1190 hitte motorblok

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

Blackbert wrote:Uwe rear header gaat daar weinig aan veranderen, die zit onder uw gat, niet tussen uw kuiten.
Because the heat is not just coming from the exhaust. It is also coming off the rear cylinder and the radiator heat that is blown back under the seat and then gets trapped there by your legs. That is why I isulated the exhaust and tried to isolate the engine heat from the bottom side of the seat.
.
It is the new insulated rear header:
http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=327
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: 1190 hitte motorblok

Post by fore »

een oud gezegde? ... Wat goed is voor de kou, is ook goed voor de warmte.

Mijn oplossing :roll: : Winterbroek :w00t: ...

't blijft uiteraard 'zweten' ... maar die 'direkte' hitte van je motor is wat draaglijker.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

fore wrote:Mijn oplossing :roll: : Winterbroek :w00t: ... .
Dan heb ik 4 keer warmte, de broek, én het blok.
EN de zon, én mijn eigen lichaamswarmte.
;-)
Keep going

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: 1190 hitte motorblok

Post by wwwimmm »

Ik zou daar een schouw op monteren... :wall:
(dat is trouwens gebruikelijk voor een kolenstoof, zelfs een oranje)
:rayof:
:ricky:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Mario »

hehe, de wwwimmm ten voeten uit
niet zeker echter dat peter het waardeerde

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 1190 hitte motorblok

Post by zappa »

Verkopen aan een ijslander, die kan daar in de winter de banen sneeuwvrij mee maken ? :mrgreen:

Als er iemand met een andere motor samen met je aan't rijden, een vragen om de temperatuur die van beide moto's ervaart te vergelijken, kost niks, je kan dan wel merken of de uwe meer hitte afgeeft ?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by F M »

Ik kan ervan meespreken. De eerste keer rijden in echt warm weer, in Italië, dacht ik ook die KTM buiten te shotten. Je pakt best het buizenframe aan de rechterkant net achter de motor niet vast, of je verbrandt je.

Van de voetsteunen had ik wel geen last. Misschien zijn de rubbers minder dik op de R ?
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

F M wrote:Van de voetsteunen had ik wel geen last. Misschien zijn de rubbers minder dik op de R ?
Er zijn geen rubbers op de voetsteunen...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by F M »

Dat verklaart al veel, denk ik. Vanzelfsprekend geeft metaal veel meer warmte door.

Maar je kan wel rubbers monteren, dacht ik. Al is het maar voor wanneer je op de weg rijdt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Cotthem »

Mijn Sonja staat ook vaak heet en vanaf 17 graden draait haar ventilateurke bijna non stop. Ik denk dat mijn ventilateurke eerder ga verslijten dan de motor....
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

F M wrote:Dat verklaart al veel, denk ik. Vanzelfsprekend geeft metaal veel meer warmte door.

Maar je kan wel rubbers monteren, dacht ik. Al is het maar voor wanneer je op de weg rijdt.
Geen rubbers nodig, niet te veel trillingen ook.

Euh de warmte komt niet vd voetsteunen hoor, tis van het blok.
En tis echt echt teveel...
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Koeno »

just wondering: Heb je dan eigenlijk ooit het hitte probleem kunnen oplossen?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Wipr »

Just wondering: zit de 1190 nog in het gamma bij KTM?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Koeno »

Wipr wrote:Just wondering: zit de 1190 nog in het gamma bij KTM?
Ik dacht enkel nog 1090 (adventure / adventure R) en 1290. (R / S / T)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

Koeno wrote:
Wipr wrote:Just wondering: zit de 1190 nog in het gamma bij KTM?
Ik dacht enkel nog 1090 (adventure / adventure R) en 1290. (R / S / T)
yep, denk ik ook
mss ne 800 dit jaar ergens ?
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

Koeno wrote:just wondering: Heb je dan eigenlijk ooit het hitte probleem kunnen oplossen?
Nope
Alle tips welkom ;-)
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Wipr »

Logisch lijkt me gezien de broedermoord binnen het gamma maar zoveel jaren heeft het 1190blok toch niet meegegaan of gaat de tijd nu echt zo snel?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Koeno »

Wipr wrote:Logisch lijkt me gezien de broedermoord binnen het gamma maar zoveel jaren heeft het 1190blok toch niet meegegaan of gaat de tijd nu echt zo snel?
ik dacht 2013 in het gamma gekomen?
ik denk dat de 1190 en 1290 adventure vrij dicht op elkaar zitten...
dan is de 1090 en 1290 een logischere aanvulling van het gamma?
al denk ik dat ze die 1050 nog niet hadden moeten laten varen, tenzij de A2-versie van hun adventure er nog aankomt dit jaar...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Wipr »

Koeno wrote:
Wipr wrote:Logisch lijkt me gezien de broedermoord binnen het gamma maar zoveel jaren heeft het 1190blok toch niet meegegaan of gaat de tijd nu echt zo snel?
ik dacht 2013 in het gamma gekomen?
ik denk dat de 1190 en 1290 adventure vrij dicht op elkaar zitten...
dan is de 1090 en 1290 een logischere aanvulling van het gamma?
al denk ik dat ze die 1050 nog niet hadden moeten laten varen, tenzij de A2-versie van hun adventure er nog aankomt dit jaar...
Je kan de 1090 zonder probleem krijgen als A2 hoor.

Ik heb een mooi testritje gedaan met de 1050 destijds en vond het een waar plezier. De enige reden dat ik deze niet gekocht had was de meerprijs tgv de duke690. Achteraf dik spijt van gehad want zoveel meer was het niet maar goed.
Ik vond het in street modus geen sensationele motorkrachtbron maar bochten nemen gingen met de vingers in de neus. Eigenlijk naar mijn gevoel makkelijker dan met de Duke.
Ik weet nog dat Zappa zei dat enkel de sportmodus leuk zou zijn en de streetmodus het gevoel gaf niet vooruit te gaan.
Het verschil dat zij het 990 gevoel kende en ik van een 390 kwam. ;)

Maar eerlijk, gaat allemaal meer dan snel genoeg toch?

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Blackbert »

Ja, maar zo warm! :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply