Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

bwof ik ga gewoon hier bij VRA, een kwartiertje van hier.
Maar waarom zou ik?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 06 May 2019 08:08 De verkoop moto guzzi zou verdubbelen tegenover 2018.
niet echt moeilijk bij Guzzi... 8-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Vandaag dan de Triumph Scrambler 900 cc eventjes gaan testen, zitten doet hij goed, de zithoogte is ook ok , starten en rijden ,schakelen ging heel vlotjes ,die scrambler ging ook wel goed vooruit , terug draaien over de baan was ook ok, over een zandwegeltje heb ik hem niet getest maar dat zal ook wel ok zij denk ik 8-) ,met mijn zeer dijbeen dacht ik,'k zal het maar rustig houden ,want het had juist wa geregend en anders had hij misschien onder de slijkspatten gehangen en ik ook :mrgreen: nu er rustig over nadenken of ik mijn 2 moto's ga verkopen en de Triumph in huis haal,ik ben er nog niet helemaal uit,want mijn bandit 650 cc ,en tenere xt 660 z met 16000 KM op is eigenlijk ook nog niet slecht 8-) .

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

bompa wrote: 07 May 2019 18:11 nu er rustig over nadenken of ik mijn 2 moto's ga verkopen en de Triumph in huis haal,
Bandit buiten, Triump binnen, Tenere houden. :whistling:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Bij »

Stefke wrote: 07 May 2019 20:09
bompa wrote: 07 May 2019 18:11 nu er rustig over nadenken of ik mijn 2 moto's ga verkopen en de Triumph in huis haal,
Bandit buiten, Triump binnen, Tenere houden. :whistling:
Strak plan :grin: :mrgreen: :peepwall:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Stefke wrote: 07 May 2019 20:09
bompa wrote: 07 May 2019 18:11 nu er rustig over nadenken of ik mijn 2 moto's ga verkopen en de Triumph in huis haal,
Bandit buiten, Triump binnen, Tenere houden. :whistling:
Ja maar ik zou het maar doen om een moto over te houden , verleden jaar heb ik maar een paar ritjes gereden met die twee moto's , dit jaar ook nog maar een paar ritjes gereden,

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

Volgende week dinsdag testritje geboekt met die Guzzi V85 dinges. Niet om te kopen. Simpelweg om nog wat te rijden, iets waar ik precies niet meer aan toekom. Op die scooter staan sinds aankoop nog maar 400km.’s op.

En Cardan of ketting. ‘t Spook zijn zinnetje klopt eigenlijk wat mij persoonlijk wel. Als ik “veel” en meer motorminded was, was een ketting smeren simpelweg onderdeel van heel het motorrijden gegeven. Nu heb ik geen zin om na die enkele ritten nog iets te doen aan de motor.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Wipr wrote: 09 May 2019 00:35 Volgende week dinsdag testritje geboekt met die Guzzi V85 dinges. Als ik “veel” en meer motorminded was, was een ketting smeren simpelweg onderdeel van heel het motorrijden gegeven. Nu heb ik geen zin om na die enkele ritten nog iets te doen aan de motor.
Kijk jij dan de bandenspanning niet na voor je met de moto en toerke gaat rijden, ik gewoonlijk wel ,niet dat ik er ooit al veel heb moeten bijpompen , maar je weet nooit ,moto op de middenbok ,bandenspanning nakijken en ketting smeren op 5 min. gebeurd, zelfs die moto's die ik gehad heb met een cardan, voor ik vertrok of de avond ervoor ,olie nakijken dan op de middenbok en bandenspanning nakijken,nu met den Tenere moet die eerst warm gereden zijn om de olie na te kijken

