waarom en hoe lang

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: waarom en hoe lang

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Begonnen in een Midlife Crisis met een Honda Transalp xl650. Nen Blauwe.
Paar jaar mee gebold, maar met duo kwam deze wel wat tekort.
Ook even kawa Versys 650 van ons Madam in de garage gehad en ook enkele keren mee rondgereden.
De Versys samen met de Transalp ingeruild voor ne V Strom DL1000, die volgens enkele een Str**t moto zou zijn :mrgreen:
Heb er toch 100.000km mee gebold. 1 keer mee naar de Farour eilanden geweest met Duo, 4 tal Alpen Tripjes gedaan, 1 x naar de Pyreneeen geweest, en een tripje Noordkaap. Verkocht en dan een Honda Crosstourer Vfr 1200 X DCT.
13 maand mee kunnen rijden, 27.000km en ondertussen Perte Total.
Momenteel terug op een Transalpje 650 van het Bwjr 2000 in afwachting van de centen van m'n ongeval.

grtz Drummer

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: waarom en hoe lang

Post by Muug »

oh FM, het is per slot van rekening een hobby, en dan het hart al eens de boventoon voeren zeker? En dan valt die keuze somq mee en soms tegen. Mijn VFR heb ik zo zes jaar gehad en mijn KTM 8 jaar, maar een xcountry en een Fireblade hebben het maar zes maand uitgehouden.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: waarom en hoe lang

Post by Koeno »

F M wrote: 25 Aug 2017 15:10
Koeno wrote: 25 Aug 2017 11:45 maar door gebroken pols en nadien zwangerschap,
Ben ik de enige die zich daarbij vanalles voorstelt ? :lipsrsealed2:
't is misschien nogal euhm, raar uitleged,
maar laten we stellen, dat het ene niet met het andere verbonden is... :p

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: waarom en hoe lang

Post by Stefke »

F M wrote: 25 Aug 2017 08:43
7. Triumph Tiger Explorer: 2 jaar, technische problemen
Ben benieuwd. Zoals?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: waarom en hoe lang

Post by Wipr »

:peepwall:
Dit lijstje aanvullen. Zullen er ongeveer een 23 geweest zijn tot nog toe. Geen idee.

Belangrijkste om te onthouden.

Varadero, VFR, DucatiSt2 en Diversion600. De motoren waar ik meer dan 10.000km/j mee reed. En na dat jaar weer verkocht.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: waarom en hoe lang

Post by Davy78 »

- Suzuki RF600R, 1992: gekocht toen ik iets van een 23 was, omdat ik als 16-jarige puistenknijper een poster van die motor boven mijn bed had hangen :grin: 2dehands gekocht voor omgerekend 2500€ (we betaalden toen nog in BEF) en iets van een 20.000km mee gereden. Verkocht om plaats te maken voor iets dat wat meer koppel had in lage toeren ...
- Honda VFR 800, 1998: 2dehands voor weer 2500€. Iets van een 60.000km mee gereden, waarvan waarschijnlijk meer dan de helft in de ardennen. Heeft met bijna 100.000km op de teller, op een lekkende voorvork na, geen enkel technisch mankement gehad. Geweldige motor, mooie herinneringen. Ik durf niet uitsluiten dat er ooit uit puur sentiment terug eentje in de garage komt te staan. Weggedaan omdat ik meer rechtop wou zitten.
- Tiger 800, 2012: 2dehands gekocht voor 7000€, mijn duurste motor ooit. Hopelijk blijkt hij even betrouwbaar als de VFR :whistling: Ondertussen iets van een 15.000km mee gereden. Plezant ding, lijkt wel op maat gemaakt voor mij. Heel comfortabel, heel licht, plezant om een bocht in te gooien en genoeg power, vooral onderin :) Zag het alleen niet zitten om er circuitdagen mee te doen, dus dan maar besloten om er eentje bij te kopen ...
- Honda CBR 600 F4i, 2001: 2dehands, 2400€ :lol: Heel plezant op circuit, maar op de openbare weg heb ik toch echt liever iets met koppel onderin.

Een goeie moto hoeft dus niet meer te kosten dan 2500€ ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: waarom en hoe lang

Post by Koeno »

Davy78 wrote: 26 Aug 2017 08:06 Een goeie moto hoeft dus niet meer te kosten dan 2500€ ;)
Eerste cbr 125 r: gekocht voor 2000eur, verkocht voor 2000eur.
cb sevenfifty: gekocht voor 1150eur, nog steeds aanwezig.
VFR 800: gekocht voor 2000eur, verkocht voor 2000eur.
Varadero: gekocht voor 4700eur, nog steeds aanwezig,
tweede cbr 125r: gekocht voor 800eur, verkocht voor 1000eur (wel enkele verbeteringen gedaan)

kortom: mijn motoren zijn tot nu toe een nul-operatie ;-)
buiten het onderhoud nog geen verlies op gemaakt :oops:

al kriebelt het alweer een tijdje om weer iets anders te hebben...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: waarom en hoe lang

Post by laouen »

F M wrote: 25 Aug 2017 08:43 De aankoop van een nieuwe motor gaat thuis altijd gepaard met de vragen "weeral?" en "waarom nu weer?" .
Tiens... dat probleem heb ik precies niet. Wat wel een probleem is, dat we altijd dubbel in kosten vallen :?

Mijn lijstje is niet zo lang, het aantal gereden km's wel :shock: een dikke 220.000 km op 12 jaar... sta der zelf versteld van :shock:

Yamaha Diversion 600: goeie om mee te beginnen en op een klein jaar 20k mee gereden, verkocht omdat ik holderdebolder verliefd werd op de volgende :shock:
Kawasaki Z750S: 2 jaar mee gereden, dikke 40k km, weg omdat ik hem een beetje domweg in de prak gereden heb :?
Yamaha FZ6N aka Josefien: 6 jaar en een dikke 80k km mee gereden, daarna nog een jaar in de garage gestaan omdat ik er geen afscheid kon nemen, nu de steun, toeverlaat en speleding van Lietje als zijn KTM weer 'ns dienst weigert :twisted: maar eigenlijk zou Loetje er mee moeten rijden! :whistling:
Honda CBR600F: speledingske voor op't circuit voor een jaar of 3, geen idee hoeveel km :ricky:
Suzuki DRZ400: speledingske voor in't veld gedurende een jaar of 3, geen idee hoeveel km :ricky:
Husqvarna TR650 Terra: 4 jaar ondertussen en een kleine 80k km, staat in Bulgarije te wachten op de volgende etappe richting Centraal-Azië :ricky:
Een groen monster aka Fiona: tot nog toe iets van een 100km mee gereden, het is nog prille liefde 8-)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: waarom en hoe lang

Post by petervdc »

bmw 650 dakar : mechanische problemen
deauville 1 : omvergereden, perto
deauville 2 : de tdm reed leutiger
yam tdm 900 : 110.000km
ktm 990 1 : afgeschreven
ktm 990 2 : afgeschreven
ktm 1190
Keep going

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: waarom en hoe lang

Post by zwiep »

hier begonnen in een opwelling
en passant bij een Suzuki dealer totaal onverwacht een nieuwe bandit 600 gekocht als eerste motor zonder enige ervaring.
na een half jaartje was mijn bochtentechniek zover gevorderd dat ik wel wat meer power kon gebruiken bij het uitkomen van de bocht.
(snelheid ingaan van de bocht lijkt nog steeds een probleem te zijn, het gas gaat er pas op als de apex in zicht komt)
een bandit 1200 leek me een logische keuze.
twee jaar en 40.000km verder viel mijn oog op de nieuwe fazer fz1 van yamaha, we schrijven 2006. beestig leuk machien, met een nukkige gasrespons.. welke volgens de boekskes een pak beter was op model 2007.
dus model 2006 gewisseld voor een 2007 na 35.000km
na 2jaar omgewisseld voor een fireblade 2009 overjaars model, veel beter motorkarakter en zo soepel blok... moest dit blok in de yamaha gezeten hebben....enfin, zalige motor zolang de banen er goed bij lagen.
oplossing voor het slechte banenprobleem was een supêr tenere bijkopen, waar ik heel veel en heel graag mee gereden heb zonder al te veel problemen. De fireblade bleef steeds meer in de garage staan en werd dus ingeruild voor een Kawasaki z1000sx fonkelnieuw.
onderweg naar het werk deze dan in de vangrails geparkeerd en geen vriendjes meer mee .. ingeruild voor een GSXR 1000 2009 welke ik toen en nog steeds 1 van de mooiste motoren vind/vond, reed echter niet zo goed als de fireblade.... beetje ontgoocheling dus.
uit interesse toch eens een testritje met de nieuwe gs geboekt en helemaal verkocht. de soes en de tenere de deur uit en een gs lc in de garage... dik 70.000km verder achteraan aangereden op de snelweg en totall loss dus.
als de verzekering uitbetaalt voor ik gerevalideerd ben komt er zeker een nieuwe gs zoveel is zeker
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: waarom en hoe lang

Post by TRooPER »

begonnen toen ik mijn rijbewijs C van mijn huidige werkgever mocht doen,
dat was het ideaal moment om ook mijn motorrijbewijs te doen, dan hoefde ik maar 1 keer langs start aka gemeentehuis te passeren.

enkele jaren enkel het papiertje op zak gehad , zonder gemotoriseerde fiets.
toen er een garage, tijd en geld was mijn eerste motor gekocht:

-suzuki DR650 RS 2de edition kick only '93 : plezant motoke, mono-karakter, soms moeilijk starten, alles mee gedaan: woon (pekel) werk, reisjes met duo, licht offroad, een ongeluk door roodrijder en daarmee was dan ook het einde van deze motor voor mij. Tik in blok en verkocht voor peulschil, omdat ik er zelf nog niet kon aan werken.
-honda transalp xl600v '93: op advies van enkele 'anciens' op het motoren en toerisme forum: en ik moest ze gelijk geven: perfecte allroader waar ook alles mee gereden werd. Deze werd met de nodige accessoires uitgebouwd (intercom, verstralers, corbin zadel, uitlaat, carterplaat, ...) Na een testrit met de volgende uit de lijst, mocht de transalp vrij snel de stal verlaten .... kriebelde niet meer.

tussendoortjes voor te spelen en te dienen op avondschool mototechniek, er was plaats genoeg in de garage
-xl250r (2x) , xl350r

-KTM640 adventure '03: wegens succesvolle volgritten in Roemenië achter 'het spook' zijn 4x4 om wat foto's en video's te nemen van zijn manoeuvres, met ZIJN 640adv, heeft het denk ik 2weken geduurd vooraleer ik mijn eigen KTM exemplaar had.
Zeer veel plezier gehad met deze allroad en standaard al voorzien van alle reisbenodigheden: goeie vering, grote tank, bagegemogelijkheden, pit. Eén blokrevisie gehad waarna het speelplezier verder ging, de 2de revisie was er voor mij (financieel) teveel aan en geen zin meer in. Einde in onderdelen voor deze alleskunner.

De offroadmicrobe zat nu nog dieper , dus de zoektocht naar een waardig alternatief van de 640adv was niet makkelijk.

-XR650r '03: allroad in enduro trim, kick only. Plezier en offroad reismotor. Uitbouwkits liggen op garage zolder te wachten tot de ultieme rally moto..... Volgens mij onverslijtbare moto en blijft dan ook in de stal.

-Cagiva Navigator: korte lat relatie aangekocht wegens 'nood' aan power voor de baanritten: gevaarlijk beestje met het TL1000 blok.
verkocht toen plots 'het spook' zijn KTM950S wou verkopen.

ik zei op messenger: 'het kriebelt'

en week of twee later, stond de KTM950adv S Gooo!!!! 2005 in mijn stal en nog steeds. Die mag ook nog blijven.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: waarom en hoe lang

Post by Muug »

- Kwak Z500: omdat te koop was voor 30.000 BEF en omdat ik er totaal geen verstand van had. Twee jaar peis ik
- Honda CB900FD : omdat de kwak ene keer teveel in panne was gevallen, omdat den dezen stond te blinken bij Lammens. Vier jaar. Ingeruild voor de VFR
- GS500E: voor het vrouwke, gesukkeld met verstopte carbs, beetje te vinnige motor voor dat vrouwke, dus weer weg
- NTV650: klasbakske, 700 euro betaald, soepel, rustig, braaf, lief, voor het vrouwke, weg wegens iets kleins op komst
- VFR750FP : omdat de Bol niet sportief genoeg meer was. Vier jaar denk ik, kan ook zes geweest zijn. Verkocht aan een mooie dame van het M&T-forum
- XJR1300: misschien omdat Raketman er mee reed? Weg wegens voetsteuntjes te rap aan de grond. Was megatoernaked, een naked Goldwing als het ware. Nog nooit zo comfortabel gereisd (zelfs autosnelwegen!) als toen. Een paar jaar.
- R80GS: ik wou iets met lange benen om eindelijk zorgeloos voetpaden op en af te kunnen rijden, een paar jaar, te goedkoop weggedaan, had ik nooit mogen wegdoen weet ik nu. Al was het maar om te houden als museumstuk. En omdat ze duurder en duurder worden.
- Ducati 900SS: KARAKTERBAK, bloedmooi, mega low bottom power, moest ik ooit eens gehad hebben. Vier jaar in totaal, weggedaan wegens totaal onpraktisch (enkel tanktas ter grootte van portefeuille paste) en wegens superveel bezig met een bepaalde vzw. Megaveel plaats nodig om af te draaien ook. Verkocht aan zoon van iemand hier op 't forum.
- KTM950Adventure: de GS was een slappe vod, braaf en tam, het was tijd voor iets übermachtig! Acht jaar mannekes! Verkocht aan Motoadventurestore en ik mag hem niet terugkopen. :mrgreen: Update: na 2,5 jaar heb ik die mogen terugkopen. :rayof:
- R6: goedkoop gevalleke, ik wou een modern koersmachien voor op circut, trilde op circuit bij hard remmen, daarom weggedaan
- CBR1000RR van '08: bloedmooi, zes maand, ramp voor de ruggewervels, beetje spijt dat ik 'm niet gewoon gehouden heb met een hoger stuur er op, supersoepele moteur, supervering, superchassis. Motorblok om met VEEL RESPECT en BRAAF en HEEL LIEF te behandelen, wegens nogal veel tijgers erin.
- BMW F800ST: omdat ik die kon inruilen voor de Fireblade, moto gelijk een handtas: ge hebt altijd al uw gerief bij. Is een gooi en smijtfiets. Zal binnen 't jaar wel weer verdwijnen, misschien inruilen voor die Fireblade (again). Uiteindelijk toch wat te weinig punch, dat blokske, maar vooral de enorme vibraties in het stuur waarbij mijn handen ENORM snel gevoelloos werden, deden de moto de das om.
- TRX850: ah, waarom niet? Karakterbak, goedkoop, lijkt op de 900SS maar rammelt minder en keert korter. Sportief zonder bang van te moeten zijn. En ge vindt VEEL meer wisselstukken.
- BMW R100R: gekocht omdat hij zo schoon was, en net door een bejaarde restaurateur tot nieuwstaat was gebracht. En na drie maand verkocht omdat een collega akkoord ging met de prijs die ik ervoor vroeg. :laughing:
- BMW F650GS: gekocht voor vrouwlief, maar na twee ritten had ze door dat motorrijden niet zo eenvoudig is als het lijkt. :whistling: Dus na een half jaar verkocht omdat die hier niks stond te doen.
- Honda CRF250L: 150kg lichte enduro (volgens sommigen is het zelfs geen enduro, ik snap niet waar exact de grens ligt tussen crossmoto en enduro). Bedoeling: offroad te rijden dat te zwaar is voor de KTM 950 Adventure (voor mij dus). Concreet: de lichte stukken rij ik met de 950 (CRF in de rugzak) en als ik aan een zwaar stuk kom, dan wissel ik van moto. :mrgreen:
- BMW K1300S: gekocht omdat ik gek ben, en omdat hij maar half zoveel kost als een gelijkaardig model van 't zelfde jaar. Dus ofwel heb ik een brolmoto gekocht, ofwel de deal van de eeuw waar ik aan ga verdienen als ik hem weer wegdoe. :thumbsup:
Last edited by Muug on 19 Apr 2021 11:15, edited 1 time in total.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: waarom en hoe lang

Post by duibhce Kaelann »


Muug wrote: - TRX850: ah, waarom niet? Karakterbak, goedkoop, lijkt op de 900SS maar rammelt minder en keert korter. Sportief zonder bang van te moeten zijn. En ge vindt VEEL meer wisselstukken
En daar passen van die schoon Sumitomo blue spots op. Die vanop de oudere generatie R6. Nog altijd geen andere remmen gehad die betere feedback gaven en preciezer remden.

When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: waarom en hoe lang

Post by Jopet »

Yamaha RD 50 als 50cc motorfiets, occasie, was eerst bromfiets maar ermee op de rollen gemoeten en dan maar ingeschreven als motorfiets, weg wegens motorproblemen.

Honda MT 50 als 50cc motorfiets, occasie, weg wegens aankoop Suzuki ZR 50

Yamaha RD 125 LC, nieuw, na 1 1/2 jaar ongevalletje gehad en dan maar verkocht aan doe het zelver om op te knappen

Yamaha RD 500 LC, occasie, ferm machientje, onder de 6.000 rpm zo mak als een Mobylette maar éénmaal boven die 6000 toeren een bijna ontembaar beest, heel veel fun mee gehad, gemiddeld verbruik wel 15 liter.... , weg na 2 jaar omdat ik verliefd was op de nieuwe CBR 1000F.

Honda CBR 1000F, nieuw, weg wegens aankoop nieuwe auto en huis

Suzuki V-Strom 1000, nieuw, weg na afschrijving, was best een leuke motor maar miste wat pit onderin en wilde daarom weer een 4 cylinder, achterremblokjes smolten als sneeuw voor de zon.

Yamaha FJR 1300 AS, nieuw, weg na afschrijving, prachtig - soepel - machtig motorblok, maar vrij zwaar sturen in de bochten, is echt werken.

KTM 1190 Adventure, nieuw, beste stuurmachine die ik ooit gehad heb en bijna zo krachtig en soepel als de FJR, wel wat probleempjes zoals startmotor, batterij te rap leeg en onstabiele zijpekkel, na 2 jaar weg wegens gewrichtsproblemen (jicht, nu wel gedeeltelijk opgelost door juiste medicatie) en was dus te moeilijk om nog te berijden, moest iets anders hebben dat lager en automatisch was.

Kymco Xciting 500 Ri ABS, occasie met maar 800km., ideaal voor woon werk en korte ritten, rij er winter en zomer mee, maar niet geschikt voor mij om lange afstanden of reizen mee te doen, op reis huur ik nu terplaatse een motorfiets.

2018 wordt een scharniermoment in het motorrijden, of ik koop een nieuwe motor (KTM 1290 S, BMW GS 1200, Ducati Mutistrada 1200) of ik koop mij eens een nieuwe luxe auto ( genre Jaguar XF, Mercedes E, Volvo V90). Nu 3/4den van de kinderen het huis uit zijn doen mijn vrouw en ik veel meer dingen samen en motorrijden is daar niet bij, ik heb jaren alleen mogen reizen en dagtrips doen zonder dat het vrouwtje daarover iets zei, maar nu willen we gewoon meer dingen samen doen.... maar wel een kleine dilemma want zelfs nu laat ze me volledig vrij in mijn keuze (toch een braaf mens hé da wuvetje van mij ;-) ).

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: waarom en hoe lang

Post by Gunter »

1 Suzuki GSX 750 '98 eerste moto 5 jaar mee gereden...
2 BMW K1200RS '00 te zwaar voor mijn ervaring toen maar altijd prachtige motor gevonden
3 Ducati 900ss '98 bijgekocht en eerste circuitervaring mee beleefd
4 Yamaha Fazer 600 ipv de BMW voor mijn vrouw
5 Aprilia RSV 1000 ipv de Duc (nog altijd spijt van)
6 Yamaha WR450f ipv de Fazer
De RSV buiten vanwege nogal een zware snelheidsboete 😳😳
1jaar enkel de WR gehad samen met een Opel Agila 😱
Hierna kriebelde het terug.
7 KTM 990 S
8 als tussendoortje een K75 erbij van de rijschool om te sleutelen(nog steeds)
9 na een ongeval terug KTM 990
10 na een dik jaar vervangen door de Honda AT
11 van een collega juist dezelfde K1200RS bijgekocht als wintermoto
12 ergens tussendoor nog een sherco trial die daar maar staat te staan
13 KTM Duke 125 van de rijschool na vastloper nieuw blokje ingehangen
14 nog een oude K100 om ooit eens een caféracer van te maken 🙄

Dus momenteel nogal druk in de garage, er moeten er maar eens een paar weg want er staan er een paar andere op het verlanglijstje

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: waarom en hoe lang

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 15 Sep 2017 16:34 - Kwak Z500
- Honda CB900FD Ingeruild voor de VFR
- GS500E
- NTV650
- VFR750FP
- XJR1300
- R80GS
- Ducati 900SS
- KTM950Adventure
- R6
- Fireblade
- BMW F800ST
- TRX850
Nu staat mij toch voor dagge ook noggis een klein 100km met een "Williams"-1150GS rondgebold hebt :?: ;) :mrgreen:

Héél lang geleden, toen ne moto nog arm-mensenvervoer was, en ter vervanging van een 50cc Puch (zone purpere met hoog stuur 8-) ), een nieuwe Yamaha 100Ls gekocht. Ergens medio-70-tiger jaren dubbele open beenbreuk mee gevallen. Niks erg : in de winter gebeurd en in de zomer van het jaar daarop stond ik al op 3000m tijdens het jaarlijks Alpen-kamp :mrgreen: :grin:
Hersteld zijnde (den brommer én bibi) nog efkes mee verder gebold, en omdat ik van OzzeVa geen auto mocht kopen :roll: een Soes 380GT Roca op de kop getikt ... curieus, maar dat mocht dus wél :lol: Lollig ding, zo'n driecilinder tweeakt :pillepalle: .
Zo'n twee jaar mee gebold, overal naartoe, inclusief trouwfeesten enzo, tot groot jolijt van OsMaa (destijds dus nog MijLief :sweetheart: ).
Een jaar voor we naar ons eigen bruiloft zouden moeten rijden hebben met da spel, de moto-microbe "in onderling overleg" :mrgreen: on hold gezet voor een Simca Matra Bagheera-S :thumbsup: .
Sindsdien vertelde ik ieder die het wou horen dat als ik 60 was, ik opnieuw geïnfecteerd zou worden en terug op twee wielen de Route 66 zou gaan rijden :Pyndn: .
Op mijn 50ste zei OsMaa dan "Azze gij 60 zijt, krijgd'uw been nimeer over dat zadel ... koopt er nu maar éne" :w00t: .
Zo'n 14 jaar geleden dus weer "opgestapt" met een 4 jaar oude Div900GT in uitvoering van de Franse Gendarmerie.
Een klein jaar later, tijdens een M&T-Forumrit, bleek dat die niet geschikt was om de treinrails van de Molignée te volgen ... :peepwall:
Subito-presto een identieke gevonden van 2001 en die ergens begin 2007 in de tweede rechtse "dichtpitser" van de Spaghetti in Houyet onbedoeld tegen het muurtje geparkeerd :wall: .
Van de beschadigde tweeling dan maar éne goeie gemaakt en daar, alhoewel een zwadderdweil bij wat steviger werk, nog veel rij- en reisplezier aan beleefd tot einde 2009 nen FJR1300 me de logische opvolger leek :smitten: .
Ook die werd echter niet gespaard van voor hem onaangepaste wegskes en weg-zijnde-wegskes, zodat de aanschaf van een wat hoogpoteriger exemplaar steeds meer vorm kreeg. Na een BMW-testdag in Bornem was ik volledig verkocht, zodat mijn afkeer voor de lelijkste brommer ter wereld werdopzij gezet en (wegens de nief modellekes veels te duur) zocht en vond ik een Luxemburgse 1150GSA van 2002.
Sinds toen kweddelen Gertruud en den Blaawe Geschelpte dus telkens als er een toerke opt program staat :grin: .
Voorlopig nog niet echt kriebels om er een trio van te maken.
Ohja (speciaal voor Wippr ;) )... pittig detail : alle hierboven vermelde exemplaren, incluis de Bagheera, waren/zijn blauw of blauw-wit :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: waarom en hoe lang

Post by toeternietoe »

En?... Route 66 al gereden?
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: waarom en hoe lang

Post by bompa »

Het is allemaal begonnen met ne
flandria 50CC consul .

flandria cross,een maand of twee mogen testen achter onzen hof toen kon dat nog , die was snel en vinnig vond ik.

Yamaha DT 250cc enduro . Eerste moto om hierachter in het zand te spelen :ricky:

Ktm 125 cc cross . dat moest je op toeren houden en dan ging dat goed.

Honda Elsinore 250cc cross . Die moest je voor de eerste of tweede keer ingang getrapt hebben of die sloeg terug dat het niet mooi meer was .

CB 400 FOUR. Daar reed ik ook mee op het onverhard hierachter , en daarom had ik die maar omgewisseld tegen de 400 DT en op het onverhard ging dat toch wel een stuk beter.

