Wat met de moto's
Wat met de moto's
Overal kom je het tegen.... auto's enkel een fossiele brandstof als energiebron zullen worden geweerd. Althans dat is de wens van velen. Op de sociale media zie ik bij vrienden met Australische roots refereren naar artikels waar verwezen wordt naar West Europese landen die dit willen doorvoeren en niet eens zover weg in de toekomst. 2025-2030.
Hier zit men ook met het idee en mij niet gelaten. Zelf heb ik het gevoel dat de dit jaar aangekochte auto wel eens de laatste auto met ontploffingsmotor op benzine (diesel) zou kunnen zijn.
Zelfs wat motoren betreft zie ik dit wel zitten maar zal het zo een baart wel lopen?
Langs de andere kant, mij niet gelaten hoor. De elektrische auto's zoals de Tesla zijn top maar nu alles drastisch gaan veranderen voor een zogehete global warming dat quasi onomkeerbaar is. Heb er mijn vraagtekens bij.
Het volgende dat op mijn verlanglijstje staat is een Nissan E-NV200 als camionette
Hier zit men ook met het idee en mij niet gelaten. Zelf heb ik het gevoel dat de dit jaar aangekochte auto wel eens de laatste auto met ontploffingsmotor op benzine (diesel) zou kunnen zijn.
Zelfs wat motoren betreft zie ik dit wel zitten maar zal het zo een baart wel lopen?
Langs de andere kant, mij niet gelaten hoor. De elektrische auto's zoals de Tesla zijn top maar nu alles drastisch gaan veranderen voor een zogehete global warming dat quasi onomkeerbaar is. Heb er mijn vraagtekens bij.
Het volgende dat op mijn verlanglijstje staat is een Nissan E-NV200 als camionette
Re: Wat met de moto's
Vraag me just af hoe ik nog met een paardentrailer achter de auto nog naar de Ardennen ga geraken en gaan ze die pk-brakende/lawaai-burlende trucks dan ook op elentriek zetten?
sig nature
Re: Wat met de moto's
Elektrische moto met eenvoudig verwisselbare accu's.
https://www.tue.nl/universiteit/nieuws- ... toermotor/
Ze zijn onlangs trouwens terug thuisgekomen van een reis rond de wereld: http://coast2coastev.org/?p=734
https://www.tue.nl/universiteit/nieuws- ... toermotor/
Ze zijn onlangs trouwens terug thuisgekomen van een reis rond de wereld: http://coast2coastev.org/?p=734
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Wat met de moto's
Op het werk staat er de laatste tijd een Zero. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke onverlaat daarmee rijdt maar het lijkt mij een super oplossing voor het woon-werk verkeer en een occasioneel reisje naar Istambul.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Wat met de moto's
Actieradius van Zero valt tegen. die NL-bak heeft meer dan 300km.
Re: Wat met de moto's
Idd. Een actieradius in afbeulmodus van 200km is toch wel een minimum vind ik.Muug wrote:Actieradius van Zero valt tegen. die NL-bak heeft meer dan 300km.
Re: Wat met de moto's
"Afbeulmodus" ... pffff ... aan 113 per uur op dottostraat is een DSR leeg na 110 pietluttige killometerkes ... en dat in de "zuinige modus" Slipstreamend tussen de camions aan 90 per uur haaltem de ongelooflijke actieradius van 190kmWipr wrote:Idd. Een actieradius in afbeulmodus van 200km is toch wel een minimum vind ik.Muug wrote:Actieradius van Zero valt tegen. die NL-bak heeft meer dan 300km.
En alst een tijdje wat steiler gaat, kun je met ietwat beladen moto in die ecomodus (het equivalent van een aamborstige 125cc) zelfs de berg niet op
In het december-nummer van de M&T staat een schoon dossier over ellentrieke brommers ... met eigen testbevindingen en een relaas over een poging met da spel een meerdaags tripke te doen in sunny California (waar de laadpalen tig-keer dikker gestrooid zijn dan in ons vooruitstrevend Belgiekske ) Ge gaat er gegarandeerd van aan "Actieradius-stress" lijden
Nee, voor stadsverkeer is dit voor mij een prima alternatief ... maar net zoals men me van een klein stadsautootje niet moet vertellen dat ge er vanzelf ook elke dag 100km autostraat kunt mee doen, is een ellentrieke brommer (en bij uitbreiding auto ) dikke rommel om te gebruiken zoals je dat over 't algemeen doet met een voertuig met verbrandingsmotor.
Hopelijk slaagt John Goodenough er nog een keer in om, zoals met zijn lithium-accu-vinding, om en doorbraak te forceren is het batterij-verhaal ... maar zolang blijven de puur-electrische voertuigen een gadget voor early adapters met vééééél centen.
