1190 hitte motorblok

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:als de hitte van de uitlaat komt kan het misschien helpen om de cat te verwijderen. :dontknow:
Nee hoor, tis het blok zelf. De uitlaat is een Akra, en die is zelfs niet lauw.

Kan ik de ventilator vroeger laten aanslaan ?
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 1190 hitte motorblok

Post by bompa »

Bij mijne GTR1400 was dat ook zo, daar was het in de zomer ook wel warmer op dan op een andere moto .

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

Kan ik aan de binnenkant van mijn motobroek een hittereflecterende stof kleven/naaien ?
Keep going


Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Koeno »

En dan binnen een maand zeggen dat uw vebruik naar omhoog gegaan is,
want dat is wat het uiteindelijk doet he, een arm lopende motor iets meer naft toedienen om zo stabieler te draaien (en daardoor minder warmte te genereren? )

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Muug »

Probeer en zie.

Was uw moto nog in garantie trouwens? :lipsrsealed2:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

Muug wrote:Was uw moto nog in garantie trouwens? :lipsrsealed2:
Nope.

Op advrider een topic van 36 blz... veel meningen, iets over "insulated rear header" dat zou helpen.
Op de 1290 "making the new rear header with integral heat shield".
Is geen recall op de 1190 :-(
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 1190 hitte motorblok

Post by bompa »

Denk niet dat da normaal is dat het zo warm aan de voeten en benen is dat je ze bijna niet meer op de voetsteunen kan zetten , neem nu bvb die dikke choppers daar rijden ze met hun benen naast de motor en die kunnen ze toch heel de rit laten staan daar zijn ook 1800cc en zwaarder bij , dat het warm wordt ok maar zo warm, toch is achter horen

Zat er een kuip langs de moto kon je ze isoleren , maar bij en ktm 1190 gaat dat niet he, maar daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn want een week geleden zag ik er een rijden en die had op zijne 1190 een crossbroek aan ,en dat is normaal nylon stof.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Blackbert »

Uwe rear header gaat daar weinig aan veranderen, die zit onder uw gat, niet tussen uw kuiten.
Dat apparaatje kan helpen, maar verwacht geen mirakels hé.
Kan je een 1190 ook aan TuneEcu hangen? is het via daar niet mogelijk om de ventilator eerder te laten starten?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Stefke »

bompa wrote:Denk niet dat da normaal is dat het zo warm aan de voeten en benen is dat je ze bijna niet meer op de voetsteunen kan zetten , neem nu bvb die dikke choppers daar rijden ze met hun benen naast de motor en die kunnen ze toch heel de rit laten staan daar zijn ook 1800cc en zwaarder bij , dat het warm wordt ok maar zo warm, toch is achter horen
Is bij een Triumph Sprint ST 955 niet anders... Bij stadsverkeer is het niet uit te houden, de rechtervoet, kant uitlaat, moet het verduren... :w00t: eenmaal terug wat op snelheid wordt het wel weer draaglijker...en ook zo vandaag, eenmaal stilgelegd blijft de ventilator nog een tijdje blazen... :roll:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

Blackbert wrote:Uwe rear header gaat daar weinig aan veranderen, die zit onder uw gat, niet tussen uw kuiten.
Because the heat is not just coming from the exhaust. It is also coming off the rear cylinder and the radiator heat that is blown back under the seat and then gets trapped there by your legs. That is why I isulated the exhaust and tried to isolate the engine heat from the bottom side of the seat.
.
It is the new insulated rear header:
http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=327
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: 1190 hitte motorblok

Post by fore »

een oud gezegde? ... Wat goed is voor de kou, is ook goed voor de warmte.

Mijn oplossing :roll: : Winterbroek :w00t: ...

't blijft uiteraard 'zweten' ... maar die 'direkte' hitte van je motor is wat draaglijker.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

fore wrote:Mijn oplossing :roll: : Winterbroek :w00t: ... .
Dan heb ik 4 keer warmte, de broek, én het blok.
EN de zon, én mijn eigen lichaamswarmte.
;-)
Keep going

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: 1190 hitte motorblok

Post by wwwimmm »

Ik zou daar een schouw op monteren... :wall:
(dat is trouwens gebruikelijk voor een kolenstoof, zelfs een oranje)
:rayof:
:ricky:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Mario »

hehe, de wwwimmm ten voeten uit
niet zeker echter dat peter het waardeerde

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 1190 hitte motorblok

Post by zappa »

Verkopen aan een ijslander, die kan daar in de winter de banen sneeuwvrij mee maken ? :mrgreen:

Als er iemand met een andere motor samen met je aan't rijden, een vragen om de temperatuur die van beide moto's ervaart te vergelijken, kost niks, je kan dan wel merken of de uwe meer hitte afgeeft ?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by F M »

Ik kan ervan meespreken. De eerste keer rijden in echt warm weer, in Italië, dacht ik ook die KTM buiten te shotten. Je pakt best het buizenframe aan de rechterkant net achter de motor niet vast, of je verbrandt je.

Van de voetsteunen had ik wel geen last. Misschien zijn de rubbers minder dik op de R ?
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by petervdc »

F M wrote:Van de voetsteunen had ik wel geen last. Misschien zijn de rubbers minder dik op de R ?
Er zijn geen rubbers op de voetsteunen...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 hitte motorblok

Post by F M »

Dat verklaart al veel, denk ik. Vanzelfsprekend geeft metaal veel meer warmte door.

Maar je kan wel rubbers monteren, dacht ik. Al is het maar voor wanneer je op de weg rijdt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: 1190 hitte motorblok

Post by Cotthem »

Mijn Sonja staat ook vaak heet en vanaf 17 graden draait haar ventilateurke bijna non stop. Ik denk dat mijn ventilateurke eerder ga verslijten dan de motor....
"...the path is the destination"

Post Reply