't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Stefke
Posts: 1394
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke » 19 Dec 2017 21:23

Drummer wrote:
19 Dec 2017 20:25
Helaba, hedde gij een probleem met die Cross-dinges van Honda :whip: :whip:
Ja. :mrgreen:
les gouts et les couleurs... :roll:
Mijn buurman heeft er ook eentje, en ik wordt dus alle dagen gewekt door dat stofzuigergeluid... ;)
Maar Honda heeft toch wel veel leuke modelletjes in huis. De hele CB500 reeks, CB650 reeks, Crossrunner, de 500cc Chopper, CRF250, de wat saaie VFR800 en uiteraard de Africa Twin. Doe mij toch maar de CB1100 RS. :ricky:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

User avatar
Koeno
Posts: 1373
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno » 19 Dec 2017 21:48

Mijn probleem met honda is meestal:
Te veel gewicht voor het type motor...
Als je elke motor van Honda tegen een mogelijke concurrent plaatst, dan heeft die honda overgewicht...

Crosstourer vs GS / KTM 1190 / Triumph Explorer?
Africa twin vs F800GS / Triumph Tiger 800?
CB 1100 rs vs BMW Nine T (250kg vs 222kg)
...

Kdenk dat honda bij elk model minstens 20kg meer meeneemt als de concurrent...

Ach, 't was een leuke testrit :p
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Stefke
Posts: 1394
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke » 19 Dec 2017 22:34

Koeno wrote:
19 Dec 2017 21:48
Mijn probleem met honda is meestal:
Te veel gewicht voor het type motor...
Ach, om dat te weten ga je ze echt moet wegen, volgens de opgave van de fabrikant zitten de AT, GS800 en Tiger800 ongeveer op't zelfde gewicht. En dan nog is dat gewicht relatief, want de ene piloot weegt 60kg en de andere 105kg. En daar sta je dan met je mindere zware moto... 8-) En dan nog bleek een R1200 RTLCP met extra batterij, knoppen en zwaailampen vederlicht te sturen tov een minder zware reisenduro. :dontknow: En als die krengen echt te zwaar worden, overstappen naar een lichter model (dus ook meestal minder cc) of iets met 4 wielen... :ricky:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

User avatar
F M
Posts: 2971
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M » 20 Dec 2017 08:23

Koeno wrote:
19 Dec 2017 21:48

Ach, 't was een leuke testrit :p
Gaat het dus nog altijd niet gebeuren :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 562
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Droopy » 20 Dec 2017 08:34

Stefke wrote:
19 Dec 2017 22:34

.... En dan nog is dat gewicht relatief, want de ene piloot weegt 60kg en de andere 105kg. En daar sta je dan met je mindere zware moto... .....
Dat doet me denken aan een leuke uitspraak van onze fietshandelaar :"ze kom'n ier oal achter een diere lichte koersvelo voe rapper te ku'n rie'en moa ze zoen al beter e kè up dieet goan voe een poar wek'n. Da's goekoper en gift 't zelfste effect." :lol:

Terug on topic :
Honda's zijn niet de lichtste en niet altijd de mooiste maar zijn meestal wel heel betrouwbare moto's met veel waar voor hun geld. ;)

User avatar
Koeno
Posts: 1373
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno » 20 Dec 2017 09:00

F M wrote:
20 Dec 2017 08:23
Gaat het dus nog altijd niet gebeuren :?
Ik wacht nog antwoord af op 1 mailtje.
En dan is het gebeurd.

Dan hopen dat verzekering snel werken wilt...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
Muug
Posts: 6751
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug » 20 Dec 2017 10:52

Stefke wrote:
19 Dec 2017 22:34
En dan nog is dat gewicht relatief, want de ene piloot weegt 60kg en de andere 105kg.
Doet me aan volgende anekdote denken. Een gelukkige en trotse eigenaar van een gouwe ouwe Bimota had zijn zijpikkel (!) vervangen door een carbon exemplaar zodat zijn moto nog wat lichter was. Terwijl 'm duidelijk zelf met een bierbuikje van een tiental kilo zat :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 6751
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug » 20 Dec 2017 10:53

Koeno wrote:
19 Dec 2017 21:48
Mijn probleem met honda is meestal:
Te veel gewicht voor het type motor...
Als je elke motor van Honda tegen een mogelijke concurrent plaatst, dan heeft die honda overgewicht...
Het was altijd weer verschieten hoe vol de VFR was achter zijn kuip. :|
En bij de Ducati 900SS kon je gewoon je arm doorheen het frame steken....
(idem bij de TRX850 trouwens)

Stefke
Posts: 1394
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke » 20 Dec 2017 13:00

Muug wrote:
20 Dec 2017 10:53
Het was altijd weer verschieten hoe vol de VFR was achter zijn kuip. :|
En bij de Ducati 900SS kon je gewoon je arm doorheen het frame steken....
Akkoord, maar je vergelijkt hier wel een moderne vloeistofgekoelde V4 16klepper met een ouderwetse luchtgekoelde V2 4klepper?... 8-)
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

User avatar
Muug
Posts: 6751
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug » 20 Dec 2017 13:04

is waar
slechte vergelijking
8-)
kan wel dienen als pleidooi om terug te keren naar gewone luchtkoeling :thumbsup:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests