hebben gehangen en zijn bloed hebben ververst.