Ben even Motorloos

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Afgelopen Zondag, gaan toeren in de Ardennen, Bijna op het einde van de rit beslist een Domme Waalse Trien om vanop een parking de openbare weg op te draaien.
Is best wel ff schrikken als je uit een bocht komt en die auto ziet de weg opdraaien.
Enfin, alle opleidingen en rijvaardigheid die ik geleerd heb, hebben niet kunnen beletten dat ik toch de flank van de auto heb mogen kussen met de voorkant van de Crosstourer.
Ik ben er gelukkig vanaf gekomen met een kleine schaafwond op m'n scheenbeen, net boven de laars, en een gekneusde rechter pols.
En een paar stramme spieren.
Moto noodgedwongen laten afslepen naar F&J in beringen, en vandaag de prijs van het bestek doorgekregen.
8900€
Deze week zelf is langs gaan om de boel eens te bekijken.

Ben volgens de verzekering wel volledig in m'n recht, maar als de moto total loss word verklaard ben ik er vet mee, want wat ik daarvoor ga krijgen koop ik mij geen nieuwe.

Grtz Drummer

Online
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ben even Motorloos

Post by zappa »

:o :shock: :shock: :shock:


Chance dat ge hier nog zit te posten, voor 't zelfde kon het veel erger geweest zijn voor jou !

Ja geld verlies, is pijnlijk, maar niet zo pijnlijk dan een fysieke pijn, waar je de rest van je leven mag mee verder doen?

Met wat geluk, krijg je toch een riante vergoeding om een ander machien te kopen? Ik duim mee :thumbsup:
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Dat ik hier nog kan posten, en ik idd niet meer heb, daar ben ik heel gelukkig mee, besef ten volle dat dit héél anders had kunnen aflopen.

Nu is het efkes afwachten wat de expertise gaat brengen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ben even Motorloos

Post by OzzePaa »

:shock: ... Altijd gevaarlijk die DWT's :!: ;) :mrgreen: ... maar 8900€ stukken :?: :o Dan heeft 'em toch ook een ferme doef gehad vermoed ik en is er idd wel wat geknutsel aan :arrow: na Gertruud haar laatste capriolen het achtersubframe gerecht, voorsubframe, bagage/duodrager, "snavel" en ophang-ABS van lampen en instrumenten vervangen door nieuwe of okkazie onderdelen. Met nog wat klein prullaria en twee zwart-gepoederlakte kleppendeksels een dikke 1000€ aan kwijt.
Allez, algoed dat er zoveel kosten aan den brommer zijn ipv aan den Drummer ;) Goed herstel van pols en scheen gewenst, en hopelijk ben je rap weer "te wiel" :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Ben even Motorloos

Post by karel-p »

k zit pas een week op 2fast4u
maar dan ben jij die voorrijder van de ardennen rit?

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Hetzelfde voorgehad, jàren geleden met mijn deauville.
Ook moto total loss. Gelukkig zelf ook niks.

Tjah, 9000 euro... schoon occasie zeker ?

Tis altijd verliezen hé, zo'n dingen :-(
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Ben even Motorloos

Post by Blackbert »

Met een ouwe ZZR ook eens een bestek moeten laten maken.
Alles waar nog maar een krasje op zat, vervangen door nieuw. Zo kom je heel snel aan veel geld.
In mijn geval was dat rap geregeld, gezien de leeftijd en kmstand. Forfaitaire vergoeding voorgesteld door expert aangenomen, paar onderdelen vervangen door gebruikte of zelf gemaakte en eens goed gaan eten.
In uw geval zal dat waarschijnlijk anders liggen. Vooral plasticdelen vinden, gebruikt, in de juiste kleur, kan tegenvallen. Zo'n voorkant is meestal het eerste dat sneuvelt.
In overleg met de dealer kan er vanalles mogelijk zijn, ook al verklaren ze hem total loss wegens te hoge kosten. Als het op technische basis gebeurt (frame paraplu bvb) zou ik niet beginnen knutselen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ben even Motorloos

Post by F M »

Hoewel je er fysiek goed bent vanaf gekomen, is het toch enorm kl*te ... :evil:

Hopelijk komt er snel een oplossing en weer veel rijplezier.
I am confused. Oh no, maybe not!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Merci allemaal voor de reactie's, Dinsdag komt de expert kijken, en dan weten we meer.
Het frame zou volgens F&J niet geraakt zijn, dus efkes afwachten.
Ik heb ondertussen al een goed occasietje op het oog in geval van..........

