Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

zappa wrote: 13 Feb 2018 21:50........
aan verkeerslichten staan verschillende politie wagens, ik val stil, durf die niet met horten en stoten op 't kruispunt in gang proberen te krijgen, dan maar al hollende met modderklodden botten en kleren naast de moto met aangebakken klei, het kruispunt over gestoken. Denk dat die polis zal gedacht hebben " zo"n voil janet hebben we nu nog nooit gehad" ???? :whistling:

GPS had er ook zin in :mrgreen: heeft me nog eens door Aalst gezonden :cry: De weg vragen (ja ik ben een vrouw :mrgreen: ) toen ik stil stond gestrand : ze wisten niet waar ik moest zijn ( Baardegem) en ik ook niet, was richting Dendermonde dat wist ik....

Na 3 uur baan sukkelen zag ik 't niet meer zitten :| dan maar iemand gebeld, die me is komen halen want ik zat de verkeerde richting op.

Heb ik geleerd : moto die lang stil staat krijgt lucht in zijn koppelings leidingen? Ik neem ne bril mee en misschien toch eens een kaart (fucking map) of ik blijf in 't vervolg rustig in mijn zetel liggen :lol:
Zappa, ooit gaat ge oud en wijs zijn. Maar helaas gaat ge dus dan ook oud zijn :mrgreen:
Toch weer spijtig dat er daar geen filmkes van bestaan, ik had u wel zien hollen :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Kheb alvast slecht nieuws Zappa,

Vanuit Aalst is Baardegem niet echt richting Dendermonde.
Baardegem is dan eerder richting Opwijk/Merchtem.

Dus logisch dat ge verkeerde richting zat :p

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Koeno wrote: 14 Feb 2018 09:37 Kheb alvast slecht nieuws Zappa,

Vanuit Aalst is Baardegem niet echt richting Dendermonde.
Baardegem is dan eerder richting Opwijk/Merchtem.

Dus logisch dat ge verkeerde richting zat :p
Ja ik was 's morgens met de auto/aanhanger vanuit Dendermonde naar Baardegem gereden, vandaar dat ik dacht 't is richting Dendermonde?
Muug wrote: 14 Feb 2018 09:28
Zappa, ooit gaat ge oud en wijs zijn. Maar helaas gaat ge dus dan ook oud zijn :mrgreen:
Toch weer spijtig dat er daar geen filmkes van bestaan, ik had u wel zien hollen :thumbsup:
Te laat ik ben al oud, dus wijs zal niet meer komen :mrgreen: ( en dat oud laat zich voelen, bijna iedere spier in mijn lijf doet zeer :lol: )

Misschien maar best dat niet alles wat ik uitsteek op een filmpje staat :pillepalle: toen de lichten maar op rood bleven staan heb ik echt wel zeer onconventioneel de kruispunten over gereden via gras en verhoogde inrichtingen, fietspaden enz :?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

astemgeen koppeling meer heeft: stilstaand in neutraal starten, beetje trottinetten met de voetjes, hup in 1 en ook wat gas. opschakelpunt is redelijk rap gevonden, terugschakelen vond ik iets lastiger, lang geleden op mijn zzr600 met gebroken koppelingskabel.

het lijkt mij sterk dat daar zomaar lucht zou inkomen, tenzij er ergens een lek in het systeempje zit.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Daarnet de GS gaan afhalen,
weekske zonder gezeten en dat is té lang...
alle probleemkes zijn van de baan, dus vanaf nu sorgeloohs genieten....

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Een week kinderloos geweest en dus vandaag een uitgelezen moment vond mijn wederhelft om voor het eerst eens mee te rijden op de BMW. Haar 15j oude motorjas aangetrokken en aan het eerst kruispunt zei ze: ik wil een nieuwe jas want deze was berekend op 15kg minder :whistling:
Dan maar een toertje langs JOma op de A12 gedaan en binnen buiten met een nieuwe motorjas voor haar.

Ik heb een Dart flyscreen Piranha besteld online en de stuurrisers van Wunderlich via de BMW dealer.
En ik weet nu al dat ik niet rouwig ga zijn met het stuur iets meer rechtop want djeezes mijn nekspieren protesteren deze avond.

De BMW service..... ik kreeg dus 3j garantie en 2j wegenbijstand. Motor ingeschreven op 27/11/2017 op mijn naam en de garantie en wegenbijstand hadden toen door de dealer in orde moeten gebracht worden. Afgelopen zondag viel mijne frank dat ik hier nog niets van gehoord had en vond het eigenlijk een beetje schandalig.

