Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt?
't gaat gebeuren....
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: 't gaat gebeuren....
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: 't gaat gebeuren....
Als de gemiddelde motorrijder begint te denken dat zo'n dikke bak te "off-road gericht" is dan heeft de Honda marketing toch iets te hard zijn best gedaan, imho. Die motor kan uiteraard off-road en is er beter in dan pakweg een CB1300, maar is vooral "geschikt" in de handen van the likes off Chris Birch...
En omdat je de gewone GS nog niet hoog genoeg vindt.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: 't gaat gebeuren....
ik had een antwoord gezet maar 't is verdwenen?
GSA = op hogere (illegalere) snelheden stabieler dan de GS.
Cardan + allroad = zeldzaam. Moto Guzzi NTX 750 iemand?
VFR 1200X Crosstourer misschien?
Anders Scottoiler met dubbele nozzle laten monteren?
Dus, na alle extra kosten aan de Varadere toch niet content?
GSA = op hogere (illegalere) snelheden stabieler dan de GS.
Cardan + allroad = zeldzaam. Moto Guzzi NTX 750 iemand?
VFR 1200X Crosstourer misschien?
Anders Scottoiler met dubbele nozzle laten monteren?
Dus, na alle extra kosten aan de Varadere toch niet content?
Re: 't gaat gebeuren....
Na alle kosten blijft er een enorme haat liefde verhouding...
Ja ik rijd er wel nog graag mee maar:
- hij blijft té veel wegen.
- windbescherming op snelweg moet ik nog steeds een oplossing voor vinden
- hij blijft te zwaar
- of ik ben gewoon iemand die altijd iets anders wilt... en dan ben ik gewoon de sigaar
ik had gehoopt met de iets méér te bereiken, maar euhm, jah, kijkt...
gegokt, beetje verloren?
Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
Ja ik rijd er wel nog graag mee maar:
- hij blijft té veel wegen.
- windbescherming op snelweg moet ik nog steeds een oplossing voor vinden
- hij blijft te zwaar
- of ik ben gewoon iemand die altijd iets anders wilt... en dan ben ik gewoon de sigaar
ik had gehoopt met de iets méér te bereiken, maar euhm, jah, kijkt...
gegokt, beetje verloren?
Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
Re: 't gaat gebeuren....
Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.
Probeer es iets dat echt lichter is
En wat betreft windbescherming, al es zo een wunderlich spoilerke geprobeerd?
Probeer es iets dat echt lichter is
En wat betreft windbescherming, al es zo een wunderlich spoilerke geprobeerd?
Re: 't gaat gebeuren....
Heb in een ver verleden ook eens met een Varadero gereden, wat ik er toen van vond was dat die heel topzwaar is. kweet niet of ik da goed uitleg, maar het leek mij toen dat de Varadero daardoor een zware motor was/is.
Dit gevoel heb ik niet met de Crosstourer die uiteindelijk toch ongeveer hetzelfde weegt, denk ik.
Verbruik zit rond de 6 liter, en ik heb toch een vlotte rechterhand.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: 't gaat gebeuren....
Daar heb je 100% gelijk natuurlijk,
maar bij zo'n GS zit het gewicht een pak lager, die Adventure weegt volgetankt ergens 260kg,
dat is maar een kleine 15kg verschil met een varadero, maar toch voelt die lichter aan...
Waarschijnlijk omdat het gewicht zeer lag zit met de hangtetjes...
De explorer zelf vind ik een prachtige motor... qua gewicht/aanvoelen geen idee, daarom dat ik wel eens wil testrijden...
zelfde voor een Tenere of Crosstourer...
Probleem is dat ik om één of andere reden gecharmeerd ben door "groot" uitziende motoren en grote CC's (compensatie?)
'k zou het mijzelf kunnen gemakkelijker maken door natuurlijk het allroad gebeuren te laten varen en naar allerlei te kijken
Re: 't gaat gebeuren....
Koeno,
Ik heb de Explorer gehad. Pracht van een moto om te reizen, beladen stabiel tot 160km/h. Windbescherming makkelijk aan te passen naar uw wensen (in mijn geval toch)
Gravel wegen geen enkel probleem, zolang je snelheid kunt houden, laat ons zeggen vanaf 30-40 km/h kunt ge zalig rijden.
Wanneer het "off-road" aan lagere snelheden gereden wordt, volgens mijn durven/kunnen, zit ge met het gewicht te sukkelen. Weeral volgens mij stuurkunsten.
Ikzelf ben 1m80 en 77-80kg.
Ik had problemen om hem aan de hand te verplaatsen als hij niet op een proper betonke stond.
Tom heeft daar iets minder last mee.
Ik heb met een tiger 800 gereden, mocht die iets meer Windbescherming hebben, zou dat een serieus goed alternatief zijn als reisgezel en off-road fiets. Genoeg vermogen, >40 kg lichter maar een ketting.
Voorlopig blijf ik van een GS af, ik wil niet weten hoe goed dat die zou rijden [emoji1].
Maar als ik mag vergelijken met een R1200R, rijdt zo'n boxer zalig (en verslavend) en het laag zwaartepunt is een leuk voordeel.
Succes!
Ik heb de Explorer gehad. Pracht van een moto om te reizen, beladen stabiel tot 160km/h. Windbescherming makkelijk aan te passen naar uw wensen (in mijn geval toch)
Gravel wegen geen enkel probleem, zolang je snelheid kunt houden, laat ons zeggen vanaf 30-40 km/h kunt ge zalig rijden.
Wanneer het "off-road" aan lagere snelheden gereden wordt, volgens mijn durven/kunnen, zit ge met het gewicht te sukkelen. Weeral volgens mij stuurkunsten.
Ikzelf ben 1m80 en 77-80kg.
Ik had problemen om hem aan de hand te verplaatsen als hij niet op een proper betonke stond.
Tom heeft daar iets minder last mee.
Ik heb met een tiger 800 gereden, mocht die iets meer Windbescherming hebben, zou dat een serieus goed alternatief zijn als reisgezel en off-road fiets. Genoeg vermogen, >40 kg lichter maar een ketting.
Voorlopig blijf ik van een GS af, ik wil niet weten hoe goed dat die zou rijden [emoji1].
Maar als ik mag vergelijken met een R1200R, rijdt zo'n boxer zalig (en verslavend) en het laag zwaartepunt is een leuk voordeel.
Succes!
Re: 't gaat gebeuren....
Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting + handvatverwarming.
Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Nil volentibus arduum
Re: 't gaat gebeuren....
Ah, ben je naar Honda ?
Zelfde electronica als mijn 1190R dan... ah nee, nog bochten abs ook, geen knopjes vering bij mij.
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
grease up your baby for a ball on the hill
Re: 't gaat gebeuren....
da's nen diesel, Bert, den onzen is ne naft van 170pk en daarenboven nen AWD ! En te koop, jawel
Re: 't gaat gebeuren....
'k Heb deze al:
ik zoek het equivalent in een 2-wieler
Re: 't gaat gebeuren....
Het is wellicht helemaal uit je denkpiste maar waarom geen Pan European 1300. Steengoede motor en mits wat zoeken ( heb ik gedaan ) voor heel schappelijke prijzen en met niet al teveel km's te vinden.
Re: 't gaat gebeuren....
Hey Raketman,Raketman wrote: ↑17 Jul 2017 11:26 Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting + handvatverwarming.
Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Proficiat met de aankoop, de standaardbanden trekken op nat wegdek idd op geen "....."
In het droog waren ze redelijk, ik twijfel nog wat ik erop ga leggen, nu 12000km dus achteraan dringend aan vernieuwing toe... .
80% straatgebruik dus ik zou die Conti's wel overwegen en anders worden het idd ook weer die Pirelli Scorpions
Grts Gunter
Re: 't gaat gebeuren....
Proficiat met de aankoop Raketman!
Re: 't gaat gebeuren....
Helemaal niet. Als er maar aan gedacht wordt om te verkopen van gelijk wat, meteen te koop zetten en voor de normale sterveling kan er pas echt actie ondernomen worden als het geld van deze verkoop ter beschikking staat.
Hoe sneller dat je hem te koop zet, hoe beter en je bent dan nog niets verplicht
Re: 't gaat gebeuren....
't heeft maar één nadeel, ik rijd nu nog minder met de Varadero net omdat hij te koop staat...
ondertussen in mijn hoofd al een compleet nieuw motorplan uitgedacht...
vrouwlief ziet het nog zitten, ikzelf ben klaar om mijzelf te laten interneren in één of ander gesticht...
maar tzou eens kunnen worden: ouwe allroad zoeken voor te leren offroad rijden in combinatie met een degelijke baanmachine...
bv cb 1300 sa gecombineerd met nen ouwe (t )ransalp (kwestie toch ook naar de ardennen te geraken, om daar wat bospaadtjes te kunnen doen)...
en voor iemand het zeggen wilt:
Ja ik ben wispelturig... en 'k ben niet zeker of ik het wel leuk vind
ondertussen in mijn hoofd al een compleet nieuw motorplan uitgedacht...
vrouwlief ziet het nog zitten, ikzelf ben klaar om mijzelf te laten interneren in één of ander gesticht...
maar tzou eens kunnen worden: ouwe allroad zoeken voor te leren offroad rijden in combinatie met een degelijke baanmachine...
bv cb 1300 sa gecombineerd met nen ouwe (t )ransalp (kwestie toch ook naar de ardennen te geraken, om daar wat bospaadtjes te kunnen doen)...
en voor iemand het zeggen wilt:
Ja ik ben wispelturig... en 'k ben niet zeker of ik het wel leuk vind
Re: 't gaat gebeuren....
Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen.