Fluo helmen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Fluo helmen

Post by wwwimmm »

WEG ERMEE! :furious3: :furious3: :furious3:

Vroeger was alles beter. Toen kon je de gemotoriseerde flikken nog herkennen aan hun helm.
Vandaag kom ik die fluo-helmen nagenoeg dagelijks tegen zonder dat dit ook maar iets te maken heeft met de arm der wet. Daardoor verdwijnt de reflex om de rechterpols desgevallend wat rust te gunnen...
Het kwalijke gevolg hiervan is dat ik al voor de 3de keer op korte tijd een vriendelijk heerschap langszij zag komen met de beleefde doch dringende vraag om eventjes aan de kant te gaan staan. :stop: En nee, het was eens te meer niet voor een vrijblijvend motorpraatje… :wall:

Vandaar mijn al even beleefde vraag: laat ons aub die fluo-helmen voorbehouden voor de blauwe mannen, want blijkbaar rijden die hoe langer hoe meer met een onopvallend voertuig. Vorige week was dat bv. een muizegrijze FJR.
Het aanbod aan helmen is ruim genoeg.
:stars:

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Fluo helmen

Post by Nickel »

Mogen we dat dan ook vragen aan die met een "fluo" motorfiets :lipsrsealed2: :mrgreen: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Fluo helmen

Post by Tom Thumper »

Jep, mee eens! En flikken verplichten om tijdens verkeerscontroles te zwaaien met hunne flua salami. :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Fluo helmen

Post by Wipr »

Uw wens is mijn bevel. Vorig jaar mijne fluo gele helm weggedaan en in de plaats een witte gekocht met een blauwe streep van voor tot achter :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Fluo helmen

Post by F M »

De enige reden dat ik met een witte helm rondrijd ipv met een fluo gele helm, is dat die helmen pas gefabriceerd worden op het moment dat er genoeg besteld zijn. En vermits ik niet zo lang kon wachten, heb ik dan maar een witte uit voorraad gekocht.

Geen haar op mijn hoofd (en ik heb er nog) dat er aan denkt geen fluo helm te kopen omdat iemand anders graag te hard rijdt... :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Fluo helmen

Post by OzzePaa »

Ik rij ook graag ewa rapper ... mét ne fluopot op de kop :rayof:
tKan zelfs nog beter : destijds met de Yam 900 Diversion GT, wast wel leuk in Frankrijk : het verkeer leek overal altijd wat braver te geschieden als ik in de buurt was ... :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Fluo helmen

Post by pingu »

Ik zie anders ook de voordelen van een (oranje) fluo helm wel in, vooral op een witte moto; tijdens het filefilteren bv :) Maar ik krijg het eerlijk gezegd niet over m'n hart om zo'n fel oranje ding om m'n kop te zetten. Dus is het uiteindelijk toch maar ne witte helm geworden :grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Fluo helmen

Post by Stefke »

wwwimmm wrote: Vroeger was alles beter. Toen kon je de gemotoriseerde flikken nog herkennen aan hun helm.

want blijkbaar rijden die hoe langer hoe meer met een onopvallend voertuig. Vorige week was dat bv. een muizegrijze FJR.
:stars:
En in uw dorp ook nog een zwarte maxiscooter (met discrete lampenwinkel), en helemaal niks oranje of fluo helm. Wel nog met reflecterende strepen op jas en broekspijpen. :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Fluo helmen

Post by zappa »

Stefke wrote:
En in uw dorp ook nog een zwarte maxiscooter (met discrete lampenwinkel), en helemaal niks oranje of fluo helm. Wel nog met reflecterende strepen op jas en broekspijpen. :roll:
Zelf ook eentje kopen? :mrgreen:
sig nature

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: Fluo helmen

Post by wwwimmm »

zappa wrote: Zelf ook eentje kopen? :mrgreen:
Damen??? :w00t:
Ik lijd al meer dan een jaar aan een indigestie/overdosis van die K. Damen die van haar eigen domheid haar handelsmerk maakt. Dus voor die motorkledij pas ik… :thumbsdown:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Fluo helmen

Post by Harald »

wwwimmm wrote:
zappa wrote: Zelf ook eentje kopen? :mrgreen:
Damen??? :w00t:
Ik lijd al meer dan een jaar aan een indigestie/overdosis van die K. Damen die van haar eigen domheid haar handelsmerk maakt. Dus voor die motorkledij pas ik… :thumbsdown:
Karen Damen mag gerust achterop.
Wel helm zonder intercom :mrgreen:

Fluo, als ik weet dat ik autosnelweg ga doen of als het minder goed weer is.
Dan draag ik een hesje over aan.

;)

Post Reply