Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 17 Jan 2018 22:49
...

Dus als je oren en ogen openhoudt kan je evengoed gelijkaardige deals doen als op het salon. Straffer nog, ik denk dat er perioden in het jaar zijn dat je betere voorwaarden kan hebben dan op het salon, net omdat de mensen denken dat ze nu de beste voorwaarden doen. Net zoals ze sommige producten net voor de solden duurder prijzen om ze daarna met fikse korting uit te stellen maar uiteindelijk maakt het dus geen moer uit.
Marketing noemen ze dat beestje toch ;)
Een bevriende boekhouder raadt zijn klanten aan om in december te onderhandelen over de aanschaf van een nieuwe wagen: veel dealers willen graag aan hun quotum geraken en doen daarvoor graag hun broek af (niet dat ik daar op zit te wachten ...).

en saloncondities ... probeer maar es met uw salonbestelbon dezelfde voorwaarden te verkrijgen bij een dealer :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Muug »

den Bullet wrote: 18 Jan 2018 09:58 en saloncondities ... probeer maar es met uw salonbestelbon dezelfde voorwaarden te verkrijgen bij een dealer :wall:
Awel, ik heb dat nog nooit gedaan zie. Ik ben echt een maagd op 't vlak van nieuw aankopen van voertuigen. Die zijn namelijk allemaal te duur. Of ik verdien vele minder geld dan jullie, kan ook wel zijn. :oops:

Ola, ik ben fout, ik ben eigenlijk geen maagd, maar het scheelt niet veel. In mijn hele leven heb ik nog maar éne keer een nieuwe auto gekocht en dat was een Fabiatje in 2006. Zeer goed autootje. Spijt dat we die weg gedaan hebben. Heel erg dom eigenlijk. We hadden daar een LPG-installatie laten insteken. :thumbsup: Maar goed, ik ben een kei in het nemen van domme beslissingen voor wat betreft auto's. :devil:
Maar dus, onderhandelen, kortingen proberen verzamelen, op het scherp van de snee negociëren en zo: nog nooit gedaan. :oops:

Ben ik nu een loser? :dontknow: :bigcry:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by F M »

Ik ben daar ook heel slecht in, onderhandelen over een prijs. Maar ik heb ook nog maar 2 keer in mijn leven een nieuw voertuig gekocht (een Fiat Uno en een Renault Espace).

Alhoewel, wordt er bij een okkazie niet per definitie onderhandeld over een prijs?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Muug »

F M wrote: 18 Jan 2018 10:21 Alhoewel, wordt er bij een okkazie niet per definitie onderhandeld over een prijs?
Da's waar, maar ik ben ook daar een doetje. Ik probeer altijd "hard" en "slim" te onderhandelen maar meestal ben ik veel te week. :|

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by F M »

Tja, ik heb een kameraad die vroeger elk jaar een andere okkazie kocht, en er prat op ging dat hij bijna altijd winst maakte...

Mijn beste 'onderhandling' is mijn FJR die ik kocht voor 10.500 euro en 8 maanden later verkocht voor 10.000 euro. :(
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Koeno »

F M wrote: 18 Jan 2018 12:58 Tja, ik heb een kameraad die vroeger elk jaar een andere okkazie kocht, en er prat op ging dat hij bijna altijd winst maakte...

Mijn beste 'onderhandling' is mijn FJR die ik kocht voor 10.500 euro en 8 maanden later verkocht voor 10.000 euro. :(
Winst maak ik nooit, maar verlies durf ik ook niet te noemen...
CBR 125r, gekocht voor 2000eur. 1jaar en 10.000km later verkocht voor 2000eur.
VFR 800, Gekocht voor 2000euro. 1 jaar en 10.000km later verkocht voor 2000eur.
CBR 125r, gekocht voor 800euro. 6 maanden later verkocht voor 1000euro.
Varadero, gekocht voor 4900. 2.5jaar en 25.000km later ingeruild aan 5700euro (wel met upgrades natuurlijk).

dus tot nu toe (even hout vasthouden) doe ik het toch nog goed :D

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by F M »

Maar, jij kan een moto perfect kuisen, nietwaar?
Dat brengt op.
Mij lukt dat niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Koeno »

F M wrote: 18 Jan 2018 14:50 Maar, jij kan een moto perfect kuisen, nietwaar?
Dat brengt op.
Mij lukt dat niet.
Perfect gewaxed en alles...
Mijn diensten staan quasi altijd ter beschikking ;-)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by pingu »

Koeno wrote: 18 Jan 2018 15:11
F M wrote: 18 Jan 2018 14:50 Maar, jij kan een moto perfect kuisen, nietwaar?
Dat brengt op.
Mij lukt dat niet.
Perfect gewaxed en alles...
Mijn diensten staan quasi altijd ter beschikking ;-)
Ik heb hier een erg vuile Tiger 800 staan die wel bij enige wax-kunde gebaat zou zijn. Kwestie van op haar best te zijn voor de veiling... 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Wipr »

Koeno wrote: 18 Jan 2018 13:02
F M wrote: 18 Jan 2018 12:58 Tja, ik heb een kameraad die vroeger elk jaar een andere okkazie kocht, en er prat op ging dat hij bijna altijd winst maakte...

Mijn beste 'onderhandling' is mijn FJR die ik kocht voor 10.500 euro en 8 maanden later verkocht voor 10.000 euro. :(
Winst maak ik nooit, maar verlies durf ik ook niet te noemen...
CBR 125r, gekocht voor 2000eur. 1jaar en 10.000km later verkocht voor 2000eur.
VFR 800, Gekocht voor 2000euro. 1 jaar en 10.000km later verkocht voor 2000eur.
CBR 125r, gekocht voor 800euro. 6 maanden later verkocht voor 1000euro.
Varadero, gekocht voor 4900. 2.5jaar en 25.000km later ingeruild aan 5700euro (wel met upgrades natuurlijk).

Naarmate je eisen aan een motor groter worden zal de mogelijkheid om break even of winst te maken quasi onmogelijk worden.
Ken er alles van :mrgreen:

dus tot nu toe (even hout vasthouden) doe ik het toch nog goed :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Muug »

als ge die elk jaar verkoopt en er niet te zot veel kms bij doet, dan kan ik me wel inbeelden dat ge die zonder verlies kunt verkopen. Maar als ge gelijk ik moto's een paar jaar bijhoudt en elk jaar er 10-15K bij zet (afin, niet de laatste jaren) dan gaat dat niet lukken.
En bovendien gaat het met uwe nieuwe ook wellicht niet lukken, want ge hebt die bij een dealer gekocht, dus ge gaat die volgens mij niet aan die prijs aan een particulier verkocht krijgen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Koeno »

Muug wrote: 18 Jan 2018 21:46 En bovendien gaat het met uwe nieuwe ook wellicht niet lukken, want ge hebt die bij een dealer gekocht, dus ge gaat die volgens mij niet aan die prijs aan een particulier verkocht krijgen.
Is da een uitdaging? Mijn vrouw gaat het ni graag horen...
Varadero was bij officiele honda dealer gekocht he... en dat is toch ook nog vrij vlot gelopen.
Al hebt gelijk dat zal deze keer niet meer lukken
en vooral: hopelijk niet meer nodig zijn.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by OzzePaa »

Gisteren toch ook maar een dagske gaan rondslenteren op den Heizel en en-passant wat motto- en ottokes bekeken.
Wat tweewielers betreft sluit ik me aan bij Cotthem hierboven : die "klein" Chinezekes, Brixtons, Orcals, Mondiasl, Astors of andere Mashkes konden mij zeker ook bekoren :thumbsup: :sweetheart:

En de Himalayan natuurlijk ... vorig jaar stondem er int wit, deze keer in zwarte outfit ... Lanceerprijske : 4549€
Image

