't gaat gebeuren....
Re: 't gaat gebeuren....
Hier staat nog nen explorer.
Omdat hij samen met de auto en de fietsen in de garage past, is hij nog niet op de verkoop sites gekomen.
Moest er interesse zijn ...
Voor een eerlijke prijs mag ons Teske vreemdgaan.
Omdat hij samen met de auto en de fietsen in de garage past, is hij nog niet op de verkoop sites gekomen.
Moest er interesse zijn ...
Voor een eerlijke prijs mag ons Teske vreemdgaan.
Re: 't gaat gebeuren....
explorer is wel schoon gerief.
Ik vond de ktm 1050 geweldig maar Zappa vond hem enkel in sport een beetje ok dacht ik.
1090 kost hoeveel? 12300€ netto, korting reeds afgetrokken? Zal wel zoiets zijn.
Yamaha Tracer idd goede motor. Voor de rest gaan testen he en als je zelf wat richting ktm neigt zal het moeilijk zijn om jezelf van een ander merk te overtuigen.
Ktm blijft ook hier tot de verbeelding spreken maar wat je zegt over Honda klopt niet helemaal. Denk dat ze met de nieuwe AT een fantastische motor op de markt hebben gebracht voor de juiste prijs.
Ik vond de ktm 1050 geweldig maar Zappa vond hem enkel in sport een beetje ok dacht ik.
1090 kost hoeveel? 12300€ netto, korting reeds afgetrokken? Zal wel zoiets zijn.
Yamaha Tracer idd goede motor. Voor de rest gaan testen he en als je zelf wat richting ktm neigt zal het moeilijk zijn om jezelf van een ander merk te overtuigen.
Ktm blijft ook hier tot de verbeelding spreken maar wat je zegt over Honda klopt niet helemaal. Denk dat ze met de nieuwe AT een fantastische motor op de markt hebben gebracht voor de juiste prijs.
Re: 't gaat gebeuren....
Ik ben content met mijn AT, zuinig, meer dan genoeg pk voor mij, niet te zwaar en een Honda.
De 990 was tof maar agressief, ik had eerst de 2008 S en achteraf een gewone 2011, met die laatste heb ik echter nooit graag gereden, waarom weet ik niet (misschien de vering).
Ik heb ook testgereden met een 1190 en ik vond het maar niks, een hoop pk's en een hoop elektronica. Als ik op de PlayStation wil spelen vraag ik het mijn kinderen wel
Nu rijd ik in de winter met een oude BMW om de AT wat te sparen van de bakken zout die er de laatste weken gekapt zijn...
Moest ik nog eens iets anders willen zou ik denk ik wat downsizen, iets op basis van de MT-07 ofzo, of terug iets sport-tourachtig...
De 990 was tof maar agressief, ik had eerst de 2008 S en achteraf een gewone 2011, met die laatste heb ik echter nooit graag gereden, waarom weet ik niet (misschien de vering).
Ik heb ook testgereden met een 1190 en ik vond het maar niks, een hoop pk's en een hoop elektronica. Als ik op de PlayStation wil spelen vraag ik het mijn kinderen wel
Nu rijd ik in de winter met een oude BMW om de AT wat te sparen van de bakken zout die er de laatste weken gekapt zijn...
Moest ik nog eens iets anders willen zou ik denk ik wat downsizen, iets op basis van de MT-07 ofzo, of terug iets sport-tourachtig...
Re: 't gaat gebeuren....
En daarom moet je zelf weten wat je wil, Koen. Gunter vindt die elektronica niks. Ik vond dat de max. Ermee spelen terwijl je aan het rijden bent, rijmodi wijzigen als het nat wordt, op sport zetten als de wegen ertoe uitnodigen, de juiste veerinstelling kunnen kiezen naargelang de belading. Wat ik met de Explorer niet doe, want zo lamlendig aan een schroef moeten draaien in de hoop dat het iets beter wordt, wat een gedoe...Gunter wrote: Ik heb ook testgereden met een 1190 en ik vond het maar niks, een hoop pk's en een hoop elektronica.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 't gaat gebeuren....
Voorlopig heb ik geen zin in een zware all-road maar als ik het voel kriebelen zal ik er zeker eens mee rijden. Tegen dan gaan er ook al leuke zoekertjes zijn.
Re: 't gaat gebeuren....
die zijn er toch gewoon altijd...?Muug wrote:Tegen dan gaan er ook al leuke zoekertjes zijn.
Re: 't gaat gebeuren....
ik bedoel AT-zoekertjesStefke wrote:die zijn er toch gewoon altijd...?Muug wrote:Tegen dan gaan er ook al leuke zoekertjes zijn.
Re: 't gaat gebeuren....
Hier in België land hoeft al die elektronica niet, toch ? Adventurer 1050 was goed genoeg, tracer 900 of 700. Keuze genoeg he.
Re: 't gaat gebeuren....
Die elektronica hoeft in geen enkel land...Wipr wrote:Hier in België land hoeft al die elektronica niet, toch ? Adventurer 1050 was goed genoeg, tracer 900 of 700. Keuze genoeg he.
Re: 't gaat gebeuren....
Ik zie ook geen relatie tussen elektronica en geografie...
Persoonlijke voorkeur heeft natuurlijk wel belang.
Persoonlijke voorkeur heeft natuurlijk wel belang.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 't gaat gebeuren....
Hmm, mijn indruk van mijn 1190R
- véél vermogen, gelukkig met de 3 standen veranderbaar, grijpt veel soepeler aan dan 990
- vering achteraan ga ik veranderen naar een progressieve veer
- rijdt super goed
- schakelt heel vlotjes
- remt prima
- net niet te hoog voor mijn 1m80... maar Jess heeft nu ook ene, dus da's geen argument
- zadel niet oké voor een trip van 900km (comfortzadel, airhawk)
- bochten abs, tractriecontrole
- geen veringsknopje zoals op de gewone 1190
- nog geen offroad mee gereden
- het alarm trekt de batterij leeg op 5 dagen, software update gehad
- druppellader nodig bij koud weer
enz enz
héél content van
zelf testrijden hé
kom gerust kijken, ik woon in brugge
- véél vermogen, gelukkig met de 3 standen veranderbaar, grijpt veel soepeler aan dan 990
- vering achteraan ga ik veranderen naar een progressieve veer
- rijdt super goed
- schakelt heel vlotjes
- remt prima
- net niet te hoog voor mijn 1m80... maar Jess heeft nu ook ene, dus da's geen argument
- zadel niet oké voor een trip van 900km (comfortzadel, airhawk)
- bochten abs, tractriecontrole
- geen veringsknopje zoals op de gewone 1190
- nog geen offroad mee gereden
- het alarm trekt de batterij leeg op 5 dagen, software update gehad
- druppellader nodig bij koud weer
enz enz
héél content van
zelf testrijden hé
kom gerust kijken, ik woon in brugge
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
1190R voor 9000 euro met 12000km ;
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
Dieje van 9000 is genen R he?petervdc wrote:1190R voor 9000 euro met 12000km ;
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
das nen "gewonen" met stukken van nen R derop gevezen...
Dus met kans enen dat gevallen is, en der andere kuipen op gezet heeft?
Maar der staat precies sinds dinsdag nen nieuwen op prijs 10.000 bieden vanaf 9500...
Re: 't gaat gebeuren....
De 1190 van mijnen huisdoktoor komt misschien ook wel te koop. Hij blijft met zijn Fundooreke rond kachelen omdat het toch zoveel leuker en praktischer is dan de 1190... Maar hij geeft toe dat de KTM wel spannender is, ge weet nooit of 'm start of niet, 't is helaas meestal niet...
Re: 't gaat gebeuren....
euh de mijne start altijd, maar als het koud is druppelladerStefke wrote:ge weet nooit of 'm start of niet, 't is helaas meestal niet...
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
1 vd vele vgl testen http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 73421.html
(als je goed duits kunt lezen)
maar nogmaals, zelf testrijden...
je eigen beleving telt méér mee dan die van een ander
(als je goed duits kunt lezen)
maar nogmaals, zelf testrijden...
je eigen beleving telt méér mee dan die van een ander
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
Ofwel koop je een recente 990 met een boel opties, en heb je nog budget voor veel benzine
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
Hoi,
bijna 2 jaar met de KTM 1190 gereden en vond het super, daar ik één van de eerste produktiemodellen gekocht heb had ik wel wat last van kinderziektes maar steeds netjes opgelost in garantie door mijn dealer.
Batterij bleef echter het zwakke punt en druppellader is dus zeker wenselijk.
