't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M »

Muug wrote: 30 Nov 2017 13:47
Wipr wrote: 30 Nov 2017 13:45 De luxe en de kwelling van onze maatschappij: de keuze hebben.......
Niet van iedereen. Ik zie elke dag genoeg daklozen in Brussel. En zelf heb ik ook lang genoeg elke cent in twee mogen bijten. :? Ik heb er een levenslange "allergie" aan nieuwe dure dingen overgehouden. :whistling:
Alles is relatief in relatie met waar je zelf belang aan hecht. Ik ben bv redelijk allergisch aan wat jij gaat uitgeven om 3 dagen op circuit te gaan rijden in Spanje. Dat is het mij absoluut niet waard.

En daar komt het weer neer op wat Wim zegt: probeer zelf uit te vinden waar jij een 'klik' mee hebt. Dat is heel persoonlijk, en dus zul je het zelf moeten ervaren.

In samenhang met Wim zijn keuze voor de Duke ipv de 1090: ik heb indertijd hetzelfde voorgehad toen ik de FJR kocht. Het klikte niet echt, maar de prijs was zo laag dat het verstand besliste. En al snel bleek dit een verkeerde keuze te zijn. 8 maanden heb ik hem gehouden...
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Mijn allergrootste probleem, is dat ik op een bepaald punt in tijd een enorme merkennicht geworden op vlak van moto's...
'K heb dat nog nooit geweest, niet op vlak van gsm, laptop, gitaar, whatever....

Daarom dat die varadero er 2 jaar geleden gekomen is...
't had toen evengoed de r1150GS kunnen zijn... die was misschien beter geweest...

Ik denk dat ik het te danken heb aan mijn schoonbroer... die een hekel heeft aan elk motormerk behalve Honda :p

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Davy78 »

https://www.2fast4u.be/threads/43931-Tr ... stal-white

:mrgreen:

(die prijs is toch echt wel heel laag eigenlijk)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

F M wrote: 30 Nov 2017 13:59 Alles is relatief in relatie met waar je zelf belang aan hecht. Ik ben bv redelijk allergisch aan wat jij gaat uitgeven om 3 dagen op circuit te gaan rijden in Spanje. Dat is het mij absoluut niet waard.
Ik heb ook ettelijke jaren lang de boot afgehouden. Al sinds mijn eerste circuitervaring (vet-on-wheels was daar ook) in '94 of '95 had ik al begrepen dat dat een zeer dure hobby was. Daarom nooit een circuitmoto gekocht, slechts zelden naar circuit geweest. En toch blijft dat maar in mijn been bijten. En uit die twee circuitdagen de afgelopen jaren ben ik steeds ontevreden terug gekeerd. Wel goedkoop, niet tevreden. Daarom geef ik er nu ne keer een ferme lap op.
We zien wel. :grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M »

Tuurlijk moet je dat doen. Jij vindt dat immers leuk ! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Davy78 »

Muug wrote: 30 Nov 2017 15:31 En uit die twee circuitdagen de afgelopen jaren ben ik steeds ontevreden terug gekeerd. Wel goedkoop, niet tevreden.
Draadje gaat serieus offtopic ondertussen, maar ik moet het vragen: waarom? (heb er dit jaar 3 gedaan en heb iedere keer nog een dag zitten na-grijnzen)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

1) ik had om begeleiding gevraagd, nauweiljks gekregen, de begeleider was tamelijk zwaar gefocused op het mooie blondje. :devil:
2) mijn eigen onkunde: Mettet is een moeilijk circuit
3) de Blade: 180pk zuiver in 't handje (model 2008 heeft geen elektronische hulpmiddelen) maakte me bang
4) de ambulance is een paar keer teveel moeten oprijden omdat er ene in de sessie voor ons gevallen was, waardoor we enkele sessies maar 5 à 10 minuten hebben kunnen rijden
5) het weer was ook gene vetten

Ondertussen op 2fast4u al gezien dat er in 't voorjaar ook een paar dagen op Almeria wordt gereden, en dat is precies toch een paar honderd euro goedkoper. :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Muug wrote: 30 Nov 2017 13:47
Wipr wrote: 30 Nov 2017 13:45 De luxe en de kwelling van onze maatschappij: de keuze hebben.......
Niet van iedereen. Ik zie elke dag genoeg daklozen in Brussel. En zelf heb ik ook lang genoeg elke cent in twee mogen bijten. :? Ik heb er een levenslange "allergie" aan nieuwe dure dingen overgehouden. :whistling:
Goh, mja, gelukkig hebben me allemaal een andere visie en overtuiging toch....

En dat van de daklozen...... heb vanuit professionele ervaringen genoeg ellende gezien (open-gesloten instellingen, crisiopvang psychiatrie enz enz) en evengoed in situaties gezeten dat je elke cent in 2 moet bijten maar dan nog heb je keuzes. Maar geen voer om op een fora eens te bediscussiëren ;) lijkt me. Pintje pakken Muug? :)

De keuze hier ging over de materialistische keuzes tussen alle verschillende motoren, auto’s, kledij, eten enz

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Enkele leuke dingen gezien,
onlangs nog eens gereden maar met een R1200GS (en nog maar eens een GSA)
maar dan beginnen de vragen te komen, hoe worden waardebepalingen gedaan van een motor...

GS'en van 13jaar oud met 120.000km aan een prijs van 6000euro.
inruil waarde varadero? 3000euro... (9 jaar oud en iets meer opties)
hoe bepalen dealers toch die prijzen....

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 't gaat gebeuren....

Post by zappa »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 09:08
hoe bepalen dealers toch die prijzen....
Toen ik testritjes gedaan heb en vroeg wat ik voor Tuur nog ging krijgen, keken ( triumph & yamaha) in zo'n klein dik boekje waar alle moto's en hun bouwjaar in staan, misschien dat de dealer dan zelf nog iets meer of minder geeft volgens de opties en het aantal km's ?
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

zappa wrote: 07 Dec 2017 09:15
Toen ik testritjes gedaan heb en vroeg wat ik voor Tuur nog ging krijgen, keken ( triumph & yamaha) in zo'n klein dik boekje waar alle moto's en hun bouwjaar in staan, misschien dat de dealer dan zelf nog iets meer of minder geeft volgens de opties en het aantal km's ?
't zou kunnen, maar wat ik dan niet begrijp, dat een varadero zoals de mijne te koop staat (wel met minder kilometers, maar pak minder opties) aan 6750euro...

Aankopen voor 3000euro
verkopen voor 6750euro,
das wel serieus nen boterham verdienen...
Ok ze geven er wss een onderhoud aan, is dus maar 3250euro winst :p

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 't gaat gebeuren....

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 09:28 ...
Ok ze geven er wss een onderhoud aan, is dus maar 3250euro winst :p
Èn een jaar garantie ...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 09:28 't zou kunnen, maar wat ik dan niet begrijp, dat een varadero zoals de mijne te koop staat (wel met minder kilometers, maar pak minder opties) aan 6750euro...

Aankopen voor 3000euro
verkopen voor 6750euro,
das wel serieus nen boterham verdienen...
Beetje kort door de bocht, misschien is die andere wel voor 5000 aangekocht en misschien is die 6750 ook gewoon veel te veel geld.
En wie zegt dat de uwe, voor 3000 overgenomen, voor 6750 in de showroom zal staan?
Ik lig al lang niet meer wakker van wat een dealer op een okkazie wint. En in orde zetten, en garantie geven, en een werkplaats en personeel betalen, en dit en dat. Moet ook allemaal betaald worden hé. En dan gaan we er van uit dat die okkazie (liefst zo snel mogelijk) verkocht wordt... 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Je hebt 100% gelijk natuurlijk,
ik ga daar veel te kort door de bocht, zoals je zegt: personeel/showroom/werkmateriaal moet ook betaald worden...
Maar voor een particulier lijkt het soms goochelen met getallen...

Nu goed, ondertussen een zeer goed bod gehad bij een andere handelaar.
Dus we komen er wel :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 11:01 Maar voor een particulier lijkt het soms goochelen met getallen...
Ja, is altijd frustrerend. Ben ondertussen bijna een binge watcher geworden van Salvage Hunters, en zijn verkoopprijs ligt ook altijd een pàk hoger dan de aankoopprijs. Maar als ge - in dit geval - dan nog de uren rekent die de restaurateur nodig heeft om het ding verkoopbaar te krijgen. :lipsrsealed2: Ge verstaat meteen waarom die opkoper niet teveel wilt geven.

Wat de BMW-prijzen betreft : tja, de BMW-dealers houden hun prijzen kunstmatig hoog eh. Als ik met mijn schoon F800STtje naar een dealer stap ga ik daar wellicht ook wel ne schone prijs voor krijgen, ALS ik bij hun ne nieuwe koop :pillepalle:

De Faan, zou 'm nog leven?, die kocht nieuw bij BMW en had ook meteen een gegarandeerde terugnameprijs als de moto niet ouder was dan 3 jaar en max een bepaald aantal kms had. Ik herinner me nog dat hij met zijn kleine Dakar zo erg veel kms gedaan had op twee jaar tijd dat ie die GS gewoon bijna een jaar aan de kant gezet heeft, om niet boven die kms uit te komen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Muug wrote: 07 Dec 2017 13:53 Wat de BMW-prijzen betreft : tja, de BMW-dealers houden hun prijzen kunstmatig hoog eh. Als ik met mijn schoon F800STtje naar een dealer stap ga ik daar wellicht ook wel ne schone prijs voor krijgen, ALS ik bij hun ne nieuwe koop :pillepalle:

De Faan, zou 'm nog leven?, die kocht nieuw bij BMW en had ook meteen een gegarandeerde terugnameprijs als de moto niet ouder was dan 3 jaar en max een bepaald aantal kms had. Ik herinner me nog dat hij met zijn kleine Dakar zo erg veel kms gedaan had op twee jaar tijd dat ie die GS gewoon bijna een jaar aan de kant gezet heeft, om niet boven die kms uit te komen.
Ik weet het niet of BMW zijn prijzen kunstmatig hoog houdt. Op zo'n premium okkazie krijg je 3 jaar garantie met onbeperkte kilometers... Bij onafhankelijke handelaars of particulieren krijg je dat niet en toch zitten die dikwijls in dezelfde prijsklasse... En ja die prijzen... het blijft toch altijd wat de zot er wil voor geven... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 't gaat gebeuren....

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 07 Dec 2017 16:38
...

En ja die prijzen... het blijft toch altijd wat de zot er wil voor geven... 8-)
Ik heb pertang lang moeten zoeken naar ne koper voor mijne GS die niet eens zo hoog geprijsd was ... :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Varadero + 1000euro = GSa uit 2006 met 114.000km. (abs)
Varadero + 2000euro = GSa uit 2008 met 88.000KM (wel esa, asc, abs)
Varadero + 2500euro = GS uit 2008 met 66.000km (esa, asc, abs)

Varadero heeft inruilwaarde van 5700 (wat ik persoonlijk niet slecht vind).
Probleem is dat ik maar 1 handelaar vind die die overname prijs wilt geven...
Een andere kwam maar uit op 3000euro...

Ik snap dat een GS een meerwaarde heeft tov een varadero...
Maar ergens: vind ik het wat bij de haren gerukt :p

verstand zegt: die inruilwaarde krijg je nergens, dus zoek iets dat u aanstaat.
verstand zegt ook: laat u ni bij uw klote pakken
hart zegt: maakt dat ge ne moto vind die minder weegt als ne varadero... (wa ni echt moeilijk is he )

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

optie twee of drie, alleszins, vanwege de semi-aktieve vering

ne GSA is naar 't schijnt toch wel de betere dan een gewone GS.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

bah ge hoort veel he:
gsa zou beter zijn om te gaan touren....
gewone gs zou snediger sturen (minder gewicht) en lager.
Ondanks lagere vering vinden vele de gewone gs handiger als de baan minder baan is.

qua looks vind ik de GSa "schoner", maar toch weer 250kg volgetankt (is al 30kg minder).

maar 't is diejen opleg dat wat veel is... vara heeft uiteindelijk maar helft van die kilometers :p

Post Reply