Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Raketman wrote: 28 Apr 2017 00:50 ware het niet dat er in dat specifieke gamma nu werkelijk niks zit wat mij interesseert om zelf alle dagen 100km op te rijden...
moh
bestaat er nog geen all-road Harley? :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 28 Apr 2017 09:23
Mijn woon-werk traject: van sint-niklaas naar drogenbos, via n16, a12, ring van bxl. Van files heb ik weinig last: ik ben daar om 7u en vertrek voor 4u. Weinig plezier te beleven aan die rit ...
Rij eens binnendoor naar Meise en daar terug de ring op... 8-) En in 't terugkomen andersom. :ricky:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Raketman »

Muug wrote: 28 Apr 2017 09:36 bestaat er nog geen all-road Harley? :mrgreen:
Awel, een paar weken geleden zat ik andere achterveren onder ne sportser te vijzen, en ik had na het verwijderen van de oude vering de moto azo voor de grap achteraan nekeer volledig omhoog gekrikt. Die stond niet meer chopper maar eerder stoer half-allroad...daar nekeer een Hyperpro vering op lengte onder hmmm 8-)
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Een Harley Desert Sled :w00t:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Blackbert »

yep 8-)
https://ultimatemotorcycling.com/2014/0 ... sportster/
en met 215kg zonder benzine valt dat ook nog mee eigenlijk.
Go Raket, go!!!! ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by zappa »

Blackbert wrote: 29 Apr 2017 10:10 yep 8-)
https://ultimatemotorcycling.com/2014/0 ... sportster/
en met 215kg zonder benzine valt dat ook nog mee eigenlijk.
Go Raket, go!!!! ;)
die voorkant onder mijne scrambo ? :o

en 190 kg met naft ;)
sig nature

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Mick »

Moet dat niet zo negatief bezien, als je in het nieuwe aanbod uw draai niet vindt wilt dat soms ook gewoon zeggen dat je gelukkig bent met wat je hebt denk ik. ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Tom Thumper »

Mick wrote: 29 Apr 2017 21:13 Moet dat niet zo negatief bezien, als je in het nieuwe aanbod uw draai niet vindt wilt dat soms ook gewoon zeggen dat je gelukkig bent met wat je hebt denk ik. ;)
Man, ik heb een aantal keer onhandig geprobeerd en jij schrijft dat hier zo mooi neer! :smitten:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Wipr »

Wat een repliek Muug, maar wel een goed onderbouwde beargumenteerde!

Zoals net hierboven zou ik tussen pakweg de 7000-10.000€ eens naar een tracer gaan kijken.

Wat je zegt over de toersporters of sporttoerders (geef het kind een naam) ben ik meer en meer wel mee. Ik dacht dat een mooie rechtophouding echt iets voor mij was maar maanden geleden zei iemand me dat mijn loophouding niet goed was. Schouders achteruit enz. Nu ben ik er op beginnen letten en gekeken naar het verleden en tot de constatatie gekomen dat ik op pakweg de Varadero, de Duke en zelfs nu mijn scooter soms echt als een patattenzak zit. En op de VFR, Ducati ST2 was dit door de zithouding een pak minder. De VFR was bij a een ideaal compromis, de ST2 was net iets te sportief. Genre bandit zou het best moeten zijn.

De vfr800x leek me een geweldig alternatief maar bestaat deze nog?

Ik heb bijv met de Riding Man meerdere keren via messenger gesprekken gehad en zijn de reden voor zijn motorkeuzes... daar kon ik wel een zelfbeeld in vinden.

Zoeken naar de ultieme combinatie dus...... persoonlijk is dat windbescherming, stevig, liefst een onderhoudsvriendelijke aandrijving en natuurlijk de prijs. Als je maar deze drie voorwaarden wil combineren zit je nieuw effectief ruim boven de 10.000€

Harley zei me tot voor kort ook niets maar de geweldige serie Sons Of Anarchy heeft dat een draai gegeven :mrgreen:

Maar de reden tot reactie is dat van de vele motoren die hier de revue gepasseerd zijn de VFR800 bj. 2000 of was het nu 2001 (de blauwe ;) zonder vtec) 1 van de beste motoren was die ik gehad heb.

Hem opnieuw kopen zou ik niet doen maar dat heeft meer te maken met het gegeven "je leeft maar 1x"

Als puber dacht ik toen ik een nieuw paar schoenen kreeg die ik geweldig vond, sportschoenen en vooral mijn DR.Martens dacht ik. Ohja deze zijn top en als ze versleten zijn koop ik net dezelfde en dit ging ook op voor andere zaken maar nooit is dit ook gebeurd.

En effectief, weinig tot geen motoren waar ik nu echt nog wakker van lig om met dat beeld naar dromenland vertrek.

Ik zou zelfs durven stellen dat dit niet te maken heeft met de visie van de fabrikanten en de talloze diverse keuzes maar vooral aan het feit dat we ouder worden en vooral terug willen grijpen naar die zaken die je geest de dag van vandaag nog kunnen triggeren. Eigenlijk op zoek zijnde naar datgene dat voorbij is, wat we hopen terug te vinden maar nooit op dezelfde manier zal terugkomen, hoe hard we dit willen en we er naar zoeken.
In dat opzicht denk ik ook dat bepaalde constructeurs met bepaalde modellen hier op willen inspelen en een bepaald type eigenlijk nooit op pensioen zullen sturen. Dan denk ik vooral aan de GS'en en RT's, de Pan European en in jou geval de VFR maar het zal niet enkel in jou geval zijn ;)

Enfin, ik ga nog een crème glace toertje doen met de SH300. Rijden met iets dat me licht tevreden houdt, wetende dat ook deze erkocht zal worden maar vooral wetende dat de motor op mijn lijf geschreven nog niet bestaat of niet betaalbaar is, ook niet 2dehands.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Wipr »

Muug wrote: 28 Apr 2017 09:36
Raketman wrote: 28 Apr 2017 00:50 ware het niet dat er in dat specifieke gamma nu werkelijk niks zit wat mij interesseert om zelf alle dagen 100km op te rijden...
moh
bestaat er nog geen all-road Harley? :mrgreen:

Harley heeft gisteren, zaterdag, officieel de nieuwe Street Rod 750 gepresenteerd. Ziet er verre van slecht uit. Zelfs heel geslaagd en het blok heeft wat meer punch mee gekregen. Krik, zoals Raketman zegt effectief de vering wat op en zet er all road banden op en je hebt een nieuw model.
En de kans is heel groot, zeg maar een zekerheid dat Harley ook eens een andere koers gaat varen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Muug »

Ik heb al meermaals gelezen dat het ouder worden van de huidige generatie een verklaring zou zijn van het verdwijnen van de toersportmoto's. Maar men vergeet dat er permanent nieuwe motorrijders geboren worden.

@Mick: ik versta u (4j cb900fd, 6j vfr750, 6j ktm 950 adventure) maar voor het moment ben ik het spoor waar kwijt:-)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Huidig motoraanbod : daar is toch iets fout mee?

Post by Raketman »

Die nieuwe Street is idd niet mis...dat gaat een verkooptopperke worden. Prijs is ook wel ok, maar voor mij is hij te klein en gedrongen.
Vrijdag stond er nen XJR1300 in de garage, dat riep precies ook geen slechte herinneringen op. En ik denk dat Muug daar toch ook niet malcontent van was.
Nil volentibus arduum

Post Reply