allee dan maar

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

Na een weekje Dolomieten, Alpen en nog wat Duitse heuvels kom ik tot het besluit dat ik heeeeeeeeel heel blij ben met de keuze voor de RT. Tegenover de vorige (een model 2005) is deze net nog iets krachtiger, draait de motor romiger als hij warm is, en lijkt hij me nog wat gemakkelijker van het ene oor op het andere te leggen.

In vergelijking met de Triumph valt erg op dat de versnellingen van de RT veel langer zijn. Helemaal onderin de toeren is het wat minder vet, dus je rijdt veel in de lagere versnellingen. In de vele krappe haarspeldbochten is het zelfs aangeraden om terug te schakelen naar eerste. Doe je het in 2e versnelling, heb je wel het voordeel dat je alles mag open trekken bij het uitaccelereren, want hij komt toch langzaam op snee; het achterwiel zal zeker niet uitbreken.

En dan zijn er de praktische kanten. Opbergruimte zat, spelen met het elektrisch windscherm naargelang snelheid en weer, geen hoogpoter waardoor ik geen enkele moeite meer heb om mijn been over het zadel te zwaaien, grote benzinetank en dus groter bereik...

Ja, dit is echt mijn ding ! :rayof: :ricky: :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: allee dan maar

Post by Koeno »

Altijd leuk als een keuze bevestigd wordt door héél wat voordelen...
Veel plezier der nog mee alleszins :)

Post Reply