Maandag gebeld naar Bornem om te horen of er al iets voor gedaan was en nog niets aangegeven of in orde gebracht. :x vanuit Bornem ging men dat in orde brengen. Vorige zondag ook al een gepeperde mail naar de dealer gestuurd om te vragen hoe en wat.

Dinsdag de dealer zelf gebeld en kreeg de baas aan de lijn. Heel vriendelijk en meteen in orde gebracht EN opmerkelijk is dat ze de garantie en wegenbijstand met terugwerkende kracht hebben doorgevoerd en pas hebben laten ingaan 13 februari 2018 dus wat mij betreft hebben ze een mooie geste gedaan en daarmee hun excuses bekrachtigd.

Maar eigenlijk is dat van geen belang toch want een BMW gaat nooit stuk!!! :rayof: :mrgreen: :peepwall: :whistling: :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

zappa wrote: 13 Feb 2018 21:50
Die stomme gps stuurt me rond (net niet door centrum van) Aalst, aan verkeerslichten staan verschillende politie wagens, ik val stil, durf die niet met horten en stoten op 't kruispunt in gang proberen te krijgen, dan maar al hollende met modderklodden botten en kleren naast de moto met aangebakken klei, het kruispunt over gestoken. Denk dat die polis zal gedacht hebben " zo"n voil janet hebben we nu nog nooit gehad" ???? :whistling:

GPS had er ook zin in :mrgreen: heeft me nog eens door Aalst gezonden :cry: De weg vragen (ja ik ben een vrouw :mrgreen: ) toen ik stil stond gestrand : ze wisten niet waar ik moest zijn ( Baardegem) en ik ook niet, was richting Dendermonde dat wist ik....

Na 3 uur baan sukkelen zag ik 't niet meer zitten :| dan maar iemand gebeld, die me is komen halen want ik zat de verkeerde richting op.

Heb ik geleerd : moto die lang stil staat krijgt lucht in zijn koppelings leidingen? Ik neem ne bril mee en misschien toch eens een kaart (fucking map) of ik blijf in 't vervolg rustig in mijn zetel liggen :lol:
Best de volgende keer dat je je moto ergens aflaad, en je hebt dar gps map 64 bij,gps opzetten en op het knopje markeer drukken, ik denk het onderste van die twee langs links ,dan komt er een cijfer met een vlaggetje te voorschijn, en moet je halfweg de route toch terug naar de wagen , op de knop FIND drukken en bij waypoints dat cijfertje zoeken ,en op enter klikken dan komt ga naar klikken en dat gps brengt je tot bij de wagen met een route, :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

bompa wrote: 17 Feb 2018 00:35
Best de volgende keer dat je je moto ergens aflaad, en je hebt dar gps map 64 bij,gps opzetten en op het knopje markeer drukken, ik denk het onderste van die twee langs links ,dan komt er een cijfer met een vlaggetje te voorschijn, en moet je halfweg de route toch terug naar de wagen , op de knop FIND drukken en bij waypoints dat cijfertje zoeken ,en op enter klikken dan komt ga naar klikken en dat gps brengt je tot bij de wagen met een route, :)

:o goede tip :thumbsup:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Wipr wrote: 16 Feb 2018 23:31..opmerkelijk is dat ze de garantie en wegenbijstand met terugwerkende kracht hebben doorgevoerd...
Dat is dus voor het geval dat je vorige maand alsnog een probleempje hebt??? :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Tom Thumper wrote: 17 Feb 2018 09:53
Wipr wrote: 16 Feb 2018 23:31..opmerkelijk is dat ze de garantie en wegenbijstand met terugwerkende kracht hebben doorgevoerd...
Dat is dus voor het geval dat je vorige maand alsnog een probleempje hebt??? :dontknow:
“Dat is dus voor het geval dat je vorige maand alsnog een probleempje HAD”

Ik begrijp de verwarring maar ben er vrijwel zeker van dat je me wel begrepen had maar dat terugwerkende kracht hier niet geheel juist gebruikt is???

Maw ze hebben er 2maanden extra bijgedaan.

