ABS "ow shit"-momenten

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ABS "ow shit"-momenten

Post by Muug »

Zet hier uw "ow shit"-momenten toen de ABS in werking trad op een totaal verkeerd moment.

- ik rem voor iemand die het zebrapad over steekt, de moto rolt al remmende de verkeersdrempel op (waarop dat zebrapad ligt) en doordat de moto vooraan wat uitveert schiet plots de ABS aan. Daardoor zat ik plots VEEL dichter op die voetganger ! :devil:
- aan een T-kruispunt met schandalig veel putten en bulten en slecht gerepareerde asfalt en beton schiet plots de ABS aan terwijl ik aan 't remmen was om voor de stopstreep tot stilstand te komen ! :pillepalle:

edit : topic titel aangepast
Last edited by Muug on 28 Mar 2017 10:30, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ABS sucks

Post by OzzePaa »

Eigenlijk, feitelijk nog nooit moeten "ow-shitten", wat dat betreft ... marja : ik rem dan bijna ook nooit :mrgreen: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ABS sucks

Post by Stefke »

met de GS kunt ge dat wel eens tegenkomen, dat is nog een oud systeem.
Maar ik heb dat wel eens gehad op reis. Diene voor mij remt plots om totaal onnodig voorrang te geven, Ik verschiet, rem direct vrij hard maar helaas lag er een gleuf over straat van 30cm breed. Die was voorlopig gedicht met aangestampte grind/grond/zand en daarop schoot het ABS aan natuurlijk. best vervelend. Maar 't weegt niet op tegen de voordelen..

oh ja en op een gymkana bij Johan ben ik ook zo voorbij de streep gestopt... :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ABS sucks

Post by F M »

.....................
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ABS sucks

Post by Stefke »

F M wrote: 27 Mar 2017 23:53 .....................
yep, zo werkt ABS... pulserend. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ABS sucks

Post by Muug »

Stefke wrote: 27 Mar 2017 23:11 met de GS kunt ge dat wel eens tegenkomen, dat is nog een oud systeem.
Da was wel twee keer met de F800ST (van 2012)
Nu ja, met elk ABS-systeem kunt ge dat voor hebben.
Ik denk ook dat de kwaliteit van de voorvering daarin een grote rol speelt. Die houdt het voorwiel immers tegen de grond gedrukt.

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: ABS "ow shit"-momenten

Post by karel-p »

geen abs op m'n gsxf750 - wel ow-shit momenten

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ABS "ow shit"-momenten

Post by Muug »

ondertussen nog een paar keer de abs-weten aanwippen. Gelijk aanremmend een verkeerstafel opgaan en hop voorwiel in abs. Of achterremmend over een riooldeksel gaan en hopekee. Niks ergs tot nu toe, maar het voelt toch vies dat ge plots een meter verder zijt dan gewenst. :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ABS "ow shit"-momenten

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 01 Jul 2017 16:36 ondertussen nog een paar keer de abs-weten aanwippen. Gelijk aanremmend een verkeerstafel opgaan en hop voorwiel in abs. Of achterremmend over een riooldeksel gaan en hopekee. Niks ergs tot nu toe, maar het voelt toch vies dat ge plots een meter verder zijt dan gewenst. :|
Als dat morgen uw gerief is om mee te bollen : her en der zullen de baantjes nog wel ewa vettig liggen
:arrow: kunde eraan gewoon worden ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ABS "ow shit"-momenten

Post by zappa »

Muug wrote: 01 Jul 2017 16:36 ondertussen nog een paar keer de abs-weten aanwippen. Gelijk aanremmend een verkeerstafel opgaan en hop voorwiel in abs. Of achterremmend over een riooldeksel gaan en hopekee. Niks ergs tot nu toe, maar het voelt toch vies dat ge plots een meter verder zijt dan gewenst. :|
Tuur die kon dat ook heel goed :thumbsup:

Meestal = na terugschakelen +achterrem+ een klein bobbeltje in 't wegdek -----------> woatssssssss :mrgreen:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: ABS "ow shit"-momenten

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote: 01 Jul 2017 22:07 Meestal = na terugschakelen +achterrem+ een klein bobbeltje in 't wegdek -----------> woatssssssss :mrgreen:
Als ik op de Terra terugschakel tijdens het remmen doet de achterrem dat elke keer. Terugschakelen = ABS, nog geen bobbeltje voor nodig. Het went wel.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply