Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Marsman »

zappa wrote: 31 Aug 2019 09:39
Marsman wrote: 30 Aug 2019 14:01

moh vent toh: had ge dat gezegd, dan hadden we eergisteren gerust eens kunnen wisselen :roll: :lol:



eikes ! op ne ktm gaan zitten? :mrgreen:
er zijn zo van die dingen waarvoor je al eens door een zure appel moet bijten
:lol: :lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Ik voelde me echt wel goed op die 790. Hier in Houyet nogwat onwennig, maar wel amusant:
https://www.youtube.com/watch?v=s1xyjre ... e=youtu.be
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Cotthem »

Ik heb de 790 es gepast vorig weekend en potverdikke, dat zwaartepunt ligt wel heel laag tov de 990
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Cotthem wrote: 01 Sep 2019 19:09 Ik heb de 790 es gepast vorig weekend en potverdikke, dat zwaartepunt ligt wel heel laag tov de 990
Voor korte ventjes - en ik reken mij dat ook bij - die wat ouder worden en zomaar een tennisarm krijgen :veryangry: is de 950/990 inderdaad hoog en zwaar. :?
Moraal van het verhaal: als die arm genezen is moet ik dringend aan één of andere vorm krachttraining gaan doen, om al die ingeslapen spieren terug wakker te maken.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

In uw plaats zou ik hem verkopen. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Mario »

F M wrote: 02 Sep 2019 10:38 In uw plaats zou ik hem verkopen. :whistling:
de arm ? :pillepalle: :freak:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

F M wrote: 01 Sep 2019 17:57 Ik voelde me echt wel goed op die 790. Hier in Houyet nogwat onwennig, maar wel amusant:
https://www.youtube.com/watch?v=s1xyjre ... e=youtu.be
Ge zwiert nochtans toch redelijk zwierig de Spaghetti naar omhoog mijgedacht ;) :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Daarnet een korte testrit gedaan met een CB 1000R uit 2009...
Spijtig genoeg met van die korte pijpkes op (wat ge bijna altijd op dieje motor ziet, en wat voor mij altijd té luid klinkt)

Ik had altijd onnodig veel ontzag voor die motor & dat blok... 125pk / 99nm is voor mij toch niet niks...
Geen tractiecontrole, wel abs op deze... En eigenlijk... had ik het gevoel dat mijn CBR 600 soms giftiger durft reageren..

Blijkt dus dat ge dat ding kunt besturen zo licht als een gemiddelde stadsfiets,
Héél beschaaf en licht sturen, en pas indrukwekkend boven 5 a 6000 toeren...
bizar eigenlijk... en alles op zijn doodse gemak...
Eigenlijk voor mij het beste te vergelijken alsof er vanop een bepaald toerental er een 2de motor in gang schiet...

Qua gewicht weegt die droog evenveel als mijn Sevenfifty, en toch voelt hij lichter aan...

'k Had graag vrouwlief eens achterop laten zitten ,maar dit modelleke was zijn duostepjes kwijt geraakt...
want 't zou zomaar eens een vervanger kunnen zijn voor wat machinerie hier :D

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

De CB1000R is ongetwijfeld een coole bak.
Alweer helaas dat zoiets niet bedoeld is om er ferm mee te reizen. :? (ja ik weet het, ge kunt ook met een R1 of Fireblade de wereld rond)(daar zat geen duo bij achterop...)
Bestaat daar een kofferrek voor? Past daar een duo op? Ja, misschien, als dat zo'n fijn plooibaar meiske is. Is er een beugel waaraan die zich kan vasthouden? Ik dacht het niet. Zou die dat een paar honderd km kunnen uithouden, dag na dag?
Afin, ideaal voor dagtripkes. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Muug wrote: 03 Nov 2020 10:53 De CB1000R is ongetwijfeld een coole bak.
Alweer helaas dat zoiets niet bedoeld is om er ferm mee te reizen. :? (ja ik weet het, ge kunt ook met een R1 of Fireblade de wereld rond)(daar zat geen duo bij achterop...)
Bestaat daar een kofferrek voor? Past daar een duo op? Ja, misschien, als dat zo'n fijn plooibaar meiske is. Is er een beugel waaraan die zich kan vasthouden? Ik dacht het niet. Zou die dat een paar honderd km kunnen uithouden, dag na dag?
Afin, ideaal voor dagtripkes. :thumbsup:
Goh, ik moet mij van de illusie ontdoen dat ik de komende jaren echte motorreizen zal maken...
Laat staan motorreizen met Duo...

