Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by zappa »

Davy78 wrote: 02 Aug 2018 15:16
Alleen spijtig dat ik op een half uur tijd 3 keer in een valse neutraal heb gezeten ... Volgens de dealer is dit een beetje eigen aan ducati, en moet ge gewoon iets kordater schakelen. Wat mij betreft is dit ronduit gevaarlijk, als ge net voor een bocht wil terugschakelen en ge zit ineens in neutraal ... blijkbaar is het een veelbesproken probleem/eigenschap van de multistradas ... Maar misschien ligt het probleem inderdaad gewoon bij mij, na jaren met honda/triumph gereden te hebben, ben ik gewoon geraakt dat ik maar een beetje tegen dat versnellingspookske hoef te wrijven om te schakelen.

Next on the list: KTM 1090
Dat went, die valse neutraal :grin: wat minder beleefd uw voet gebruiken en bij stilstand (en niet onmiddellijk in neutraal schakelen) is 't lastig dat groen lampje op de dashboard te zien verschijnen, maar dan zwaai ik de poot uit, hoef ik niet stil te leggen, en kan hij niet beginnen weg bollen :mrgreen:

ai ne ktm testen.... :? dangaroes !! :lol:
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by pingu »

Davy78 wrote: 02 Aug 2018 15:16 Ik wil een lichte, handelbare motor met allroad zithouding, maar wel eentje die is afgestemd op puur baangebruik. Mijn Tiger 800 "roadie" past goed in dat plaatje, al heeft hij hier en daar ook zijn nadelen ...
Klinkt bekend. Ik wilde als opvolger een Tiger 800 met "meer punch". 't was nogal gauw uitgemaakt dat een V-Strom 1000 zoiets is.
- Gewicht: niet meer dan een aangekleedde Tiger.
- Remmen: een paar klasses hoger dan de Tiger (wat wel niet moeilijk is)
- Motor: erg soepel (breed uitgesmeerd koppel), zeker voor een L-twin; beresterk, maar wel -- net als de Tigers -- een beetje een "valse trage". Qua beleving gaat een Duc of KTM meer geven. Daar staat wel tegenover dat de bak net zo makkelijk en zeker schakelt als een Tiger.
- Zithouding: vreemd genoeg lijkt de Soes "korter", meer compact. Hou ik wel van.
- Vering: volledig instelbaar, en dat is nodig, want helaas standaard niet helemaal in balans vond ik. Makkelijk verholpen door vooraan wat minder ingaande demping, en achteraan juist wat meer uitgaande demping in te stellen. Zit nu nog iets boven wat de Tiger bood na een "Wilbers kuur" voor en achter (de standaard vering van de Tiger vond ik het zwakste punt, zwakker nog dan de remmen).
- Prijs: was voor mij een kleine 2000,- goedkoper dan een gelijkaardig aangekleedde Duc (salonactie). Onderhoud blijkt voorlopig (na de eerste 10.000Km) ook zo ongeveer de helft van de Tiger te kosten.
- Uitstraling: tja, 't is natuurlijk geen Duc of KTM. Not even close...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by petervdc »

pingu wrote: 02 Aug 2018 17:28 - Uitstraling: tja, 't is natuurlijk geen Duc of KTM. Not even close...
Het onderhouds kostenplaatje zal wel een stuk minder zijn...
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

Bmw F750 en F850

2 weken geleden een testrit gedaan met de 2 bovenstaande motoren. De 9T was voor de testritten al een beer van een motor maar de windbescherming is nada omdat er simpelweg geen is.
Eerst de F850 waar ik korter mee gereden heb dan de F750 omdat deze laatste, als ik de overstap zou maken gunstiger leek voor de portemonnee maar het uiteindelijk niet was maar daar kom ik nog op terug.

Dus de F750: een full full option model wat sowieso veel te veel spek voor mijnen bek was. De eerste meters riep ik: wasda? :shock: Omdat de zithouding in niets te vergelijken valt met de 9T, met name rechtop, veel hogere zit en onwennig aanvoelen. Zoals bij vele was dit na de eerste meters opgelost en was het al snel genieten van de schakelassist. Gas in de hoek zetten en gewoon omhoog met het voetje. De verschillende rijmodificaties waren aanwezig en Rain was platter dan plat en Road en Dynamic waren beter waarbij het verschil enkel scheelde, naar mijn aanvoelen, in de gasrespons maar niet in kracht. Bochten gingen na verloop van tijd met de vingers in de neus en denken was genoeg om hem te kantelen.
De testrit heb ik gedaan met mijn 11jarige zoon van quasi 50kg en 1m62 en hij vond het aangenaam zitten.
Remt goed, rijdt goed, in en rond de stadskernen waar ik gereden heb meer dan voldoende, maar dat is een 125cc ook natuurlijk.......
TFT scherm is goed afleesbaar waarbij de cijfers die het toerental aangeven vergroten als de toeren stijgen en een Gearindicator die zelfs afleesbaar is voor een blinde.

Hoe langer ik reed, hoe beter het ging en lang is in de orde van een uur gerekend.

Teruggebracht en ik was uiteraard benieuwd naar de prijs en dat was niet van de poes. Met de opties die ik zeker zou nemen (schakelassistentie en cruise control) kwam ik uit op 11.500€ ongeveer. Zonder TFT scherm, wel met ESA vering. BMW niet onbekend loopt de prijs snel (veel) hoger op als je opties rekent, die dan meestal voordeliger uitkomen als je ze in een pakket neemt maar dan heb je al veel pakketten nodig omdat de essentiële dingen die je zelf wil in afzonderlijke pakketten zitten. Slim gezien dus van BMW.

Maar toen terug op de 9T en al snel wist ik waarom het grote liefde is. Je moet werken op de 9T. Een bocht nemen vraagt input, meer dan wat ik ooit gehad heb. Het is 1 brok metaal dat je berijdt, je ziet en voelt de motor en als het snel moet gaan dan kan dit ook. Een stuk sneller dan de F750 of 850GS. Althans die indruk had ik nadien. Geen toerenteller, geen versnellingsindicator, geen overbodige lampjes en overbodige gadgets.

Wat ik ondertussen te weten ben gekomen is dat een motor goed moet rijden.... wie wil dit niet natuurlijk maar de steriliteit dat ze tegenwoordig in de blokken gieten hoeft niet helemaal voor me. De 9T trilt, gromt, en davert licht. Het brede stuur en het zicht op de ronde koplamp maken het plaatje af. Het “James Dean op de motor” gevoel is nooit veraf.

Ik begrijp het vast en zeker dat dit niet de commuterbike is maar het geeft, wat mij betreft, emotie mee welke op vele motoren tegenwoordig zoek is gegaan.

Met de F700/F800 heb ik nooit gereden in welke configuratie ook maar ben nu wel benieuwd als BMW dit nieuwe blok in hun F800R model gaan lepelen. Maar dat is voor binnen een paar jaar........

Dus de 9T blijft, of beter gezegd, hij gaat niet de deur uit ten voordele van een andere motor.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Wipr wrote: 03 Aug 2018 21:40 emotie
Klopt, is ook één van de belangrijkste redenen waarom ik mijn F800ST te koop heb gezet. 'k heb met de GS al méér naar 't werk gereden en meer leute mee gehad.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

zalig topicksken...
efkes wa gelezen en ikkem al direkt goesting om mij te moeien :mrgreen:
Wipr wrote: 07 Sep 2017 21:57
Muug wrote: 06 Sep 2017 09:25
petervdc wrote: 06 Sep 2017 09:17

Euh is dat zo ? De 1090 en 1290 doen het wel goed dacht ik...
In sommige testen zelfs vóór de nwe gs.
naar mijn gevoel is de hype over... ze waren indertijd uniek met hun über-allroad, maar nu heeft ducati zo ene, BMW ook, Honda.... en ze hebben allemaal talloze gizmo's.
Denk dat we daar nu nuchterder over kunnen oordelen, over het KTM hype gegeven.....
Het merk KTM werd vooral hier en op het oude M&T forum veel bejubeld. Het spook had daar een heel grote impact in. Elke topic dat er werd gestart omvatte wel het woord "GO" en synoniemen voor dragster, racemonster enz en veel was er niet tegen in te brengen. Waar zit hij trouwens want ik kon er wel van genieten van dat schrijfsel en reacties :grin:

Zoals Peter aangeeft..... de 1090 en 1290 in diverse uitvoeringen worden bedolven onder de goede kritieken.
Vooral de 1090 die no-nonsense is en toch alles in die klasse zonder schroom kan beconcurreren.

Persoonlijk blijft het oranje merk nog steeds tot de verbeelding spreken en mocht er iets in die prijsklasse nieuw aangekocht worden is de 1090 eerste keuze.

Wellicht zal de kostprijs vs volgende onder de 5cijfers liggen. Dus jonge occasie, demo of wat dan ook.
't spook is back
1090 is geen KTM
1090 is eerder ne KTM voor iemand die er hier 3 gehad heeft en de 990 omschrijft als een TDM met wat meer power...
KTM heeft altijd beesten gemaakt
950 was verlkoophit
iedereen wou die want hoe ge daarmee kon rijden was ni normaal
...
enige probleem... ge moest wel kunnen rijden
dus was de okkaziemarkt snel verzadigd met 950's waarvan de eigenaar in zijn broek gescheten had na de eerste paar km...
een zegen voor wie een goedkoop beesteke zocht
:stupid:

toen kwam de 990
nog brutaler
een onding voor de purist die de 950 met carburatoren gewoon was

dus veel zever en brol zoals hierboven vermeld met andere gashendels en kabelrollers en tandwielen om da spel toch maar wat beheersbaarder te maken voor de mens die eigenlijk een moto boven zijn kunnen had gekocht en die absoluut wou houden...

dan de 990 bis met nog meer power
persoonlijk vond ik die beheersbaarder dan de 990 I ma bon

1090...
heb de R gehad...
minder dan 10 km van mij geweest
een "no nonsense" KTM wordt die hier genoemd
I beg to differ
is meer een KTM gemaakt voor al degenen die het bruut geweld niet kunnen beheersen
voelt aan als de 1190R in regenmodus
vlak koppel
power weg
al wat u die KTM grijns geeft hebben ze weggelaten
:thumbsdown:

de 1190R...
jammer dat ze die niet meer maken
heeft veel van het motorkarakter van de 950
ideale mix
is een beest dat in de lage toeren heel zoetekes te mennen is
KTM heeft aan al degenen gedacht die het bij vorige modellen moesten hebben van andere gashendels en tandwielen
... laat die in "street" staan en ge rijdt met ne redelijk straffen trail terwijl ge der uitziet gelijk nen echte...

maar... ook aan al degenen voor wie het niet bruut genoeg kan zijn hebben ze gedacht
zet da spel op "sport" en ge komt een rond punt af onder hellingshoek met uw voorwiel van de grond, als ge uw verstand er ni bijhoudt regent het spontane wheelies
zalig ding
kan alles
nooit limiet van chassis, blok of remmen gevonden
toeren, koersen, racen, woon werk, reizen, alleen, met duo...
alles deed die
maar ze maken die ni meer
zou te makkelijk zijn...


nog iets dat ni klopt...

