MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

Mick wrote:De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.
157kg voor een 250cc vind ik nogal een teleurstelling. Dat zit in de gewichtsklasse van onze 650cc Terra's. En de tank had ook wel wat meer dan 10L kunnen bevatten...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote:
Mick wrote:De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.
157kg voor een 250cc vind ik nogal een teleurstelling. Dat zit in de gewichtsklasse van onze 650cc Terra's. En de tank had ook wel wat meer dan 10L kunnen bevatten...

:shock: Honda maakt moto's in gietijzer zeker?

en euh aan de vorige page beantwoorders :merci voor het opsnorren van het ras :grin:
sig nature

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Mick »

Euh... is dat geen 25 à 30 kilo lichter dan een Terra dan? :dontknow:

En ja, kleine tank, maar dat hoort bij het speelgoed-aspect dat mij er zo cool aan lijkt. 't Zou maar dienen om de wannabe rallypiloot uit te hangen in 't veld in mijn geval, niet om de wereld af te reizen gelijk de moedigeren onder ons. Ik zou eigenlijk zelfs gerust elektrisch willen gaan (gezien hoe weinig tijd ik heb/van plan ben te maken om ver van huis te rijden), maar geen benul of er zo al veel deftigs op de markt is.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Mick wrote:
En ja, kleine tank, maar dat hoort bij het speelgoed-aspect dat mij er zo cool aan lijkt. 't Zou maar dienen om de wannabe rallypiloot uit te hangen in 't veld in mijn geval, niet om de wereld af te reizen gelijk de moedigeren onder ons. Ik zou eigenlijk zelfs gerust elektrisch willen gaan (gezien hoe weinig tijd ik heb/van plan ben te maken om ver van huis te rijden), maar geen benul of er zo al veel deftigs op de markt is.
Dan ben je misschien beter met zoiets. 144 kg 7,7l benzine kan je iets verder dan 200km mee rijden, is ook ni echt een competitie enduro, maar je kan er wel plezier mee maken in het veld .
Image

Nen elektrische 'k weet ni ,als je daar deftig mee doorgaat op een terrein sta je na 3/4 u stil zonder ellenktrik of na 70 a 80 km in het veld

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

Mick wrote:Euh... is dat geen 25 à 30 kilo lichter dan een Terra dan? :dontknow:
165kg voor de Terra.
De CRF250Rally is een beetje een gemiste kans voor Honda. Heel weinig meerwaarde tegenover de CRF250L met een 11L IMS tank op. Gaat het denk ik in verkoop vooral van de looks moeten hebben.
Als het om te spelen is lijkt een 250L me een betere keuze, maar dan zijn er nog goede alternatieven: DRZ400, WR250F, WR250R, Husqy 310, ... Allemaal een betere PK/gewicht verhouding. Het gewicht van de CRF250 is ook echt voelbaar. Sofie heeft onlangs de CRF250L van Amsterdam to Anywhere mogen testen. Die zijn gelijkaardig uitgerust als onze Terra's, maar met 3liter kleinere tank. Gevoelsmatig zijn die zeker even zwaar als de onze. Peter en Leonie hebben daarna ook even onze Terra's getest en kwamen tot dezelfde conclusie.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Maar de CRF 250 L kan je moeilijk gaan vergelijken met de WR ,DR of den Husq, dat zijn nu niet de zelfde type van moto's , dat zijn competitie moto's en die honda niet , die honda kan je vergelijken met de XT250 van yamaha of met die kawa 250 die Zappa gehad heeft , 'k weet nu niet meer welk type van kawa dat was , maar je kan je er zeker wel mee amuseren.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

bompa wrote:Maar de CRF 250 L kan je moeilijk gaan vergelijken met de WR ,DR of den Husq, dat zijn nu niet de zelfde type van moto's , dat zijn competitie moto's en die honda niet
Bwa, de WR-R en de DRZ-S zijn niet bepaald competitiemachines. En als het toch maar is om te spelen in het veld, waarom dan premium betalen aan de Rally terwijl de L of de andere alternatieven zeker zo geschikt zijn en meer waarde voor het geld bieden. Behalve dan voor de looks, want die Rally ziet er uiteraard wel heel erg cool uit.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote:
bompa wrote:Maar de CRF 250 L kan je moeilijk gaan vergelijken met de WR ,DR of den Husq, dat zijn nu niet de zelfde type van moto's , dat zijn competitie moto's en die honda niet
Bwa, de WR-R en de DRZ-S zijn niet bepaald competitiemachines. En als het toch maar is om te spelen in het veld, waarom dan premium betalen aan de Rally terwijl de L of de andere alternatieven zeker zo geschikt zijn en meer waarde voor het geld bieden. Behalve dan voor de looks, want die Rally ziet er uiteraard wel heel erg cool uit.
Wat zijn de WR en zo dan wel ? Moet je met de XT is 20 minuten op een crossterrein gaan rijden en daarna is met de WR dan ga je het verschil wel merken,Honda is een aantal jaren geleden gestopt met competitie enduro's op de markt te brengen ,moest je er toch eentje hebben kon je wel een echte crosser laten ombouwen in Italië, koste dacht ik iets van een 60000 BF en dan had je er eentje in orde en ook in orde met zijn papieren ,maar de WR kan je zo kopen en gaat even goed op het terrein heb ik een paar jaar geleden mogen ondervinden.

Maar inderdaad die rally 'k zou de meerwaarde er ook niet van kunnen zeggen dan van de CRF250 L of die XT 250
of je moest hem kopen omdat je hem mooi vindt.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

Dee WR250R is een heel andere motor dan de WR250F (heeft zelfs compleet ander blok), de DRZ400S is ook niet hetzelfde als de DRZ400E al zijn er tussen die twee wel nog meer gedeelde onderdelen.

Competitiemachines zou ik geen van de twee noemen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Hoe ze ineen steken weet ik niet, ik kan alleen maar praten van de welke ik mee gereden heb op een crossterein
en dat was die wr 450 en de xt 250 , maar met die wr kon je gewoon mee met de crossmoto's die daar reden
Dit boekje was bij mijne eerste wr 450 https://lh3.googleusercontent.com/Dk6BK ... 70-h705-no die 450 had ik gekocht , nadien nog eentje maar daar heb ik niks meer van, heb alles meegegeven.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

De WR250F en de WR450F (die in je link) zijn gewoon competitiemachines waar ze lichten en knipperlichten hebben opgezet.
Van de WR450 is zelfs geen R-versie gemaakt, waarschijnlijk omdat een apart blok daarvoor te ontwikkelen te duur was. De WR250R heeft een blok dat basically 1 cylinder van een R1-blok is. Heel andere versnellingsbak en karakter dan de F, andere vering ook en een iets substantiëler subframe.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Mick »

duibhce Kaelann wrote:
Mick wrote:Euh... is dat geen 25 à 30 kilo lichter dan een Terra dan? :dontknow:
165kg voor de Terra.
Nu ben je droog gewicht van de Husqvarna aan 't vergelijken met het geclaimd rijklaar gewicht van de Honda denk ik? Maar soit, als je het verschil al rijdend toch niet voelt maakt het niet veel meer uit...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Mick wrote: De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.

Image
Maar als je de Honda CRF250 Rally graag ziet zou ik hem toch zeker al eens gaan testrijden van zodra het kan.
Want testrijden kan je alleen maar zelf , en die moto ziet er inderdaad mooi uit , waar je je ook wel mee kan amuseren ,en ook de verharde baan wel mee kan verlaten.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by zappa »

Mick wrote:
Image
vind die "crossbril" lamp niet echt mijn ding, maar ja ne keer dat ge aan 't rijden zijt, dan zie je die dingen niet meer :grin:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by zappa »

zou die yam T7 d'r zo gaan uit zien ?

Image


of is't iemand die photoshop handig wist te gebruiken? :?
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Mick wrote:. De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.

Image
Den deze de 250 cc dl v storm nog zo eentje waar je je mee kan amuseren op de gewone wegen ,en als is van de verharde weg mee kan, met 17 l zou je een 500 km ver komen , maar den honda ziet er bij mij wel beter uit.
Image

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Stefke »

De Honda CMX 500 ziet er mij dan ook weer een leuk en betaalbaar ding uit voor de jeugd. 8-)
(En is sommige landen blijkbaar leverbaar zonder ABS...)
Image

Post Reply