't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

Ik ben er ook nog niet helemaal achter wat die prijszetting bepaald. De GS heeft een status en reputatie, al of niet terecht. Een Vara helemaal niet, da's een grijze muis.
Ooit lang geleden stond ik ook voor de keuze: Vara of GS1150. Een dealer met Zero Vara's in de toonzaal maar wel een stuk of 7 GSen gaf gewoon de raad een Vara te kopen. Wegens met een gebruikte GS altijd wel wat akkefietjes naast het normale onderhoud. Hij verkocht er veel, en die kwamen ook op onderhoud.
Maar toch blijven die prijzen wat ze zijn. Het verhaaltje zal u niet veel helpen waarschijnlijk. Koop wat je graag wil kopen, overweeg of je met de potentiële nadelen en daaraan verbonden kosten kan leven. Verkoop zelf je Vara (terug in originele toestand, attributen afzonderlijk zijn meer waard) en zoek u een GS(A) met een bekende historie in uw prijsklasse. Kilometerstanden zijn een beetje overroepen, hoe ze behandeld en onderhouden zijn is van meer belang.
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Muug wrote: 07 Dec 2017 13:53
Koeno wrote: 07 Dec 2017 11:01 Maar voor een particulier lijkt het soms goochelen met getallen...
De Faan, zou 'm nog leven?, die kocht nieuw bij BMW en had ook meteen een gegarandeerde terugnameprijs als de moto niet ouder was dan 3 jaar en max een bepaald aantal kms had. Ik herinner me nog dat hij met zijn kleine Dakar zo erg veel kms gedaan had op twee jaar tijd dat ie die GS gewoon bijna een jaar aan de kant gezet heeft, om niet boven die kms uit te komen.
Daar moet je niet veel verder achter zoeken hoe dat gaat.
Noemt men de BMW leasing. Ale, misschien anders genoemd maar komt er op neer dat je bij aankoop doorgeeft hoeveel km’s je zal doen om de “leasingtermijn” en je betaalt gedurende pakweg 3j een bepaald maandbedrag en dan heb je de keuze na deze termijn. Een laatste bedrag betalen en dan is de motor van jou of je krijgt het bedrag dat op voorhand bepaald wordt door BMW en je begint opnieuw.

Niet specifiek voor BMW. Denk dat elk merk dit wel doet. Ben er zelf geen fan van..... reden is dat als er iets scheelt, ongeval, aanhoudende problemen , enz dat ze daarover zouden discussiëren en je een boete of vermindering van de overname in je boot kunnen duwen. Ik lees normaal alle kleine lettertjes maar soms zijn het pagina’s vol met kleine lettertjes

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 10 Dec 2017 16:30 Ik ben er ook nog niet helemaal achter wat die prijszetting bepaald. De GS heeft een status en reputatie, al of niet terecht. Een Vara helemaal niet, da's een grijze muis.
Ooit lang geleden stond ik ook voor de keuze: Vara of GS1150. Een dealer met Zero Vara's in de toonzaal maar wel een stuk of 7 GSen gaf gewoon de raad een Vara te kopen. Wegens met een gebruikte GS altijd wel wat akkefietjes naast het normale onderhoud. Hij verkocht er veel, en die kwamen ook op onderhoud.
Maar toch blijven die prijzen wat ze zijn. Het verhaaltje zal u niet veel helpen waarschijnlijk. Koop wat je graag wil kopen, overweeg of je met de potentiële nadelen en daaraan verbonden kosten kan leven. Verkoop zelf je Vara (terug in originele toestand, attributen afzonderlijk zijn meer waard) en zoek u een GS(A) met een bekende historie in uw prijsklasse. Kilometerstanden zijn een beetje overroepen, hoe ze behandeld en onderhouden zijn is van meer belang.
:stupid:

@koeno: Ik heb mijn BMW gekocht met 3j garantie en 2j wegenbijstand in Europa. Bmw premium selectie. De dealer moet je garantie geven, sowieso maar deze premium selections staat de invoerder mee achter en als er dan iets mee scheelt zal de dealer zelf niet moeilijk doen. De kans is groter dat je dealer wel gaat discussiëren over al dan niet wel garantie als hij de betreffende occasie in eigen beheer heeft gekocht en terug verkoopt.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Alleh, we zijn al stappen verder...