Veel plezier met de testrit :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

bompa wrote: 09 May 2019 11:46
Wipr wrote: 09 May 2019 00:35 Volgende week dinsdag testritje geboekt met die Guzzi V85 dinges. Als ik “veel” en meer motorminded was, was een ketting smeren simpelweg onderdeel van heel het motorrijden gegeven. Nu heb ik geen zin om na die enkele ritten nog iets te doen aan de motor.
Kijk jij dan de bandenspanning niet na voor je met de moto en toerke gaat rijden, ik gewoonlijk wel ,niet dat ik er ooit al veel heb moeten bijpompen , maar je weet nooit ,moto op de middenbok ,bandenspanning nakijken en ketting smeren op 5 min. gebeurd, zelfs die moto's die ik gehad heb met een cardan, voor ik vertrok of de avond ervoor ,olie nakijken dan op de middenbok en bandenspanning nakijken,nu met den Tenere moet die eerst warm gereden zijn om de olie na te kijken

Veel plezier met de testrit :ricky:
Daar haal je een goed punt aan: de bandenspanning! En deze check ik elke keer opnieuw. Al is het “nakijken” meer effe op de band duwen dat hij niet afgegaan is door een minuscule lek bijv. Nu merk ik het snel tijdens het rijden als de bandenspanning niet is wat ik wil dat het is hoor. Met de motorscooter nog geen last van gehad maar met de BMW merkte ik het meteen als er verschil op zat. 2,9 bar achteraan normaal en 2,5 vooraan. Ben 2x achter de hoek mijn bandenspanning echt gaan testen en bijvullen omdat het niet juist voelde en effectief. 2bar of 2,5bar voelde je simpelweg.

Iedereen moet dat voor zich uitmaken he maar ik en iets technisch doen is quasi altijd een gevecht met mezelf. Het is een dwangmatige handeling en perfectionisme is eerder een valkuil dan een zegen. Dus als ik een ketting smeerde reed ik er pakweg 5km mee om dan te weten dat het overtollige vet er was afgevlogen en hier en daar tegenplakte. Kon ik niet hebben en dan moest ik kuisen. :peepwall: en zeker als het een nieuwe motor was. Ieder zijn afwijking he. Is 1 van mijn afwijkingen :mrgreen: :mrgreen:
Een kwelling voor me zelf.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Wipr wrote: 10 May 2019 00:55... maar met de BMW merkte ik het meteen als er verschil op zat.
Dat is raar. Met de RT merk ik het net nauwelijks op. Ik heb 2 x met een RT een lekke achterband gehad. De eerste keer hebben mijn medematen me moeten zeggen dat de band precies wat platter was. Bij de 2e heb ik het waarschuwingssignaal op het dashboard gezien.

Waarschijnlijk ben ik zo een amateuristische rijder dat ik dat verschil niet opmerk. :dontknow:

Neen, ik vergeet de eerste lekke band, toen had ik het wel door. Maar die band stond dan ook al heel plat...
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

F M wrote: 10 May 2019 09:29 Waarschijnlijk ben ik zo een amateuristische rijder dat ik dat verschil niet opmerk. :dontknow:
Ik merk het ook niet echt die kleine verschillen...
Onlang staan babbelen met iemand die regelmatig op circuit rijd, en die zou zelfs het verschil voelen in druk als de band warm/koud staat.... voor hem was 0.2 bar verschil echt een wereld van verschil in rijden (ook op de baan)...

Ik daarentegen vertrouw op mijn RDC bij de bmw (woops sensor batterij is plat).
en bij de sevenfifty moet ik mijzelf echt keihard er doen aan denken omdat regelmatig te checken...
maar voelen? nowp, dat niet....

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Ik controleer de motorbanden altijd met de bandendruk meter,zo eene gelijk bij de bandenboer , ik heb is een keer zo is bij mijne enduro op het gedacht de achterband gecontroleerd met er met mijn crossbotten is tegen te stampen, en dacht ok, in het zand was het ook wel ok, maar op een asfaltbaantje in een bocht :o was het niet meer ok, den achterband schoof wegen ik lag daar op mijn sjokkedeizen maar zonder erg :whistling: terug thuis aangekomen die druk gaan meten ,en er zat maar 0,700 bar in in plaats van 1,4,een stijve crossband daar voel je dat verschil niet met is tegen te stampen ,nadien voor elke motorrit die banden toch maar nagemeten met de bandenmeter :mrgreen:
Op mijne blackbird in den tijd een platte band vanachter ,ik reed op de snelweg met duo,maar ik voelde na een tijdje wel dat er iets scheelde aan de achterkant van de moto( was nagezien voor vertrek) ,en dacht ik rij wel iets verder tot aan de parking, hij stond nog niet helemaal plat , aan Liege Airport de band proberen te herstellen met ne stop er in te duwen,en langs de gewone weg terug naar huis , dan naar den bandenboer ,en die zegde leg er maar een nieuwe op, want op die band kan je niet meer vertrouwen die is te warm geweest en te lang te plat gereden,en dat zag je ook wel aan den band.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

een verschil van 0.2 bar voel ik ook niet zo direct, maar 1 bar verschil dat voel ik toch wel. Tenminste als die druk op korte termijn verdwenen is... Te weinig druk vooraan geeft meestal loodzwaar sturen, te weinig achteren geeft een redelijk onstabiel gevoel... :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
Image

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Mario »

allee, proficiat ! :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by zappa »

bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
hallo, het gras heeft geen tijd om er over te groeien :mrgreen: Proficiat :thumbsup: En vele leuke km's gewenst.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

schoon machien zeg!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
Image
How zekers ... De lente lijkt haar efffect nie te missen : TuttiTerrano bestelt zonder blikken of blozen die machtig mooie Moto Guzzi, en nu gadegij Steve Mc Queen vanachterna :mrgreen: :!: :rayof: Het ijzer was braa heet pesies ;) :thumbsup: Dat is nu noggis nen échte motseklet dadde 8-)
We gaan zorgen dat het geen half jaar duurt eer diejen ingereden is hé Bompa ;) :!: :lol:
Proficiat mee 't nief gerief :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Allemaal bedankt voor de felicitaties :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 10 May 2019 21:52
bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
Image
How zekers ... De lente lijkt haar efffect nie te missen : TuttiTerrano bestelt zonder blikken of blozen die machtig mooie Moto Guzzi, en nu gadegij Steve Mc Queen vanachterna :mrgreen: :!: :rayof: Het ijzer was braa heet pesies ;) :thumbsup: Dat is nu noggis nen échte motseklet dadde 8-)
We gaan zorgen dat het geen half jaar duurt eer diejen ingereden is hé Bompa ;) :!: :lol:
Proficiat mee 't nief gerief :headbang:
Ja testrijden is gevaarlijk , ik had mijn Tenere binnen gedaan voor onderhoud ,en liep samen met Anne-Marie nog is door de zaak, en ze zag die staan en zegde die daar is ne mooie se , ik ja eigenlijk wel ,en heb ik er maar is mee gereden en dat viel zeer goed mee, thuis er nog is over gehad ,vandaag wilde ik dan den Tenere terug gaan halen, maar we hebben het nog is over de prijs gehad ,en heb den Tenere maar daar gelaten en terug gekomen met de papieren van den Triumph ,volgende week rij ik met den bandiit naar daar en kom terug met den scrambler.

OzzePaa we gaan er zeker voor zorgen dat die ingereden zal worden, maar de eerste paar weken nog niet wan 'k zit nog wa te sukkelen met mijn dijbeen, maar 't is wel aan't beteren, ik heb nu een voordeel als ik ga rijden moet ik niet meer kiezen welke moto ik neem,en met den deze zou ik ook over zandpaden en zo moeten kunnen volgens mij, maar 't zal niet gelijk met de Tenere zijn denk ik,maar nu kan ik met mijn halvevoeten aan de grond :mrgreen:

Locked