De oudste mag pas binnen 9 jaar achterop meerijden.
De jongste pas binnen 12 jaar...
Vrouwlief zelf rijdt 2 keer op't jaar nog mee (1keer herfstrit & 1 weekendje met kameraden).

Op reis gaan zoals mijn schotland reis (2 weken weg wezen) zou wat egoïstisch zijn vermoed ik ;)
tenzij de patéékes binnen dit en 6 jaar allebei naar dezelfde jeugdbeweging gaan en dus samen op kamp gaan in de zomer... heb ik weinig hoop op motorreizen...

't zou inderdaad een dagrit/baanmotor zijn... of als we op weekend gaan zoals ik het nu voor ogen heb: motor op remork richting hotel, daar 3 dagen puur bochtjes zonder bagage erbij...
De GSa zou ik liefst ook nog houden... of toch niet... of misschien wel...

maar oh, geen zorgen, den eeuwige twijfelaar in mij blijft nog even actief hoor... :p

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 03 Nov 2020 10:53 Is er een beugel waaraan die zich kan vasthouden? Ik dacht het niet.
Eigenlijk, een T7 heeft dat ook niet. Een leren bandje over het passagierszadel, en wat ribbels onder het subframe waar de passagier het frame kan vastpakken. Maar da's tegelijk ook het stuk onder de kont dat het achterwiel vol met vuil en modder smijt.
Specifiek daarom gekozen voor een bagagerek waar ook handvaten voorzien zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Koeno wrote: 03 Nov 2020 10:58 De GSa zou ik liefst ook nog houden... of toch niet... of misschien wel...
Het voordeel van onze hobby is dat ge iets kunt verkopen, en later kunt terug kopen. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 03 Nov 2020 11:10
Muug wrote: 03 Nov 2020 10:53 Is er een beugel waaraan die zich kan vasthouden? Ik dacht het niet.
Eigenlijk, een T7 heeft dat ook niet. Een leren bandje over het passagierszadel, en wat ribbels onder het subframe waar de passagier het frame kan vastpakken. Maar da's tegelijk ook het stuk onder de kont dat het achterwiel vol met vuil en modder smijt.
Specifiek daarom gekozen voor een bagagerek waar ook handvaten voorzien zijn.
:thumbsup:

In de MotoPlus heb ik eens een goeie strip gelezen. Onder de motorfietsdesigners was er een wedstrijdje "teken de schoonste nummerplaathouder". De directeur was de jury. De uiteindelijke winnaar was het allergrootste allerlelijkste ding waarvan het Hoofd Design zelfs van moest kotsen: dat ging meteen in productie. En de allerschoonste allerfijnste kreeg een premium prijs in de parts cataloog. Boenk erop, helaas.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Droopy »

Hopelijk lukt het in de komende maanden om de nieuwe Honda nc750x te testen. :ricky:
De versie 2021 is 6 kg"tjes lichter en 2 kw'tjes sterker geworden.
Dat zal vermoederlijk niet zo'n spectaculaire verschillen geven met mijn ncx maar bij de nieuwe versie kan je uit 3 verschillende rijmodussen kiezen. :o
Bij een 150 pk sterke moto lijkt het mij logisch dat er een verschil is tussen regen- standaard- of sportmodus maar bij een twin die met upgrade nog altijd maar 56 pk heeft zie ik niet direct een meerwaarde.
In mijn ogen zal dat kiezen worden tussen zware regenmodus, regenmodus en druppelmodus.
En ja hoor, ik ben gelukkig met mijn ncx maar soms mis ik de jank en schop onder mijn gat die ik wel had bij mijn viercylinders, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de nieuwe versie. :?

