Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 nog vergeten te zeggen: 't was plezant om ne keer achter ne KTM te zitten die NIET stinkt
Ge bedoelt toch niet dat IK het was die stonk ? :devil:
:lol:
En nog een geluk dat we verschillende meningen hebben en toch goed overeen komen, nietwaar? :)
Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 Nog iets waar ik van af wil: dat spel is zo lelijk als de nacht
Ja, zeker die koplamp trekt op niks, die is nog lelijker geworden dan de vroegere KTMs. Maar ik heb het al gezegd, je ziet die toch niet als je erop rijdt.
Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 Maar dat ding gaat wel goed, plakt stevig tegen het asfalt en zou, volgens FM althans, belachelijk weinig verbruiken.
Ik heb er 399 km mee gereden en met 16,85 liter weer volgetankt
Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 Het dashboard. Wel, eigenlijk hebt ge dat niet nodig
Op een dashboard is er heel wat info te lezen, zeker op dat van de RT. Alleen, ik kan dat niet lezen als de zon niet achter me zit. Daarom vind ik die moderne Lcd-schermen de max.
Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 En die quickshifter kan dan misschien wel ferm zijn op een circuit, waar elke seconde telt, maar op de openbare weg vind ik dan niet noodzakelijk een must.
Het is geen must, maar ik vond het echt wel de max. De reden dat ik dikwijls sneller accelereerde dan jij, was niet omdat ik zo veel gas gaf, maar omdat je gewoon lineair blijft doortrekken.
Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 Cruise control. Ik heb dat nooit gehad en, tot nader order, mis ik dat niet
Ik ben een CC-verslaafde met de auto. Ik rijd misschien 80% van de tijd met CC. Want zonder cc geldt voor mij : "één ogenblik van onoplettendheid en ge kunt gescheten zijn." :mrgreen: En met de moto rijd je de snelwegstukken erg ontspannen, zonder constant de snelheidsmeter in het oog te moeten jopuden (want ik wil daar geen snelheidsovertredingen meer krijgen)
Marsman wrote: 29 Aug 2019 17:25 Echter, ik zie mij met dat ding niet op vakantie vertrekken met een (redelijk veeleisende) passagier en bagage voor 15 dagen
Maar ik rijd altijd solo :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Stefke wrote: 29 Aug 2019 19:47 Voor de prijs van zo'n KTM 790 koop je bij Yamaha een aardige GT-toerder. Die standaard 3 cylinders en 115pk aan boord heeft, handvatverwarming, verstelbaar windscherm, cruisecontrol, quickshifter, 3 rijmodi, tractiecontrole, zijkoffers, handkappen, middenbok, verstelbaar zadel en (bijna) volledig instelbare vering. En 't ziet er nog redelijk uit ook. En dat ding gaat als een speer. 8-)
Hoe zit het met de rijpositie? Zit je rechtop zoals bij een RT of een hoogpoter ? Of zit je lichtjes voorover gebogen zoals bv? bij een FJR ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

F M wrote: 29 Aug 2019 20:34 Hoe zit het met de rijpositie? Zit je rechtop zoals bij een RT of een hoogpoter ? Of zit je lichtjes voorover gebogen zoals bv? bij een FJR ?
Netjes rechtop.
Image

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Ik denk dat zo'n Tracer 900 GT inderdaad een ferme beest is.
Nog niet mee gereden, maar het moet eigenlijk wel, gezien de specs en wat ze er over schrijven.
En hij is schoner, en zonder twijfel met minder verborgen gebreken.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Ik moet zeggen, aan die Yam had ik nog nooit ook maar een greintje aandacht besteed.

Maar het ziet er inderdaad een heel aantrekkelijk pakket uit.

Waarom doen jullie mij altijd weer meer twijfelen, terwijl ik al zo een twijfelaar ben ? :wall: :wall: :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Davy78 »

F M wrote: 29 Aug 2019 23:22 Waarom doen jullie mij altijd weer meer twijfelen, terwijl ik al zo een twijfelaar ben ? :wall: :wall: :wall:
Leedvermaak ;)

Die Tracer 900 is inderdaad veel motor voor weinig geld. Mooi ... goh, hij ziet er wat gewoontjes uit vind ik. Maar is zeker 2dehands voor heel mooie prijzen te vinden.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Ik heb ondertussen al wat testverslagen van de Tracer GT op youtube bekeken.
Meestal worden motoren enkel maar opgehemeld, maar hier en daar hoor je toch ook wat negatieve puntjes. Wat nogal eens terugkomt, is de gasrespons. Hij heeft nogal een on/off karakter.

Dat doet me denken aan mijn vorige Yamaha, de FJR. Die had dat ook, en ik ergerde me daaraan. Dat was trouwens ook de motor die ik 'met mijn verstand' gekocht had, omdat die qua prijs al de andere mogelijkheden ruimschoots overtrof. Ik bedoel, veel goedkoper was. 8 maanden oud, 4500 km, en 2/3 van de nieuwprijs, dat kon ik niet laten liggen.

Na 8 maanden weer doorverkocht, want een moto koop je met je hart, niet met je verstand.

En daar is het punt: ik heb met de 790 gereden, en op mijn zeer gat na ben ik er laaiend enthousiast over.

Conclusie: ik ga de RT na mijn vakantie te koop aanbieden. Krijg ik er beduidend meer voor dan wat Motocare biedt, dan gaat hij weg, en ga ik op zoek naar een nieuwe motor. Met grote kans de 790 Adventure, maar ik wil de Tracer GT ook wel eens proberen. Wie weet zelfs een Africa Twin. Maar de bereikbaarheid van een dealer speelt ook mee. Voor Yamaha moet ik naar Tienen of Sint-Lambrechts-Woluwe. Voor Honda naar Rillaar of Zaventem.

We zullen zien, zei de blinde.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Marsman »

F M wrote: 30 Aug 2019 09:34 Wie weet zelfs een Africa Twin.
moh vent toh: had ge dat gezegd, dan hadden we eergisteren gerust eens kunnen wisselen :roll: :lol:

F M wrote: 30 Aug 2019 09:34 Maar de bereikbaarheid van een dealer speelt ook mee. Voor Yamaha moet ik naar Tienen of Sint-Lambrechts-Woluwe. Voor Honda naar Rillaar of Zaventem.
Ik ben alvast zeer tevreden over Mertens in Nossegem. Die heeft mij al enkele keren goed uit de nood geholpen. Niet dat de AT alle 5min in de garage staat, maar het probleem met de startknop heeft hij toch wel goed opgelost. Ook enkele last-minute prutsen heeft hij er telkens met de glimlach bijgenomen. :thumbsup: :thumbsup:
Alleen de prijs kan al eens tegenvallen, maar ik heb de indruk dat zowat alle motorhuizen in dat bedje ziek zijn... :whip:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

Uit het niets......... ik had spijtig genoeg weer een spoed ziekenhuisopname achter de rug deze week (dit een paar x/jaar helaas) en vandaag dacht ik foert..... ik laat het werken aan de garage voor wat het is en ga nog wat recupereren in de zon.

Op Facebook kwam ik dan een advertentie tegen van een dealer in het Antwerpse en deze verdeelt Royal Enfield dus ben ik eens dag gaan zeggen. Bleek dat dit de mechanieker was van Ducati Antwerpen die zelfstandige is geworden. Bravo!

Royal Enfield interceptor 650. Meer retro dan dit vind je ze niet. Geen rijmodificaties, enkel ABS. Klinkt goed en een mini toertje mee gedaan. Veel motor voor veel minder geld. Dat ze dit bookmarks in een Himalayan steken en succes verzekerd al denk ik dat deze motor me ook aanspreekt. Power commander erop en volgens Jaro (owner) zonder problemen een 80pk uit dat blok te krijgen en toch binnen de normen te blijven wat betreft spellingen enz.

Tof speelgoed!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by zappa »

Marsman wrote: 30 Aug 2019 14:01
F M wrote: 30 Aug 2019 09:34 Wie weet zelfs een Africa Twin.
moh vent toh: had ge dat gezegd, dan hadden we eergisteren gerust eens kunnen wisselen :roll: :lol:



eikes ! op ne ktm gaan zitten? :mrgreen:
sig nature

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Marsman »

zappa wrote: 31 Aug 2019 09:39
Marsman wrote: 30 Aug 2019 14:01

moh vent toh: had ge dat gezegd, dan hadden we eergisteren gerust eens kunnen wisselen :roll: :lol:



eikes ! op ne ktm gaan zitten? :mrgreen:
er zijn zo van die dingen waarvoor je al eens door een zure appel moet bijten
:lol: :lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Ik voelde me echt wel goed op die 790. Hier in Houyet nogwat onwennig, maar wel amusant:
https://www.youtube.com/watch?v=s1xyjre ... e=youtu.be
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Cotthem »

Ik heb de 790 es gepast vorig weekend en potverdikke, dat zwaartepunt ligt wel heel laag tov de 990
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Cotthem wrote: 01 Sep 2019 19:09 Ik heb de 790 es gepast vorig weekend en potverdikke, dat zwaartepunt ligt wel heel laag tov de 990
Voor korte ventjes - en ik reken mij dat ook bij - die wat ouder worden en zomaar een tennisarm krijgen :veryangry: is de 950/990 inderdaad hoog en zwaar. :?
Moraal van het verhaal: als die arm genezen is moet ik dringend aan één of andere vorm krachttraining gaan doen, om al die ingeslapen spieren terug wakker te maken.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

In uw plaats zou ik hem verkopen. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Mario »

F M wrote: 02 Sep 2019 10:38 In uw plaats zou ik hem verkopen. :whistling:
de arm ? :pillepalle: :freak:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

F M wrote: 01 Sep 2019 17:57 Ik voelde me echt wel goed op die 790. Hier in Houyet nogwat onwennig, maar wel amusant:
https://www.youtube.com/watch?v=s1xyjre ... e=youtu.be
Ge zwiert nochtans toch redelijk zwierig de Spaghetti naar omhoog mijgedacht ;) :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3198
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Daarnet een korte testrit gedaan met een CB 1000R uit 2009...
Spijtig genoeg met van die korte pijpkes op (wat ge bijna altijd op dieje motor ziet, en wat voor mij altijd té luid klinkt)

Ik had altijd onnodig veel ontzag voor die motor & dat blok... 125pk / 99nm is voor mij toch niet niks...
Geen tractiecontrole, wel abs op deze... En eigenlijk... had ik het gevoel dat mijn CBR 600 soms giftiger durft reageren..

Blijkt dus dat ge dat ding kunt besturen zo licht als een gemiddelde stadsfiets,
Héél beschaaf en licht sturen, en pas indrukwekkend boven 5 a 6000 toeren...
bizar eigenlijk... en alles op zijn doodse gemak...
Eigenlijk voor mij het beste te vergelijken alsof er vanop een bepaald toerental er een 2de motor in gang schiet...

Qua gewicht weegt die droog evenveel als mijn Sevenfifty, en toch voelt hij lichter aan...

'k Had graag vrouwlief eens achterop laten zitten ,maar dit modelleke was zijn duostepjes kwijt geraakt...
want 't zou zomaar eens een vervanger kunnen zijn voor wat machinerie hier :D

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

De CB1000R is ongetwijfeld een coole bak.
Alweer helaas dat zoiets niet bedoeld is om er ferm mee te reizen. :? (ja ik weet het, ge kunt ook met een R1 of Fireblade de wereld rond)(daar zat geen duo bij achterop...)
Bestaat daar een kofferrek voor? Past daar een duo op? Ja, misschien, als dat zo'n fijn plooibaar meiske is. Is er een beugel waaraan die zich kan vasthouden? Ik dacht het niet. Zou die dat een paar honderd km kunnen uithouden, dag na dag?
Afin, ideaal voor dagtripkes. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3198
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Muug wrote: 03 Nov 2020 10:53 De CB1000R is ongetwijfeld een coole bak.
Alweer helaas dat zoiets niet bedoeld is om er ferm mee te reizen. :? (ja ik weet het, ge kunt ook met een R1 of Fireblade de wereld rond)(daar zat geen duo bij achterop...)
Bestaat daar een kofferrek voor? Past daar een duo op? Ja, misschien, als dat zo'n fijn plooibaar meiske is. Is er een beugel waaraan die zich kan vasthouden? Ik dacht het niet. Zou die dat een paar honderd km kunnen uithouden, dag na dag?
Afin, ideaal voor dagtripkes. :thumbsup:
Goh, ik moet mij van de illusie ontdoen dat ik de komende jaren echte motorreizen zal maken...
Laat staan motorreizen met Duo...

De oudste mag pas binnen 9 jaar achterop meerijden.
De jongste pas binnen 12 jaar...
Vrouwlief zelf rijdt 2 keer op't jaar nog mee (1keer herfstrit & 1 weekendje met kameraden).

Op reis gaan zoals mijn schotland reis (2 weken weg wezen) zou wat egoïstisch zijn vermoed ik ;)
tenzij de patéékes binnen dit en 6 jaar allebei naar dezelfde jeugdbeweging gaan en dus samen op kamp gaan in de zomer... heb ik weinig hoop op motorreizen...

't zou inderdaad een dagrit/baanmotor zijn... of als we op weekend gaan zoals ik het nu voor ogen heb: motor op remork richting hotel, daar 3 dagen puur bochtjes zonder bagage erbij...
De GSa zou ik liefst ook nog houden... of toch niet... of misschien wel...

maar oh, geen zorgen, den eeuwige twijfelaar in mij blijft nog even actief hoor... :p

Locked