Wat je schrijft over de explorer verbaast me een beetje. Ik ben daar eigenlijk heel content van. Enige min puntje volgens mij is dat het blok in eerste instantie een beetje braaf overkomt. Ik heb altijd een beetje de neiging om laag in de toeren te rijden, daar is altijd meer dan voldoende koppel voorhande maar daar ga je de kicks niet vinden. Beetje hoger in de toeren is het veel prettiger toeven maar dan ben je meestal aan snelheden aan het rijden die niet echt legaal meer zijn.
Maar over stuurgedrag heb ik echt geen opmerkingen, het is een dikke poes maar een speelse poes.
allee dan maar
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: allee dan maar
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: allee dan maar
Maar over de motor was ik ook lyrisch, weet je nog? Die was echt perfect voor mij.
Tot ik met problemen kwam, die niet opgelost werden, en waarvan ik verwacht dat het me nog veel zou kosten in werkuren om het opgelost te krijgen.
Ik zal ook niet zeggen dat het stuurgedrag slecht is. Alleen is dat van de KTM en de RT gewoonweg veel beter.
Tot ik met problemen kwam, die niet opgelost werden, en waarvan ik verwacht dat het me nog veel zou kosten in werkuren om het opgelost te krijgen.
Ik zal ook niet zeggen dat het stuurgedrag slecht is. Alleen is dat van de KTM en de RT gewoonweg veel beter.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Ik heb ook een boon voor nen RT maar vind wel dat ge die niet kunt vergelijken met ne Explorer... Dat zijn toch volledig andere motoren. Ik kan mij voorstellen dat je liever met de RT rijd of dat die u beter ligt maar dat blijft persoonlijk.
In elk geval succes ermee!
In elk geval succes ermee!
Re: allee dan maar
Ik zie niet in waarom je de ene motor niet met de andere kan vergelijken. We doen toch niets anders als we een motor kiezen?
Maar persoonlijke voorkeuren spelen natuurlijk wel mee. En fysieke eigenschappen ook. Ik kan me voorstellen dat Tom absoluut niet overeen komt met een RT omdat hij daar veel te krap op zou zitten. Voor hem is een Explorern een klein licht speleding. Voor mij een redelijk zware, hoge motor.
Maar persoonlijke voorkeuren spelen natuurlijk wel mee. En fysieke eigenschappen ook. Ik kan me voorstellen dat Tom absoluut niet overeen komt met een RT omdat hij daar veel te krap op zou zitten. Voor hem is een Explorern een klein licht speleding. Voor mij een redelijk zware, hoge motor.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Ik heb net de weersvoorspellingen bekeken voor volgende week. Ik denk dat ik dat gele regenjasje zeker terug boven mag halen op onze motorreis...diskeletlietje wrote: ↑24 Aug 2017 20:29 proficiat Frans
terug naar de roots
ik hoop dat je dan ook uw dik visser regenpakje terug boven haalt
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Een clipje van de maidenrit: de spaghetti naar Houyet:
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Prima stukske voor een primeurtestje van een nieuwe machine Ik .... euhhh ... ken dat daar een beetje
En tamelijk vlotjes gegaan zienik Een gemiddelde van zo'n 62kph (van afslag tot bordje Houyet) lijkt me niet sloom.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: allee dan maar
Ik was blij dat ik Wim daar kon volgen. Met de Explorer lukte me dat niet.
Ik weet dat jij dat stukske beter kent dan wij. Jij hebt er de zijkanten ook al van gezien, dacht ik?
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: allee dan maar
Een beetje laat : mooie keuze!
Er is weinig zo persoonlijk als een moto...ik heb er ook al een aantal bereden, en geprobeerd...en sommige moto`s die de hemel worden ingeschreven, blijken dan voor mij maar niets ( en omgekeerd...).
Welcome back bij de Be-Emmers
Er is weinig zo persoonlijk als een moto...ik heb er ook al een aantal bereden, en geprobeerd...en sommige moto`s die de hemel worden ingeschreven, blijken dan voor mij maar niets ( en omgekeerd...).
Welcome back bij de Be-Emmers
Re: allee dan maar
Na een weekje Dolomieten, Alpen en nog wat Duitse heuvels kom ik tot het besluit dat ik heeeeeeeeel heel blij ben met de keuze voor de RT. Tegenover de vorige (een model 2005) is deze net nog iets krachtiger, draait de motor romiger als hij warm is, en lijkt hij me nog wat gemakkelijker van het ene oor op het andere te leggen.
In vergelijking met de Triumph valt erg op dat de versnellingen van de RT veel langer zijn. Helemaal onderin de toeren is het wat minder vet, dus je rijdt veel in de lagere versnellingen. In de vele krappe haarspeldbochten is het zelfs aangeraden om terug te schakelen naar eerste. Doe je het in 2e versnelling, heb je wel het voordeel dat je alles mag open trekken bij het uitaccelereren, want hij komt toch langzaam op snee; het achterwiel zal zeker niet uitbreken.
En dan zijn er de praktische kanten. Opbergruimte zat, spelen met het elektrisch windscherm naargelang snelheid en weer, geen hoogpoter waardoor ik geen enkele moeite meer heb om mijn been over het zadel te zwaaien, grote benzinetank en dus groter bereik...
Ja, dit is echt mijn ding !
In vergelijking met de Triumph valt erg op dat de versnellingen van de RT veel langer zijn. Helemaal onderin de toeren is het wat minder vet, dus je rijdt veel in de lagere versnellingen. In de vele krappe haarspeldbochten is het zelfs aangeraden om terug te schakelen naar eerste. Doe je het in 2e versnelling, heb je wel het voordeel dat je alles mag open trekken bij het uitaccelereren, want hij komt toch langzaam op snee; het achterwiel zal zeker niet uitbreken.
En dan zijn er de praktische kanten. Opbergruimte zat, spelen met het elektrisch windscherm naargelang snelheid en weer, geen hoogpoter waardoor ik geen enkele moeite meer heb om mijn been over het zadel te zwaaien, grote benzinetank en dus groter bereik...
Ja, dit is echt mijn ding !
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Altijd leuk als een keuze bevestigd wordt door héél wat voordelen...
Veel plezier der nog mee alleszins
Veel plezier der nog mee alleszins