BMW, Ducati en Onda zouden godbetert ook zo iets als nen über offroader hebben? Iets dat op de baan en in de woestijn vouluit kan gaan...
Met de GS kunde deftig op en naast de baan gaan en dienen ene speciale GS redelijk straf ernaast zelfs maar daar gaat ge gene passagier kunnen op meenemen... , Honda heeft monocilinders die dat kunnen... naast de baan... en vanalles op de baan... sommigen zelfs vermomd als dikken trail... de nieuwen AT komt nog het kortste bij , Ducati heeft vermomde racers... verder nix dat echt veelzijdig is op en naast de baan, reizen met of zonder duo verenigt...

de meesten hebben trouwens veel te veel zever, toeters en bellen
elektronisch regelbare ophanging :?:
onverenigbaar met ver reizen en ver van uw garage met computeranalyse om te weten wat er nu juist om zeep is...

dan staat ge redelijk rap bij ne GS zonder ESA brol, nen AT zonder DCT gezever en ne KTM met een R achter, of het nu de 1090, de oude 1190 of de 1290 is, met voorkeur voor den 1190 dan wel

allez, ik ga nog een paar paginas lezen om nog wa ongezouten meningen in de groep te smijten

zonder iemand te viseren natuurlijk... maar altijd recht over 't rond punt :ricky:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

't is een feit. Die 950 heeft in 2003 de lat voor de anderen ENORM hoog gelegd:
- extreem subtiel te bedienen remmen waar desgewenst extreem hard geremd kon worden
- een chassis dat licht was en veel ruimte tot sleutelen bood en toch ook extréém goede wegligging bood
- een vering die dankzij de ultieme instelbaarheid alles toeliet: racen, raggen, roetsjen ongeacht de ondergrond - van asfalt tot woestijnzand. Geen elektronica nodig hier. Raar dat andere merken dat wél nodig hadden/hebben.
- subliem gelzadel: een droom voor rijder en duo
- ergonomie: alweer, van een héél hoog niveau
- motorblok: "maar" 95 pk's, maar élke pk was bruikbaar en nuttig. En hypersubtiel controleerbaar dankzij die carbs. Ik gebruikte de gasdosering om in de bochten mijn lijn bij te sturen: wat gas minderen deed de moto wat dieper in vallen en daardoor werd de bochtenlijn krapper, en door gas bij te geven wou de moto zich oprichten en zo werd de bochtenlijn ruimer.
- enorme sleutelbaarheid. in principe kon je alles openvijzen als ge genoeg skills had.
- betrouwbaarheid: jazeker! De mijne toch.
- crashproof : de keren dat ik dat ding op zijne kant gelegd of gesmeten heb, ge wilt het niet weten. Stoten en toestanden op onverhard mee gerekend kunt ge het niet meer tellen op handen en voeten. En altijd, zonder uitzondering, zette ik die moto recht en reed verder. Niks krom, niks scheef en zelfs de plastiek boog gewoon zonder barsten. Er is GEEN ENKELE andere moto die zulke plastiek heeft. Crossmoto's reken ik niet mee.

Afgezien van dat laatste punt hebben alle andere merken serieus hun spieren mogen opspannen om 't even goed of beter te doen. En dat heeft geleid tot de superpowers die veel moto's nu hebben. Maar alweer GEEN ENKELE is op alle levels tegelijk van zo'n hoog niveau als die 950. Niet de GS, niet de Ducati, niet de Honda, niet Yamaha, niet Kawa of Suzuki, nobody.

Kortom, KTM heeft toen eigenlijk een té goeie moto gemaakt toen, en dat zijn ze nu aan 't bijsturen. :o Ze maken ene die goed is zus, maar niet zo. En omgekeerd. Beetje gelijk Garmin die ooit de Quest uitgebracht hadden, een schaap met zes poten, maar sindsdien bieden ze heel subtiel producten aan die steevast iets "mankeren" waardoor ze wel ideaal zijn voor bvb motorrijden, maar niet voor boswandelingen, en omgekeerd. De Oregon bvb - een outdoor-gps pur sang - kan perfect routes navigeren, maar hij kan niet spreken! Moderne marketing dus.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

petervdc wrote: 03 Aug 2018 10:55
pingu wrote: 02 Aug 2018 17:28 - Uitstraling: tja, 't is natuurlijk geen Duc of KTM. Not even close...
Het onderhouds kostenplaatje zal wel een stuk minder zijn...
op 4 jaar 1190 geen euro moeten uitgeven aan onderhoud... :whistling:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

Duke 690 was een Ktm die regelmatig als een Duveltje op mijn schouder zat en me ondingen toefluisterde. Na 5 maand weggedaan omdat normaal rijden niet in diens woordenboek stond. De 390 werd/wordt in India gebouwd en dat merkte je wel maar wat betreft plezier aan legale snelheden heel plezante motor. Als ze dat 390 blokje in een adventure bekleding steken ga ik zeker eens zien. Vorig jaar was het de 9T of de 1090 en voor de eerste gekozen omdat ik niets ben met dergelijke adventure motor. Zondags en nachtrijder remember ;)
Maw die grote jongens van KTM zijn gene spek voor mijnen bek, net omdat ik niets kan aanvangen met die power :mrgreen:

@ ‘t spook: hou je vooral niet in eneuhm, af en toe viseren mag he. :mrgreen: Zou zelfs ongeloofwaardig zijn als je vredelievende woordjes zou sprenkelen op het forum :mrgreen:
Mor goe, alles kan he, mensen veranderen maar den aard van het beestje blijft! :mrgreen: ;)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

Wipr wrote: 05 Aug 2018 01:58 Duke 690 was een Ktm die regelmatig als een Duveltje op mijn schouder zat en me ondingen toefluisterde. Na 5 maand weggedaan omdat normaal rijden niet in diens woordenboek stond. De 390 werd/wordt in India gebouwd en dat merkte je wel maar wat betreft plezier aan legale snelheden heel plezante motor. Als ze dat 390 blokje in een adventure bekleding steken ga ik zeker eens zien. Vorig jaar was het de 9T of de 1090 en voor de eerste gekozen omdat ik niets ben met dergelijke adventure motor. Zondags en nachtrijder remember ;)
Maw die grote jongens van KTM zijn gene spek voor mijnen bek, net omdat ik niets kan aanvangen met die power :mrgreen:

@ ‘t spook: hou je vooral niet in eneuhm, af en toe viseren mag he. :mrgreen: Zou zelfs ongeloofwaardig zijn als je vredelievende woordjes zou sprenkelen op het forum :mrgreen:
Mor goe, alles kan he, mensen veranderen maar den aard van het beestje blijft! :mrgreen: ;)
moet u gelijk geven, met de mono's van KTM valt bijna niet normaal te rijden...
heb 2 jaar ne 640R onder mijn achterste gehad
naar t werk rijden was zuiver hooliganisme

enfin, mijn ding niet die mono's
wel bergen fun

en de aard van't beestje... :dontknow:

ik weur aat mo vantaaid nog neki staat :stupid:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

Wipr wrote: 03 Aug 2018 21:40

Teruggebracht en ik was uiteraard benieuwd naar de prijs en dat was niet van de poes. Met de opties die ik zeker zou nemen (schakelassistentie en cruise control) kwam ik uit op 11.500€ ongeveer. Zonder TFT scherm, wel met ESA vering. BMW niet onbekend loopt de prijs snel (veel) hoger op als je opties rekent, die dan meestal voordeliger uitkomen als je ze in een pakket neemt maar dan heb je al veel pakketten nodig omdat de essentiële dingen die je zelf wil in afzonderlijke pakketten zitten. Slim gezien dus van BMW.

Maar toen terug op de 9T en al snel wist ik waarom het grote liefde is. Je moet werken op de 9T. Een bocht nemen vraagt input, meer dan wat ik ooit gehad heb. Het is 1 brok metaal dat je berijdt, je ziet en voelt de motor en als het snel moet gaan dan kan dit ook. Een stuk sneller dan de F750 of 850GS. Althans die indruk had ik nadien. Geen toerenteller, geen versnellingsindicator, geen overbodige lampjes en overbodige gadgets.

Wat ik ondertussen te weten ben gekomen is dat een motor goed moet rijden.... wie wil dit niet natuurlijk maar de steriliteit dat ze tegenwoordig in de blokken gieten hoeft niet helemaal voor me. De 9T trilt, gromt, en davert licht. Het brede stuur en het zicht op de ronde koplamp maken het plaatje af. Het “James Dean op de motor” gevoel is nooit veraf.

Ik begrijp het vast en zeker dat dit niet de commuterbike is maar het geeft, wat mij betreft, emotie mee welke op vele motoren tegenwoordig zoek is gegaan.

Met de F700/F800 heb ik nooit gereden in welke configuratie ook maar ben nu wel benieuwd als BMW dit nieuwe blok in hun F800R model gaan lepelen. Maar dat is voor binnen een paar jaar........

Dus de 9T blijft, of beter gezegd, hij gaat niet de deur uit ten voordele van een andere motor.
waarom iedereen in godsnaam ESA moet hebben moete mij is uitleggen
of zit dat in zo'n pakket :?:

en dat van die emotie...
:thumbsup:

een monsterke 600 heeft meer emotie in het koppelingshendel dan ne VStrom in heel de moto...
der zijn zo van die dingen die voor de ene belangrijk zijn en die een ander nooit zal snappen :dontknow:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

ESA :dontknow:
Volgens BMW is dat een must have op de moto. Bij wederverkoop zou dat DE optie zijn dat het makkelijker zou maken om te verkopen. Zoals in den beginne, een zelfde model met of zonder ABS :dontknow:

Ik zit er niet mee om nog eens aan de stelknop te draaien. De elektronica is zeker knap gevonden maar het zegt me weinig in tegenstelling tot de mechaniek. Gelukkig maken ze nu en dan nog eens iets van motor met 2wielen, blok ertussen en rijden.
Om Muug zijn Himalayan als voorbeeld te gebruiken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Volgens mij hebben ze die ESA uitgevonden omdat ze anders die zware achtervork niet onder controle kregen. Bij zowat elke GS die ze uitvonden begon dat te huppelen als ge daar wat sportief over slechte wegen begon te rijden. De standaard schokbreker was absoluut niet in staat om dat gigantische onafgeveerde gewicht onder controle te houden. En ESA is volgens mij hun uitvinding en oplossing daarvoor.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Davy78 wrote: 02 Aug 2018 15:16 Heb dan toch maar es een testrit gedaan met een Multistrada 950 ...
Ewel, ik heb dat ook geprobeerd :?
Vorige week gebeld naar Ducati Gent. Afgesproken voor vandaag om half twee. Ik kom daar toe en maak me bekend. Die meneer verdwijnt volle vijf minuten naar achteren.... ik begon al nattigheid te voelen.... en jawel, meneer kwam terug met de mededeling "We vinden hem niet meneer". :o :o :o De moto én de sleutels waren vertrokken, en ze wisten niet wie er mee weg was, en hoe lang al, en zo voort en zo verder.
Ik zo "Geen probleem meneer, ik heb wel nog andere plannen voor vandaag". Hij dan "We zullen u bellen voor nog eens af te spreken".
Ik in mijn eigen : "Ammehoela, die zien me nooit meer terug". :roll: :devil:

Mensen toch :lipsrsealed2:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

Wipr wrote: 06 Aug 2018 22:15 ESA :dontknow:
Volgens BMW is dat een must have op de moto. Bij wederverkoop zou dat DE optie zijn dat het makkelijker zou maken om te verkopen. Zoals in den beginne, een zelfde model met of zonder ABS :dontknow:

Ik zit er niet mee om nog eens aan de stelknop te draaien. De elektronica is zeker knap gevonden maar het zegt me weinig in tegenstelling tot de mechaniek. Gelukkig maken ze nu en dan nog eens iets van motor met 2wielen, blok ertussen en rijden.
Om Muug zijn Himalayan als voorbeeld te gebruiken.

om te lachen...
de meeste motorrijders merken het niet als ze een jaar of 5 met een compleet slecht afgestelde vering rijden en nu is ESA plots zo belangrijk
en van "dat moet erbij om te verkopen"... nekeer hard lachen... mag da :?:
de Seebee 1300 had nougabollen ABS... daar hebben ze voor gevochten :roll:
:? KMK :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

't spook wrote: 28 Sep 2018 18:59 de Seebee 1300 had nougabollen ABS... daar hebben ze voor gevochten :roll:
ajommeja, hoe dkwls komt zo een 1300 te koop? natuurljk vechten ze daarvoor. En zo ne BMW, op elke hoek van de straat staat ene te koop... :?

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

:whistling:
:? KMK :roll:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Davy78 »

Muug wrote: 28 Sep 2018 18:09We vinden hem niet meneer
:lol:

Mja, beetje beschamend, daar zullen ze zelf ook niet blij mee geweest zijn ...
Gewoon nog es proberen?

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by pingu »

Davy78 wrote: 29 Sep 2018 07:24
Muug wrote: 28 Sep 2018 18:09We vinden hem niet meneer
:lol:

Mja, beetje beschamend, daar zullen ze zelf ook niet blij mee geweest zijn ...
Gewoon nog es proberen?
Mja, en terugbrengen hoeft blijkbaar niet... :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

't spook wrote: 28 Sep 2018 18:59
Wipr wrote: 06 Aug 2018 22:15 ESA :dontknow:
Volgens BMW is dat een must have op de moto. Bij wederverkoop zou dat DE optie zijn dat het makkelijker zou maken om te verkopen. Zoals in den beginne, een zelfde model met of zonder ABS :dontknow:

Ik zit er niet mee om nog eens aan de stelknop te draaien. De elektronica is zeker knap gevonden maar het zegt me weinig in tegenstelling tot de mechaniek. Gelukkig maken ze nu en dan nog eens iets van motor met 2wielen, blok ertussen en rijden.
Om Muug zijn Himalayan als voorbeeld te gebruiken.

om te lachen...
de meeste motorrijders merken het niet als ze een jaar of 5 met een compleet slecht afgestelde vering rijden en nu is ESA plots zo belangrijk
en van "dat moet erbij om te verkopen"... nekeer hard lachen... mag da :?:
de Seebee 1300 had nougabollen ABS... daar hebben ze voor gevochten :roll:
Van die vering klopt. Volgens vele 9T rijders is de vering niet voor dit model gemaakt en dan vraag ik me af: waarom ni eigenlijk.
Volgens mij verwachten veel motards dat er zoals in den auto een knopje is dat met 1druk vering en motormanagement kan aanpassen. Bij madam haren BMW druk ik ook altijd op da knopje “sport” maar laat ik de boite in normaal staat wat vlot genoeg is en net omdat zo een X anders teveel wobbelt in de bochten, en met sport iets minder, kies ik daarvoor.

En ESA zou dan min of meer dezelfde lijn moeten doortrekken EN volgens de dealer is het makkelijker om dat via je scherm aan te passen dan mechanisch.

En wat ABS betreft. Elke keer als ik deftig rem voel ik de achterkant schuiven dus snap ik de term ABS ni goe. Oftewel heb ik dat in de minimale boordcomputer per ongeluk afgezet :mrgreen:

Zal zijn nu wel hebben ABS maar de keren dat ik bijna op mijn bakkes ging was stapvoets op grind of zachte ondergrond, volledige stuuruitslag en dat helpt ABS geen bal :mrgreen:
Last edited by Wipr on 02 Oct 2018 12:00, edited 1 time in total.

Locked