Nieuw speelgoed

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Dinsdag na de noordkaap reis de V Strom gepoetst en te koop gezet.
Groot was m'n verbazing dat de Strom met 128121km op de teller op Donderdag avond al van eigenaar was veranderd.

Ben dan maar eens een kijkje gaan nemen bij Felix en Jos in Beringen waar deze in de Toonzaal stond.

Image

Ik heb dan maar direct een voorschot gegeven en het bestelbonneke getekend.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Nieuw speelgoed

Post by Tom Thumper »

Mooi. Veel plezier ermee!
Me gusta la moto, me gustas tu.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Nieuw speelgoed

Post by pingu »

Ziet er knap uit in die kleurstelling! DCT of handgeschakeld? In elk geval veel plezier ermee!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Nieuw speelgoed

Post by Stefke »

pingu wrote: DCT of handgeschakeld?
Duidelijk een DCT-modelleke. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Nieuw speelgoed

Post by zappa »

Stefke wrote:
pingu wrote: DCT of handgeschakeld?
Duidelijk een DCT-modelleke. 8-)
a en aan wat ziede gij dadde ? :o
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nieuw speelgoed

Post by Muug »

jawadde !
schoon masjien
een luxepaardje volgens mij, met een abnormaal smeuig krachtig soepel motorblok !

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Nieuw speelgoed

Post by Droopy »

zappa wrote:
a en aan wat ziede gij dadde ? :o
Aan zijn onderschrift. :grin:

@Drummer een dikke proficiat met de aankoop. :thumbsup:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Nieuw speelgoed

Post by Stefke »

Droopy wrote: Aan zijn onderschrift. :grin:
:mrgreen: goed gezien, maar nog makkelijker zo:

DCT-koppelingsdeksel
Image

gewoon handgeschakeld deksel
Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Nieuw speelgoed

Post by zappa »

Wauw wat een scherpe blik :shock:

Proficiat Peter, en laat uw automaat en andere rij ervaringen eens weten hé :thumbsup:
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Nieuw speelgoed

Post by vet on wheels »

amai, indrukwekkende moto! ;)
waarom maakt BMW genen 'ottomatik'? dan zou ik er diret eentje kopen.... :(

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Dank u allemaal voor de reacties.

Het is idd een DCT uitvoering, en in deze kleurstelling en de koffers kon ik deze niet laten staan.
Ik was van plan om de nieuwe 2016 versie te kopen, maar uiteindelijk was dat een prijsverschil van 6000€ daar kan ik nog dikwijls van gaan tanken ;-) en nog is naar de Noordkaap rijden denk ik.

Als ik er een paar dagen mee heb gereden zal ik zeker eens laten weten hoe dat die rijd, alhoewel ik de DCT al kende van op Ann hare moto.

Ook een grote reden dat ik voor DCT heb gekozen heeft te maken met mijn hobby als Mobiele Seingever.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Nieuw speelgoed

Post by Harald »

Proficiat!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by ChiChiWaWa »

'k Zou da precies toch missen, da schakelen. Lijkt me toch niet hetzelfde gevoel te hebben om voor den bocht een knopke in te duwen in plaats van met enige vastberadenheid een vitesse lager te schakelen met de voet.
Maar 't zal vast een kwestie van gewoonte zijn. Dien schakelassistent van BMW leek me ook zo'n onnodige gadget, maar heb ik daar al plezier aan beleefd zeg :twisted:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Nieuw speelgoed

Post by OzzePaa »

ChiChiWaWa wrote:'k Zou da precies toch missen, da schakelen. Lijkt me toch niet hetzelfde gevoel te hebben om voor den bocht een knopke in te duwen in plaats van met enige vastberadenheid een vitesse lager te schakelen met de voet.
Maar 't zal vast een kwestie van gewoonte zijn. Dien schakelassistent van BMW leek me ook zo'n onnodige gadget, maar heb ik daar al plezier aan beleefd zeg :twisted:
Het schakelen op zich zouwik nogwel gewoon kunnen worden met "peddles" of knopkes, whatever ipv de linkervoet/teen ... denkik ... maar het "spelen" met de koppeling is er sowieso niet meer bij mee zo'n DCT. En laat nu dat iet zijn wat toch één van de leuke dingen aan motorrijden is ... mijgedacht hé ;)
Onafgezien daarvan : gefellesiteerd met dit potent uitziend apparaat Peter :thumbsup: (tenminste als ge 't hebt over diene op de voorgrond en niet over de witte mee blauw strepen daarachter ;) :tongue: )
Trouwens : als nen brommer de poolcirkel overgeweest is hebde daar inderdaad verder niks meer mee te beleven :arrow: buiten diene bazaar en ne vesse :!: :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by F M »

Ook congrats van hier, Peter.

Ik heb al eens gereden met zo een Crosstourer DCT. Ik zou het ook wel kunnen smaken. Alleen best even goed oefenen op de maneuvers. Want daarbij mis je de koppeling in het begin wel. Ik was bij mijn eerste meters al bijna op mijn gezicht gegaan omdat de gas niet gedoseerd was...

Veel plezier ermee :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by petervdc »

Proficiat !!
Keep going

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Nieuw speelgoed

Post by karel-p »

vet maschien

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nieuw speelgoed

Post by Koeno »

Nice speelgoed,

Valt het gewicht wat mee?
Komende van de Vstrom die ergens 230kg weegt, zal dit toch wat zwaarder zijn nee?

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nieuw speelgoed

Post by Muug »

Koeno wrote:Komende van de Vstrom die ergens 230kg weegt, zal dit toch wat zwaarder zijn nee?
Bwa, wete, zolang ge dat niet moet opheffen is dat niet zo belangrijk eh ;) :mrgreen:

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nieuw speelgoed

Post by Koeno »

Muug wrote:Bwa, wete, zolang ge dat niet moet opheffen is dat niet zo belangrijk eh ;) :mrgreen:
Ik heb kik de varadero nog nooit moeten opheffen... ik lag namelijk vast onder de valbaar, maar toch vond ik het een gewichtige zaak :p

Post Reply