Materiele schade:
- rechterspiegel. Hij hangt er nog aan, maar de plastiek is gescheurd en het glas ligt nog ergens in de grindbak van mettet
- de staat van de carrosserie was voor een moto van 2002 nog dik ok. Nu iets minder (puttekes in lak van tank, rechterflank ziet er niet uit)
- Lederen pak is ok, maar mijn Shubert S2 mag in de vuilbak (heeft goeie smak gehad, lijkt mij onmogelijk dat die binnenschaal nog ok is)
Voor de rest ok, heb daarna de resterende sessies nog kunnen rijden ... (heb zelfs mijn ronderecord verscherpt
)
Schade aan het manneke:
- niks
(daar ben ik vooral blij om, want er zijn die dag 4 mensen richting ziekenhuis kunnen vertrekken)
Hoe is het gebeurd: voor de 4e sessie had een instructeur voorgesteld om hem te volgen, waar ik graag op inging, want mijn lijnen trokken die dag echt op geen zak. Net voor het rechte stuk deed hij teken om aan te pikken. Ik ben op het einde van het rechte stuk aangekomen aan een snelheid die ver boven mijn kunnen lag, en heb te snel de koppeling gelost bij het terugschakelen. Mijn achterwiel heeft toen een dansje gedaan, waardoor ik enkel nog kon proberen om de grindbak in te geraken zonder iemand te raken van de groep die net op het circuit kwam gereden. Dat is gelukt, recht blijven in de grindbak ging iets minder goed. Het was een redelijke smak, ik was verbaasd dat ik niks had ...
Fouten die ik gemaakt heb:
- blindelings instructeur volgen en in een situatie komen die mijn kunnen te boven gaat
- te snel koppeling lossen, en niet hard genoeg met de voorrem geremd
- niet bij intertrack geboekt
(bij intertrack heb ik al dikwijls instructeurs gevolgd, en daar had deze situatie zich niet voorgedaan)
Die instructeur is achteraf zelfs niet komen vragen wat er mis is gelopen, en of alles ok was. Hij leek me zelfs te mijden.
Soit, ook al heb ik spijt dat ik die instructeur ben beginnen volgen: het is mijn eigen fout. En als ge gaat circuitrijden gaat ge ooit in de grindbak eindigen. Maar mijn voorkeur voor intertrack is alleen maar groter geworden. Ik ga de betreffende organisatie ook niet zwart maken, die doen ook hun best, maar het verschil met intertrack is wel groot. Bij intertrack doen ze veel dingen gewoon goed, vooral om in die traagste groep de veiligheid te garanderen (2 van de 4 ambulances zijn vertrokken in de eerste sessie van de traagste groep)