BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Had ik al gezegd dat ik nen rare ben
Dankzij die status hoef ik nooit een verklaring af te leggen voor mijn gedrag
Dankzij die status hoef ik nooit een verklaring af te leggen voor mijn gedrag
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
http://www.ebay.co.uk/itm/291961372536Muug wrote: Droommoto's: een échte pure racer om mee te vallen,
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Raketman wrote:Afhankelijk van het bouwjaar, type canbus en de monitoring die dat spel uitvoert op de batterij kunt ge dikwijls toch nog een fichke recht op de batterijpolen aansluiten en gelijk welke optimate gebruiken.
Maar ik mis precies iets, hebt ge nu ne moto gekocht waarvan de ralenti om onbekende redenen ineens begint te flippen ? En waarmee ge dat al voorgehad hebt tijdens de testrit ? En dat daar eigenlijk geen eenduidige oorzaak/oplossing voor is ?
hij koopt defecte moto's van een garage, fixt het probleem en verkoopt ze terug aan de garage met verlies.
de economie een handje helpen
Respect
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
ik dacht het niet.
Ik zal mijn beweegredenen wel ne keer tussen pot en pint uiteen zetten. En ge zult dan wel snappen dat ik niet zo dom ben als het over komt.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Hij heeft nog een paar bijpassende vierwielers in de aanbieding ook.Stefke wrote:http://www.ebay.co.uk/itm/291961372536Muug wrote: Droommoto's: een échte pure racer om mee te vallen,
Hallo kerstman?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Die is niet thuis, die duwt wat door mijn schouw, vannachtBlackbert wrote:
Hallo kerstman?
sig nature
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Half jaartje en een paar duizend kms later even een update.
Na de twee testritten was ik een omwisseldeal overeengekomen met Mototech: de Fireblade tegen de BMW en ik verloor er niet onnozel veel op. Mototech is dan met de BMW naar BMW Lievens (nu D'Haese) geweest en heeft daar een firmware-update gekregen. Sindsdien heeft de BMW nog geen klop verkeerd gegeven! Standaard stuurdemper is vervangen door een progressief instelbaar exemplaar van Hyperpro, nadat ik een tijd zonder gereden had. Dat ding is duur maar een pàk beter dan het origineel. Andere batterij was ook wel nodig, en 'm start een pak vinniger nu. Verder ligt hier nog een binnenspartbord te wachten op montage, maar er is één koppige bout die zichzelf vastgeroest heeft. Om één of andere debiele reden hebben ALle bouten een Torx-kop, en da's een ramp om die los te draaien vind ik. Afin, die kop is gemold en dus kan ik dat binnenspatbord niet monteren. Binnenkort wordt dat opgelost.
Er is ook al een 2fast4u-weekend Eiffel-Moezel mee gereden, met Miss Muug mee achterop, en dat was ook een megameevaller. Veervoorspanning achteraan op bijna maximaal, demping ook ferm aangedraaid en gaaaaaz met die banaan ! Ik - nobele onbekende bij die mensen - was daar meteen gebombardeerd tot voorrijder (mercie KOeno om die routebladen uit te printen) en die kleine Oregon 600 heeft dat MEGAsupergoe gedaan! De groep was "toeristisch" maar ik heb dat omgetoverd tot "strak toeristisch" en niemand kloeg dat het te traag ging. Rechts komt de middenbok wel tegen de grond. Bonus was nog dat Miss Muug deze "kleine" BMW gewéldig comfortabel vond, zelfs ruimere zitpostie dan op de toch niet kleine KTM 950 Adventure. Straf zeg ik.
Zitpositie en zadel zijn subliem. Ettelijke uren achtereen rijden zonder pijn en stram gedoe. Geweldig!
De Akra-met-db-killer snorkelt geweldig door, klinkt echt mooi.
Grootste pijnpunt tot nu toe waren de hoogfrequente trillingen in het stuur. Grip puppies hielpen geen lor en waren er na twee dagen alweer af, maar de oplossing zat hem in het verzwaren van de stuurgewichten. Dat heb ik lekker amateuristisch geregeld met wat dempingsmateriaal uit de autosector, zijnde van die zware zwarte zelfklevende lappen die in koude toestand erg stug plooien.
Zo, nu weet ge hoe goe dat die moto wel is als 'm de goeie firmware-update heeft gekregen.
