Davy78 wrote: ↑30 Nov 2017 13:13
Wipr wrote: ↑29 Nov 2017 23:05Een testmotor nog te pakken krijgen zal moeilijker zijn.
Daar doen ze meestal toch nie moeilijk over?
Nee heel zeker niet...... als ze voorhanden zijn natuurlijk. De meeste demo’s worden in het voorjaar ingeschreven, besteld, aangekocht,.... om ze dan te houden tot oktober zoiets, afhankelijk van de verkoopscijfers en het weer.
Zelf wou ik ook met de tiger800 een testrit maken maar waren er geen meer beschikbaar in de wijde omgeving.
Zelfde verhaal met de adventure 1090. Hun demo hadden ze juist verkocht en ze gingen er een nieuwe in dienst nemen maar was nog niet voor de eerste komende maanden.
Maar goe, toch een les dat ik geleerd heb na talloze motorfietsen zo gekocht te hebben, enkel afgaande op de geschreven recensies. Hoe goed de motor ook mag blijken op papier, zelf testrijden is de boodschap.
Mooi voorbeeld is de Triumph Street Twin: deze wordt alom geprezen, 10-talle youtube filmpjes bekeken en verslagen gelezen. Klonk en zag er super uit. Heb ermee gereden en effectief, datgene dat geschreven werd en gezien via youtube klopte maar dan is er nog de onbeschreven X-factor, het gevoelsmatige en deze was voor mij persoonlijk niet aanwezig. Reed goed, klonk goed maar die spontane glimlach was er niet. Bij het terug arriveren aan de garage, afgestapt en zonder weinig emotie de sleutels terug aan de dealer overhandigd. “Mja ‘t was tof” maar niet het gevoel van....ooo ja die wil ik echt wel hebben. Bij de BMW had ik dit wel. Als ik er naar terug kijk had ik dat toen bij de testrit met de adventure 1050 ook en bij de Duke 690 eigenlijk niet. Op dezelfde dag mee gereden en toch de Duke gekocht omdat het een paar duizend euro scheelde in aankoopprijs. Iets waar ik snel spijt van had.
Iedereen moet zijn eigen rekening maken natuurlijk maar voor mij was dit toen net over mijn grens. Niet zozeer financieel maar wel het gedacht dat het absurd was om zoveel te betalen voor een motor. Financieel was het haalbaar maar goed. Net in het opzicht dat het leven in een vingerknip voorbij kan zijn. (Net nog een kennis geweten, midden 40, geen aanwijsbare redenen, overleden in zijn slaap).
Mijn advies is dat als je het kan waarom het dan niet doen. Je leeft echt maar ene keer hoor. En zoals FM zegt. Als de motor je dan toch niet ligt, verkoop je hem gewoon weer.
Ok, als je een nagenoeg nieuwe of zelfs nieuwe motor koopt maak je verlies. Maar dan maak ik me de redenering hoeveel ik zou verliezen op die bepaalde tijd....en wat mij betreft is het kunnen nemen van de motor als je daar zin in hebt onbetaalbaar. Als je telkens een motor moet gaan huren op de momenten dat je wil gaan rijden moet het tijdstip al uitkomen en komt sowieso duurder uit.
Maar goed, ben aan ‘t zeveren ondertussen
De luxe en de kwelling van onze maatschappij: de keuze hebben.......