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Jopet »

Droopy wrote: 19 Nov 2020 22:15
Dat zal vermoederlijk niet zo'n spectaculaire verschillen geven met mijn ncx maar bij de nieuwe versie kan je uit 3 verschillende rijmodussen kiezen. :o
Bij een 150 pk sterke moto lijkt het mij logisch dat er een verschil is tussen regen- standaard- of sportmodus maar bij een twin die met upgrade nog altijd maar 56 pk heeft zie ik niet direct een meerwaarde.
Het is niet alleen ivm het vermogen dat je het moet zien, die rijmodi regelen de gasrespons, lang gas bij regen, kort gas bij sport, maar daarnaast zal ook de abs en tractiecontrole geregeld worden, max bij regen en minimum bij sport. Dus wel een meerwaarde ongeacht hoeveel pk een machine nu heeft ;)
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

Jopet wrote: 21 Nov 2020 03:13
Droopy wrote: 19 Nov 2020 22:15
Dat zal vermoederlijk niet zo'n spectaculaire verschillen geven met mijn ncx maar bij de nieuwe versie kan je uit 3 verschillende rijmodussen kiezen. :o
Bij een 150 pk sterke moto lijkt het mij logisch dat er een verschil is tussen regen- standaard- of sportmodus maar bij een twin die met upgrade nog altijd maar 56 pk heeft zie ik niet direct een meerwaarde.
Het is niet alleen ivm het vermogen dat je het moet zien, die rijmodi regelen de gasrespons, lang gas bij regen, kort gas bij sport, maar daarnaast zal ook de abs en tractiecontrole geregeld worden, max bij regen en minimum bij sport. Dus wel een meerwaarde ongeacht hoeveel pk een machine nu heeft ;)
Allemaal goed en wel, die electronische hulpmiddelen, maar i.m.h.o. maakt het het verschil tussen "met de moto (of otto) kunnen rijden" en "een voertuig besturen" alleen maar groter.
OK, in den beginne moest je al bijna gecertifieerd technieker zijn (of er één in dienst hebben :mrgreen: ) om een "automobiel" überhaupt te kunnen starten, maar als het helemaal naar de ander kant overhelt, denk ik toch dat er over een jaar of 10 slechts weinigen jonger dan 60 nog echt met hun voertuig "rijden". Laat staan nog weten om te gaan met een dan 50 jaar oud modelleke. Met eenzelfde visie houd ik ook vast aan de overtuiging dat een automaat (otto of moto) nooit hetzelfde rijgevoel en één-zijn met je machine kan opleveren dan wanneer je het samenspel tussen gas-koppeling-schakelen en remmen onder de knie hebt. Mijgedacht-éh ;) :ugeek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 21 Nov 2020 15:27
Jopet wrote: 21 Nov 2020 03:13

Het is niet alleen ivm het vermogen dat je het moet zien, die rijmodi regelen de gasrespons, lang gas bij regen, kort gas bij sport, maar daarnaast zal ook de abs en tractiecontrole geregeld worden, max bij regen en minimum bij sport. Dus wel een meerwaarde ongeacht hoeveel pk een machine nu heeft ;)
Allemaal goed en wel, die electronische hulpmiddelen, maar i.m.h.o. maakt het het verschil tussen "met de moto (of otto) kunnen rijden" en "een voertuig besturen" alleen maar groter.
OK, in den beginne moest je al bijna gecertifieerd technieker zijn (of er één in dienst hebben :mrgreen: ) om een "automobiel" überhaupt te kunnen starten, maar als het helemaal naar de ander kant overhelt, denk ik toch dat er over een jaar of 10 slechts weinigen jonger dan 60 nog echt met hun voertuig "rijden". Laat staan nog weten om te gaan met een dan 50 jaar oud modelleke. Met eenzelfde visie houd ik ook vast aan de overtuiging dat een automaat (otto of moto) nooit hetzelfde rijgevoel en één-zijn met je machine kan opleveren dan wanneer je het samenspel tussen gas-koppeling-schakelen en remmen onder de knie hebt. Mijgedacht-éh ;) :ugeek:
Ik ben het helemaal volledig voor 100% met u eens. :ugeek:
Zoals die Duc die hier net eerder de revue passeerde. 'Met radarsysteem'. WTF? Om Aprilia's te detecteren voor je ze ziet, zodat je tijdig gas kan geven? Nee dus, om de dode hoeken te elimineren. Hallo, 't is ne moto, geen 30tonner.
grease up your baby for a ball on the hill

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Jopet »

Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:01
OzzePaa wrote: 21 Nov 2020 15:27
Allemaal goed en wel, die electronische hulpmiddelen, maar i.m.h.o. maakt het het verschil tussen "met de moto (of otto) kunnen rijden" en "een voertuig besturen" alleen maar groter.
OK, in den beginne moest je al bijna gecertifieerd technieker zijn (of er één in dienst hebben :mrgreen: ) om een "automobiel" überhaupt te kunnen starten, maar als het helemaal naar de ander kant overhelt, denk ik toch dat er over een jaar of 10 slechts weinigen jonger dan 60 nog echt met hun voertuig "rijden". Laat staan nog weten om te gaan met een dan 50 jaar oud modelleke. Met eenzelfde visie houd ik ook vast aan de overtuiging dat een automaat (otto of moto) nooit hetzelfde rijgevoel en één-zijn met je machine kan opleveren dan wanneer je het samenspel tussen gas-koppeling-schakelen en remmen onder de knie hebt. Mijgedacht-éh ;) :ugeek:
Ik ben het helemaal volledig voor 100% met u eens. :ugeek:
Zoals die Duc die hier net eerder de revue passeerde. 'Met radarsysteem'. WTF? Om Aprilia's te detecteren voor je ze ziet, zodat je tijdig gas kan geven? Nee dus, om de dode hoeken te elimineren. Hallo, 't is ne moto, geen 30tonner.
Toen ik in 83 mijn eerste moto kocht, had ik geen auto, had ik geen pc of laptop, geen GSM of tablet, zelf geen telefoon met drukknoppen, geen microgolf oven, geen vaatwasser, een zwart wit tv (Grundig Triumph 1721, jaja een Triumph :lol: ) met distributie bakje met draaiknop, geen playstation, wel een console waar ik Pong kon op spelen, geen video recorder (laat staan digicorder), geen cd speler of muziektoren, wel een platendraaier met oude radioversterker en een portatief met cassettespeler, geen eigen huis , geen airco in huis, geen elektrische grasmaaier, geen elektrisch werkmateriaal op 1 decoupeerzaag na, een Kodak Instamatic pocket cameratje waar je niets kon aan regelen en dus veel geluk moest hebben om een goede foto te maken.... enz enz enz

Als ik dit tegen mijn kinderen zeg dan spreken ze over de prehistorie :o

Dus als ik jullie redenering volg dan moeten we eerst leren aan de draaischijf van een telefoon te draaien om een nummer te vormen voor we een gsm kopen, moeten we eerst leren typen op een typmachine voor we een computer gebruiken, moeten we eerst leren werken met een vademecum of encyclopedie voor we iets mogen opzoeken op de pc, moeten we eerst met de hand onze was leren doen voor we een wasmachine mogen gebruiken, moeten we eerst leren rechtstaan uit onze zetel om de TV te verzetten ipv een afstandbediening, moeten we eerst leren een post zoeken via frequentie op een portatief voor we die nu gewoon op Q music zetten, moeten we eerst leren een plaat draaien voor we een MP3 mogen beluisteren, moeten we eerst bijvoorbeeld een sausje leren opwarmen in een bain marie voor we een microgolf mogen gebruiken, moeten we eerst leren met de hand zagen, boren, schuren enz voor we elektrisch materiaal mogen gebruiken, moeten we eerst leren het gras maaien met de hand voor me een grasmachine mogen gebruiken...

And last but not least : moeten we eerst lid worden van een motorclub om op zaterdagavond tussen pot en pint zo'n zever aan elkaar te verkopen in plaats van dit via een pc op een forum te zetten :wall:

Godverdomme..... jullie hebben gelijk.... vroeger waren sommige dingen toch beter, in '83 zat ik op zaterdagavond 9 kansen op 10 ergens op café of op een TD in één of andere parochiezaal te drinken en te dansen en leute te maken :beer: :rayof: :friday: ipv nu zielig alleen voor de pc een posting te typen voor dit forum :krabje:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 21 Nov 2020 23:58
..., zelf geen telefoon met drukknoppen,

...

https://www.youtube.com/watch?v=oHNEznd ... SailOnline

:mrgreen:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Het gaat hem niet om beter of slechter, het gaat erom dat je niks meer moet kunnen of kennen, nergens meer aandacht moet aan besteden of er tijd insteken om vaardigheden op te bouwen.
Alles moet vanzelf gaan (we zijn bijna zover) en anders zoeken we via onze gsm wel iemand die het kan oplossen. Als het dan maar niet te duur wordt.
grease up your baby for a ball on the hill

Locked