Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Weet ik wel, ik heb acht jaar KTM 950 Adventure achter de rug, en een paar jaar BMW R80GS en heb ook al een R1100GS en R1150GS gehad (niet echt veel bereden, die laatste 2).
Maar het zit anders en rijdt anders dan een toersporter. Dat is nu eenmaal een genre dat ik wel graag mag hebben. Niet te zot veel pk's maar meer dan genoeg voor onze kleine wegen, licht sportieve zit maar geen ramp voor knieën, polsen en nek, goed genoeg voor een duo en bagage. Elk zijn voorkeur.
(ik vind de licht voorover gebogen positie van een toersporter trouwens minder erg voor de onderrug, want bij een rechtop positie ga je toch maar doorzakken als een zak patat. bij een toersporter is dat niet mogelijk omdat je bovenlichaam naar voren leunt en rust op de armen).
Het moge duidelijk zijn inderdaad dat alle fabrikanten voluit voor "adventure" en "racers" en "retro's" gegaan zijn, waarvan de eerste twee types megaveel cc's en pk's bevatten, gecontroleerd door megaveel elektronica. Aja, en ook : power nakeds.
Dus op een raar komische manier is een "medium" moto niet meer nodig, de elektronica heeft alles immers in de hand.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Tom Thumper »

Tijden veranderen...
Me gusta la moto, me gustas tu.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by diskeletlietje »

Tom Thumper wrote: 26 Apr 2017 16:12 Tijden veranderen...
net daar mee dat ik nog vlug eens met een 2tackt wil rijden nu het nog mag :mrgreen:
vind het raar dat je nu nog nieuw een straat legale 2tackt kan kopen (met al die milieu dinges ) :dontknow: stoot niets uit ook kweetnie hoe groen :pillepalle:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Raketman »

Binnenkort komen er geinjecteerde 2-takten aan, euro 5 zelfs. Dus dat probleem is weeral van de baan.

En toersporters tja, dat bestaat eigenlijk niet meer. Hier en daar een verdwaald modelleke, maar mensen willen vantegenwoordig meer uitgesproken en extremer (herkenbare) dingen. Net zoals de "echte-in hart en nieren motard" een uitstervend ras is. Motorrijden wordt meer en meer terug een hobby, een statement. Vanaf het regent of een beetje koudekes is zitten ze rap terug in den auto en de bijhorende file. Dan zijt ge niks met een multifunctionele motor, maar dan wilt ge iets wat een beetje stoer of schreeuwerig of ultraluxueus is. Of trendy, getuige de stortvloed van retromodellen.

De mijne is afgeschreven dit jaar, en ik weet begot niet door wat ik hem zou moeten vervangen. 99% kans dat die dus blijft en ik hem krot en mot ga oprijden. Ik vind sommige retro modellen wel dik OK (Triumph bvb) maar daar ga ik geen woonwerk verkeer mee doen. Yamaha, kawa en suz zijn pokemon/playmobil geworden, Honda is smaakloos/kleurloos (misschien de nieuwe Africa Twin), KTM begin ik niet meer opnieuw aan wegens nog steeds geen deftige dealers. Italianen zeggen mij niks, den duits nog veel minder (en al zeker niet nu ze aktief uitstoot meten op't eind van het gehele 4-takt proces). Exotische merken waar geen belgische importeur van is en ge de dealers op de vingers van een halve hand kunt tellen zijn ook uitgesloten. Merk op dat ik de voor mij meest logische optie zelfs niet eens vermeld :whistling: :lipsrsealed2: .

:dontknow:
Nil volentibus arduum

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by bompa »

Ik zit goed met mijn 650cc en 660 cc , den Bandit 650 valt zeer goed mee om mee te rijden en de Ten. 660 cc is ook plezant om mee te rijden, van mij mogen ze de moto's nog zo zwaar maken als ze willen maar ik hou het onder de 700cc :grin: en als ik zo is op eentje voor een schappelijk prijsje loop kan die hier ook wel is in de garage belanden ,maar ga er zeker geen zotte prijs voor geven. http://www.carandclassic.co.uk/uploads/ ... 546719.jpg

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by pingu »

Raketman wrote: 26 Apr 2017 19:50 De mijne is afgeschreven dit jaar, en ik weet begot niet door wat ik hem zou moeten vervangen. 99% kans dat die dus blijft en ik hem krot en mot ga oprijden. Ik vind sommige retro modellen wel dik OK (Triumph bvb) maar daar ga ik geen woonwerk verkeer mee doen. Yamaha, kawa en suz zijn pokemon/playmobil geworden, Honda is smaakloos/kleurloos (misschien de nieuwe Africa Twin), KTM begin ik niet meer opnieuw aan wegens nog steeds geen deftige dealers. Italianen zeggen mij niks, den duits nog veel minder (en al zeker niet nu ze aktief uitstoot meten op't eind van het gehele 4-takt proces). Exotische merken waar geen belgische importeur van is en ge de dealers op de vingers van een halve hand kunt tellen zijn ook uitgesloten. Merk op dat ik de voor mij meest logische optie zelfs niet eens vermeld :whistling: :lipsrsealed2: .

:dontknow:
Awel, de mijne is ook dit jaar aan het einde van haar fiscale levensduur. Dus in principe ook volgend jaar te vervangen door iets anders. Maar 'k ben eigenlijk nog altijd super content van mijn Tigerke 800: niet teveel, maar meer dan genoeg PKs. Geen electronica behalve die je tegenwoordig moet hebben om ne moto op de markt te kunnen / mogen zetten. Na passage bij Wilbers is de vering nagenoeg perfect. 'k zou niet weten wat ik zou moeten kopen als vervanger. De KTMs, BMWs, Ducati's en aanverwanten zitten een trapje of twee boven mijn budget. Tracer 900? 't is een driecylinder dus da's een plus :-) Maar verder zegt dat mij niet veel. Zo'ne Soes V-Strom? Hmmja, maar opnieuw niet direct iets waar mijn hart sneller van gaat slaan. De groenen hebben niks wat mij interesseert. Honda ook nie, behalve dan die Africa Twin. Maar die zit op (eigenlijk over) het budget. Terug nen Triumph dan maar? Opnieuw een Tiger 1050 (nee, Sport is dat tegenwoordig), met dat geweldige 1050 blok maar ook nogal top-zwaar? Of gewoon een nieuwe 800? Da's dan opnieuw langs Wilbers om de vering tot iets fatsoenlijks te laten omvormen...

'k weet het dus ook niet, eigenlijk... :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Misschien moet ik wel een winkelke beginnen van goei moto's van de jaren '90 .... ik voel dat dat wel een succes kan worden. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5045
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by F M »

Raketman wrote: 26 Apr 2017 19:50 Merk op dat ik de voor mij meest logische optie zelfs niet eens vermeld :whistling: :lipsrsealed2: .

:dontknow:
Nen Harley ??? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Raketman »

Ja dat.

Ik moet nu bijgot het minste of geringste online bestellen, omdat de openingsuren van zowat elke motowinkel per toeval identiek zijn aan mijn werkuren. Aan de bron zitten voor mijn woonwerk moto zou dus eigenlijk logisch kunnen zijn, ware het niet dat er in dat specifieke gamma nu werkelijk niks zit wat mij interesseert om zelf alle dagen 100km op te rijden...
Nil volentibus arduum

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Davy78 »

Raketman wrote: 26 Apr 2017 19:50Net zoals de "echte-in hart en nieren motard" een uitstervend ras is. Motorrijden wordt meer en meer terug een hobby, een statement. Vanaf het regent of een beetje koudekes is zitten ze rap terug in den auto en de bijhorende file. Dan zijt ge niks met een multifunctionele motor, maar dan wilt ge iets wat een beetje stoer of schreeuwerig of ultraluxueus is. Of trendy, getuige de stortvloed van retromodellen.
:stupid:

Mijn woon-werk traject: van sint-niklaas naar drogenbos, via n16, a12, ring van bxl. Van files heb ik weinig last: ik ben daar om 7u en vertrek voor 4u. Weinig plezier te beleven aan die rit ... geef mij dan, zelfs bij droog weer, maar het comfort van mijn auto. Motorrijden is voor mij inderdaad iets dat ik enkel doe in mijn vrije tijd.

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Raketman wrote: 28 Apr 2017 00:50 ware het niet dat er in dat specifieke gamma nu werkelijk niks zit wat mij interesseert om zelf alle dagen 100km op te rijden...
moh
bestaat er nog geen all-road Harley? :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 28 Apr 2017 09:23
Mijn woon-werk traject: van sint-niklaas naar drogenbos, via n16, a12, ring van bxl. Van files heb ik weinig last: ik ben daar om 7u en vertrek voor 4u. Weinig plezier te beleven aan die rit ...
Rij eens binnendoor naar Meise en daar terug de ring op... 8-) En in 't terugkomen andersom. :ricky:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Raketman »

Muug wrote: 28 Apr 2017 09:36 bestaat er nog geen all-road Harley? :mrgreen:
Awel, een paar weken geleden zat ik andere achterveren onder ne sportser te vijzen, en ik had na het verwijderen van de oude vering de moto azo voor de grap achteraan nekeer volledig omhoog gekrikt. Die stond niet meer chopper maar eerder stoer half-allroad...daar nekeer een Hyperpro vering op lengte onder hmmm 8-)
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Een Harley Desert Sled :w00t:

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Blackbert »

yep 8-)
https://ultimatemotorcycling.com/2014/0 ... sportster/
en met 215kg zonder benzine valt dat ook nog mee eigenlijk.
Go Raket, go!!!! ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by zappa »

Blackbert wrote: 29 Apr 2017 10:10 yep 8-)
https://ultimatemotorcycling.com/2014/0 ... sportster/
en met 215kg zonder benzine valt dat ook nog mee eigenlijk.
Go Raket, go!!!! ;)
die voorkant onder mijne scrambo ? :o

en 190 kg met naft ;)
sig nature

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Mick »

Moet dat niet zo negatief bezien, als je in het nieuwe aanbod uw draai niet vindt wilt dat soms ook gewoon zeggen dat je gelukkig bent met wat je hebt denk ik. ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Tom Thumper »

Mick wrote: 29 Apr 2017 21:13 Moet dat niet zo negatief bezien, als je in het nieuwe aanbod uw draai niet vindt wilt dat soms ook gewoon zeggen dat je gelukkig bent met wat je hebt denk ik. ;)
Man, ik heb een aantal keer onhandig geprobeerd en jij schrijft dat hier zo mooi neer! :smitten:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Wipr »

Wat een repliek Muug, maar wel een goed onderbouwde beargumenteerde!

Zoals net hierboven zou ik tussen pakweg de 7000-10.000€ eens naar een tracer gaan kijken.

Wat je zegt over de toersporters of sporttoerders (geef het kind een naam) ben ik meer en meer wel mee. Ik dacht dat een mooie rechtophouding echt iets voor mij was maar maanden geleden zei iemand me dat mijn loophouding niet goed was. Schouders achteruit enz. Nu ben ik er op beginnen letten en gekeken naar het verleden en tot de constatatie gekomen dat ik op pakweg de Varadero, de Duke en zelfs nu mijn scooter soms echt als een patattenzak zit. En op de VFR, Ducati ST2 was dit door de zithouding een pak minder. De VFR was bij a een ideaal compromis, de ST2 was net iets te sportief. Genre bandit zou het best moeten zijn.

De vfr800x leek me een geweldig alternatief maar bestaat deze nog?

Ik heb bijv met de Riding Man meerdere keren via messenger gesprekken gehad en zijn de reden voor zijn motorkeuzes... daar kon ik wel een zelfbeeld in vinden.

Zoeken naar de ultieme combinatie dus...... persoonlijk is dat windbescherming, stevig, liefst een onderhoudsvriendelijke aandrijving en natuurlijk de prijs. Als je maar deze drie voorwaarden wil combineren zit je nieuw effectief ruim boven de 10.000€

Harley zei me tot voor kort ook niets maar de geweldige serie Sons Of Anarchy heeft dat een draai gegeven :mrgreen:

Maar de reden tot reactie is dat van de vele motoren die hier de revue gepasseerd zijn de VFR800 bj. 2000 of was het nu 2001 (de blauwe ;) zonder vtec) 1 van de beste motoren was die ik gehad heb.

Hem opnieuw kopen zou ik niet doen maar dat heeft meer te maken met het gegeven "je leeft maar 1x"

Als puber dacht ik toen ik een nieuw paar schoenen kreeg die ik geweldig vond, sportschoenen en vooral mijn DR.Martens dacht ik. Ohja deze zijn top en als ze versleten zijn koop ik net dezelfde en dit ging ook op voor andere zaken maar nooit is dit ook gebeurd.

En effectief, weinig tot geen motoren waar ik nu echt nog wakker van lig om met dat beeld naar dromenland vertrek.

Ik zou zelfs durven stellen dat dit niet te maken heeft met de visie van de fabrikanten en de talloze diverse keuzes maar vooral aan het feit dat we ouder worden en vooral terug willen grijpen naar die zaken die je geest de dag van vandaag nog kunnen triggeren. Eigenlijk op zoek zijnde naar datgene dat voorbij is, wat we hopen terug te vinden maar nooit op dezelfde manier zal terugkomen, hoe hard we dit willen en we er naar zoeken.
In dat opzicht denk ik ook dat bepaalde constructeurs met bepaalde modellen hier op willen inspelen en een bepaald type eigenlijk nooit op pensioen zullen sturen. Dan denk ik vooral aan de GS'en en RT's, de Pan European en in jou geval de VFR maar het zal niet enkel in jou geval zijn ;)

Enfin, ik ga nog een crème glace toertje doen met de SH300. Rijden met iets dat me licht tevreden houdt, wetende dat ook deze erkocht zal worden maar vooral wetende dat de motor op mijn lijf geschreven nog niet bestaat of niet betaalbaar is, ook niet 2dehands.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Wipr »

Muug wrote: 28 Apr 2017 09:36
Raketman wrote: 28 Apr 2017 00:50 ware het niet dat er in dat specifieke gamma nu werkelijk niks zit wat mij interesseert om zelf alle dagen 100km op te rijden...
moh
bestaat er nog geen all-road Harley? :mrgreen:

Harley heeft gisteren, zaterdag, officieel de nieuwe Street Rod 750 gepresenteerd. Ziet er verre van slecht uit. Zelfs heel geslaagd en het blok heeft wat meer punch mee gekregen. Krik, zoals Raketman zegt effectief de vering wat op en zet er all road banden op en je hebt een nieuw model.
En de kans is heel groot, zeg maar een zekerheid dat Harley ook eens een andere koers gaat varen.

Post Reply