Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

Muug wrote: 11 May 2019 20:41 deze stelling : de schoon Triumph's zijn niet praktisch, en de praktische zijn niet schoon. :whistling: Dus no way dat ik mij dat ga kopen.
Stom hé want zo laat ge schoon en/of leuk gerief links liggen. Dat is even erg als absoluut kiezen voor een cardanfiets terwijl er minstens 20 kettingfietsen zijn die véél toffer en lichter rijden én goedkoper zijn. :peepwall:
En die nieuwe Scrambler 1200, wow, ge moet 'm niet inpakken 't is om direct te gebruiken. :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Stefke wrote: 12 May 2019 22:32
Muug wrote: 11 May 2019 20:41 deze stelling : de schoon Triumph's zijn niet praktisch, en de praktische zijn niet schoon. :whistling: Dus no way dat ik mij dat ga kopen.
Stom hé want zo laat ge schoon en/of leuk gerief links liggen. Dat is even erg als absoluut kiezen voor een cardanfiets terwijl er minstens 20 kettingfietsen zijn die véél toffer en lichter rijden én goedkoper zijn. :peepwall:
En die nieuwe Scrambler 1200, wow, ge moet 'm niet inpakken 't is om direct te gebruiken. :whip:
oh. Ik heb dat eigenlijk al heel mijn leven. Het moet gewoon praktisch zijn in gebruik. Puur voor de schoonheid koop ik mij geen moto's, dat vind ik geldverspilling. Misschien verandert die houding ooit wel eens, wie weet.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Stefke wrote: 12 May 2019 22:32Dat is even erg als absoluut kiezen voor een cardanfiets terwijl er minstens 20 kettingfietsen zijn die véél toffer en lichter rijden én goedkoper zijn. :peepwall:
Daar geloof ik nu eens niks van :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Tom Thumper »

Stefke wrote: 12 May 2019 22:25 Awel ,ne maat van mij die al een jaar 40 enduro rijdt (hijzelf is dit jaar 50 geworden... 8-) ) heeft zich een ZERO gekocht. En hij is er redelijk wild van. Gaat er alle dagen mee werken, 40km enkel en duikt in het weekend regelmatig het veld en de bossen in. En hij vindt dat een fantastisch ding, muisstil, niemand bekijkt u scheef in de velden of bossen, en ge moet dat spel niet tanken of olie bijvullen, geen ketting smeren ,trekt de stenen uit de grond. En staat niet te stinken in de garage of waskot! 8-)
Die hebben ook een "boek een testrit" knopje op hun site maar daar durf ik echt niet op klikken.

En btw @bomba, veel plezier met de nieuwe Triumph, ge gaat daar veel plezier aan hebben!
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote: 13 May 2019 10:23

Die hebben ook een "boek een testrit" knopje op hun site maar daar durf ik echt niet op klikken.

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Stefke wrote: 12 May 2019 22:25
bompa wrote: 12 May 2019 19:13 was eerst van zin mijn moto's weg te doen, en een elektrische bultaco te kopen ,dan zou ik terug overal kunnen rijden waar ik hierachter vroeger ook reed ,maar die heeft maar een bereikt van 80 KM
Awel ,ne maat van mij die al een jaar 40 enduro rijdt (hijzelf is dit jaar 50 geworden... 8-) ) heeft zich een ZERO gekocht. En hij is er redelijk wild van. Gaat er alle dagen mee werken, 40km enkel en duikt in het weekend regelmatig het veld en de bossen in. En hij vindt dat een fantastisch ding, muisstil, niemand bekijkt u scheef in de velden of bossen, en ge moet dat spel niet tanken of olie bijvullen, geen ketting smeren ,trekt de stenen uit de grond. En staat niet te stinken in de garage of waskot! 8-)
Ik zou dat wel meer gebruiken dan mijne moto nu, zo 's avonds nog is een uurtje of twee je amuseren ,en komen waar je nu niet meer mag komen zonder onderweg ruzie te hebben :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by duibhce Kaelann »

Ik heb het geluk gehad zo eens een Zero te mogen lenen van iemand en daar een paar rondjes op een cross-circuitje mee te rijden. Ik kan maar 1 conclusie trekken :shock: :pillepalle: :ricky:
Ongeloofelijk fun om mee te rijden. Het koppel, de lineaire acceleratie vanuit stilstand, de stilte, ... Voornaamste minpunten: actieradius voor dagritjes en het prijskaartje. Voor een paar uurtjes fun of woon/werk wel een leuke optie.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 13 May 2019 21:38 Ik heb het geluk gehad zo eens een Zero te mogen lenen van iemand en daar een paar rondjes op een cross-circuitje mee te rijden. Ik kan maar 1 conclusie trekken :shock: :pillepalle: :ricky:
Ongeloofelijk fun om mee te rijden. Het koppel, de lineaire acceleratie vanuit stilstand, de stilte, ... Voornaamste minpunten: actieradius voor dagritjes en het prijskaartje. Voor een paar uurtjes fun of woon/werk wel een leuke optie.
Zwijg stil, ik wil het niet horen!!!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 14 May 2019 10:21
duibhce Kaelann wrote: 13 May 2019 21:38 Ik heb het geluk gehad zo eens een Zero te mogen lenen van iemand en daar een paar rondjes op een cross-circuitje mee te rijden. Ik kan maar 1 conclusie trekken :shock: :pillepalle: :ricky:
Ongeloofelijk fun om mee te rijden. Het koppel, de lineaire acceleratie vanuit stilstand, de stilte, ... Voornaamste minpunten: actieradius voor dagritjes en het prijskaartje. Voor een paar uurtjes fun of woon/werk wel een leuke optie.
Zwijg stil, ik wil het niet horen!!!
Is dat wel een groot genoeg brommerke voor Tommeke :?: :dontknow: ;) :mrgreen: :krabje: :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 14 May 2019 10:21
duibhce Kaelann wrote: 13 May 2019 21:38 Ik heb het geluk gehad zo eens een Zero te mogen lenen van iemand en daar een paar rondjes op een cross-circuitje mee te rijden. Ik kan maar 1 conclusie trekken :shock: :pillepalle: :ricky:
Ongeloofelijk fun om mee te rijden. Het koppel, de lineaire acceleratie vanuit stilstand, de stilte, ... Voornaamste minpunten: actieradius voor dagritjes en het prijskaartje. Voor een paar uurtjes fun of woon/werk wel een leuke optie.
Zwijg stil, ik wil het niet horen!!!
Awel , je hoort die niet :ugeek:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Mijne Rosso staat bij de dealer... We wachten op de papieren.....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Overigens, de blauwe stond er naast, en ziet er in real life veel beter uit dan op tinternet.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Ik heb heb er al een deel van thuis , de rest volgt de vrijdag , nu staat er maar een enkele zadel op :mrgreen:
Image
Ander spiegels staan er ook op, nu kan je er iets in zien als het moet 8-)
Image

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Droopy »

Er zijn er hier precies nogal veel bezig met allerlei mooie gemotoriseerde lentekriebel aankopen. :o
Aan iedereen met een nieuw gemotoriseerd toestel : proficiat ;) :thumbsup:
(en aan de rest : ook proficiat ) :lol:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Papieren en nummerplaat zijn aangekomen.

De onophoudelijke regen ook. :furious3:

Donderdag of vrijdag moet de eerste alpenwandeling lukken.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 21 May 2019 10:33 Papieren en nummerplaat zijn aangekomen.

De onophoudelijke regen ook. :furious3:

Donderdag of vrijdag moet de eerste alpenwandeling lukken.
Ombrello staat niet in de optielijst ? :mrgreen: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Nee, en de testrit was al in rain-modus...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Uitgebreide test en rodeer rit.

de Walchensee ontwaakt :
IMG_20190523_093903.jpg
(838.52 KiB) Downloaded 723 times



de Kühtai was al wakker, maar op 2020m is het in de voormiddag nog wreed koud.
IMG_20190523_111111.jpg
(677.83 KiB) Downloaded 723 times
Er waren nog mensen aan het skien....
IMG_20190523_111129.jpg
(486.11 KiB) Downloaded 723 times

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

ergens een uitzicht op de Inn vallei
IMG_20190523_113058.jpg
(646.03 KiB) Downloaded 723 times
Leutasch
IMG_20190523_134435.jpg
(912.88 KiB) Downloaded 723 times
En in de achtertuin (bij wijze van spreken).
IMG_20190523_162633.jpg
(757.34 KiB) Downloaded 723 times

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Conclusie: heel gemoedelijk berggeitje.

De vitessen liggen kort bij mekaar, ge hebt soms het gevoel dat het hard vooruit gaat bij het optrekken, en de tacho zegt dan...... 76km/h of zo. :grin:

Heb wellicht nog nooit zo rustig en langzaam gereden, 't is geen machien voor gehaaste lui. Er was nauwelijks verkeer, dus ik reed niemand in de weg :mrgreen:

Verbruik ergens tussen de 4 en de 4,5L

Locked