Na de twee testritten was ik een omwisseldeal overeengekomen met Mototech: de Fireblade tegen de BMW en ik verloor er niet onnozel veel op. Mototech is dan met de BMW naar BMW Lievens (nu D'Haese) geweest en heeft daar een firmware-update gekregen. Sindsdien heeft de BMW nog geen klop verkeerd gegeven! Standaard stuurdemper is vervangen door een progressief instelbaar exemplaar van Hyperpro, nadat ik een tijd zonder gereden had. Dat ding is duur maar een pàk beter dan het origineel. Andere batterij was ook wel nodig, en 'm start een pak vinniger nu. Verder ligt hier nog een binnenspartbord te wachten op montage, maar er is één koppige bout die zichzelf vastgeroest heeft. Om één of andere debiele reden hebben ALle bouten een Torx-kop, en da's een ramp om die los te draaien vind ik. Afin, die kop is gemold en dus kan ik dat binnenspatbord niet monteren. Binnenkort wordt dat opgelost.
Er is ook al een 2fast4u-weekend Eiffel-Moezel mee gereden, met Miss Muug mee achterop, en dat was ook een megameevaller. Veervoorspanning achteraan op bijna maximaal, demping ook ferm aangedraaid en gaaaaaz met die banaan ! Ik - nobele onbekende bij die mensen - was daar meteen gebombardeerd tot voorrijder (mercie KOeno om die routebladen uit te printen) en die kleine Oregon 600 heeft dat MEGAsupergoe gedaan! De groep was "toeristisch" maar ik heb dat omgetoverd tot "strak toeristisch" en niemand kloeg dat het te traag ging. Rechts komt de middenbok wel tegen de grond. Bonus was nog dat Miss Muug deze "kleine" BMW gewéldig comfortabel vond, zelfs ruimere zitpostie dan op de toch niet kleine KTM 950 Adventure. Straf zeg ik.
Zitpositie en zadel zijn subliem. Ettelijke uren achtereen rijden zonder pijn en stram gedoe. Geweldig!
De Akra-met-db-killer snorkelt geweldig door, klinkt echt mooi.
Grootste pijnpunt tot nu toe waren de hoogfrequente trillingen in het stuur. Grip puppies hielpen geen lor en waren er na twee dagen alweer af, maar de oplossing zat hem in het verzwaren van de stuurgewichten. Dat heb ik lekker amateuristisch geregeld met wat dempingsmateriaal uit de autosector, zijnde van die zware zwarte zelfklevende lappen die in koude toestand erg stug plooien.
Zo, nu weet ge hoe goe dat die moto wel is als 'm de goeie firmware-update heeft gekregen.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
We zullen da morgen allemaal es checkenMuug wrote: ↑01 Jul 2017 16:48 Half jaartje en een paar duizend kms later even een update.
Na de twee testritten was ik een omwisseldeal overeengekomen met Mototech: de Fireblade tegen de BMW en ik verloor er niet onnozel veel op. Mototech is dan met de BMW naar BMW Lievens (nu D'Haese) geweest en heeft daar een firmware-update gekregen. Sindsdien heeft de BMW nog geen klop verkeerd gegeven! Standaard stuurdemper is vervangen door een progressief instelbaar exemplaar van Hyperpro, nadat ik een tijd zonder gereden had. Dat ding is duur maar een pàk beter dan het origineel. Andere batterij was ook wel nodig, en 'm start een pak vinniger nu. Verder ligt hier nog een binnenspartbord te wachten op montage, maar er is één koppige bout die zichzelf vastgeroest heeft. Om één of andere debiele reden hebben ALle bouten een Torx-kop, en da's een ramp om die los te draaien vind ik. Afin, die kop is gemold en dus kan ik dat binnenspatbord niet monteren. Binnenkort wordt dat opgelost.
Er is ook al een 2fast4u-weekend Eiffel-Moezel mee gereden, met Miss Muug mee achterop, en dat was ook een megameevaller. Veervoorspanning achteraan op bijna maximaal, demping ook ferm aangedraaid en gaaaaaz met die banaan ! Ik - nobele onbekende bij die mensen - was daar meteen gebombardeerd tot voorrijder (mercie KOeno om die routebladen uit te printen) en die kleine Oregon 600 heeft dat MEGAsupergoe gedaan! De groep was "toeristisch" maar ik heb dat omgetoverd tot "strak toeristisch" en niemand kloeg dat het te traag ging. Rechts komt de middenbok wel tegen de grond. Bonus was nog dat Miss Muug deze "kleine" BMW gewéldig comfortabel vond, zelfs ruimere zitpostie dan op de toch niet kleine KTM 950 Adventure. Straf zeg ik.
Zitpositie en zadel zijn subliem. Ettelijke uren achtereen rijden zonder pijn en stram gedoe. Geweldig!
De Akra-met-db-killer snorkelt geweldig door, klinkt echt mooi.
Grootste pijnpunt tot nu toe waren de hoogfrequente trillingen in het stuur. Grip puppies hielpen geen lor en waren er na twee dagen alweer af, maar de oplossing zat hem in het verzwaren van de stuurgewichten. Dat heb ik lekker amateuristisch geregeld met wat dempingsmateriaal uit de autosector, zijnde van die zware zwarte zelfklevende lappen die in koude toestand erg stug plooien.
Zo, nu weet ge hoe goe dat die moto wel is als 'm de goeie firmware-update heeft gekregen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Muug, van welk jaar is deze moto?
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Is er veel verschil tss het model 2008 en dat van jou?
Heb deze in de mot gekregen. Dat kan ik nog stallen.
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 40489.html
Heb deze in de mot gekregen. Dat kan ik nog stallen.
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 40489.html
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
ik dénk niet dat er veel verschillen zijn. Op F800st.org weten ze er alles van.
Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.
Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
ValTOPPEN zie ik er wel op staan ... en een middenbok ook.Muug wrote: ↑02 Jul 2017 22:14 ik dénk niet dat er veel verschillen zijn. Op F800st.org weten ze er alles van.
Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Riem zou ook maar om de 40.000km (preventief) vervangen worden.Muug wrote:ik dénk niet dat er veel verschillen zijn. Op F800st.org weten ze er alles van.
Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.
Idd, ronde valblokken.
Ik was stiekem aan t rond kijken naar een lichtere zowel ik kg als pk's, onderhoudsvriendelijke, goedkope moto.
Ik kwam dan altijd op cardan aangedreven moto's terecht die mij in kg te zwaar werden bevonden.
Tot dit draadje naar boven kwam en ik merkte dat er geen ketting op lag maar een riem. Net 200kg weegt en compact uitvalt.
Deze advertentie was oorspronkelijk in Antwerpen geplaatst, "wegens verhuis". Ondertussen is die dus verhuisd [emoji52]
Peis dat in toch ne keer ga kijken. Moto lijkt compleet en vertrekkens klaar voor een weekendje. Dus .... t kan snel gaan.
Hopelijk is dit niet te veel belastend voor mijn rug, en zit ik niet te ver voorover met een ruime beenhoek [emoji120]
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
ah. ik bedoelde 40.000km.
beenhoek is vrij sportief vind ik.
je zit ook vrij goed naar voren maar misschien is dat net wel goed voor jou.
Denk VFR als zithouding, zij het met breder stuur.
beenhoek is vrij sportief vind ik.
je zit ook vrij goed naar voren maar misschien is dat net wel goed voor jou.
Denk VFR als zithouding, zij het met breder stuur.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Heb vandaag een testritje gedaan met de F800GT van 2014.
Ook een iets langere testrit gereden met een R1200R van 2008.
Persoonlijk vond ik de F800 iets te klein/compact. Komende van de explorer, ook wat magertjes. Voelde aan als een budget motor. Vermogen is er voldoende, ik rijd eigenlijk alleen. Windbescherming viel goed mee. Als moto om in uw garage te staan hebben, pakt ge dat misschien wel iets sneller om her en der naartoe te bollen. Als reisgezel .... heeft de looks, maar valt mij klein en licht uit.
De R1200R, zalig als je er rustig mee rijdt. Ik had niets van windscherm. Is serieus wennen die boxer aan een kruispunt, alsook een rondpunt rond rijden voelt onwennig aan [emoji52]
Als ik mijn hart zou volgen, een R1200R, mijn verstand .... F800ST of GT
Pfffff Muug, ge had ni mogen updaten dezen draad, toeme toch [emoji1]
Ook een iets langere testrit gereden met een R1200R van 2008.
Persoonlijk vond ik de F800 iets te klein/compact. Komende van de explorer, ook wat magertjes. Voelde aan als een budget motor. Vermogen is er voldoende, ik rijd eigenlijk alleen. Windbescherming viel goed mee. Als moto om in uw garage te staan hebben, pakt ge dat misschien wel iets sneller om her en der naartoe te bollen. Als reisgezel .... heeft de looks, maar valt mij klein en licht uit.
De R1200R, zalig als je er rustig mee rijdt. Ik had niets van windscherm. Is serieus wennen die boxer aan een kruispunt, alsook een rondpunt rond rijden voelt onwennig aan [emoji52]
Als ik mijn hart zou volgen, een R1200R, mijn verstand .... F800ST of GT
Pfffff Muug, ge had ni mogen updaten dezen draad, toeme toch [emoji1]