Kijken

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Kijken

Post by Davy78 »

F M wrote:Is een stier zonder kl***n karakterloos? :dontknow:
Ik ben toevallig ne stier, maar heb mijn knikkertjes nog. Toch, moest dat niet meer het geval zijn zou ik door zo een statement toch op mijn tenen getrapt zijn.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Kijken

Post by Davy78 »

Droopy wrote:De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in. :blbl:
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen. :sideways:
Liggen de rentes voor zulke leningen zoveel hoger? Ik heb hier deze week ook nog zitten rekenen, maar heb geen rekening gehouden met dit type van leningen.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Davy78 wrote:
Liggen de rentes voor zulke leningen zoveel hoger? Ik heb hier deze week ook nog zitten rekenen, maar heb geen rekening gehouden met dit type van leningen.
De motowinkel waar ik ben gaan informeren werkt met Record bank.
Op de site van die bank kan je zelf een simulatie maken. :wink:

Een fictief voorbeeld met een gemakkelijk bedrag :
bij een lening van ? 10.000 voor je auto/moto op 48 maand betaal je ? 325 interest bij hun klassieke lening en ? 1156 intrest bij zo'n light car lening. :confused2:
De truc waar veel mensen inlopen is dat je maandbedrag bij de klassieke lening ? 215 is en bij die light lening slechts ? 138 is.
Bij de klassieke lening is de auto/moto je eigendom na die 48 maand, bij de light lening moet je op het eind van die 48 maand ofwel direct ? 4500 ophoesten om eigenaar te worden van je voertuig of, en dat was het plan van die motowinkel, je neemt een nieuwe lening en je koopt een nieuwe moto. Als je je moto kan inbrengen voor woon-werk verkeer of altijd met een recente moto wil rijden kan dit misschien een interessante optie zijn. :dontknow:
diskeletlietje wrote: dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam :beer:
:wink:
:ermm: 'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden. :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Droopy wrote: :ermm: 'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden. :dontknow:
Wat denk je van "moto" ? :book:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Muug wrote:
Droopy wrote: :ermm: 'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden. :dontknow:
Wat denk je van "moto" ? :book:
:grin:

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Ik zou gaan voor' Honda NC750X'.


By the way, proficiat en veel plezier ermee !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

F M wrote:Ik zou gaan voor' Honda NC750X'.


By the way, proficiat en veel plezier ermee !
:thumbsup:

Da's een hele mond vol. :grotegrijns

Nu zeg ik gewoon de CBF of op zijn West-Vlaams de muk'n, die laatste naam komt door de lettertjes op de nummerplaat maar dat is nog een geel-zwart exemplaar dus die moet ik nu inleveren. :|

'k Zie wel, we hebben hier niet echt de gewoonte om koosnaampjes aan dingen te geven. :wink:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Kijken

Post by Koeno »

Ik zou gaan voor "Nancy".

en nu de waarom:

ge gaat beginnen zeggen: kga gaan rijden met den NC.
Dat gaat beginnenklinken als Den En Cee
Op ne moment gaat iemand verstaand: de Nencee
en de nencee is precies ons Nancy.

voila.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Nancy, vind ik goed gevonden!

Allez, nu nog iets po?tisch voor "950 Adventure" :mrgreen:

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Die van Zappa heet toch 'Tuur' ?

'Ventje' is misschien ook een mogelijkheid?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Kijken

Post by laouen »

Muug wrote:Nancy, vind ik goed gevonden!
Ik moet daarbij spontaan aan Blankenberge van CPeX denken :grin:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

laouen wrote:
Muug wrote:Nancy, vind ik goed gevonden!
Ik moet daarbij spontaan aan Blankenberge van CPeX denken :grin:
:grin: Ik ook en rara in welke kustgemeente heb ik mijn Honda gekocht :?:
:grin: :grin: :grin:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Bon, eindelijk vijf minuten tijd gevonden om hier wat neer te pennen. :grin:

Vanmorgen ben ik, in turbotempo wegens werkdag, iets gaan inleveren en iets gaan ophalen. :pom: :pom: :pom: :pom:

Yep, de papierwinkel was in orde, de nieuwe nummerplaat was toegekomen, de moto was geleverd en de accessoires staan erop. :grin:
De eerste indrukken zijn, gelukkig, zeer positief.

Alhoewel ik al jaren fan ben van viercylinders valt mijn eerste twincylinder heel goed mee. :grin:

Waar bij de CBF de pret begon aan een dikke 5000 toeren stopt de pret bij de NCX daar ongeveer, da's even wennen maar :
Dat beest heeft dus ongelooooflijk veel koppel.
Het klinkt misschien gek maar om een inhaalmanoever deftig en vlot te nemen is het beter om een versnelling hoger (ja hoger) te schakelen. Dat beest trekt direct op en blijft tot aan de rode zone trekken. :headbang:
Het gevoel is anders maar als ik naar de snelheidsmeter kijk dan is de NCX precies een valse trage, 'k zal moeten opletten voor flitskastjes en dergelijke. :unsure:
De middagpauze was vandaag een snelle hap en een eerste verkenning van wat polderbaantjes in de buurt, de NCX stuurt anders maar ook zeer vlot.
Een U-turn bvb gaat als een fluitje van een cent. :grin:

Voor de eerste keer in mijn leven heb ik ook handvatverwarming, die was tijdens de frisse ochtendrit al heel nuttig, zalig warme vingertjes toen ik toekwam op het werk. :grin:
Nu weet ik ook waarom ik de, retedure, Honda handvatverwarming genomen heb. Er zitten vijf standen op, er is aanduiding van de stand op het instrumentenbord en er zit een beveiliging op, indien de batterij te laag is werkt dat spel niet. :thumbsup:

Het uitgebreide digitale instrumentenbord is wel serieus wennen. :blush:
Er staat van alles en nog wat op, de handvatverwarmingstand, het verbruik, de stand van de benzinetank, een klokje, de kilometerstand een digitale toerenteller met vijf of zes kleurtjes, en die veranderen naargelang het toerental en de stand van de rechterpols.
Er staat zelfs een snelheidsmeter op. :grin:
Er zijn dan nog een deel submenu's voor verschillende tripstanden en van alles en nog wat aan te passen, onder andere die kersboomkleurtjes en de welkom tekst (jaja). :grin:
Ik vrees dat ik "the f*ck*ng manual" zal moeten lezen hiervoor. :ermm:

De rit naar huis zal straks iets uitlopen vrees ik. :grin: :ricky:

Tijd voor foto's heb ik nog niet gehad maar die volgen wel. :wink:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Kijken

Post by OzzePaa »

De "positieve" smiliekes zijn overdadig in de meerderheid zo pesies :!: :wink:
Gijlie gaat een schoon relatie tegemoet denk ik zo :wink:
Proficiat met uw -zullen we al maar Nancy zeggen - machien, Droop :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Kijken

Post by Harald »

Proficiat Droopy,
:beer:

't zal effe wennen worden om u terug te herkennen zo zonder CBF :|

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Kijken

Post by zappa »

Koeno wrote:Ik zou gaan voor "Nancy".

en nu de waarom:

ge gaat beginnen zeggen: kga gaan rijden met den NC.
Dat gaat beginnenklinken als Den En Cee
Op ne moment gaat iemand verstaand: de Nencee
en de nencee is precies ons Nancy.

voila.
:grin: :grin:

vandaar mijne advenTUUR den Tuur dus :wink:

Proficiat Droopy, en vele Onda-inge km's !
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Kijken

Post by pingu »

Nen dikke proficiat met de nieuwe. En veel plezier ermee. Maar aan je post te lezen zit het wat dat betreft helemaal goed!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Foto's van de Maffer :P
(neen, het is toch net geen Nancy geworden maar naar goede gewoonte heeft de nummerplaat iets met de naam te maken en maf/maffen heeft meerdere betekenissen) :wink:


http://s1377.photobucket.com/user/Johan ... slideshow/


@Drummer: zoek de 7 verschillen tegenover de vorige versie. :wink:


Enige minpuntjes tot nu :

De gps houder krijg ik niet naar mijn zin ge?nstalleerd, ofwel is het scherm niet helemaal recht ofwel staat het half voor mijn dashboard en dat wil ik allebei niet. Vermits ik niet veel met gps rij is dit geen ramp maar ik ga op zoek naar een andere gps/smartphone houder. Iets dat midden op het stuur kan worden gezet en en liefst met een kapje bovenaan om de zon meer tegen te houden. :|
Mijn tanktas kan ik niet meer gebruiken, niet erg omdat ik nu een permanente kofferbak heb.
Tijdens mijn ritten heb ik graag een landkaart en ik heb ook nog wat ritten waar de weg gewoon op staat beschreven, hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Er zal wel een of andere after-market fabrikant iets op de markt zal brengen hiervoor. :grin:

Verder is de roffel van de motor is bij stationair draaien h??l braafjes maar in het bruikbaar toerental gebied zalig, zeker niet te luid om de medemens te storen en tof om te horen tijdens het rijden. :cool:
Sturen is nog altijd even wennen, ik moet iets actiever duwen op de stuurhelften of met de heupen sturen maar de moto luistert dan ook direct om vlot te corrigeren. :grin:

Edit : een mens zou het nog vergeten te melden ook... :oops:
De 2 redenen om een andere moto te kopen zijn zeer tevreden. :beer:
De onderrug geniet van de comfortabele vering en de nekwervels zitten veel meer uit de wind. :rayof:
(en nu heb ik net een slechte periode dus dat kan alleen maar beter worden)

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Droopy wrote:Tijdens mijn ritten heb ik graag een landkaart en ik heb ook nog wat ritten waar de weg gewoon op staat beschreven, hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Er zal wel een of andere after-market fabrikant iets op de markt zal brengen hiervoor.
Kaarthouders bij Louis.

Een schoon motoke; Veel plezier ermee !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

F M wrote: Kaarthouders bij Louis.

Een schoon motoke; Veel plezier ermee !
Da's inderdaad wat ik zocht maar nog niet online gevonden had, bedankt FM. :wink:

Post Reply