Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by Muug »

Weliswaar van een Indisch model, en reeds van maart 2016, maar toch :

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/w ... ions-86582

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by zappa »

Ge zult gij eens eentje moeten gaan test rijden in Kathmandu :dontknow:


en anders bij dienen in Merelbeke eens gaan kijken of die naden echt zo slecht gelast zijn?
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by den Bullet »

Ik heb op 't salon de afwerking bekeken en die leek mij toch behoorlijk. Niet dat smodderlaswerk van in die review. Misschien had hij een maandagexemplaar ...

En ge moet die ook ni vergelijken met nen 390 :pillepalle:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by Stefke »

tja toen ik vorig jaar de Duc scrambler zag was ik ook geschrokken van de lelijkheid van het model en de geweldige lasnaden op de tank en elders. En ondertussen zie ik dat niet meer direct en blijkt dat een heerlijke ke(u)tel om mee te rijden. Anderzijds moet ge die Himalayan ook naar waarde schatten. Ge kunt dat niet vergelijken met iets Japans dat misschien dubbel zoveel kost.
Het is een beetje gelijk Dacia, een goedkope Renault kloon. Eigenlijk veel auto voor weinig geld maar best een oersaai en somber interieur. Nogal metalige klank als je de deur dicht trekt, klinkt en rijdt als mijn Civic van 1978. Maar voor die prijs is dat redelijk normaal denk ik dan. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by Muug »

@bullet : allez goe dat gij tenminste met een scherp oog gekeken hebt !

@stefke : 't is waar. Ik vind het zelfs spijtig dat het ding injectie heeft. Op zoiets wilt ge toch echt wel carbs.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by den Bullet »

Muug wrote:@bullet : allez goe dat gij tenminste met een scherp oog gekeken hebt !

...
Dat doe ik van sinds ik enkele Chinese klonen had 'bestudeerd': V-Raptor en Ace van Skyteam en de Continental GT bij United Scooters bij ons.

Daar viel mij de povere Chinese afwerking op en bij Enfield het vrij amateuristisch geklungel met de gecatalyseerde protpot op (was wel een vroeg exemplaar, geprepareerd voor Europese verkoop).

Daartegen oogt de Himalayan toch professioneel afgewerkt 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan - behoorlijk slechte review

Post by Muug »

afin, ik ga er alleszins ne keer mee testrijden. Zowel in Gent als in Merelbeke zit er een dealer. Maar dat zal natuurlijk pas in mei zijn. Het gaat al een vréééé speciaal machien moeten zijn om te winnen van een XT660R. Dat zijn eigenlijk de tweepktjes van de motorwereld eh.

Post Reply