Attest franrkijk

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Attest franrkijk

Post by petervdc »

Ben es ah zien om dat aan te vragen.
Ze vragen het "registration number", 15 karakters.
Maw niet het VIN nr, wat dan wel ?

https://certificat-air.gouv.fr/en/
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Attest franrkijk

Post by Tom Thumper »

Ze bedoelen daar uw nummerplaat mee. :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Attest franrkijk

Post by Droopy »

Gisteren heb ik er een besteld voor de auto.

Benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer die sticker in de brievenbus zal zitten. :dontknow:

Het is alleen jammer dat elk land in Europa zijn zin doet, als ik zo zie naar waar ik zo af en toe naar toe rij dan heb ik binnenkort een voorruit vol met stickers hangen : een parkeersticker voor mijn eigen gemeente, een sticker voor Franse steden, een sticker voor Duitse steden en dan kan er misschien af en toe nog eens een snelwegvignet voor het een of ander land erbij komen... :roll:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Attest franrkijk

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Factuur heb ik al, Sticker zal waarschijnlijk maar aankomen als ik al terug ben.
Maar het factuur zou ook moeten volstaan als me al zouden tegenhouden.
We zien wel.

Nog 4 dagen en dan ben ik een weekje weg. Toertje Franse Alpen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Attest franrkijk

Post by OzzePaa »

Begrijp dees niet goed ... dat is toch enkel voor (een paar) steden waar een Low Emision Zone is ingesteld :dontknow:
Dwars door Frankrijk kan toch vanzelf zonder als je die plekken (waar je als motard sowieso niet veel te zoeken hebt op vakantie volgens mij) vermijdt ... Er gaat er genen ene u tegenhouden ergens in de Vogezen of dottostraat naar Dijon denk' ... Nuja, 5€ is nu ook weer geen geld om "in orde" te zijn.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Attest franrkijk

Post by F M »

Als motard heb je de sticker toch sowieso niet nodig ? Is het niet enkel voor auto's ?

EDIT: Ik ben mis, het is voor elk gemotoriseerd voertuig...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Attest franrkijk

Post by Droopy »

F M wrote: 21 Jun 2017 08:35 Als motard heb je de sticker toch sowieso niet nodig ? Is het niet enkel voor auto's ?

EDIT: Ik ben mis, het is voor elk gemotoriseerd voertuig...
Inderdaad : http://nl.france.fr/nl/tips/milieuzones ... et-critair ;)

Voorlopig is het echt van kracht in Parijs maar er staan toch een hele hoop steden en streken in waar die milieusticker nodig zal zijn. Marne la Vallée bevoorbeeld, da's waar die muis met zijn grote oren een vakantieland heeft. :o

Voor de moto zie ik er voorlopig ook de noodzaak niet van in, grootsteden zijn nu niet bepaald de aangenaamste buurten om gezellige ritten uit te stippelen. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Attest franrkijk

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 20 Jun 2017 22:17 Begrijp dees niet goed ... dat is toch enkel voor (een paar) steden waar een Low Emision Zone is ingesteld :dontknow:
Dwars door Frankrijk kan toch vanzelf zonder als je die plekken (waar je als motard sowieso niet veel te zoeken hebt op vakantie volgens mij) vermijdt ... Er gaat er genen ene u tegenhouden ergens in de Vogezen of dottostraat naar Dijon denk' ... Nuja, 5€ is nu ook weer geen geld om "in orde" te zijn.
Klopt, is enkel voor bepaalde steden.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Attest franrkijk

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Op een Ander forum gelezen dat er in de Cevennen blijkbaar borden stonden dat je daar die sticker moest hebben.

En die 4.80 weegt niet op tegen een eventuele Boete van ik dacht 86€

Ga in September opnieuw door La Douce Frans rijden, Beter Safe than......


Grtz Drummer

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Attest franrkijk

Post by duibhce Kaelann »

op de officiele websites van de france overheid over het Ecovignet Crit'Air zie ik maar 3 zones: Parijs, Grenoble en Lyon. Over het algmeen gewoon de zones binnen de ringwegen. En dan nog een rits steden die van plan zijn van het in te voeren. Maar niets over de Cevennen hoor.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Attest franrkijk

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Zou wel kunnen, ik heb het ook maar van horen lezen hé ;)

Enin, passeer in de buurt van Grenoble, dus, wie weet rij ik per ongeluk door zo een zone :mrgreen:

En mijn Frans is niet zo best, dat ik eigenlijk de moeite niet gedaan heb om die site helemaal door te lezen.

Nog 2 dagen, en ben weg.

Post Reply