niet meer zoekstertje...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

niet meer zoekstertje...

Post by zappa »

hmm, ik bezit een 990 adv en een enduro 390 , de eersten is voor op de baan, en zeker rechtop te houden :shock: En de tweeden is om (liever niet echt) mee te gooien en in de modder te gaan spelen.

Nu wil ik ook nog graag daar iets tussenin 500 a 800 cc, niet meer van de jongste een beetje een speelbrommerke, maar wel een betrouwbaar ding.

zeker niet te hoog, huidige zijn eigenlijk te hoog om soms niet van die vergeschoten momentjes te hebben :?

Eentje die gemakkelijk bochten neemt, eigenlijk om veel mee in de Ardennen te rijden.

Ooit had ik als vervang moto een honda ... sport 500 en dat dingetje was een plezier om mee op weg te zijn (op kleinere baantjes) maar.... de iets voorover houding deed me al na 30' nekpijn krijgen :cry:

Van scramblers ben in helemaal zot, maar zo'n echt oude met veel sleutelwerk, dat is niets voor mij, de nieuwere zijn te duur en te nieuw...
Last edited by zappa on 11 Aug 2016 19:17, edited 1 time in total.
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zoekstertje...

Post by F M »

zappa wrote:zeker niet te hoog, huidige zijn eigenlijk te hoog om soms niet van die vergeschoten momentjes te hebben :?
...
de iets voorover houding deed me al na 30' nekpijn krijgen :cry:
Een 600 cc hoogpoter met verlaagd zadel?

Want om rechtop te zitten heb je eigenlijk alleen maar de hoogpoters of de dikke toerbuffels.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zoekstertje...

Post by Tom Thumper »

Zo iets? http://www.kapaza.be/nl/motos/kawasaki- ... 120683.htm

Heel populair ding in Amerika, net iets minder gegeerd hier.
Maar degelijk, off-road waardig en lelijk.
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zoekstertje...

Post by bompa »

zappa wrote:hmm, ik bezit een 990 adv en een enduro 390 , de eersten is voor op de baan, en zeker rechtop te houden :shock: En de tweeden is om (liever niet echt) mee te gooien en in de modder te gaan spelen.

Nu wil ik ook nog graag daar iets tussenin 500 a 800 cc, niet meer van de jongste een beetje een speelbrommerke, maar wel een betrouwbaar ding.

zeker niet te hoog, huidige zijn eigenlijk te hoog om soms niet van die vergeschoten momentjes te hebben :?

Eentje die gemakkelijk bochten neemt, eigenlijk om veel mee in de Ardennen te rijden.

Ooit had ik als vervang moto een honda ... sport 500 en dat dingetje was een plezier om mee op weg te zijn (op kleinere baantjes) maar.... de iets voorover houding deed me al na 30' nekpijn krijgen :cry:

.
Den deze heeft al die goede eigenschappen die je opnoemt :grin:
Image
Of zoiets is ook zeer vlot in al die stuurwegeltjes de Bandit 650, maar daar zit je wel iets voorovergebogen ,maar met een supermoto stuur is dat opgelost.
Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

Tom Thumper wrote:Zo iets? http://www.kapaza.be/nl/motos/kawasaki- ... 120683.htm

Heel populair ding in Amerika, net iets minder gegeerd hier.
Maar degelijk, off-road waardig en lelijk.

vind dat niet lelijk :o ziet er idd ne smallen / lichten uit, vind het zelfs :drif:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

bompa wrote:
Den deze heeft al die goede eigenschappen die je opnoemt :grin:
Image

Die is hoger dan mijn benen :shock: tenzij er vanalles aan kan geprutst worden om lager te maken, maar ik zou liever ne 2/3dehandse hebben, starten en riijden... ;)
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

F M wrote:
zappa wrote:zeker niet te hoog, huidige zijn eigenlijk te hoog om soms niet van die vergeschoten momentjes te hebben :?
...
de iets voorover houding deed me al na 30' nekpijn krijgen :cry:
Een 600 cc hoogpoter met verlaagd zadel?

Want om rechtop te zitten heb je eigenlijk alleen maar de hoogpoters of de dikke toerbuffels.
ne scrambler, ne chopper daar zit je ook niet echt voorovergebogen? sommige naakten? kweetni ? daarom dak 't hier kom vragen :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zoekstertje...

Post by Muug »

vraag is: hoevéél offroad wil je kunnen?
Je kan bvb een ouwe Transalp nemen, voor zo'n 1500 euro, of heb je liever een Yamaha XTZ660R zoals ik zelf wel een beetje wil?
Die heb je al voor 3000-4000 euro.
Image
ne scrambler is allesbehalve geschikt om offroad te gaan

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

Muug wrote: ne scrambler is allesbehalve geschikt om offroad te gaan
offroad.... echte offroad...dat doe ik met de husa.

Eens een gravelbaantje.... ken iemand mee ne goldwing die aftoe eens achter me aan rijdt en soms is dat baantje ook ineens gravel en met diepe plassen :mrgreen: zo erg offroad moto hoeft het niet te zijn

Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zoekstertje...

Post by bompa »

zappa wrote:
bompa wrote:
Den deze heeft al die goede eigenschappen die je opnoemt :grin:

Die is hoger dan mijn benen :shock: tenzij er vanalles aan kan geprutst worden om lager te maken, maar ik zou liever ne 2/3dehandse hebben, starten en riijden... ;)
Die is lager dan de ktm 990 Adv , ik gebruik den Ten XT 660 Z toch voor alle soorten ritjes ,je kan er zo toch wel een 400 km met en naftank doen,die zal bij mij een blijverke zijn, ik rij er graag mee .
Nen 2/3dehandse ga je in een scambler niet vinden denk ik , of je moet hem zelf maken dan wel.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zoekstertje...

Post by Muug »

Honda Transalp (the original 600)
Honda Africa Twin (the original)
Yamaha TDM 850 of 900 (beter die laatste)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: zoekstertje...

Post by Wipr »

Een Duke 690 ;)
Wacht nog effe. De rodage is in de helft :mrgreen:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Re: zoekstertje...

Post by KlaasN »

Hier staan twee moto's die niet erg veel geld zullen gaan. Dit las ik gisteren in de krant.
http://www.demorgen.be/economie/een-lux ... -b831afcd/

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

KlaasN wrote:Hier staan twee moto's die niet erg veel geld zullen gaan. Dit las ik gisteren in de krant.
http://www.demorgen.be/economie/een-lux ... -b831afcd/
hmm merci voor de link, er staan 2 moto's , een is ne te dikken bmw en den ander is een 4cyl, vrees dat ik daar niet graag ga mee rijden :? Maar ik krijg wel zin in dat paard !! :shock: dienen mustang :o
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: zoekstertje...

Post by OzzePaa »

Just thuis van een Voertoerke (nie nat geworden 8-) ) en in Nivelle (das één van die plaatsjes op een "eiland" geprangd tussen Maas en Albertkanaal als ge van Eben-Emael naar Lixhe rijdt) bij "Big Bike Racing" in de vlucht een Yam Ténéré 750 zien staan 8-) . Ene lijk deze dus ... en hierzodus :arrow: http://www.big-bike.be/ maar alhoewel hij buiten int rijtje "a vendre" stond, staat hij nog niet op de website ...
Maar die gaat meschien toch ook ewa zwaar zijn ... :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

jah 8-)
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zoekstertje...

Post by Tom Thumper »

zappa wrote:jah 8-)
Als ervaringsdeskundige wil ik u een Super Tenere ten stelligste afraden. Ik, toch wel een mens met een zeker Karuur, had moeite om zo een log ding op straat aan de hand te keren en heb die meerdere keren moeten neerleggen.
Die dingen zijn ongelooflijk top zwaar. Hoe YamieYamie er ooit in geslaagd is om het zwaartepunt van die moto zo ongeveer ter hoogte van de tanktop te krijgen, snap ik nog steeds niet maar het is natuurlijk wel een knap staaltje van vernuft, al moge het dan iets minder gebruiksvriendelijk zijn.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: zoekstertje...

Post by Wipr »

Tom Thumper wrote:
zappa wrote:jah 8-)
Als ervaringsdeskundige wil ik u een Super Tenere ten stelligste afraden. Ik, toch wel een mens met een zeker Karuur, had moeite om zo een log ding op straat aan de hand te keren en heb die meerdere keren moeten neerleggen.
Die dingen zijn ongelooflijk top zwaar. Hoe YamieYamie er ooit in geslaagd is om het zwaartepunt van die moto zo ongeveer ter hoogte van de tanktop te krijgen, snap ik nog steeds niet maar het is natuurlijk wel een knap staaltje van vernuft, al moge het dan iets minder gebruiksvriendelijk zijn.
Ook de nieuwe 1200cc versie of enkel de oudere versies?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zoekstertje...

Post by Tom Thumper »

Wipr wrote:
Tom Thumper wrote:
zappa wrote:jah 8-)
Als ervaringsdeskundige wil ik u een Super Tenere ten stelligste afraden. Ik, toch wel een mens met een zeker Karuur, had moeite om zo een log ding op straat aan de hand te keren en heb die meerdere keren moeten neerleggen.
Die dingen zijn ongelooflijk top zwaar. Hoe YamieYamie er ooit in geslaagd is om het zwaartepunt van die moto zo ongeveer ter hoogte van de tanktop te krijgen, snap ik nog steeds niet maar het is natuurlijk wel een knap staaltje van vernuft, al moge het dan iets minder gebruiksvriendelijk zijn.
Ook de nieuwe 1200cc versie of enkel de oudere versies?
Nee, dat ging over de oude 750, met de 1200 heb ik geen ervaring maar ik dacht niet dat Zappa op zoek was naar een heel dure moto met een shitload aan paarden enzo.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zoekstertje...

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:Hoe YamieYamie er ooit in geslaagd is om het zwaartepunt van die moto zo ongeveer ter hoogte van de tanktop te krijgen, snap ik nog steeds niet
Tom, toen was dat wel loodhoudende benzine eh :roll:

Post Reply