Starten in eerste

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Starten in eerste

Post by petervdc »

Wat moet ik op mijn 1190 aanpassen om de moto te kunnen starten in eerste ?
Nu moet ik hem altijd in neutraal zetten voor ik op het startknopje kan drukken.
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Starten in eerste

Post by OzzePaa »

petervdc wrote:Wat moet ik op mijn 1190 aanpassen om de moto te kunnen starten in eerste ?
Nu moet ik hem altijd in neutraal zetten voor ik op het startknopje kan drukken.
Aanpassen :?: :? Zijpikkel inklappen en koppeling intrekken zullen wel volstaan zeker Peter :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Starten in eerste

Post by Stefke »

OzzePaa wrote:Aanpassen :?: :? Zijpikkel inklappen en koppeling intrekken zullen wel volstaan zeker Peter :dontknow:
ah nee, dat is juist het probleem... 8-)
Dus als ge de koppeling intrekt start 'm nog niet in versnelling. Dus weet de moto niet dat de koppeling ingetrokken is, misschien zit het probleempje daar ergens, aan het contactje van de koppelingshendel.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Starten in eerste

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Zijpikkel inklappen en koppeling intrekken zullen wel volstaan zeker Peter :dontknow:
Nee
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Starten in eerste

Post by petervdc »

Stefke wrote:misschien zit het probleempje daar ergens, aan het contactje van de koppelingshendel.
En ik dacht dat dit ooit wél gelukt is op de 1190. Twijfel... mss was het op de 990. Kweenie.
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Starten in eerste

Post by Nickel »

Betekent dit als uwe moto per ongeluk eens afslaat je eerst naar neutraal terug moet om te kunnen starten? Handig is anders....begrijpelijke vraag dus.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Starten in eerste

Post by petervdc »

Nickel wrote:Betekent dit als uwe moto per ongeluk eens afslaat je eerst naar neutraal terug moet om te kunnen starten? Handig is anders....begrijpelijke vraag dus.
Yep
Keep going

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Starten in eerste

Post by vet on wheels »

Wat staat er in de handleiding?... ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Starten in eerste

Post by OzzePaa »

Ah, OK ... tgaat dus om een probleem aan Peter's 1190 ... Almagoe, want als dat "by design" zo zou zijn, wast maar iet raar amoonavis.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Starten in eerste

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:
Stefke wrote:misschien zit het probleempje daar ergens, aan het contactje van de koppelingshendel.
En ik dacht dat dit ooit wél gelukt is op de 1190. Twijfel... mss was het op de 990. Kweenie.
dus het contactje op uw koppelingshendel kan het niet zijn .

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Starten in eerste

Post by Blackbert »

't zou dat wel kunnen zijn.
Vorige week gemerkt dat mijn ouwe 950 ook vaker niet dan wel start, in 1e met ingetrokken koppelingshendel en opgeklapte pikkel. Beetje op en neer wiebelen met dat ingetrokken hendel en hij wil wel, zoals vroeger. Der zal wat sleet in het schakelaartje zitten. Als 't teveel op mijn systeem begint te werken eens bekijken of dat een los onderdeel is.
Peter: de stekker aan die schakelaar zitten nog goed vast? Test: stekker losmaken en de schakelaar bruggen, proberen starten (trek wel uw koppeling in hé).
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Starten in eerste

Post by petervdc »

Blackbert wrote:Peter: de stekker aan die schakelaar zitten nog goed vast? Test: stekker losmaken en de schakelaar bruggen, proberen starten (trek wel uw koppeling in hé).
Op LC8 zeggen ze dit : "
Maar je kan dus wel starten terwijl hij in de versnelling staat mits de koppelingshendel in hebt. Echter bij mij werkte dat niet!!!!
Wat bleek de hendel drukte de switch niet in omdat hij niet vergenoeg kon scharnieren zeg maar... (Er zit een heel klein schakelaartje achter de hendel!)
Door het gaatje in de hendel waar het staafje van de zuiger in gaat iets dieper te boren, kwam de hendel wel vergenoeg om de switch in te drukken.... en toen werkte het weer"

Moet ik nog gaan boren ook :-(
Kzie het al gebeuren... te breed of te diep, de boel naar de zak, en naar de dealer :wall:

Sorry wi, schakelaar bruggen zegt me helemaal niks.

Swat, ik zoek dat dingetje es...
Keep going

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Starten in eerste

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:
Blackbert wrote:Peter: de stekker aan die schakelaar zitten nog goed vast? Test: stekker losmaken en de schakelaar bruggen, proberen starten (trek wel uw koppeling in hé).
Op LC8 zeggen ze dit : "
Maar je kan dus wel starten terwijl hij in de versnelling staat mits de koppelingshendel in hebt. Echter bij mij werkte dat niet!!!!
Wat bleek de hendel drukte de switch niet in omdat hij niet vergenoeg kon scharnieren zeg maar... (Er zit een heel klein schakelaartje achter de hendel!)
Door het gaatje in de hendel waar het staafje van de zuiger in gaat iets dieper te boren, kwam de hendel wel vergenoeg om de switch in te drukken.... en toen werkte het weer"

Moet ik nog gaan boren ook :-(
Kzie het al gebeuren... te breed of te diep, de boel naar de zak, en naar de dealer :wall:

Sorry wi, schakelaar bruggen zegt me helemaal niks.

Swat, ik zoek dat dingetje es...
JUP

gewoon beginnen boren :lipsrsealed2:
zeker de koppelings switch niet testen :wall:

Post Reply