Over oudjes gesproken : voordat ze chinees praatten, waren Benilliekes best bekijkenswaardig.
Image

Old & New ... ook wel een tof duo ... geef mij toch maar Old, dan ... tenzij misschien de nieuwe een tweede knalpot krijgt ;)
Image

Blijkbaar is Jessica behalve in Japan ant KTM'men ook nog met ne Rally-GS opt rot geweest ...
Image

Bij de ottos viel den deze mega-maybach-mercedes wel tmeest op : anderhalve keer ne CLS voor twee mensen :o
Image

En ge kont ook een motteurke kopen blijkbaar :mrgreen:
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 19 Jan 2018 12:06
Blijkbaar is Jessica behalve in Japan ant KTM'men ook nog met ne Rally-GS opt rot geweest ...


Japan was ni ktm'men maar Multi-diepinuwenportemoneetasten- strada van ducati :mrgreen:

Ze bmw-t liefst, heeft een 2de handse ktm adv gehad, maar denk dat haar voorliefde voor ne gs te groot is ;)
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Wipr »

Muug wrote: 18 Jan 2018 21:46 als ge die elk jaar verkoopt en er niet te zot veel kms bij doet, dan kan ik me wel inbeelden dat ge die zonder verlies kunt verkopen. Maar als ge gelijk ik moto's een paar jaar bijhoudt en elk jaar er 10-15K bij zet (afin, niet de laatste jaren) dan gaat dat niet lukken.
En bovendien gaat het met uwe nieuwe ook wellicht niet lukken, want ge hebt die bij een dealer gekocht, dus ge gaat die volgens mij niet aan die prijs aan een particulier verkocht krijgen.
In het geval van Koeno denk ik ook niet dat er nog dezelfde prijs voor gekregen kan kopen en zeker niet als er 5cijfers op de teller staan. Maar Koeno gaat er wreed content mee zijn dat hij deze gaat oprijden ;)

Ik ga het niet testen maar ik ben er quasi zeker van dat ik de mijne zonder verlies zou kunnen verkopen. Maar nogmaals, ‘k Zit goed met deze. ;)

Waarom: heel simpel, het is de eerste motor sinds heel lange tijd waar ik amper deftig op kan blijven zitten als ik de kraan helemaal openschroef. Vlak glad zadel en het moet gezegd dat deze pure naked goed aan de armen trekt als t moet maar dat was een testje want anders rijd je hem steevast op koppel wat hij meer dan genoeg heeft.

Den deze nog wat personaliseren met den tijd. Die Himalayan zoals hierboven gepresenteerd is een beauty en wie weet als er ooit een laaaaaaaaaaaaaange trip in zit. (Wellicht nooit dus want er staan nog vele andere dingen op de to do list ;) )

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by Muug »

Koeno wrote: 19 Jan 2018 05:58 Is da een uitdaging?
eh Koeno, geen goesting om mijn ST te proberen verkopen? Ge hebt duidelijk een talent. :thumbsup:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: 19 Jan 2018 12:06 Blijkbaar is Jessica behalve in Japan ant KTM'men ook nog met ne Rally-GS opt rot geweest ...
Yep, eerste vrouw in Frankrijk van voorselecties, dan naar Zuid afrika, en daar nét buiten de finale. DUs geen Mongolie helaas.

Ik vergat effe dat niet iedereen haar volgt op fakeboek natuurlijk ;-)
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Motorsalon Brussel 2017 : wie gaat ? Gaan we tesamen ?

Post by petervdc »

zappa wrote: 19 Jan 2018 22:50 Ze bmw-t liefst, heeft een 2de handse ktm adv gehad, maar denk dat haar voorliefde voor ne gs te groot is ;)
Yep, die boxer hé van haar... Plus ook dat haar vent die heel goed kent. Plus dat de 1190 niet startte in de kou op t elefanttreffen tussen allemaal bmw's, dat is niet goed voor de reputatie van ktm natuurlijk..
Hare gele forever dus !
Keep going

Post Reply