Duidelijk genoeg voor je?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

- nieuwe nummerplaat op de cbr gevezen
- kort maar enthousiast vreugdedansje gedaan omdat ik de prijs van de verzekeringen voor de tiger en de cbr bijna door 2 gedeeld heb

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 17 Feb 2018 18:39 - nieuwe nummerplaat op de cbr gevezen
Hoe? Heb je daar in 2017 niet mee gereden?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Muug wrote: 18 Feb 2018 13:43Hoe? Heb je daar in 2017 niet mee gereden?
Jawel hoor. Andere nummerplaat nu ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 18 Feb 2018 13:45
Muug wrote: 18 Feb 2018 13:43Hoe? Heb je daar in 2017 niet mee gereden?
Jawel hoor. Andere nummerplaat nu ...
okee
heb je nog circuitplannen dit jaar ?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Heb in juli al één dag geboekt op mettet. Ik verwacht er dit jaar terug een stuk of 5 te boeken.

Ik weet nog niet of ik alles op voorhand ga boeken. Vorig jaar heb ik een aantal dagen vooraf geboekt, en een aantal dagen gewoon een week op voorhand geboekt als ik al kon inschatten wat het weer ging worden. Buiten het feit dat ik wat schrik heb om in de regen op circuit te rijden, is er ook nog de kwestie van de banden:
- setjes regenbanden kopen maakt het ineens wel duurder
- ik rijd meestal met de moto naar het circuit. Mijn gewone bandjes terug meepakken als ze er regenbanden op gelegd hebben is ... een uitdaging (misschien een band rond elke arm ofzo)

Normaal gezien heb ik nu in juli op zijn minst al een trekhaak, en dat zal het een en het ander al wat gemakkelijker maken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 18 Feb 2018 16:08 Heb in juli al één dag geboekt op mettet. Ik verwacht er dit jaar terug een stuk of 5 te boeken.
:thumbsup:
Wel eind maart dus drie dagen in Spanje, maar daarnaast zou ik ook wel nog een keer op Croix willen rijden. Is minder technisch dan Mettet.
Regenbanden op circuit lijken me niet nodig, behalve als je met semi-slicks rijdt, maar met de gewone sportbanden moet regenrijden wel kunnen.
Maar op 't moment heb ik maar drie dagen congé meer over, en er moet nog ergens een weekend Kent ingepland worden, dus we hebben een luxe-probleem :|

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Croix wil ik zeker ook nog doen dit jaar ... was er zo geen website die alle circuitdagen van alle organisaties op één kalender toonde?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Stopt met mij jaloers te maken jullie twee :p
Als ik hier nog ergens een verdoken spaarpotje vind, wil ook nog wel eens met een motor het circuit op...
Maar om één of andere reden heb ik schrik om dat met die gs te proberen :p

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik heb vorig jaar één keer op Croix van een circuitdagje geproefd. Ik heb me daar goed geamuseerd, maar achteraf heb ik precies niet de behoefte om dat nog eens te doen.

Ik merk dat ik op zulk een dag toch niet veel vooruitgang maak. Het zien van uitschuivers van anderen, maakte dat ik toch oveal evenveel marge bleef houden. En eigenlijk, altijd maar weer dezelfde bochten voorgeschoteld krijgen, vind ik ook niet zo aantrekkelijk.

Voor mij hoeft het dus niet.

En on topic: zaterdag willen profiteren van het mooie weer om nog eens op de motor te kruipen, zeker nadat Wim zijn nieuwe RT was komen showen. Maar mevrouw thuis had andere plannen... :(
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

F M wrote: 19 Feb 2018 08:48 .......

En on topic: zaterdag willen profiteren van het mooie weer om nog eens op de motor te kruipen, zeker nadat Wim zijn nieuwe RT was komen showen. Maar mevrouw thuis had andere plannen... :(
OsMaa had ook andere plannen ... maar ze zatter niks mee in die alleen uit te voeren ;) :lol: :thumbsup:
Vandaag dus wel Gertruud haar noppen noggis gecheckt na het toerke gisteren :

Image

Image

Wordt stillekesaan toch tijd voor een bezoekske aan de Ronnie denk, :tongue: :whistling:
Ik twijfel tussen weer een tjoepensetje of, in het vooruitziecht van een weekske Vercors in augustus, toch maar iet 60/40 Tourance-Annakee-Scorpion-achtig :krabje: :-? ... Aan de andere kant : een vers endurosetje is waarschijnlijk toch alweer versleten tegen dan ;) :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked