Vandaag was 't zover... Testrit met een type motor dat al langer mijn gedachten tart...
'k Had ooit al eens met een intruder 600 gereden, vooral snelweg...
en ook al eens met een Harley Sportster, vooral snelweg...
en uiteindelijk ook nog eens met een verbouwde Shadow 750...
Maar dit was toch iets anders... Yamaha XV 1600... anders genoemd een wildstar...
Een wilde sterre, en dat bleek toch een beetje...
Dit model had (waarom toch) veels te luide Vance & Hines (volgens de verkoper 'moet' dat op ne sjopper)... nu voor mij dus niet...
Ook een vitrine waar de gemiddelde crèmekar jaloers op wordt (stel u voor dat ge wind in uw gezicht voelt).
Maar verder? Ne kilometriek en wat goed weggestoken verklikkerlichtjes...
Starten en rijden dan maar...
Choke uit, startknop en.... bwoap bwoap bwoap bwoap...
Stationair klinkt die best leuk... tot de verkoper aan dieje gas draait: fok das luid...
Wegrijden dan maar, teen/hak schakelen maar genoeg plek om toch puur met de teentjes te schakelen...
Handig om te wennen aan zo'n masjien...
Eerst in't wijngaardveld (industrieterrein) wat op en af gereden om te voelen hoe/waar dat vermogen zat...
Dan een eerste rotonde en vlam treeplank over den asfalt... Ah dat ging vlot, ik kan nogal rijden he... oftewel, dat ding zat rap op de grond....
Rijden zelf, wel sjielliewiellie... jawel het spreekt mij aan maar da fokking scherm is pokke irritant...
En dan de main vraag: is dat trillen normaal, dat ding trilt zelf tijdens het rijden als nen vibrator...
stationair kan ik dat begrijpen, maar tijdens het rijden?
Zou het de motor zijn die last heeft van standaard carbu met open pijpen? of toch langer stilgestaan?
't is mij een raadsel, maar wel gek....