Terwijl het geheugen van mijn Guzzi uitgelezen werd, heb ik een Aprilia Tuareg proefgereden...
Nulste indruk: het reserve lampje is aan. kutdealer.
Eerste indruk: wow, da's iet totaal anders dan de Guzzi. Rijdt ook helemaal anders. De motor trilt niet, motor zit niet letterlijk voor je knieën en de toren vooraan lijkt veel verder weg.
heel breed stuur, en een lang zadel, bijna een echte enduro. scherm neemt alle druk vh lichaam, maar de helm heeft prijs (story of my life).
tweede indruk: voorband is niet helemaal rond. wobbelt wat op lage snelheid, 10-15km/h of zo.
derde indruk: verrassend licht en lichtvoetig. De motor heeft geen oversize longen, er moet geschakeld worden. (kist was nieuw en de rode led ging aan bij 6000rpm - allez, dat laatste van horen zeggen, hé).
Nodigt wel uit om gemiddeld (ongemerkt) rapper te rijden dan de V85. Het geluid van de luchtinlaat is heel cool, vanaf 5000rpm of zo.
vierde indruk: WTF?
ik was intussen het bos ingereden, op m'n (legale) allroad "Hausstrecke". Dat ging zo vlot
dat is op de V85TT veel harder werken en enorm goed oppassen.
peins dat ik met de Tuareg gemiddeld 80per uur gereden ben, en express door elke put gejaagd.
Dat is echt wel fantastisch.
(note: zal wel vergelijkbaar zijn met een T7, maar die mocht ik niet op m'n Hausstrecke testen van het lokale Yamaha paleispersoneel.)
positie om rechtstaand te rijden is zonder meer uitstekend.
vijfde indruk, speciaal voor Muug: Gear indicator is best handig.
Zesde indruk: bochten parcours. ging eigenlijk vanzelf. bijna zo goed als de V85.
zevende indruk: noodstop test vanaf 100per uur.
zakt heel diep vooraan, terwijl je de achterband luid strepen hoort trekken op de baan. vier pinkers gaan automatisch aan. best cool.
teruggereden, Tuareg afgegeven. Gezegd dat het heel goed was. Dealer duwt de rekening voor de Guzzi onder mijn neus en bolt het af - wil niks verkopen.
60euro om 1 stekker aan te sluiten.
kutdealer.