Yamaha 400 DT CC enduro.Daar heb ik veel plezier mee beleeft en is toch een hele tijd gebleven :grin:

EML Honda 500 crosszijspan ,een paar keer bakkenist geweest ,amai dat is werkendag maar wel is plezant als daar een inter mee aan het sturen is :o het ging toen snel :grin:

YZ 465 CC cross. Die was bijgewerkt niet normaal , in de start moest ik in derde starten half op de naftbak gaan zitten of ik lag er achter :grin: juist voor ik die kocht was daar de strandcross Le Touquet nog mee gereden, die yz was een goede moto ik zelf heb er geen stukken aan gehad, maar ik heb er is eentje mee laten rijden die het nodig vond om niet te ontkoppelen tijdens het schakelen :? , met het gevolg na 3 ronden derde versnelling naar de kloten , laten maken ,niemand meer mee laten rijden dan ikzelf en heb er niks meer van stukken aan gehad.

Yamaha XS650 crosszijspan Ook een paar keer bakkenist geweest ook werkendag , die gasten die in dat bakje staan daar heb ik veel bewondering voor :thumbsup:

HUSQVARNA 250CC WR enduro. een snelle enduro , met alleen maar een voor en achterlicht op, leek meer op een crossmoto met een licht op , ging ook gelijk een crossmoto , ik ben er clubkampioen mee geworden , het was een moto van 5 of 1976 en het clubkampioenschap was in 85 en ik moest tegen veel nieuwe enduro's rijden :ricky:

Yamaha TT 600CC enduro.daar hadden ze mij wat mee in het zak gezet , de kleppen waren gezet dat je ze goed hoorde tikken , maar de moto liep goed , dus maar gekocht, de kleppen geregeld en heb er nog een tijdje mee blijven rijden,maar de motor had eigenlijk een grondige revisie nodig , dus verkocht aan iemand die in TT deed, heb hem uitgelegd wat er scheelde , het speelde geen rol bij hem, maar de moto moest wel ingang gaan en dat deed hij.

KDX 250CC enduro.Echt een heel snelle enduro licht gelijk een fiets en snel gelijk een 500 cc ,echt een plezante enduro
Honda Shadow VLX 600CC. Ja die sleep in de bochten met alles wat de grond kon raken over het asfalt, in ne redelijke bocht altijd een sliert gensters achterna :grin:

CBR1000 F cc. Ik vond dat een heel goede moto, mijn duo vond dat de beste moto om mee mee te rijden van al die baanmoto's die ik gehad heb.

Blackbird CBR1100XX. Zeer snelle toersport moto, plezant om mee te rijden, veel km mee gereden ook met duo

CR250cc veschillende keren mee gereden, een crossmoto waar je ook wel op toeren mee moet rijden

Honda Helix 2500 cc. Mijne eerste scooter precien nen boot daar reed ik ook mee op het onverhard :grin:

XT660X Suppermoto plezant om mee te rijden en vergevensgezind bij een foutje :ricky:

WR450cc enduro. Ik heb er twee gehad en als viertakt enduro vond ik ze wel zeer goed

HONDA SILVERWING 600. tweede scooter goede scooter daar kan je met alles mee mee als ze zich redelijk aan de regels houden toch

BMW R1200st. Reed goed maar een moto om snel te vergeten een miskoop of mis dealer da kan ook :?
Harley davidson XR1200. Zeer snelle moto ,die kreeg je vanzelf op zijn achterwiel zonder veel moeite te doen , goed op bochtige wegen

GTR1400 cc. zeer snelle toermoto , maar voor mij eigenlijk iets te hoog maar reed wel zeergoed
TENEREE XT 660Z. Een alleskunner en een blijverke bij mij :ricky: :mrgreen:

Ktm 990 Ad. Heel goede moto voor op het onverhard en het verhard ,ik reed daar graag mee maar die was eigenlijk te hoog voor mij ,het plezantste er aan vond ik zijne korte gas ,veel laten dat veranderen, maar ik vond dat juist goed zo gelijk hij was

Guzzi California 1100 Ik reed daar graag mee maar ik kreeg het er van in mijne rug ,voeten vooruit en wat trillen en na een rit had ik er van spijtig genoeg of die had hier ook gebleven.

Den Bandit 650 , Nu kan ik is met beide voeten aan de grond :grin: die kan snel zijn als het moet maar je kan er ook een rustig ritje mee rijden en samen met mijne XT 660Z hoop ik nog jaren plezier te hebben van die twee moto's

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: waarom en hoe lang

Post by Wipr »

Diversion600 rode: perte total gereden
Diversion600 zwarte: eveneens in grut vaneen
NTV650: goede motor: mooie trips mee gedaan
Varadero xl1000: heel goede motor maar toen nog met 5bak
Vespa ET4 150cc: voor in 't stad
Ducati ST2: nieuw gekocht, met koffers maar ondanks sporttoerder nog steeds een marteling voor de polsen
Vespa GT200: voor het eerst een Vespa met een modern motorblok
BMW R850R: samen in de garage met de Vespa
Suzuki Burgman 400: twee motoren waren teveel en eentje dat beiden kon vervangen. Was niet het geval
Triumph Legend TT 900: rauw motorblok maar een eerste cruisermotor
VFR800 BLAUWE: ongelofelijke motor, super blok. Vandaag de dag voor mij nog steeds beste blok ever.
Yamaha Xmax250: toffe scooter, veel plaats onder het riante zadel
Honda Vigor 650: gekocht voor een habbekrats.... viel tegen
Honda CBF250: leuk maar iets te licht
Vespa GTS250: leuke scooter maar wegligging niet optimaal
Honda SH125: leuk ding, goede wegligging tov een Vespa.
Yamaha TDM900: gekocht van een dealer die deze nog in een hok had staan.
Aprilia Scarabeo500: gekocht met maar 400km's op de teller maar bleek geaccidenteerd.
Suzuki SV650N: gekocht van een vriendin met maagdelijke km-stand: heel leuke motor. Mee gevallen
KTM Duke390: na 3j zonder motor was dit een verademing
KTM Duke 690: gekocht maar had beter voor de adventurer 1050 gekozen
Honda SH300: de huidige en doet alles wat hij moet doen. Niets is sneller in en rond de stad! Staat al langer in de garage dan vele voorgangers en met reden.

(Misschien vergeet ik er nog 1of2 maar zal de moeite ni geweest zijn dan :mrgreen: )

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: waarom en hoe lang

Post by Blackbert »

Honda VF750C Magna voor 6 maanden, van een maat die toen in India rondliep met zijn lief. V4 die ergens halverwege het toerenbereik veranderde van een schaapje in een wolf. Terug moeten geven.
CB900 voor 30000Bfr. was teen en tander aan veranderd, maar het blok was eigenlijk heel moe. Teveel in gang moeten lopen en weer weg voor hetzelfde geld. Omdat ik geen tweede auto wilde en dit toch wel plezanter vond.
ZZR600 met 30000km, voor redelijk weinig, vanwege de decoratie, vlammekes op paarse achtergrond. Eigenlijk een maatje te klein voor mijn lijf, maar heel plezant om mee te rijden. Na een dik jaar maar eens geherdecoreerd in mat en glanzend zwart met een koppel JoeBar stickers. Heeft de 100000km overschreden eer de versnellingsbak de hik kreeg. Toen reed Cruella (M&T forum) er mee. Nog een blok met weer maar 30000km ingehangen en nog een jaar mee rondgereden.
ImageImage
Bandit 1200, na 6 maand in de zijkant van een corsake gezet in de Samsonvalei. Wegens een beetje te hard opgestuikt weg. Beestig machien :ricky:
Varadero (FI) van 2 jaar oud met 13000km. Héél veel mee gereden, na 2 jaar met 50000km weer weg. Was leuk toen, maar zou het nu waarschijnlijk een zware lage zwadderdoos vinden.
Blackbird 1100 (carb). Ook een beestig machien, maar ik ben nooit echt vriend geworden met de lage smalle clipons, vooral op de kleinere baantjes. Perfect om in 1 rit van de Ardêche naar huis te komen zonder snelweg. Voor en achter voorzien van Hyperpro veren, waardoor hij ook stabieler remde. Vraag me nog steeds af of ik toen niet beter voor een Fazer 1000 was gegaan.
Image
Transalp 600, voor in de modder. beetje omgebouwd omdat het plastic te snel stuk ging. Heel tof, maar zwaar. Op noppen naar en een week door Wales, inclusief een weekend modder en stenen, dan weer naar huis.
Image
KTM 950S GO!!! uit Engeland. Ondanks de spookverhalen van de Susse over zijn eerste, wilde ik dat ook: een TA met vermogen en vering. In 2009 gekocht met 13500km op de teller. Zijn er nu 113500 en die doe ik niet weg. Die kan veel meer dan ik, zowel op als naast de weg. Heeft eigenlijk een beetje veel TLC nodig nu, maar de tijd ontbreekt.
Husky TE610. voor in de modder. Vervangt de Transalp omdat ik deze met 1 hand weer recht kan zetten.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply