DCT vraagje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

DCT vraagje

Post by Droopy »

Even een verhaaltje om mijn DCT (of Honda's halfautomatische versnellingsbak zonder ontkoppelingshendel) vraag in te kaderen :

De laatste 500 meter die ik rij om op mijn werk te geraken moet ik door een verkeersarme winkelstraat.
Dat wil dus zeggen dat alle verkeer mag doorrijden maar dat de voetgangers baas zijn en over heel de breedte van de straat wandelen.
Zeker in de zomermaanden is dat voor mij 500 meter lang stapvoets rijden (/slalommen), spelen met de gashendel, de ontkoppeling en de achterrem. (en zo lang mogelijk wachten om toch maar een voet aan de grond te zetten) :ricky:

Met een scooter met riemaandrijving lukt dit ook vrij vlot maar hoe doe je zoiets met een DCT versnellingsbak, kan je dan ook spelen met je gashendel en achterrem zonder dat de moto begint te "bokken"? :dontknow:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: DCT vraagje

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Kort gezegd, Ja.

Met de DCT voet op de achterrem, klein beetje gas erbij, en stapvoets rijden.
Lukt me vlotjes om de 10 mt van het examen af te leggen op 15 sec.
Ook de 8tjes ed gaan vlot op deze manier.

grtz Drummer

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: DCT vraagje

Post by Droopy »

Met andere woorden : die DCT techniek staat op punt. :) (en daar twijfelde ik nog over bij aankoop van de ncx ) :-?

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: DCT vraagje

Post by fore »

Dat gaat ... ook
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply