MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Muug »

Mor afin waar gaat dat eindigen ? :shock: Niemand toch kan het volle potentieel van zoiets benutten???? Behalve Rossi's en zo.

Image

With the full effect of 177bhp arriving like a tornado at just 9750rpm, there’s no point trying to pretend that the new Super Duke R is anything other than a force of nature.

The current bike already delivers one of the most visceral experiences you can buy, and those fourth gear power wheelies aren’t going to have been subdued by adding more horses – although it has also managed to gain a somewhat porky 6kg – even if it’s impossible to see where.

Highlights

Updated LC8 engine with 177bhp
New 48mm WP fork & shock
New body panels
LED headlamp and running lights
Keyless ignition

The facts

177bhp
195kg
Seat height 835mm

Just like the rest of KTM’s 2017 range, the headlamp is treated to LEDs and a clever ventilation system that enables the lights to run without bulky and heavy heat sinks – the only downside, especially in orange R trim, is that they resemble a baboon’s posterior.

That aside, the new R has clearly been on the steroids over the summer, emerging now with a more muscular and brutally aggressive stance. The bodywork is pared back to almost nothing, showing off the trellis frame like a ghoulish exoskeleton.

There’s now keyless ignition, a full TFT dash, and KTM’s optional MY RIDE multimedia system that offers hands-free connectivity for smartphones and media players.

Also on the options list are a series of upgrade packs. The Performance option packs in Motor Slip Regulation, a quickshifter+, and MY RIDE. The Track option gives you selectable engine mapping, switchable anti-wheelie, MTC slip control and launch control.

MSC (stability control) is standard fare, as is MTC traction control, the latest Bosch Cornering ABS, a supermoto mode that allows the rear wheel to lock, and three rider modes.

The 48mm WP fork is new and has heavier spring rates. Also new is the WP shock, which gets a heavier spring (10N/mm) – both are fully adjustable.

As KTM say, this 2017 Super Duke R is ‘The Beast 2.0’.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by pingu »

Muug wrote:Mor afin waar gaat dat eindigen ?
Gaat dat niet eindigen waar dat altijd al eindigt? Bij nen hele nest electronica die dat allemaal in de hand moet houden, en ervoor zorgt dat dat in het dagdagelijkse gebruik net hetzelfde rijdt als een moto'ke met pakweg 90pk...

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Muug »

:stupid: Echt absurd eh.

Wat mij meer en meer opvalt, is dat de moto's mooier en mooier worden - wat niet erg is - maar tegelijk ook minder en minder weersbestendig. Een fijn rank slank kontje is vaneigens geweldig schoon, en dat dat rondom rond opgebouwd is uit mooi gespoten kuipdelen, da's ook erg schoon. Maar rij daarmee ne keer dagelijks naar 't werk? Of op reis? Of gewoon een dagrit in de Ardennnen met al die bladeren en straatvuil?
Zelfs die Fazer 8 waarnaar ik stond te kijken, had geen énkele bescherming tegen opspattend en rondvliegend water. :wall:
En da's een evolutie die mij verontrust.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by pingu »

Awel, mijne Tiger 800 blinkt ook niet echt uit in weer-/regenbescherming. Het voorspatbord is te kort, waardoor bij de minste regenbui de radiator onder de vuiligheid hangt (en, zoals op de 1050, als je niet oppast die radiator na 2j doorroest). Maar Triumph heeft daar in accessoire een spatbordverlenger voor, of course 8-) Achteraan van 't zelfde, niks spatbord of whatever, dus heel de achterkant is in de "natte" maanden continue zo vuil als wat. Hebben enkele accessoire fabrikanten een (dure) oplossing voor, maar 'k heb ermee leren leven. De achterkant zie ik toch nie als ik erop zit. En bijkomende voordeel: als het regent houden auto's voldoende afstand door al die opspattende viezigheid :mrgreen:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by vet on wheels »

Zelfs de GS en GSA hebben daarin gebreken ... bijna iedereen plaatst een 'mudswing' achteraan, anders hangt uw been vol met spatten van het achterwiel.... waarom niet standaard geplaatst? ... :(

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by zappa »

lekkere dingetjes tussen toch ook -kwijl- :grin:

... op 1:05 :o welk ras zou dat zijn?
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Stefke »

zappa wrote:... op 1:05 :o welk ras zou dat zijn?
Benelli. 8-)

edit:
Image
Last edited by Stefke on 13 Nov 2016 12:39, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by OzzePaa »

zappa wrote:lekkere dingetjes tussen toch ook -kwijl- :grin:

... op 1:05 :o welk ras zou dat zijn?
Aant logo te zien : origineel Italiaans-Chinees :arrow: Benelli :?:
Last edited by OzzePaa on 13 Nov 2016 12:40, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla


User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Mick »

De 790 Duke oogt ook een pak extremer dan ik had gehoopt. 't Is nog maar een concept maar de kans dat het een toegankelijke en bruikbare middenklasse moto wordt lijkt me serieus geslonken. :(

De Benelli Leoncino ziet er op papier alvast zalig uit, en is ook een mooi voorbeeld van de tegenstroom, niet alles wordt alsmaar extremer. Zelfde voor de Fantic Caballero's, ferme dinges.

Naar de Husqvarna's was ik heel benieuwd maar 'k vind het voorlopig eerlijk gezegd maar tegenvallen. De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.

Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

Mick wrote:De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.
157kg voor een 250cc vind ik nogal een teleurstelling. Dat zit in de gewichtsklasse van onze 650cc Terra's. En de tank had ook wel wat meer dan 10L kunnen bevatten...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote:
Mick wrote:De Honda CRF250 Rally daarentegen, eindelijk officieel onthuld en wat ziet me dat er voor plezant speelgoed uit.
157kg voor een 250cc vind ik nogal een teleurstelling. Dat zit in de gewichtsklasse van onze 650cc Terra's. En de tank had ook wel wat meer dan 10L kunnen bevatten...

:shock: Honda maakt moto's in gietijzer zeker?

en euh aan de vorige page beantwoorders :merci voor het opsnorren van het ras :grin:
sig nature

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by Mick »

Euh... is dat geen 25 à 30 kilo lichter dan een Terra dan? :dontknow:

En ja, kleine tank, maar dat hoort bij het speelgoed-aspect dat mij er zo cool aan lijkt. 't Zou maar dienen om de wannabe rallypiloot uit te hangen in 't veld in mijn geval, niet om de wereld af te reizen gelijk de moedigeren onder ons. Ik zou eigenlijk zelfs gerust elektrisch willen gaan (gezien hoe weinig tijd ik heb/van plan ben te maken om ver van huis te rijden), maar geen benul of er zo al veel deftigs op de markt is.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Mick wrote:
En ja, kleine tank, maar dat hoort bij het speelgoed-aspect dat mij er zo cool aan lijkt. 't Zou maar dienen om de wannabe rallypiloot uit te hangen in 't veld in mijn geval, niet om de wereld af te reizen gelijk de moedigeren onder ons. Ik zou eigenlijk zelfs gerust elektrisch willen gaan (gezien hoe weinig tijd ik heb/van plan ben te maken om ver van huis te rijden), maar geen benul of er zo al veel deftigs op de markt is.
Dan ben je misschien beter met zoiets. 144 kg 7,7l benzine kan je iets verder dan 200km mee rijden, is ook ni echt een competitie enduro, maar je kan er wel plezier mee maken in het veld .
Image

Nen elektrische 'k weet ni ,als je daar deftig mee doorgaat op een terrein sta je na 3/4 u stil zonder ellenktrik of na 70 a 80 km in het veld