Ik ben fysiek ook weer bijna terug de oude ;) het had anders kunnen aflopen.
Mijne Engel wil nog nie van mij vanaf denk ik :mrgreen:

@karel, ja idd dat was ik.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Ben even Motorloos

Post by Koeno »

Drummer wrote: 03 Aug 2017 16:13 Ik heb ondertussen al een goed occasietje op het oog in geval van..........
Nen oranje varadero uit 2008 ;-)

Neje serieus, khad het gelezen over uw accident,
sjans dat ge der met zo weinig kleerscheuren vanaf komt...

'k zou persoonlijk een paar bougies gaan aansteken in scherpenheuvel, want uwen engelbewaarder doet da goed...

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Ben even Motorloos

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 03 Aug 2017 11:21 ....
Allez, algoed dat er zoveel kosten aan den brommer zijn ipv aan den Drummer ;) Goed herstel van pols en scheen gewenst, en hopelijk ben je rap weer "te wiel" :thumbsup:
:shock:
:stupid:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Ben even Motorloos

Post by Davy78 »

Heel spijtig van die mooie crosstourer, maar ... je kan het nog navertellen :thumbsup:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Ben even Motorloos

Post by TRooPER »

sjans dat ge hier nog zit, houden zo !


u niet laten doen 'onafhankelijke' experts, via eigen verzekering ook expert laten aanstellen en bestek laten opmaken.
en niet onmiddellijk akkoord gaan met hun 1ste voorstel.

of als alternatief als ze te weinig voorstellen, zelfde motor (type/jaar/km) via advertentie aantonen en dat ze die dan voor u kopen.

je moet niet het onderste uit de kan halen, maar als je meer vraagt, kan je uiteindelijk krijgen wat het u effectief allemaal gaat kosten.
Anders zit je meestal onder de werkelijke kosten en steek je er zelf aan toe:

velen weten niet dat dit ook kan gevraagd worden (afh van uw goedheid v verzekeringsmakelaar)
-gebruiksderving
15,- euro (motor >450cc) /dag tot opmaak bestek R.D.R:
-administratieve kosten (forfait 100,- euro)
-vergoedende intrest (7%) vanaf de dag van het ongeval tot de dag van de betaling
-verplaatsingskosten (doktersbezoek, kinesitherapie, … aan 0.33 euro /km)
-motorkledij / Helm (laten vernieuwen ! )
-werkonbekwaam? (dagvergoeding)

veel plezier met de rompslomp !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Thnx Trooper, dat zijn nog eens nuttige tips, daar kan ik nog wat mee.

Dinsdag komt de expert, ben eens benieuwd.

grtz Drummer

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Ben even Motorloos

Post by Gunter »

Dat zoeken van een gelijkaardige moto op internet heeft bij mij geholpen, ik heb de expert een advertentie van 2dehands doorgestuurd. Die heeft mij de dag nadien opgebeld om daarover te praten en ik heb exact dat bedrag gekregen. Ook kledij ed. was geen probleem.

Succes
Grts Gunter

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Drummer wrote: 05 Aug 2017 09:33 Dinsdag komt de expert, ben eens benieuwd.
en hoe was het ?
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag tf gekregen van de Expert, en we zijn tot een overeenkomst gekomen.
Het word een Totaal verlies, en we zijn een redelijk fair bedrag overeengekomen.
Het tonen van vergelijkbare advertenties hebben hier ook goed aan meegeholpen.

Nu is het even Wachten op de Centen, en dan kan ik gaan kijken en onderhandelen voor een Nieuw 2dehands exemplaar van de CT.

ik hou jullie op de hoogte, en heb ondertussen al enkele exemplaren in het vizier.

grtz Drummer

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Drummer wrote: 09 Aug 2017 20:56 Het tonen van vergelijkbare advertenties hebben hier ook goed aan meegeholpen.
ewel dat vond ik een prachtige tip !
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Een kleine Update,

Het is nog altijd wachten op de verzekering, maar zou wel nog even kunnen duren, omdat tegenpartij een beetje moeilijk doet.
De DWT beweert nu dat ze niet op de baan is geweest :roll: :roll:
De beelden spreken voor zich.

Ondertussen heb ik dit weekend een Transalpje gekocht om in tussentijd toch terug te kunnen bollen. Moet de komende weken voor het werk weer veel op verplaatsing en heb geen zin om dan elke dag in de File te moeten staan.
Kan het Transalpje nadien ook nog gaan gebruiken als Pekelfiets ;)
En misschien eens een keertje een Onverhard Alpentourtje gaan doen 8-)

grtz Drummer

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Drummer wrote: 15 Aug 2017 20:32 De beelden spreken voor zich.
Beelden ??

Hmm eigenlijk zou je moeten op de moto continue een dashcam laten opnemen... enige bewijs soms
Keep going

Post Reply