't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Muug wrote: 28 Jul 2017 13:38 Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen. :thumbsup:
Jup, dat is wat ik ook al ondervonden had..
en dan heeft transalp al weer een boontje voor natuurlijk, vind ik mooie motoren (vooral de oudere feitelijk).
alhoewel die ook nog "vrij zwaar" is (tov een varadero is dat een lichtgewicht natuurlijk).

eerst varadero verkopen, dan kijken voor wat testritten met weer meer/puur baan geörienteerde dingen (cb 1300, cbf1000, of iets met cardan). en dan een ranzig allroad type voor mijn onvervulde wensen ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 28 Jul 2017 13:38 Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen. :thumbsup:
Volgens mij een foutief gebruik van het woord "dus". In uw opsomming zitten enkel allroads maar geen enkele enduro. Het zijn allemaal zware moto's waarmee je wel een beetje offroad kan maar er zit in die opsomming geen enkele enduro -of geen enkele moto die echt gemaakt is om offroad te rijden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Tommeke, ik denk niet dat Koeno een echte enduro wilt. De modellekes die ik voorstel zijn inderdaad een beke zwaarder, met een moteur waarvan de onderhoudsintervallen in duizenden kms worden uitgedrukt, en zelfs nog bruikbaar om er mee op reis te gaan ook. :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Ik weet niet wat die 2de motor moet worden...
een puur offroad gericht masjien moet het niet worden: ik kan daar toch niks mee aanvangen...
een motor waarmee offroad kan, die niet overdreven gewicht meesleept, en geen bangelijk vermogen heeft en waarvan ik geen angst moet hebben dat hij eens omtuimelt... dat moet het zijn...
ene waarmee ik wat extra cursuskes kan volgen om zo mijn vertrouwen te vergroten en mijn eigen kunnen te verbeteren...

daarom dan ik idd aan KLE 500, transalp, XT,...

in de ogen van sommigen hier zijn dat misschien gewoon baanmotoren,
in mijn ogen zijn dat motoren die niet veel wegen, goedkoop te vinden zijn en waarvan ge gene schrik moet hebben als dat is omtuimelt dat ge het niet recht krijgt...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

De bospaadjes in dardennen (en hier ook trouwens) zijn niet toegankelijk voor gemotoriseerd verkeer.
Kom de boswachter tegen en de shit is waarschijnlijk dieper dan de modder. ;)

Daarbuiten: strak plan.

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 13383.html

:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Neeeeeeeeeeeeen, zwarten Bert, da's niet hetgeen hij zoekt. :laugh3:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 't gaat gebeuren....

Post by zappa »

Muug wrote: 29 Jul 2017 19:00 Neeeeeeeeeeeeen, zwarten Bert, da's niet hetgeen hij zoekt. :laugh3:
waarom ni ?
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Muug wrote: 29 Jul 2017 19:00 Neeeeeeeeeeeeen, zwarten Bert, da's niet hetgeen hij zoekt. :laugh3:
Das den eerste keer dat iemand die een motor verkoopt, zijn eigen materiaal niet aanraad denk ik ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koentje,
hoe moet ik dat zeggen. Er is voor elk soort motor een bepaald type koper. Gij bvb zijt iemand aan wie ik met plezier een moto in goede staat wil verkopen omdat ik weet dat gij dat zoekt. Gij zoekt geen knutselproject. Maar de koper van vanochtend bvb had al een paar enduro's en die zocht een TA om aan te sleutelen.
Om maar te zeggen dat hij verkocht is.;-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Ik snap uw punt volledig en geef je dan ook gelijk...
zo'n type aankoop is niet aan mij weggelegd...

prijsgewijs wel, maar technisch inderdaad niet, ik heb de skills niet in huis om daar iets van te maken...
maar goed, proficiat met de verkoop alleszins he ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Sebiet een jaar verder sinds het begin van dit topic en nog steeds dezelfde situatie..
Ik begin mijzelf te verdenken van één of andere psychische aandoening waardoor ik op motorvlak geen beslissingen kan nemen :p

Lijstje blijft nog steeds ongeveer hetzelfde:
- Africa twin
- KTM 1190
- iets gans anders :whip:

eisen blijven hetzelfde:
- beetje sportief rijden moet lukken
- beetje veldbaantjes rijden moet lukken
- comfortabel zitten moet.
- vermogen rond 100pk & 100nm (bij wijzen van spreken).
- gewicht moet liefst onder de 240kg volgetankt blijven (en liefst niet te topzwaar zijn).

budget = varadero+sevenfifty en niet te veel opleg... :p

Ik zie door het bos geen bomen meer. en ga mij nu terug in een donkere ruimte terug trekken om mijn gedachten de vrije loop te geven...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M »

Vergeleken met u ben ik precies een snelle beslisser :pillepalle:

Ik zou eens een andere instelling nemen. nu lijkt het alsof je een 'ideaal compromis' aan het zoeken bent.
1. een ideale motor bestaat niet. Elke motor heeft zijn sterkere en zijn zwakkere kanten.
2. Een compromis is een compromis.

Zoek een motor waarmee je op de één of andere manier een 'klik' voelt, ook al heeft die minpunten die niet voldoen aan je eisen.

Rijd daar een tijd mee, zolang je je er enigszins goed bij voelt. Begin je je te ergeren aan enkele zaken, verkoop hem en zoek weer een andere.

Vooral: ga er niet van uit dat de motor die je koopt dè moto is waarmee je 20 jaar lang moet blijven rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Hmmmmmmmm
ik mankeer één optie die wel belangrijk is : De BMW F800GS. Wordt alom geprezen voor 1) zijn sportieve mogelijkheden, 2) zijn offroad mogelijkheden 3) zijn toermogelijkheden 4) zijn plaats voor de duo 5) zijn niet zo hoog volgetankt gewicht.
En 2dehands heb je ze al aan pakweg 6000 euro.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Muug wrote: 28 Nov 2017 13:31 Hmmmmmmmm
ik mankeer één optie die wel belangrijk is : De BMW F800GS.
Dan kunt ge er al evengoed een Tiger 800 XC bijgooien. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

tuurlijk.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 28 Nov 2017 20:14 Dan kunt ge er al evengoed een Tiger 800 XC bijgooien. 8-)
:thumbsup:

( tenzij ge geen fan zijt van de "triumph-whistle" ... )

Ik heb het ergens in dit topic al es vermeld denk ik, maar ge moet zeker es met de 800 en de 1050 gereden hebben

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 29 Nov 2017 20:39
Stefke wrote: 28 Nov 2017 20:14 Dan kunt ge er al evengoed een Tiger 800 XC bijgooien. 8-)
:thumbsup:

( tenzij ge geen fan zijt van de "triumph-whistle" ... )

Ik heb het ergens in dit topic al es vermeld denk ik, maar ge moet zeker es met de 800 en de 1050 gereden hebben
Testrijden is effectief de oplossing!
Een testmotor nog te pakken krijgen zal moeilijker zijn. Een dealer dat een occasie exemplaar heeft staan doet er normaal niet moeilijk over om hem te voorzien van een Z plaat. Al mogen de weergoden geen roet in ‘t eten gooien.

Te snel beslissen is niet goed maar te lang twijfelen is dat ook niet. Een keuze maken tussen al de motoren en dat selecte gezelschap gaan testrijden en dan de knoop doorhakken!
Je leeft maar ene keer, echt waar.....je mag jezelf dat wel gunnen toch. ;)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 29 Nov 2017 23:05Een testmotor nog te pakken krijgen zal moeilijker zijn.
Daar doen ze meestal toch nie moeilijk over?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 30 Nov 2017 13:13
Wipr wrote: 29 Nov 2017 23:05Een testmotor nog te pakken krijgen zal moeilijker zijn.
Daar doen ze meestal toch nie moeilijk over?
Nee heel zeker niet...... als ze voorhanden zijn natuurlijk. De meeste demo’s worden in het voorjaar ingeschreven, besteld, aangekocht,.... om ze dan te houden tot oktober zoiets, afhankelijk van de verkoopscijfers en het weer.

Zelf wou ik ook met de tiger800 een testrit maken maar waren er geen meer beschikbaar in de wijde omgeving.

Zelfde verhaal met de adventure 1090. Hun demo hadden ze juist verkocht en ze gingen er een nieuwe in dienst nemen maar was nog niet voor de eerste komende maanden.

Maar goe, toch een les dat ik geleerd heb na talloze motorfietsen zo gekocht te hebben, enkel afgaande op de geschreven recensies. Hoe goed de motor ook mag blijken op papier, zelf testrijden is de boodschap.
Mooi voorbeeld is de Triumph Street Twin: deze wordt alom geprezen, 10-talle youtube filmpjes bekeken en verslagen gelezen. Klonk en zag er super uit. Heb ermee gereden en effectief, datgene dat geschreven werd en gezien via youtube klopte maar dan is er nog de onbeschreven X-factor, het gevoelsmatige en deze was voor mij persoonlijk niet aanwezig. Reed goed, klonk goed maar die spontane glimlach was er niet. Bij het terug arriveren aan de garage, afgestapt en zonder weinig emotie de sleutels terug aan de dealer overhandigd. “Mja ‘t was tof” maar niet het gevoel van....ooo ja die wil ik echt wel hebben. Bij de BMW had ik dit wel. Als ik er naar terug kijk had ik dat toen bij de testrit met de adventure 1050 ook en bij de Duke 690 eigenlijk niet. Op dezelfde dag mee gereden en toch de Duke gekocht omdat het een paar duizend euro scheelde in aankoopprijs. Iets waar ik snel spijt van had.

Iedereen moet zijn eigen rekening maken natuurlijk maar voor mij was dit toen net over mijn grens. Niet zozeer financieel maar wel het gedacht dat het absurd was om zoveel te betalen voor een motor. Financieel was het haalbaar maar goed. Net in het opzicht dat het leven in een vingerknip voorbij kan zijn. (Net nog een kennis geweten, midden 40, geen aanwijsbare redenen, overleden in zijn slaap).

Mijn advies is dat als je het kan waarom het dan niet doen. Je leeft echt maar ene keer hoor. En zoals FM zegt. Als de motor je dan toch niet ligt, verkoop je hem gewoon weer.

Ok, als je een nagenoeg nieuwe of zelfs nieuwe motor koopt maak je verlies. Maar dan maak ik me de redenering hoeveel ik zou verliezen op die bepaalde tijd....en wat mij betreft is het kunnen nemen van de motor als je daar zin in hebt onbetaalbaar. Als je telkens een motor moet gaan huren op de momenten dat je wil gaan rijden moet het tijdstip al uitkomen en komt sowieso duurder uit.

Maar goed, ben aan ‘t zeveren ondertussen :whistling:

De luxe en de kwelling van onze maatschappij: de keuze hebben.......

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Wipr wrote: 30 Nov 2017 13:45 De luxe en de kwelling van onze maatschappij: de keuze hebben.......
Niet van iedereen. Ik zie elke dag genoeg daklozen in Brussel. En zelf heb ik ook lang genoeg elke cent in twee mogen bijten. :? Ik heb er een levenslange "allergie" aan nieuwe dure dingen overgehouden. :whistling:

Post Reply