Vanavond een laatste testrit met de GSa uit 2008.
ondertussen nog een GS, een KTM 1190 en nog eens met nen GSa van ne kameraad gereden...
Kans wordt zeer groot dat de GSa vanavond de "gelukkige" wordt...

ondanks het nog hogere gewicht, vind ik hem aangenamer rijden dan de standaard GS.
en de KTM 1190 leek voor mij iets té veel + toch nog steeds hogere prijs...
dus aankoop is een aankoop van deels hart deels verstand + afscheid van de merkennicht in mij ;-)

mijn vraag is eigenlijk:
Hoe gaat da tegenwoordig met de nummerplaten?
ik had ooit een gele, dat is dan een rode geworden met als begin een 1 - ...
die mocht ik ook niet houden en nu heb ik een nummerplaat dat begin met een M - ...
kan die nummerplaat gehouden worden, of moet ik opnieuw een nieuwe plaat nemen?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

De nummerplaat beginnende met M mag je houden en overzetten.

Fotootje he als he zover is ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M »

:grin:
Eindelijk geeft de titel van dit draadje de werkelijkheid weer . Allee, misschien...

Als het waar wordt, dan wens ik je veel plezier toe met de nieuwe.

Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

F M wrote: 19 Dec 2017 13:46 Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
Tja, moest Honda nu ne keer deftige modellen hebben.... denken we bvb aan een CBR1000 sporttoerder bvb, of een 1300-vier-in-lijn toermachine. Of een deftige 800cc allroader. :roll: Of ne schone 800cc naked.

Maar neen, enkel van die cross-dingen hebben ze....:cry:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Muug wrote: 19 Dec 2017 15:26
F M wrote: 19 Dec 2017 13:46 Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
Tja, moest Honda nu ne keer deftige modellen hebben.... denken we bvb aan een CBR1000 sporttoerder bvb, of een 1300-vier-in-lijn toermachine. Of een deftige 800cc allroader. :roll: Of ne schone 800cc naked.

Maar neen, enkel van die cross-dingen hebben ze....:cry:
:stupid:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Drummer »

Muug wrote: 19 Dec 2017 15:26
F M wrote: 19 Dec 2017 13:46 Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
Tja, moest Honda nu ne keer deftige modellen hebben.... denken we bvb aan een CBR1000 sporttoerder bvb, of een 1300-vier-in-lijn toermachine. Of een deftige 800cc allroader. :roll: Of ne schone 800cc naked.

Maar neen, enkel van die cross-dingen hebben ze....:cry:

Helaba, hedde gij een probleem met die Cross-dinges van Honda :whip: :whip:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

Ja.
Ze zullen allicht goed rijden, Honda's zijnde, maar zet ze allemaal naast elkaar, van de lichtste tot de zwaarste, en je staat precies naar de Daltons te kijken.
Voor 't moment maar 1 Honda in het gamma die mij zou kunnen krijgen: de 10 jaar te laat geboren AT.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Drummer wrote: 19 Dec 2017 20:25 Helaba, hedde gij een probleem met die Cross-dinges van Honda :whip: :whip:
Ja. :mrgreen:
les gouts et les couleurs... :roll:
Mijn buurman heeft er ook eentje, en ik wordt dus alle dagen gewekt door dat stofzuigergeluid... ;)
Maar Honda heeft toch wel veel leuke modelletjes in huis. De hele CB500 reeks, CB650 reeks, Crossrunner, de 500cc Chopper, CRF250, de wat saaie VFR800 en uiteraard de Africa Twin. Doe mij toch maar de CB1100 RS. :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Mijn probleem met honda is meestal:
Te veel gewicht voor het type motor...
Als je elke motor van Honda tegen een mogelijke concurrent plaatst, dan heeft die honda overgewicht...

Crosstourer vs GS / KTM 1190 / Triumph Explorer?
Africa twin vs F800GS / Triumph Tiger 800?
CB 1100 rs vs BMW Nine T (250kg vs 222kg)
...

Kdenk dat honda bij elk model minstens 20kg meer meeneemt als de concurrent...

Ach, 't was een leuke testrit :p

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Koeno wrote: 19 Dec 2017 21:48 Mijn probleem met honda is meestal:
Te veel gewicht voor het type motor...
Ach, om dat te weten ga je ze echt moet wegen, volgens de opgave van de fabrikant zitten de AT, GS800 en Tiger800 ongeveer op't zelfde gewicht. En dan nog is dat gewicht relatief, want de ene piloot weegt 60kg en de andere 105kg. En daar sta je dan met je mindere zware moto... 8-) En dan nog bleek een R1200 RTLCP met extra batterij, knoppen en zwaailampen vederlicht te sturen tov een minder zware reisenduro. :dontknow: En als die krengen echt te zwaar worden, overstappen naar een lichter model (dus ook meestal minder cc) of iets met 4 wielen... :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M »

Koeno wrote: 19 Dec 2017 21:48
Ach, 't was een leuke testrit :p
Gaat het dus nog altijd niet gebeuren :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Droopy »

Stefke wrote: 19 Dec 2017 22:34
.... En dan nog is dat gewicht relatief, want de ene piloot weegt 60kg en de andere 105kg. En daar sta je dan met je mindere zware moto... .....
Dat doet me denken aan een leuke uitspraak van onze fietshandelaar :"ze kom'n ier oal achter een diere lichte koersvelo voe rapper te ku'n rie'en moa ze zoen al beter e kè up dieet goan voe een poar wek'n. Da's goekoper en gift 't zelfste effect." :lol:

Terug on topic :
Honda's zijn niet de lichtste en niet altijd de mooiste maar zijn meestal wel heel betrouwbare moto's met veel waar voor hun geld. ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

F M wrote: 20 Dec 2017 08:23 Gaat het dus nog altijd niet gebeuren :?
Ik wacht nog antwoord af op 1 mailtje.
En dan is het gebeurd.

Dan hopen dat verzekering snel werken wilt...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Stefke wrote: 19 Dec 2017 22:34 En dan nog is dat gewicht relatief, want de ene piloot weegt 60kg en de andere 105kg.
Doet me aan volgende anekdote denken. Een gelukkige en trotse eigenaar van een gouwe ouwe Bimota had zijn zijpikkel (!) vervangen door een carbon exemplaar zodat zijn moto nog wat lichter was. Terwijl 'm duidelijk zelf met een bierbuikje van een tiental kilo zat :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koeno wrote: 19 Dec 2017 21:48 Mijn probleem met honda is meestal:
Te veel gewicht voor het type motor...
Als je elke motor van Honda tegen een mogelijke concurrent plaatst, dan heeft die honda overgewicht...
Het was altijd weer verschieten hoe vol de VFR was achter zijn kuip. :|
En bij de Ducati 900SS kon je gewoon je arm doorheen het frame steken....
(idem bij de TRX850 trouwens)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Muug wrote: 20 Dec 2017 10:53 Het was altijd weer verschieten hoe vol de VFR was achter zijn kuip. :|
En bij de Ducati 900SS kon je gewoon je arm doorheen het frame steken....
Akkoord, maar je vergelijkt hier wel een moderne vloeistofgekoelde V4 16klepper met een ouderwetse luchtgekoelde V2 4klepper?... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

is waar
slechte vergelijking
8-)
kan wel dienen als pleidooi om terug te keren naar gewone luchtkoeling :thumbsup:

Post Reply