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

Mick wrote:Euh... is dat geen 25 à 30 kilo lichter dan een Terra dan? :dontknow:
165kg voor de Terra.
De CRF250Rally is een beetje een gemiste kans voor Honda. Heel weinig meerwaarde tegenover de CRF250L met een 11L IMS tank op. Gaat het denk ik in verkoop vooral van de looks moeten hebben.
Als het om te spelen is lijkt een 250L me een betere keuze, maar dan zijn er nog goede alternatieven: DRZ400, WR250F, WR250R, Husqy 310, ... Allemaal een betere PK/gewicht verhouding. Het gewicht van de CRF250 is ook echt voelbaar. Sofie heeft onlangs de CRF250L van Amsterdam to Anywhere mogen testen. Die zijn gelijkaardig uitgerust als onze Terra's, maar met 3liter kleinere tank. Gevoelsmatig zijn die zeker even zwaar als de onze. Peter en Leonie hebben daarna ook even onze Terra's getest en kwamen tot dezelfde conclusie.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Maar de CRF 250 L kan je moeilijk gaan vergelijken met de WR ,DR of den Husq, dat zijn nu niet de zelfde type van moto's , dat zijn competitie moto's en die honda niet , die honda kan je vergelijken met de XT250 van yamaha of met die kawa 250 die Zappa gehad heeft , 'k weet nu niet meer welk type van kawa dat was , maar je kan je er zeker wel mee amuseren.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

bompa wrote:Maar de CRF 250 L kan je moeilijk gaan vergelijken met de WR ,DR of den Husq, dat zijn nu niet de zelfde type van moto's , dat zijn competitie moto's en die honda niet
Bwa, de WR-R en de DRZ-S zijn niet bepaald competitiemachines. En als het toch maar is om te spelen in het veld, waarom dan premium betalen aan de Rally terwijl de L of de andere alternatieven zeker zo geschikt zijn en meer waarde voor het geld bieden. Behalve dan voor de looks, want die Rally ziet er uiteraard wel heel erg cool uit.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote:
bompa wrote:Maar de CRF 250 L kan je moeilijk gaan vergelijken met de WR ,DR of den Husq, dat zijn nu niet de zelfde type van moto's , dat zijn competitie moto's en die honda niet
Bwa, de WR-R en de DRZ-S zijn niet bepaald competitiemachines. En als het toch maar is om te spelen in het veld, waarom dan premium betalen aan de Rally terwijl de L of de andere alternatieven zeker zo geschikt zijn en meer waarde voor het geld bieden. Behalve dan voor de looks, want die Rally ziet er uiteraard wel heel erg cool uit.
Wat zijn de WR en zo dan wel ? Moet je met de XT is 20 minuten op een crossterrein gaan rijden en daarna is met de WR dan ga je het verschil wel merken,Honda is een aantal jaren geleden gestopt met competitie enduro's op de markt te brengen ,moest je er toch eentje hebben kon je wel een echte crosser laten ombouwen in Italië, koste dacht ik iets van een 60000 BF en dan had je er eentje in orde en ook in orde met zijn papieren ,maar de WR kan je zo kopen en gaat even goed op het terrein heb ik een paar jaar geleden mogen ondervinden.

Maar inderdaad die rally 'k zou de meerwaarde er ook niet van kunnen zeggen dan van de CRF250 L of die XT 250
of je moest hem kopen omdat je hem mooi vindt.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by duibhce Kaelann »

Dee WR250R is een heel andere motor dan de WR250F (heeft zelfs compleet ander blok), de DRZ400S is ook niet hetzelfde als de DRZ400E al zijn er tussen die twee wel nog meer gedeelde onderdelen.

Competitiemachines zou ik geen van de twee noemen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MILAN SHOW: 2017 KTM Super Duke R gets more extreme

Post by bompa »

Hoe ze ineen steken weet ik niet, ik kan alleen maar praten van de welke ik mee gereden heb op een crossterein
en dat was die wr 450 en de xt 250 , maar met die wr kon je gewoon mee met de crossmoto's die daar reden
Dit boekje was bij mijne eerste wr 450 https://lh3.googleusercontent.com/Dk6BK ... 70-h705-no die 450 had ik gekocht , nadien nog eentje maar daar heb ik niks meer van, heb alles meegegeven.

Post Reply