Toyota gelooft trouwens niet meer in die full E-car en zet al z'n kaarten in op de brandstofcel met waterstoftank ... als maker van de Prius toch een opmerkelijke keuze ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Wat met de moto's
Een Tesla opladen is ongeveer 80 kilowattuur per oplaad beurt, das al 2 dagen top zomer met veel zon op ons panelen en dan kan je 300km rijden?
Stel dat je zelf geen zonnepanelen hebt en alles uit uw elentriek-stekker komt en uw energie factuur volgt wel
zo zuinig is dat toch niet?
Stel dat je zelf geen zonnepanelen hebt en alles uit uw elentriek-stekker komt en uw energie factuur volgt wel
zo zuinig is dat toch niet?
sig nature
Re: Wat met de moto's
ik verwacht zelf veel van de EM-Drive...
http://motherboard.vice.com/nl/read/vol ... -te-werken
http://www.ninefornews.nl/onmogelijke-a ... door-nasa/
http://motherboard.vice.com/nl/read/vol ... -te-werken
http://www.ninefornews.nl/onmogelijke-a ... door-nasa/
Re: Wat met de moto's
Sinds de algemene legale snelheid op gewestwegen naar 70 per uur gedaald is, en de gemiddelde snelheid in de spits niet boven de 40 uitkomt, lijkt mij zo'n elektrieken ding nog wel het overwegen waard voor woon-werk. Nu alleen die prijs nog menselijk maken
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Wat met de moto's
ahja, dieje ben ik al een tijdje aan het volgen. Werkt blijkbaar redelijk goed, maar enkel in een vacuum. En ze zijn zelf niet zeker waarom het werktMuug wrote:ik verwacht zelf veel van de EM-Drive...
http://motherboard.vice.com/nl/read/vol ... -te-werken
http://www.ninefornews.nl/onmogelijke-a ... door-nasa/
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Wat met de moto's
ik vind het erg boeiend. Voor de eerste keer in grofweg 100 jaar ontdekken ze eens een andersoortige aandrijving.
Re: Wat met de moto's
Absoluut boeiend.Muug wrote:ik vind het erg boeiend. Voor de eerste keer in grofweg 100 jaar ontdekken ze eens een andersoortige aandrijving.
En de zwaartekracht controleren.
Re: Wat met de moto's
Wel als ge ziet naar hoe vervuilend dat het is om de hoeveelheid elektriciteit te produceren voor u elektrische wagen volledig op te laden met wat een een verbrandingsmotor auto vervuild dan is een elektrische wagen vervuilender dan de verbrandingsmotor. (dit wel als ge u wagen niet oplaad met groene stroom. ) alleen is het gewoon op een andere plaats dat vervuild word en niet zo opvalt.zappa wrote:Een Tesla opladen is ongeveer 80 kilowattuur per oplaad beurt, das al 2 dagen top zomer met veel zon op ons panelen en dan kan je 300km rijden?
Stel dat je zelf geen zonnepanelen hebt en alles uit uw elentriek-stekker komt en uw energie factuur volgt wel
zo zuinig is dat toch niet?
Re: Wat met de moto's
Inderdaad.
Zo wordt in het EPC van een woning onderscheid gemaakt in de brandstof voor de verwarming. Voor elektrische verwarming wordt heel de cyclus in rekening gebracht, van in de centrale tot in het huis. Voor gas of diesel niet. Bijgevolg scoort elektrisch verwarmen veel slechter.
Daar tegenover wordt elektrisch rijden gepromoot als zijnde groen. Rare logica.
Gisteren op de radio: de Vreg maakt bekend dat volgend jaar de elektriciteitsfactuur weer eens zal aangroeien. Voor een gemiddeld gezin met 50€ per jaar. Reden: de netbeheerders krijgen van de overheid nog wat extra verplichtingen (subsidies betalen eigenlijk) die ze doorrekenen aan de klanten. Zo komt het aandeel kosten die niets te maken hebben met netbeheer op meer dan 50% van het deel distributiekosten.
O, en de netbeheerders kiezen ervoor die stijging enkel door te rekenen aan particulieren en KMO's, niet aan grote bedrijven.
De overheid zet duidelijk in op elektriciteit als brandstof van de toekomst. Relatief goedkoop, met dodelijke belastingen erbovenop. 't Ligt voor de hand waarom je niet 'off the grid' mag gaan en zelf uw energievoorziening mag verzorgen.
Zo wordt in het EPC van een woning onderscheid gemaakt in de brandstof voor de verwarming. Voor elektrische verwarming wordt heel de cyclus in rekening gebracht, van in de centrale tot in het huis. Voor gas of diesel niet. Bijgevolg scoort elektrisch verwarmen veel slechter.
Daar tegenover wordt elektrisch rijden gepromoot als zijnde groen. Rare logica.
Gisteren op de radio: de Vreg maakt bekend dat volgend jaar de elektriciteitsfactuur weer eens zal aangroeien. Voor een gemiddeld gezin met 50€ per jaar. Reden: de netbeheerders krijgen van de overheid nog wat extra verplichtingen (subsidies betalen eigenlijk) die ze doorrekenen aan de klanten. Zo komt het aandeel kosten die niets te maken hebben met netbeheer op meer dan 50% van het deel distributiekosten.
O, en de netbeheerders kiezen ervoor die stijging enkel door te rekenen aan particulieren en KMO's, niet aan grote bedrijven.
De overheid zet duidelijk in op elektriciteit als brandstof van de toekomst. Relatief goedkoop, met dodelijke belastingen erbovenop. 't Ligt voor de hand waarom je niet 'off the grid' mag gaan en zelf uw energievoorziening mag verzorgen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Wat met de moto's
Ja, en die hebben uit het zonnepaneelsubsidiedebacle juust niks geleerd : nu moeten electrische voertuigen geen wegentaks betalen begot Dat zijn allemaal hovercrafts ofwaBlackbert wrote:Inderdaad.
......
De overheid zet duidelijk in op elektriciteit als brandstof van de toekomst. Relatief goedkoop, met dodelijke belastingen erbovenop. 't Ligt voor de hand waarom je niet 'off the grid' mag gaan en zelf uw energievoorziening mag verzorgen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Wat met de moto's
Het niet betalen van belastingen op elektrische wagens is ook maar uitstel van executie. Eens we allemaal met elektrische voertuigen rondrijden gaan ze belasten per pk of per cm dan je voertuig lang en breed is. Hoeveel vierkante meter je auto groot is en hetzelfde belasten als grondbelastingen. Oeps shit, hopelijk lezen ze niet mee, wil ze niet op ideeën brengenOzzePaa wrote:Ja, en die hebben uit het zonnepaneelsubsidiedebacle juust niks geleerd : nu moeten electrische voertuigen geen wegentaks betalen begot Dat zijn allemaal hovercrafts ofwaBlackbert wrote:Inderdaad.
......
De overheid zet duidelijk in op elektriciteit als brandstof van de toekomst. Relatief goedkoop, met dodelijke belastingen erbovenop. 't Ligt voor de hand waarom je niet 'off the grid' mag gaan en zelf uw energievoorziening mag verzorgen.
Re: Wat met de moto's
Vorige week hoorde ik op 't nieuws dat de verkoop van hybride wagens dit jaar een enorme toename kende. Omdat die wagens voor tot wel 120% aftrekbaar zijn. Sterker nog: veel eigenaars van zo'n hybride wagen geven geen sjoege om dat elektromotortje met zijn beperkte actieradius en laden het simpelweg nooit op !
Re: Wat met de moto's
Een goed voorbeeld hoe "de mensen" echt denken over, en omgaan met, "opgedrongen" dingen en verplichtingen als een groot aantal of zelfs de grootsten hoop daar niet echt voor gewonnen is ... Schoonste voorbeeld vind ik nog altijd het groene "visbakske" voor KGA van het duo Kelchtermans/Delcroix begin negentiger jaren Aan het bedoelde gebruik daarvan veegde destijds iedereen in gezamelijke burgerlijke ongehoorzaamheid dikkement z'n voeten. ... of als er bv per dag (met al bij al zeer beperkte controles ) 9000 "hardrijders" geflitst worden, dan getuigt dat toch ook niet van een overweldigend groot draagvlak bij waarschijnlijk voor de rest heel brave mensenMuug wrote:Vorige week hoorde ik op 't nieuws dat de verkoop van hybride wagens dit jaar een enorme toename kende. Omdat die wagens voor tot wel 120% aftrekbaar zijn. Sterker nog: veel eigenaars van zo'n hybride wagen geven geen sjoege om dat elektromotortje met zijn beperkte actieradius en laden het simpelweg nooit op !
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Wat met de moto's
Het zelfde gelijk bij de zonepanelen denk ik , op het nieuws Tommeleins, je zou kunnen lenen aan 0 procent voor die panelen op 5 jaar Ik zegde hier dat is het he, kan beter aan de lening voor zonnepanelen betalen dan elke maand aan de elektriciteitsmaatschappij achter gaan luisteren en je kan dat inderdaad ,maar dan moet je van het ocmw treken of begeleid wonen o maar ik woon begeleid Anne-Marie begeleid mij , maar dat was niet in orde Ik kan nergens aan 0 procent lenen op 5 jaar , dus waren het weeral eens leugens dat Tommeleins op het nieuws brobbeldeMuug wrote:Vorige week hoorde ik op 't nieuws dat de verkoop van hybride wagens dit jaar een enorme toename kende. Omdat die wagens voor tot wel 120% aftrekbaar zijn. Sterker nog: veel eigenaars van zo'n hybride wagen geven geen sjoege om dat elektromotortje met zijn beperkte actieradius en laden het simpelweg nooit op !