Het rijden met de machine vond ik super, heel soepel rijden, super remmen, bulkt van de elektronica waar ik dus wel van hou.
De enige reden waarom ik de KTM verkocht heb na 2 jaar is mijn jicht, teveel gewrichtspijnen en had het steeds moeilijker om op de motor te springen, de laatste zomer nauwelijks 1000km gereden, hij stond trouwens meer stil dan dat ik er mee reed, dan maar een 500cc scotter gekocht (lager en automatisch) en ik rij weer alle dagen (ja ook deze week...).
Vergelijken met de BMW is moeilijk, beide zijn steengoede machines maar zoals reeds aangehaald, je hebt meer belevenis op de KTM. De GS is allemans- vriend, de KTM toont meer karakter. Is de KTM sneller, sneller dan een GS ja, sneller dan een GS LC neen, rechtdoor en volgas vooral naar de hogere snelheden is de KTM sneller, hernemingen beter dan de GS maar even snel als de GS LC, in de bochten is het de bestuurder die bepaald wat beter is.....
Ik ben dit jaar ook weer naar het salon geweest en heb me terug op al die schone machientjes gezet en er is voor mij maar 1 conclusie, koop ik morgen een nieuwe Adventure motor dan wordt het zeker weer een KTM!
Groetjes,
Jopet
bijna 2 jaar met de KTM 1190 gereden en vond het super, daar ik één van de eerste produktiemodellen gekocht heb had ik wel wat last van kinderziektes maar steeds netjes opgelost in garantie door mijn dealer.
Batterij bleef echter het zwakke punt en druppellader is dus zeker wenselijk.
Het rijden met de machine vond ik super, heel soepel rijden, super remmen, bulkt van de elektronica waar ik dus wel van hou.
De enige reden waarom ik de KTM verkocht heb na 2 jaar is mijn jicht, teveel gewrichtspijnen en had het steeds moeilijker om op de motor te springen, de laatste zomer nauwelijks 1000km gereden, hij stond trouwens meer stil dan dat ik er mee reed, dan maar een 500cc scotter gekocht (lager en automatisch) en ik rij weer alle dagen (ja ook deze week...).
Vergelijken met de BMW is moeilijk, beide zijn steengoede machines maar zoals reeds aangehaald, je hebt meer belevenis op de KTM. De GS is allemans- vriend, de KTM toont meer karakter. Is de KTM sneller, sneller dan een GS ja, sneller dan een GS LC neen, rechtdoor en volgas vooral naar de hogere snelheden is de KTM sneller, hernemingen beter dan de GS maar even snel als de GS LC, in de bochten is het de bestuurder die bepaald wat beter is.....
Ik ben dit jaar ook weer naar het salon geweest en heb me terug op al die schone machientjes gezet en er is voor mij maar 1 conclusie, koop ik morgen een nieuwe Adventure motor dan wordt het zeker weer een KTM!
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: 't gaat gebeuren....
Vorige week ne keer gaan rijden met nen r 1200 gs Adventure...
miljaar, da's een lichtgewicht in vergelijking met ne varadero...
(ook al is het verschil maar 20kg).
Da start precies wel ni zo gemakkelijk als nen honda,
maar da rijdt wel zot goed, minder beleving als nen V2 en een pak minder snelheidsbeleving...
wel gene kattepis....
binnenkort ne keer onze been over nen africa twin gooien
zien of 25pk minder en 30kilo minder ook overtuigend is (tov GS)
of hetzelfde vermogen met 50kilo minder beter is (tov Varadero)
Aankoop is nog niet gegarandeerd hoor
miljaar, da's een lichtgewicht in vergelijking met ne varadero...
(ook al is het verschil maar 20kg).
Da start precies wel ni zo gemakkelijk als nen honda,
maar da rijdt wel zot goed, minder beleving als nen V2 en een pak minder snelheidsbeleving...
wel gene kattepis....
binnenkort ne keer onze been over nen africa twin gooien
zien of 25pk minder en 30kilo minder ook overtuigend is (tov GS)
of hetzelfde vermogen met 50kilo minder beter is (tov Varadero)
Aankoop is nog niet gegarandeerd hoor
Re: 't gaat gebeuren....
Als gewicht belangrijk is ... ga zeker es de vstrom 1000 of een tiger 800 testen